Gönderen Konu: Kışın cam tavanı açmasanız da kar yağışı romantizm yaratıyor  (Okunma sayısı 813 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
Renault’nun orta sınıftaki başarılı temsilcisi Megane’nin, Scenic (MPV), wagon, sedan ve hatchback karoserleri dışında coupe-cabrio segmentinde yer alan bir versiyonu da bulunuyor. Megane CC adındaki bu model, hem coupe hem de cabrio aracın özelliklerini birleştirmesinin yanı sıra sahip olduğu cam tavanı ile de dikkat çekiyor. Yoğun kış şartlarının yaşandığı bugünlerde test konuğumuz olan Megane CC’nin üstünü açamadık, ama kar yağışını aracın cam tavanı sayesinde romantik bir ortamda seyretme imkanı bulduk.

Bu haftaki test konuğumuz olan üstsüz Megane’yi denemek için zamanlamamızın kötü olduğunu baştan itiraf edeyim. Kar yağışının başladığı bugünlerde üstü açılan bir aracı herhalde başka kimse test etmek istemezdi. Sonuçta tüm kötü şartlara rağmen yine de soğuklarda Megane CC’yi kullanmak oldukça keyifliydi. Hele kar yağışı başladığı zaman aracın içinde olmak, romantik bir ortam isteyenler için bulunmaz fırsat. Türkiye’de 46 bin ile 57 bin 900 YTL arasında değişen fiyatlarla satışa sunulan Megane CC’nin bu testten sonra yazın üstü açık, kışın ise cam tavanı ile oldukça cazip olduğu ortaya çıktı.

22 SANİYEDE ÜSTÜ AÇILIYOR

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar’ın oğlu için de tercih ettiği Megane CC, diğer Megane modelleri ile aynı iç tasarıma sahip. Orta kol dayamanın altında yer alan el freni ilginç bir tasarıma sahip. Onun üstünde ise aracı sadece 22 saniyede coupe’den cabrio ya dönüştüren düğme yer alıyor. Ön konsol ergonomik açıdan sorun yaratmazken, aracın iç mekanında kuşkusuz en çok dikkat çeken şey cam tavan.

Araç üstü açık veya kapalı da olsa dış dünya ile ilişkisini hiç kesmiyor. Ön ve arka camdan sonra aracın tavanı da camdan yapılmış olduğu için iç mekan fazlasıyla aydınlık ve ferah oluyor. Gündüz kullanımlarda iç mekana giren fazla ışık rahatsız ettiği taktirde tavan perdesi ile gelen güneş ışınlarını engellemek mümkün.

SPORTİF ÖZELLİKLERİ VAR

Diğer Megane modelleri ile aynı iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Megane CC sportif özelliklere sahip olduğu için araç daha alçak bir sürüş pozisyonuna sahip. Tek harekette katlanabilen ve kayabilen ön koltuklar, arka koltuklara geçerken sıkıntı yaratmıyor. Arka koltukta oturanlar uzun mesafeli yolculuklarda sıkıntı yaşasalar da, şehir içi kullanımlarda yeterli diz mesafesine sahip olabiliyorlar. Üstü kapalıyken 490 litrelik bagaj hacmine sahip olan aracın üstü açıldığında ise bu değer 190 litreye düşüyor. Aracın dış tasarımı ise çok çekici hatlara sahip. Basık tavanı ile çok sportif bir duruşa sahip olan Megane CC, çok farklı bir arka tasarıma sahip. Arka kısımda bagaj üstündeki üçüncü stop lambası dikkat çekici bir görüntü oluştururken, farklı stop lambaları da aracın daha özgün durmasını sağlıyor.

İKİ MOTOR SEÇENEĞİ

Megane CC’de 1.6 litre 110 beygir ve 2.0 litre 136 beygir güç üreten iki farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.6 litrelik motor standart olarak 5 ileri manuel şanzımanla veya 4 ileri manuel kullanıma da imkan veren otomatik şanzımanla alınabiliyor. Bu haftaki test konuğumuzda ise 2.0 litrelik motor görev yapıyordu. 3750 d/d’de 191 Nm maksimum tork üreten motor, gücünü yola 6 ileri manuel şanzımanla iletiyor.

Kaynak: Hürriyet Oto Yaşam