Gönderen Konu: Modifiye hakkında yanlışlar  (Okunma sayısı 1963 defa)

TEAMHONDATURKEY

  • Ziyaretçi
Modifiye hakkında yanlışlar
« : Haziran 29, 2006, 02:37:26 ÖS »
Abi, bir de yayları kestirdin mi hafif bööle ucundan hah işte tam yola yapışır araba, ondan sonra at makas üstüne makas

YALAN !

Neden mi ? Örnek olarak şöyle diyelim. Elimizde 2 cm esneme payı olan bir yay olsun. Biz bu yayın boyunu belirli bir miktar kısalttığımızda bu yayın esneme payı 1.5-1 cm'lere düşecektir. Şimdi yayın aslında görevi nedir ? Yoldan gövdeye yansıyabilecek olan şokları emmek, gövdeye olabildiğince uzak tutmak.

Normal şartlarda 2 cm'lik esneme payı ile bu şok enerjisini gövdeye yansıtmayan süspansiyon sistemi, kısa kalmış olan esneme payı ile ne yapacak ? Basit. Belirli bir kısmın emicek, kalanını amortisör kolonu içinden direkt gövdeye bırakıcak. Sonra ne olacak ? Amortisör, helezon, salıncak, bağlantı noktaları vb. gibi ekipmanlar bu aşırı yüke bir noktaya kadar dayanıcaklar. Bu erken yıpranma öncelikle aracın yol tutuşuna, sonrasında ise direksiyon tepkilerine yansıyacak ve bir gün geldiğinde araç bağlantı noktalarını bir kenara bırakıp yola gerçekten "oturacak".


Ya niye dert ediyorsun, tak bi geniş tabanlı lastik, bak nasıl tutunuyor yola seninki

YALAN !

Neden mi ? Araçların direksiyon kutusundan tutunda, rot kollarının uzunluğuna kadar hesaplamaları dikkatle yapılır. Aracın aerodinamik sürtünme katsayısı dahi yol tutuş üzerinde etkili bir durumdur. Şöyle ki, eğer araç yüksek hızlarda yere basmıyor ise, aracın alt kısmından akan hava akımını azaltmak adına spoiler uygulamaları yapılır.

Şimdi bu kadar önemli değer içerisinde elbette ki, lastik çapları ve genişlikleri de hesaba katılır. Standart lastiklerin yerine geniş tabanlı lastik kullanımı öncelikle aracın dingil ve rot boyu hesaplarına ters düşecektir. Ardından bu değişim yakıt tüketimine de etki edicektir. Ayrıca öncesine belirli bir yüzeye oturan lastikler şimdi daha da geniş yüzeye oturduğundan yol tutuşta da değişmeler meydana gelicektir, hatta yağışlı havalarda geniş tabanlı lastik uygulamasının, aracın standart halinden daha riski olduğu testlerle kanıtlanmıştır.

İlla ki, geniş tabanlı lastik uygulanacaksa, bunun direksiyon kutusundan, rot kollarına ve amortisörlere kadar incelenerek ve etkilenmeyecek derecede hesaplanarak yapılması gerekir...



Aracın arkasını kaldırmak, fren mesafesini kısaltır da ondan kaldırdık arkayı

YALAN !

Daha çok "taksi" lerde görmeye alıştığımız bir hata. Sebebi çok basit. Ani olsun, normal olsun her frenleme de araç öne doğru ilerleyeceğinden arka kısım, ön kısıma bir itme uygular. Zaten normal koşullarda frenleme yaparken aynı zamanda arka kısmın itmesi ile uğraşan ön kısım, bir de yükselmiş arka kısmın gövdeyi daha da öne doğru kuvvetle ittirmesinden bir yerden sonra gelen güçle başedemeyecek ve fren mesafesi maalesef uzayacaktır... Arka kısmın kaldırılması, ayrıca, frenleme sırasında arka lastiklerin yol ile temasını azaltacak ve bu nedenle frenlemeye çalışan arka lastikler yere temas yetersizliğinden dolayı gereken performansı sergileyemeyecektir...



Ya klima çok yaktırıyor arabaya, en güzel camı açıcaksın abi ooooh valla ya al işte aynı serinlik

Halkımızın "benzin düşmanı" olarak nitelendirdiği klima sistemleri maalesef yanlış anlaşılmıştır.

