Konu çok farkli yerlere kaydi gibi geldi. Renault'nun amaci kira sistemini koyarak, benzin istasyonlarinda bedava akuyu degistirmek. Yani 150 km yol gidiyorsunuz aku bitiyor, bir benzin istasyonuna giriyorsunuz, bos akunuzu alip yerine dolusunu takiyorlar. Sonuçta sadece bir kaç dakikalik is. Sarj olayi ise sanirim iki tur, eger normal prize takarsaniz 10 saat gibi bir surede sarj oluyor fakat endustriyel bir prize takarsaniz 3 saat gibi bir surede sarj oluyor. Hesaplara gelince eger ayda sadece 50 km yol gidiyorsaniz tabiki mantikli degil. Fakat Istanbul'da oturan ve her gun araciyla o trafikte 120 km yol yapmasi gereken kisiyi dusunun. Bu sistemi savunmak ya da savunmamak degil olay, sonuçta bir asirdan az bir sure içinde dunyada petrol kalmayacak ve bir çozum bulunmasi gerekiyor, Honda da bu konuda ileri bir teknolojiye sahip markalardan birisi. Honda Jazz Hybrid, Honda Civic Hybrid ve Honda FCX. Bu son verdigim ornek sadece Kaliforniya'da kiraya sunulan bir araç. Yanilmiyorsan aylik kirasi 250 $. Satin alma imkaniniz yok. Honda'nin hidrojenli modelidir. Renault da bu çevreci otomobiller konusunda ilerleme gosteren firmalardan birisi. Nitekim piyasaya sunacagi araç ilk basta deneme amaçli olan bir araç. Az miktarda ve belli bir sektore sunulacak olan araç. Mesela sirf sehir içinde dolasan pazarlamacilara, ya her gun araç basinda olmasi gereken insanlara. Nitekim eger bu aku degistirme sistemini yerlestirebilirlerse taksicilere getirecegi bir kâri dusunmeye çalisin derim.