Gönderen Konu: Havayastığı uyumak için değil  (Okunma sayısı 1287 defa)

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Havayastığı uyumak için değil
« : Ocak 08, 2006, 08:58:44 ÖS »
Havayastığı uyumak için değil

Kazalarda hayat kurtaran havayastıklarının çalışma prensipleri hakkında birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil.

Otomobillerde güvenlik fikri, ilk ölümlü trafik kazası sonrasında ortaya çıktı. Otomobil üreticileri, otomobilleri daha güvenli hale getirebilmek için yeni sistemler geliştirmeye başladı. Bu çalışmaların sonucunda öncelikle kazanın oluşumunu engellemek ve çarpışma kaçınılmaz ise sürücü ve yolcuları korumaya yönelik aktif ve pasif güvenlik aksesuarları ortaya çıktı. Çarpışma sırasında sürücü ve yolcuların hayatını koruyan en önemli aksesuarların başında havayastığı ve emniyet kemeri geliyor. Ancak, sürücüler havayastığının tek başına koruma sağladığı gibi yanlış bir bilgiye sahipler. Oysa, havayastıkları emniyet kemer sistemine ilave bir sistemdir. Emniyet kemerleri takılı değilse havayastıkları yarar yerine zarar verir. Havayastıkları, aracın sert bir cisme ön taraftan 25 km'den daha yüksek hızlarda ve aracın ön köşelerinden itibaren yana doğru 30 dereceyi geçmeyecek şekilde çarpması sonucu açılır. Ayrıca gereksiz yere veya uygunsuz zamanda açılan havayastıkları yaralanmalara da neden olabileceği için, çalışmaları elektronik sistemler ile çok özel koşullara bağlanmıştır. Havayastığı ve çalışma prensipleri hakkında birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil. Havayastıkları, her kaza anında açılan ve kaza sırasında yastık gibi durarak araç içinde sağa sola savrulan yolcuları koruyan bir sistem olarak algılanıyor.

DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR
* Yandan gelen çarpmalarda ön havayastıkları açılmaz. Yan havayastıkları varsa, önden çarpmada olduğu gibi, aynı uygun koşullar gerçekleştiğinde açılırlar.

* Arkadan çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Takla atma halinde havayastıkları açılmaz.

* Üst bölgeden gelen çarpmalarda havayastıkları açılmaz.

* Kontak on konumunda değilse havayastıkları açılmaz.

* Havayastıklarının kullanım amacı sadece ilk çarpma anında havayastıklarının bulunduğu koltuklarda yolculuk eden kişilere yansıyacak darbenin ilk anki şiddetinin etkisini azaltmaktır.

* Havayastıkları göz açıp kapama süresince 125 milisaniyede açılır ve hemen arkasından sönerler.



seckins33

  • İleti: 82
Ynt: Havayastığı uyumak için değil
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2013, 12:00:54 ÖS »
Merhaba;

Uzun bi aradan sonra konuyu hortlatıyorum :)

Hava yastığı birçoğumuzun yaptığı gibi koltuğun arkasından bağlandığında veya sadece emniyet kemeri tokası satın alıp uyarı sesini kesmek için taktığımızda açılırmı?Yani hava yastığı emniyet kemerinin gerilme oranına göremi açılıyor? ya da sadece kemer tokasını yuvasına taktığımızda swice göremi açılıyor:?

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Havayastığı uyumak için değil
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2013, 12:11:01 ÖS »
Merhaba;

Uzun bi aradan sonra konuyu hortlatıyorum :)

Hava yastığı birçoğumuzun yaptığı gibi koltuğun arkasından bağlandığında veya sadece emniyet kemeri tokası satın alıp uyarı sesini kesmek için taktığımızda açılırmı?Yani hava yastığı emniyet kemerinin gerilme oranına göremi açılıyor? ya da sadece kemer tokasını yuvasına taktığımızda swice göremi açılıyor:?

hayır hava yastığı öndeki darbe sensörlerinden gelen bilgilere göre açılıyor. yastığın açılması için gerekli eşik değer aşılmışsa açılıyor. anynı şekilde yan havayastığıda yan sensörlerden gelen darbe bilgisine göre açılıyor. bu günümüzde kullanılan kemer tokaları kemer ikaz sesini kesmesi için takılıyor.

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: Havayastığı uyumak için değil
« Yanıtla #3 : Kasım 26, 2013, 08:10:11 ÖÖ »
takla atma halinde açılmazMIŞ... hahaha o zaman niye koymuşlar
hyundai i30 10 taklada açılmamıştı adamlar mahkemeyi kazandıı

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: Havayastığı uyumak için değil
« Yanıtla #4 : Kasım 27, 2013, 07:38:42 ÖS »
faydalı bilgi teşekkürler