Gönderen Konu: TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ  (Okunma sayısı 2789 defa)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
« : Haziran 24, 2006, 04:17:35 ÖS »
TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
 
   
EL FRENİ ( E-Brake Drift)

Bu en temel tekniktir.Viraja giriş esnasında debriyaja basılır ,aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.
Not: Drift sırasında ideal viraj çizgisi kaçmış ise bu teknik ile yeniden kontrol sağlanabilir.

VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.Bu teknik el freni çekemeye benzetilebilir.
Not:Aracın güç aktarım organlarını en az yoran tekniktir.

GÜÇ İLE (Power Over)

Virajın merkezine (apex) yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.


SAVURMA (FEINT)

Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.

DEBRİYAJ TOKATLAMAK (Clutch Kick)

Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.


LİMİT FREN (Braking)

Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir
 
« Son Düzenleme: Haziran 24, 2006, 04:20:26 ÖS Gönderen: ALG »



Selçuk

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
« Yanıtla #1 : Haziran 24, 2006, 09:55:21 ÖS »
hepsini denicem :)

VteC_MaNiaC

  • İleti: 317
Ynt: TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
« Yanıtla #2 : Haziran 24, 2006, 10:49:31 ÖS »
walla savurma yöntemini her türlü asfaltta tavsiye etmiorum ayrıca önden çekişli araçlar için en ideal yöntem ;) bence tabi

KuRsAd20

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
« Yanıtla #3 : Haziran 25, 2006, 12:43:06 ÖS »
paylaşım için sağol hepsini deniycem bende :P

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
« Yanıtla #4 : Haziran 30, 2006, 04:06:49 ÖS »
Lastiklere yazık yapmayın  :dissiz

can

  • Ziyaretçi
Ynt: TEMEL DRİFT TEKNİKLERİ
« Yanıtla #5 : Haziran 30, 2006, 07:03:03 ÖS »


VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME (Shift Lock)

Viraja yaklaşırken vites heel and toe tekniği ile küçültülür.


heel and toe kullanılmadan küçültülür ki istendiği gibi vites ufaltmayla kilitlenebilsin. heel&toe nun amacı zaten o kilitlenmeyi engellemektir.