Gönderen Konu: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri  (Okunma sayısı 2000 defa)

honda2002

  • İleti: 2664
Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« : Mart 01, 2009, 08:52:22 ÖS »
bugün bir siteden alıntıladım.

ne kadar uygulanabilir, o ayrı.

Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri     
Motorlu araç sürücülerinin vites geçişlerini optimize etmeleri, yumuşak sürüş tarzını benimsenmeleri, hızlanmalarını kontrol altında tutmaları, rampa çıkış ve inişlerde kontrollü olmaları ve motoru bilinçli kullanmaları halinde hem yakıt tüketimini hem de çevreye olumsuz etkileri azaltabilecekleri bildirildi.

AA muhabirinin Renault'un üç aylık periyotlarla yayımlanan ''Performans'' dergisinden derlediği bilgilere göre, müşterilere yakıt tasarrufunun yanı sıra ''çevreci'' araç kullanımı sağlayan pratik tavsiyelerin başında ''vites geçişlerinin optimize edilmesi'' geliyor.

Motor devri yaklaşık 1000 d/dk devire düştüğünde birinci vitese geçilmesi önerilirken, dizel araçlarda yaklaşık 2000 d/dk devirde, benzinli araçlarda ise 2400 d/dk devirde vites yükseltilmesi tavsiye ediliyor. 50 km/h hızda 4. veya 5. vitese çıkılmasının uygun olacağı belirtiliyor.

''Yumuşak bir sürüş tarzının tercih edilmesi'' de yakıt tasarrufu sağlayan önemli kalemler arasında değerlendiriliyor. Zamanında sabit seyir hızına çıkılması ve o hızda kalınması tavsiye edilirken, ''Mümkün olduğunca motor frenini kullanın ve fren pedalıyla mümkün olduğu kadar az fren yapın. Yani 50 km/h hızda 5. vitesteyken, trafik ışıklarına 100 metre kala ayağınızı gaz pedalından çekin'' deniliyor.

Araçların kullanımına ilişkin diğer pratik tavsiyeler ise şöyle:

''Hızlanmaların kontrol altında tutun: 60 km/h'ye kadar 5. vitese mümkün olan en kısa sürede geçmek için olabildiğince süratli şekilde hızlanmayı tercih edin. 60 km/h üzerinde hızlanmalarınız daha yumuşak olsun. Yani 5. vitese kadar mümkün olduğu kadar hızlı şekilde vites değiştirin.

Rampa çıkış ve inişlerinde kontrollü olun: İnişte hızınızı sabit tutun. Çıkışta trafiği aksatmadan hızı düşürün ve mümkünse 40 km/h'nin üzerinde kalmaya çalışın. Yani, inişlerden yararlanmak için daha hızlı gitmek yerine ayağınızı gaz pedalından çekmeyi tercih edin.

Motorunuzu bilinçli şekilde kullanın: Bir dakikadan fazla kalacaksanız, motoru stop ettirin. Kışın bile yola çıkmadan önce motorun ısınmasını beklemeyin. Yani, marşa bastıktan sonra hemen yola koyulun.''

-ARACIN BAKIMI-

''Aracın kullanımının optimize edilmesi'' için yapılması gerekenler ise şöyle sıralanıyor:

''Her ay lastiklerinizin basıncını kontrol ettirin. Klima kullanmak gerekiyorsa, dış ve iç sıcaklıklar arasında çok büyük fark olmamasına dikkat edin. Aracınızda gereksiz yük bırakmayın. Tavan portbagajını ve tavan barlarını kullanmadığınızda yerlerinden çıkarın. Yani aracın doğru kullanımı ve bakımlı olmasının, çevreci sürüş bilinci kadar önemli olduğunu unutmayın.''
aa
01 Mart 2009, Pazar



BT1981

  • İleti: 208
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #1 : Mart 02, 2009, 01:11:16 ÖÖ »
Motorunuzu bilinçli şekilde kullanın: Bir dakikadan fazla kalacaksanız, motoru stop ettirin. Kışın bile yola çıkmadan önce motorun ısınmasını beklemeyin. Yani, marşa bastıktan sonra hemen yola koyulun.''


ben bunu cozemedım babadan soylenen ve yapılan bır uygulamadır en azından motor ılk calıstırıldıgı anda 1.300 rolantı cevırıo sonrasında ısındıktan sonra 800 e ınıor motor ısınıor ve yola ole cıkılıor

bunun ne gıbı bı zararı olabılır kı?

