7 Senedir havacılığın içindeyim.
98'de charter uçuşlara başlayan Pegasus'u 2005-2006 sezonunda tarifeli uçuşlara geçirmek için çok mesai harcadık.
Sonra farklı havayolu şirketlerinde çalıştım ve hala havacılıkta ediyorum.
Bu sebeple yukarıda saydığınız Thy ve Anadolu Jet'i aynı şirket sayarsak Onur ve Atlasjet kalite konusunda
Pegasus ve Thy'nin yanına yaklaşamayacağını çok rahat söyleyebilirim.
Pegasus elbette biraz da dolmuş olmak zorunda çünkü zamanında kalkış ve uçuş güvenliğini ilke edinmiş ve ona odaklanmıştır.
Siz nasıl işe giderken dolmuşta taksi rahatı beklemiyorsanız
havayolunda da o fiyatlara first class rahatı beklememeniz gerekir.
Yok pegasusu beğenmiyorsanız ki normaldir 2 katı para verip aynı saatte aynı yere Thy ile gidebilirsiniz.
Emin olun ciddi bir fark da göremezsiniz.
Hiç bindiniz mi bilmiyorum ama dolmuş tabirinden sonra Onur air de ona oranla üsküdar-dudullu minibüsü.
Thy'nin kalitesini görmemek ve kabul etmemek çok zor. Özellikle son aylarda filosuna kattığı uçaklar
ve reklam anlaşmaları ile büyük atak yaptı. Bunun yanında Pegasus'un da son kullanıcı tarafından çok bilinmeyen ve
geçmişten gelen bir deneyimi var. Kabin ekibini bile Onur Air ile karşılaştırırsanız
dağlar kadar fark olduğunu göreceksiniz. Ayrıca teknik anlamda uçak bakım konusunda
Pegasus'un ve Thy'nin hangarlarını görmenizi isterim.
Atlas Jet de özellikle bundan 4-5 sene önce geçirdiği kazadan sonra çok yıprandı. Genel müdürü ve baş kaptanı olmak üzere
şirketi taşıyan büyük başlar görevden ayrıldı. Bu sebeple piyasaya hızlı giriş yapan Atlas Jet sonrasında daha yavaş bir büyüme kaydetti.
Ama hep şunu söylerim. yıllar önce İstanbul Havayolları batırılmasaydı
bugün THY ile ciddi anlamda katılıman bir özel havayolu şirketi olacaktı.