Gönderen Konu: havayolu  (Okunma sayısı 2383 defa)

karapilot

  • İleti: 914
havayolu
« : Mayıs 29, 2011, 12:20:09 ÖÖ »
hava yolu şirketlerinin hizmetleri hakkında düşüncelerinizi de paylaşabilirsiniz?



hakan_akin

  • İleti: 309
Ynt: havayolu
« Yanıtla #1 : Mayıs 29, 2011, 01:49:29 ÖÖ »
anadolu jet thy nin yan kolu
pegasus havayollarının dolmuşu (bence)
atlas jet (öger tour ortaklığı bırakınca kötüleşti ets tam bir ambele firma)
onur air (arkadaşım host olarak çalışmaktaydı kabinde esrar içerken yakalanıp kovuldu)
sunexpress (kaliteli)
air berlin (süper ötesi)

deneyimler 11 senelik turizmciliğe dayanmaktadır
öger tour, ets tur, agne tour'da rehberlik, antalya havalimanı usaş'ta aşçılık (uçaklara yemekleri biz yapıyorduk), otelleri saymıyorum :)

karapilot

  • İleti: 914
Ynt: havayolu
« Yanıtla #2 : Mayıs 29, 2011, 11:38:39 ÖS »
Pegasus hakkındaki görüşlerine katılmıyorum. Zira ülkemizde ki dolmuşların bir kalite anlayışı var. pegasus'ta o da yok! havayolu demek pegasus için PARA demek. daha doğrusu müşterinin parasını aldıktan sonra yolcu ölse gitse umurunda olmaz. kaç defa yurt dışından iç hatlara devamı olan yolcuların iç hat biletlerini 2'şer defa sattıklarına şahit oldum. kenid uçakları gecikmeye biniyor  türkiye ye getirdikten sonra yolcuların yüzüne bile bakmıyorlar. başta dediğim gibi dolmuşçular en azından istediğin yerde indiriyor, gideceğin yere ulaştırıyor. Pegasus onu yapamıyor!

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: havayolu
« Yanıtla #3 : Mayıs 30, 2011, 12:10:07 ÖÖ »
7 Senedir havacılığın içindeyim.
98'de charter uçuşlara başlayan Pegasus'u 2005-2006 sezonunda tarifeli uçuşlara geçirmek için çok mesai harcadık.
Sonra farklı havayolu şirketlerinde çalıştım ve hala havacılıkta ediyorum.
Bu sebeple  yukarıda saydığınız Thy ve Anadolu Jet'i aynı şirket sayarsak Onur ve Atlasjet kalite konusunda
Pegasus ve Thy'nin yanına yaklaşamayacağını çok rahat söyleyebilirim.
Pegasus elbette biraz da dolmuş olmak zorunda çünkü zamanında kalkış ve uçuş güvenliğini ilke edinmiş ve ona odaklanmıştır.
Siz nasıl işe giderken dolmuşta taksi rahatı beklemiyorsanız
havayolunda da o fiyatlara first class rahatı beklememeniz gerekir.

Yok pegasusu beğenmiyorsanız ki normaldir 2 katı para verip aynı saatte aynı yere Thy ile gidebilirsiniz.
Emin olun ciddi bir fark da göremezsiniz.
Hiç bindiniz mi bilmiyorum ama dolmuş tabirinden sonra Onur air de ona oranla üsküdar-dudullu minibüsü. :)

Thy'nin kalitesini görmemek ve kabul etmemek çok zor. Özellikle son aylarda filosuna kattığı uçaklar
ve reklam anlaşmaları ile büyük atak yaptı. Bunun yanında Pegasus'un da son kullanıcı tarafından çok bilinmeyen ve
geçmişten gelen bir deneyimi var. Kabin ekibini bile Onur Air ile karşılaştırırsanız
dağlar kadar fark olduğunu göreceksiniz. Ayrıca teknik anlamda uçak bakım konusunda
Pegasus'un ve Thy'nin hangarlarını görmenizi isterim.