Otomobil üreticilerinin yakıt tüketimini düşürmek adına en çok çalıştığı alanlardan biri de aerodinamidir. Cd olarak tanımlanan Rüzgar direnci sayısı, araçların rüzgara karşı direncini matematiksel olarak belirler. Hava akımına karşı az direnç gösteren bir otomobil daha az devir çevirmeye ihtiyaç duyacağından yakıt tüketimi düşer, çünkü direnç az olduğundan motor normal güç ile hava akımına karşı aracı itme zorluğu çekmez....

Aerodinami aracın her ögesinin ele alındığı bir bölümdür. Dış dikiz aynaları, farlar, sinyaller, camlar, tavan yapısı, tamponlar hep buna göre tasarlanır ve üretilir. Testler her zaman aracın camları kapalı iken ve dış dikiz aynaları normal konumlarında iken (katlanmamışken) yapılır ve en düşük değer elde edilmeye çalışılır.

Camı açtığınızı düşünün... Aerodinamik bütünlüğü bozdunuz... Sonuç ? Araç artık o dakikadan sonra hem gövdeyi hareket ettirmekle uğraşıcak hem de araç içine sızan rüzgar nedeni ile oluşan aerodinamik eksikliği gidermeye çalışmak için daha fazla çevirme gücüne ihtiyaç duyacak ve sonuçta yakıt tüketimi artıcak...

Ayrıca, sadece klima değil. Aracınızdaki kalorifer sistemi dahi tüketimi artıracak bir ekipmandır. Çünkü tüm sistemler elektrikle beslendiği için, akü sürekli olarak alternatör ile şarj edilmeye devam edilmelidir. Alternatör normalde belirli miktar devir yapıp şarj ederken, motora ve elektrik aksamına gelen ek enerji talepleri hem motorun alternatörü desteklemek adına uğraşı artacak hem de alternatör ortaya çıkan her yeni şarj durumu için motordan daha fazla çevirme gücü talep edicektir ve sonuç olarak yakıt tüketimi yine artacaktır...



Ya sen niye ikide bir vitesi boşa alıp duruyosun, tak abi bire haaaah şöyle bekle, trafik açılınca debriyajdan çekersin ayağı, bi de gaz tamam... Debriyaj aşınmaz merak etme abicim ya...

YALAN ve YANLIŞ !

Hep dırdır eder dururuz, sıkışık trafikte... Bir ayağımız debriyajda bekleriz. Yorulmak istemeyiz sürekli, boşa al vitese geç, boşa al vitese geç... Ama yapılan hata büyüktür... Neden mi ?

Debriyaj, volan ile şanzıman arasına giren hareketli bir plakadır. Baskı ve Disk diye tabir edilen plakalardan oluşur. Görevi, vites geçişi sırasında şanzımanın volan ile bağlantısını keserek vites geçisine olanak tanımaktır. Bu arada ise hareketli parçaları birbirine sürtünür...

Şimdi, normal bir kullanım ile debriyaj rahat bir şekilde 100.000 km'ye yakın hatta bazen daha fazla km'yi devirebilir... Normal dediğim düzgün kullanım... Bu arada ani kalkışlar da debriyaj üzerinde negatif etkiler yapar...

Bazı sürücüler neredeyse araçlarından bıkana kadar hiç debriyaj sorunu yaşamıyorlar... Bu işin sırrı sadece debriyaja az yük bindirtmek.

Şehiriçi trafiğinde, trafiğin akışını beklerken yorulmayalım diye aracı viteste tutmak debriyajı aşındırır ve ömrünü daha çabuk doldurtur... Debriyajın bitmesine yakın son çığlığı ise vitese geçip ayağımız debriyajdan çektikten sonra gaza bastığımızda devir göstergesinin önce bir miktar yükselip sonra normal seviyesine düşmesidir kendi kendisine...

Ayrıca yanık kokusu duyulmaya başlandıysa, debriyajınız son dakikalarını yaşıyor demektir...

Bu nedenle, viteste takılı kalmak, özellikle şehiriçi trafiğinde aşınmayı artırır. Çünkü, debriyaj saniyelik değişimlere göre ayarlanmış bir mekanik parça iken, ve ömrü buna göre ayarlanmışken, biz viteste tutarak bu ömründen dakikalar çalıyoruz


Bak ne dicem kardeş, gel biz bi hava filtresi takalım senin oğlana, hem yakıt tüketimin de düşer...

YALAN !

