İstanbul diyince belki de akla gelen ilk şey trafik… Durumun böyle olması ise gerçekten can sıkıcı. 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti unvanını alması, bir yıl içerisinde milyonlarca turisti ağırlaması gibi tüm dünyanın tanıdığı şehirlerden olan İstanbul’un böyle bir kötü özelliğinin olması, gerçekten can sıkıyor.
Trafik yoğunluğuna ek olarak yaşanan kazalar ve trafik kazası sonucu hayatını kaybedenler gerçekten İstanbul ve Türkiye adına kötü bir izlenim. Bu konuda suçlanması gerekenler devlet, hükümet, belediyeler, karayolları ve en büyük neden olan İNSAN faktörü!
İnsanların yıllar geçtikçe birbirine kalmayan saygısı, kuralları hiçe saymaları, trafikteki bencillikleri ve kural tanımaz saygısızlıkları işte bu trafik yoğunluğunun, kazaların ve ölümlerin birincil nedeni bana göre. Yurtdışına gidip gelen birçok kişi trafiğin muntazam akışından bahsetmeden edemez. Hatta sokakların temizliğinden başlanır genelde. Bunun nedeni ise insanların birbirine olan saygısını yitirmemesi kesinlikle…
İstanbul’da 3 ay boyunca en çok kaza olan bölgeler incelenmiş ve en tehlikeli noktalar belirlenmiş. Fatih Sultan Mehmet Anadolu – Avrupa yönü ve FSM Avrupa – Anadolu yönü en tehlikeli yön olarak belirlenmiş. İkinci sırada ise Mahmutbey Gişeler yer alıyor. FSM üzerinde günde ortalama en az 4 kaza olduğu ve Mahmutbey Gişeler’de ortalama en az 3 kaza olduğu ortaya çıkmış. Bu araştırma İstanbul yol durumunu ve alternatif yolları dinleyicilerine anında paylaşan ve onlardan canlı trafik bilgisi alan Radyo Trafik verilerine göre yapılmış.
Mart, Nisan ve Mayıs aylarında harita üzerinde İstanbul’da en çok kaza yapılan yerler ise şu şekilde;
FSM Köprüsü Anadolu – Avrupa YönüGenellikle köprü öncesinde veya Kavacık Kavşak civarında kazaların geldiği biliniyor. Bu bölgede genelde tırlarla küçük araçların karıştığı hasarlı kazalar meydana geliyor. Alternatif yol önerisi olarak Çavuşbaşı Orman Yolu gösteriliyor ama burası da yoğun bir yol olmaya başladı.
FSM Köprüsü Avrupa – Anadolu YönüBu yönde özellikle gişe öncesi ve sonrası kazaların meydana geldiği biliniyor. Gişe öncesinde kazalar OGS – HGS şeritleri arasında geçişlerden kaynaklı. Gişe sonrasında ise köprüye doğru yolun daralmasından kaynaklanıyor.
Mahmutbey GişelerTEM Mahmutbey Gişeler – İstoç ve Altınşehir yönlerinde tır sayısının fazla olmasıyla birlikte tırla küçük aracı karıştığı kaza sayısının çok olduğu biliniyor.
Çamlıca GişelerÖzellikle saat 10:00′dan sonra ağır araçların yola çıkmasıyla birlikte TEM Çamlıca Gişeler – Ataşehir ve Samandıra istikametlerinde çok sayıda kaza olduğu biliniyor. Genellikle de kör nokta kazasının yaşandığı hafif hasarlı kazalar yaşanıyor.
Küçükçekmece ve AvcılarE5 Küçükçekmece – Avcılar ile E5 Avcılar – Küçükçekmece yönlerinde yoğunlukla birlikte küçük hasarlı kazaların olduğu biliniyor. Bu bölgede hemen her gün en az 2 kaza meydana geliyor.
Çobançeşme – Şirinevler ve MerterE5 Çobançeşme – Şirinevler, Şirinevler – İncirli ile E5 Merter – Cevizlibağ yönlerinde kronik trafik yoğunluğu dışında hem anayolda hem de yan yolda çok sayıda kazanın meydana geldiği biliniyor.
Boğaziçi KöprüsüAnadolu – Avrupa yönü ve Avrupa – Anadolu yönlerinde ölümlü ve yaralanmalı kazalar köprü gişelerinde meydana geliyor.
Haliç KöprüsüE5 Haliç Köprüsü – Topkapı ve Okmeydanı yönlerinde günde en az 2 kaza meydana geliyor. Kaza yerleri ise köprü giriş ve çıkışı.
BeylikdüzüÖzellikle yağışlı havalarda hem Büyükçekmece hem de Avcılar yönlerinde çok sayıda zincirleme kaza meydana geliyor. Bu kazalara ortalama 4 – 5 aracın karıştığı biliniyor.
İstoç ve MetrisTEM İstoç – Metris ile Tem Metris – İstoç yönlerinde gün içerisinde meydana gelen hasarlı kazaların oranı da yüksek bir sayıda.
KüçükyalıE5 Küçükyalı – Maltepe ile E5 Küçükyalı – Bostancı yönlerinde genellikle 3 aracın karıştığı kazaların meydana geldiği biliniyor. Bu kazalar hafif hasarla atlatılsa da, E5 Maltepe – Bostancı yönünde meydana gelen kazalar köprü istikametlerinde ilerleyen ciddi sıkıntılar yaşanmasına neden oluyor. Alternatif yol olarak sahil yolu tercih ediliyor.
Şile YoluÖzellikle Nevzat Demir Tesisleri civarında – Tepeüstü yönünde çok sayıda kazanın meydana geldiği biliniyor. Sabahın yoğun saatlerinde trafiğin sıkışması çok sayıda hasarlı kazanın yaşanmasına neden oluyor.
Kaynak