Atlas Jet de özellikle bundan 4-5 sene önce geçirdiği kazadan sonra çok yıprandı. Genel müdürü ve baş kaptanı olmak üzere
şirketi taşıyan büyük başlar görevden ayrıldı. Bu sebeple piyasaya hızlı giriş yapan Atlas Jet sonrasında daha yavaş bir büyüme kaydetti.

Ama hep şunu söylerim. yıllar önce İstanbul Havayolları batırılmasaydı
bugün THY ile ciddi anlamda katılıman bir özel havayolu şirketi olacaktı.
« Son Düzenleme: Mayıs 30, 2011, 12:13:49 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

deniz

  • Co-Admin
  • İleti: 4891
Ynt: havayolu
« Yanıtla #4 : Mayıs 30, 2011, 12:32:50 ÖÖ »
THY çünkü arkadaşım şuan orda hostes ve bu saydığınız firmaların çoğundada çalıştı en iisinin THY olduğunu hep söyler.
Benim fikrimde seçimimde kalitesi ile THYnin ii bir firma olduğudur...

hakan_akin

  • İleti: 309
Ynt: havayolu
« Yanıtla #5 : Mayıs 30, 2011, 12:57:14 ÖÖ »
air berlin tek geçeriiiiim :D adamlar meyve salatası falan veriyo :D hem çokta pahalı değil

Mustafa3602

  • İleti: 1456
Ynt: havayolu
« Yanıtla #6 : Mayıs 30, 2011, 01:01:10 ÖÖ »
1yıl staj 5yıl personel olarak mng teknik uçak bakımda hangarında avionic ve era da çalıştım şuan askerden geldim yatıştayım :saskinbabam yıllardır orda neyse çokta yolculuk yaptık yapıyoruz,kötülemek gibi olmasın ama gördüklerimi sölemekten alamıyorum;

babam onur air da line maintenance çalışırken bende lise 1 de filandım sefere bezi çıkmış lastikle çok gidip geldiğini gördüm ve hat bakım müdürüne bilgi verildiğinde şunu duyup size sölemekten geri alamıyorum yapcak bişey yok yedek lastik yok düşerse düşer nasıl olsa sigortadan parası alınıcak hertürlü,

sunexpress ti hatırlarsam inişte dikme üzerinemi veya dikmemi ne kopmuştu

pegasus birçok arkadaşın dediği gibi ortaya tabure bile atıcak nerdeyse

anadolu jet thy nin vazgeçtiği uçaklara sahip artık thy bağlantısını bilmiyorum

atlas jet idare eder

thy vazgeçilmez neden? thy yedek oldukça çok ve uçak başına düşen teknisyen çok uçak çok herşeyi çok detaylı sonuçta özel şirketler gibi masraftan kaçmak için kısan bir şirket değil ben aşşağı yukarı bütün şirket uçaklarına bindim thy pahalı olabilir ama en iyisi ve haya yolu %99 en güvenli ulaşım sistemi. bizim hondalardan sonraaa.umarım yararlı olabilimişimdir saygılar.

Mustafa3602

  • İleti: 1456
Ynt: havayolu
« Yanıtla #7 : Mayıs 30, 2011, 01:05:31 ÖÖ »
meraba poseidon999 disdispatch misiniz lodmaster pilotmu teknisyenmi nerdesiniz .

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: havayolu
« Yanıtla #8 : Mayıs 30, 2011, 08:11:59 ÖÖ »
meraba poseidon999 disdispatch misiniz lodmaster pilotmu teknisyenmi nerdesiniz .

Yazdım arkadaşım.

Mustafa3602

  • İleti: 1456
Ynt: havayolu
« Yanıtla #9 : Mayıs 30, 2011, 08:40:09 ÖÖ »
şunu sölemeyi unutmuşum bazı arkadaşlarımızn aklına gelebilir sivil havacılık uçus öncesi denetim kontrol yapmıyormu ? yok yapmıyor sivil havacılık sadece şirketlerden gelicek menfate bakıp teknisyen adayları için sadece lisans sınavlarını zorlaştırır...shgm yalan yani.