Gönderen Konu: Motoru hala orjinal araç muhabbeti  (Okunma sayısı 2372 defa)

_integral80_

  • İleti: 13
Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« : Mayıs 26, 2016, 04:28:36 ÖS »
Selamlar herkese. Bu başlığı açmamda ki amaç lpg montaj aşaması öncesi etrafımdan duyduğum ' fazla km yapmıyorsun aracın orjinalini bozma , satarken artık tüpsüz araçlar avantajlı' gibi konuşmalar. Evet yılda maximum 8-10 bin yapıyorum ama benzinde binmek de koymuyor değil. Hakikaten ileride satış durumunda araç motoruna lpg dokunmamış diye satıcının avantajına ekstra bir söylem gelişir mi alıcıların kafasında? Görüşlerinizi merak ediyorum, sevgiler



oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2016, 05:39:30 ÖS »
Bu iş nasip kısmet işi şöyle düşünelim,benim arakadaşım araç bakarken lpg li bakıyor mesela.Benzinli alsam lpg takılma,ruhsata işletme vs. hem masraf hem niye uğraşayım der.Her malın alıcısı farklı bunu düşünerek hareket etmek çok doğru değil gibi.Siz nasıl rahat edecekseniz öyle yapın.Bir kişide çıkar lpg yeni takılmış daha 15000-20000km yapmış on numara tam benlik diye düşünür.Parası olan adam benzinli arac alır,benzin parasını düşünmeyen adam parası olan adamdır kaç yaşa kadar gidip ikinci el araç alır.Kimiside der ki lpg takılmamış alayım ilk ben taktırayım diye düşünerek sizinle ona göre pazarlık yapar,ben buna lpg taktırcam vs. fiyat kırmaya çalışır.
  Başta dediğim gibi nasip kısmet işi,ilerde ne olur kaça gider kim alır diye başkalarını düşünerek yaşayacağınıza kendiniz nasıl mutlu olacaksanız ona karar verin derim.

_integral80_

  • İleti: 13
Ynt: Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2016, 05:51:22 ÖS »
Evet sanırım araca binip keyfini sürmeden satma derdine girmeye gerek yok piyasası ne olur diye, teşekkürler

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2016, 11:03:30 ÖS »
10000 km yapıyosan  tak lpg yi. en fazla subap takımını degiştirirsin. onuda  kac sene kullancankı arıza cıkarcak.  yerınde olsam takarım. satarken de dusunme  yaz bakalım piyasasısın 1000 lira altını  aynı gun satmazsan gel yanıma.

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« Yanıtla #4 : Mayıs 27, 2016, 07:55:04 ÖÖ »
günde 25 kilometre işe gidip geliyorum.benzinde 0,35kuruş yakıyor aracım 1.8 ivtec..ayda 700 yılda 8400 kilometre ortalama 10000 km.yapıyorum.benzinle 10000*0,35 kuruş = 3500 tl yapıyor..aracım lpg li olsa kilometrede 0,25 kuruş yakacaktır 10000*0,25=2500 tl yapıyor.yılda 1000 tl tasarruf etmiş olurum..gelelim lpg nin kötü tarafına..aracınızın orjinalliği bozuluyor,lpg de ne gibi sıkıntılar yaşayacağnız belli değil ..süprizlere hazır olun.lpg nin yanında az da olsa aylık 50 tl benzin almak zorundasınız ki 12*50= yıllık 600 tl siz deyin min.500 tl benzin masrafınız olacak.bakım zamanı gelince lpg filtresi ayarı sibob ayarıydı masraf..muayne zamanı yine sıkıntı sızdırmazlık gerekli..Hesap ortada yıllık 10 bin kiometreden fazla yol yapmıyorsanız lpg ye gerek yok..bu arada lpg taktırmak içinde en az 2500 tl niz gidecek..buyrun siz hesaplayın..hangisi neye göre daha mantıklı..kolay gelsin ..

psk.selman

  • İleti: 123
Ynt: Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2016, 07:57:04 ÖÖ »
Oktay beyin dediği gibi her alıcı farklı düşünür. Ben ilk arabamı aldığımda lpgliydi ve 20bin km sonra subap takımını değiştirmek zorunda kaldım, ondan sonra dedim ki lpgsiz araç alacam ben kendim taktıracam. Sonraki aracıma aynı dediğimi yaptım ama en fazla 30bin bindim(lpg taktırma ücretini çıkarttım :) ) üstüne biraz ekleyerek sattım. Sonra baktım ki her ikiside önemli değil, arabayı satan adam, adam olsun yetiyor :)

Tabiki sizinde belirttiğiniz gibi karşıyı düşünerek araçlarımıza binmemeliyiz. Eğer aracı uzun süreli kullananlardan isen lpg takırman işine gelir. Ama yok 1 sene biner satarım diyorsan parana yazık olur, alan kişiye lpg hediye olur : )

_integral80_

  • İleti: 13
Ynt: Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2016, 09:05:55 ÖÖ »
Oktay beyin dediği gibi her alıcı farklı düşünür. Ben ilk arabamı aldığımda lpgliydi ve 20bin km sonra subap takımını değiştirmek zorunda kaldım, ondan sonra dedim ki lpgsiz araç alacam ben kendim taktıracam. Sonraki aracıma aynı dediğimi yaptım ama en fazla 30bin bindim(lpg taktırma ücretini çıkarttım :) ) üstüne biraz ekleyerek sattım. Sonra baktım ki her ikiside önemli değil, arabayı satan adam, adam olsun yetiyor :)

Tabiki sizinde belirttiğiniz gibi karşıyı düşünerek araçlarımıza binmemeliyiz. Eğer aracı uzun süreli kullananlardan isen lpg takırman işine gelir. Ama yok 1 sene biner satarım diyorsan parana yazık olur, alan kişiye lpg hediye olur : )
Hocam durumlarımız yani araç kullanım alışkanlıklarımız çok benziyor. Fıkırlerınız ıcın teşekkürler

_integral80_

  • İleti: 13
Ynt: Motoru hala orjinal araç muhabbeti
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2016, 09:07:19 ÖÖ »
günde 25 kilometre işe gidip geliyorum.benzinde 0,35kuruş yakıyor aracım 1.8 ivtec..ayda 700 yılda 8400 kilometre ortalama 10000 km.yapıyorum.benzinle 10000*0,35 kuruş = 3500 tl yapıyor..aracım lpg li olsa kilometrede 0,25 kuruş yakacaktır 10000*0,25=2500 tl yapıyor.yılda 1000 tl tasarruf etmiş olurum..gelelim lpg nin kötü tarafına..aracınızın orjinalliği bozuluyor,lpg de ne gibi sıkıntılar yaşayacağnız belli değil ..süprizlere hazır olun.lpg nin yanında az da olsa aylık 50 tl benzin almak zorundasınız ki 12*50= yıllık 600 tl siz deyin min.500 tl benzin masrafınız olacak.bakım zamanı gelince lpg filtresi ayarı sibob ayarıydı masraf..muayne zamanı yine sıkıntı sızdırmazlık gerekli..Hesap ortada yıllık 10 bin kiometreden fazla yol yapmıyorsanız lpg ye gerek yok..bu arada lpg taktırmak içinde en az 2500 tl niz gidecek..buyrun siz hesaplayın..hangisi neye göre daha mantıklı..kolay gelsin ..

Mantık muhteşem, tesekkurler varolun