karaboga18

  • İleti: 1405
    • Lamborghini Die-cast
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #2 : Mart 02, 2009, 06:41:21 ÖS »
ben bir programda izlemiştim ferrarin olsa bile motoru ısındarcaksın demişlerdi

asmaz

  • İleti: 1908
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #3 : Mart 02, 2009, 08:50:13 ÖS »
vallla bu kadar seyi yap ekonomik kullan kornaların alasını yersin en sag seritte bile=)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #4 : Mart 02, 2009, 10:59:10 ÖS »
Motorunuzu bilinçli şekilde kullanın: Bir dakikadan fazla kalacaksanız, motoru stop ettirin. Kışın bile yola çıkmadan önce motorun ısınmasını beklemeyin. Yani, marşa bastıktan sonra hemen yola koyulun.''


ben bunu cozemedım babadan soylenen ve yapılan bır uygulamadır en azından motor ılk calıstırıldıgı anda 1.300 rolantı cevırıo sonrasında ısındıktan sonra 800 e ınıor motor ısınıor ve yola ole cıkılıor

bunun ne gıbı bı zararı olabılır kı?

herhalde motorun rölantide ısınmasıyla, yürürken ısınması arasında pek bir fark olmayacağı içindir.
sonuçta araç durmayıp hareket edeceği için sarfiyat düşecektir.
hatta araç yürürken aktarma organlarının etkisiyle araç daha çabuk ısınacağından sarfiyat daha da düşük olacaktır.

fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #5 : Mart 06, 2009, 12:21:24 ÖS »
bence çok garip bir açıklama.ne olursa olsun ilk çalıştırılmada hiç olmazsa 10-15 saniye beklenmeli.motor çalıştıgı anda bütün yag altta birikmiş oluyor yag pompası devreye giriyor.ikincisi 50 km hızda 4 veya 5. vites diyor akıllara zarar.4.vites neyse ama 5.vites atmak ne kadar mantıklı acaba.toros mu bizim arabalar

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #6 : Mart 06, 2009, 02:33:51 ÖS »
bence çok garip bir açıklama.ne olursa olsun ilk çalıştırılmada hiç olmazsa 10-15 saniye beklenmeli.motor çalıştıgı anda bütün yag altta birikmiş oluyor yag pompası devreye giriyor.ikincisi 50 km hızda 4 veya 5. vites diyor akıllara zarar.4.vites neyse ama 5.vites atmak ne kadar mantıklı acaba.toros mu bizim arabalar
bence çok garip bir açıklama.ne olursa olsun ilk çalıştırılmada hiç olmazsa 10-15 saniye beklenmeli.motor çalıştıgı anda bütün yag altta birikmiş oluyor yag pompası devreye giriyor.ikincisi 50 km hızda 4 veya 5. vites diyor akıllara zarar.4.vites neyse ama 5.vites atmak ne kadar mantıklı acaba.toros mu bizim arabalar

valla hocam ben genelde çalıştırır çalıştırmaz yürüyorum.
motor zaten rölantide de olsa çalışıyor, pistonlar hareket ediyor.
yani vitese takıp yürüsen de pek bir şey farketmiyor.

5.viteste 50 km ile gidilmesi bizim araçlarla zaten mümkün değil, sana katılıyorum.
ancak bu yazıdaki mantık olabildiğince yüksek viteste seyahat edilebildiği ve gaza mümkün olduğunca yumuşak ve az basılabildiği oranda tüketimin düşebileceğidir. yoksa her aracın vites,son dişli oranları ve motor güçleri çok farklı tabiki.

bendeki vtec 2 otomatik son vitese 70-75 km civarında atıyor. tahminin düz yolda en düşük tüketim bu esnada gerçekleşiyor.

apr_35bucuk

  • İleti: 588
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #7 : Mart 10, 2009, 11:17:59 ÖS »
bence 50 km de 5 . vitese atılması aracın daha çok yakmasına sebep olur . bence en iyi bildiğimiz kendi bildiğimizdir . herkes aracının huyunu bildiğinden daha uygun kullanır aracını . bence bu söylenenler her araçta farklılık gösterir

AlcohoL

  • İleti: 73
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #8 : Mart 14, 2009, 11:22:37 ÖÖ »
bence 50 km de 5 . vitese atılması aracın daha çok yakmasına sebep olur . bence en iyi bildiğimiz kendi bildiğimizdir . herkes aracının huyunu bildiğinden daha uygun kullanır aracını . bence bu söylenenler her araçta farklılık gösterir
Aynen KatıLıyorum Herkes Kendi Aracınn Doktorudur;))

EXELANCE

  • İleti: 1044
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #9 : Mart 14, 2009, 11:40:23 ÖÖ »
bence birazda arabnın sağlığını dusunmek lazın çok dusuk devirlerde kulanılan araba ilerliyen zamanlarda problem çıkartır en azından motor sağırlasıcaktır

fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: Sürücülere 'eko-sürüş' tavsiyeleri
« Yanıtla #10 : Mart 16, 2009, 01:46:56 ÖS »
ben bildigim gibi kullanmaya devam ediyorum çok memnunum yakıttan.bu araştırma ve açıklamayı yapanlar gelsin onlara ders vereyim nasıl araba kullanavcakları konusunda