Otomobillerin en önemli parçalarından biri de hava filtresidir. Silindir içinde yakıt, hava ile karıştırılarak yakıldığından havanın temizliği ve kalitesi önemlidir. Bu karışım 15 birim hava ve 1 birim yakıttan oluşur bu arada.

Üretici firmaların yakıt tüketimlerini düşürmek adına sıklıkla oynadıkları bir parçadır. Çoğu firma, hava geçişini sınırlandırıp, belirli bir düzeyde tutarak, yakıt tüketimini düşürür.

"Motor daha rahat nefes alır, yakıt tüketimi düşer" kelimesini ilanlarda sıklıkla görürsünüz. Bu gerçekte ise doğru değildir. Çünkü hava akışının artması yakıt tüketimini de artıracaktır. Sebebi ise birim zamanda geçen havanın akımının artışıdır.

Performans tipi filtrelerden en sık kullanılanları "kutu içi" ve "açık" hava filtreleridir. Bolt-On tipi filtereler de az da olsa mevcuttur. Son 2-3 yıldır da Cold Air Intake sistemler piyasaya oturmuştur, bunlar bir kit halinde filtre ile beraber satılır ve amaçları yine hava akışını rahatlatmak ve motora daha fazla ve daha soğuk hava aktarmaktır. Soğuk havanın avantajı, havanın soğuk olması sebebi ile birim zamanda miktar olarak sıcak havaya göre bir miktar daha fazla geçmesi ve adı üzerinde soğuk olmasıdır. Sıcak hava yanma verimini azaltacağından performans açısından kötüdür.

Konuya dönersek, Aracımızda standart bir hava geçişi mevcutken, biz bu filtrelerden herhangi birisini kullandığımızda akış hızı ve miktarı artacağından ve motor ataklık açısından daha iyileşeceğinden bu iyileşmeler yakıt tüketimine de yansıyacak ve artacaktır



DzinaJ

  • Ziyaretçi
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #1 : Haziran 29, 2006, 05:07:36 ÖS »
valla billa hepsini okudumD:D:Dama inanınki debriyaj konusunda trafikte yapmamam gerekenleri gördüm;)ellerineze saüülık.

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #2 : Haziran 29, 2006, 07:50:22 ÖS »
faydalı bilgiler..teşekkürler paylaşım için

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #3 : Haziran 09, 2007, 12:02:23 ÖÖ »
guncel

yassi

  • İleti: 2663
    • TeamHondaTurkey
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #4 : Haziran 09, 2007, 09:08:21 ÖÖ »
çok faydalı bilgiler. tşkler. bu işe yabancı olan kişiler rahatlıkla kandırılabiliyor...

SLH

  • Ziyaretçi
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #5 : Haziran 09, 2007, 09:14:48 ÖÖ »
filtre .+ 8 hp gibi....
tesekkurler ,cok yararlı bilgiler.

selll

  • Ziyaretçi
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #6 : Haziran 09, 2007, 01:17:14 ÖS »
Paylaşım için teşekkürler :artis

Can_DCK

  • Ziyaretçi
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #7 : Haziran 09, 2007, 01:19:18 ÖS »
Çok Doğru :)

vtec-26

  • İleti: 812
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #8 : Haziran 10, 2007, 05:08:22 ÖS »
paylaşım için teşekkürler Debriyaj  hatası benndede var umarım artık düzelte bilirim

Agent

  • Ziyaretçi
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #9 : Haziran 10, 2007, 05:44:46 ÖS »
Çok teşekkürler paylaşım için  >=ok   Umarım herkes böyle faydalı bilgilerden nasibini alır.

Faruk

  • Ziyaretçi
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #10 : Haziran 11, 2007, 02:36:01 ÖS »
hepsini okudum hepside yararlı bilgiler..emeğine sağlık.. >=ok

mert2002vtec

  • İleti: 234
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #11 : Haziran 13, 2007, 04:07:59 ÖS »
tesekkurler , ehliyet alırken biraz es gectigimiz  , cok da karmasık olmayan seyler ama cogumuz bilmiyoruz ne yazıkkı...

35vt787

  • Ziyaretçi
Ynt: Modifiye hakkında yanlışlar
« Yanıtla #12 : Ağustos 07, 2007, 02:08:58 ÖS »
noktasına ,virgülüne kadar okudum...Hepsi doğru >=ok Bilgilendirme adına örnek gösterilecek yalınlıkta ve üslupta,tebrik ederim ziyaretçi arkadaşı  >=ok