Kronik sorunları : sağ motor kulağı çatlaması (Yolda bırakmaz sadece araç soğuk iken sesli çalışır ısınınca ses kesilir maliyet serviste 600 tl dışarıda 200 tl.) Ses yalıtımı alman araçlarına göre düşük rüzgar sesini içeri alıyor ama ben hiç rahatsız olmadım. Şöför cam direği kalın olduğu için alışana kadar bi kaç gün kör nokta problemi yaşayabilirsin. Direksiyonu çevirince katırtı sesi gelmesi ( çözüm amortisör kulelerinin üstünden sıvı gres yağı sıkabilir veya boşluğu aldırabilirsin.)
Arka yaylar yumuşak olduğu için fazla yük binince arka oturur ön leylek gibi havaya kalkar ve kasislerde vurma sesi yapar ama zararı yok. Dış kaporta özellikle tampon tırnakları diğer araçlara göre zayıftır ama büyük kaza da tamamen yolcuyu korumaya odaklı işçilik yapmışlar büyük bi kaza dan burnum kanamadan çıktım. Özellikle kış aylarında araç altı ıslak olduğunda debriyaja basınca gıcırtı gelebilir. Çözümü debriyaj merkezine wd-40 sıkmak.
Üstte yazdıklarım sen sorduğun için kronik sorunlarıdır.
Genel bilgi ise 2006 - 2009 ortasına kadar üretilenler makyajsız kasa 2010 - 2012 arası üretilenler makyajlı kasa olarak geçer arka stoplar, ön far ve ön tampon farkı, far yıkama dışarıdan bariz ayırt edilebilen görselidir.
dream - premium - elegance olarak 3 paket mevcut olup dream en boş modelidir. Premium orta kasa elegance en dolusudur. Premium ile elegance arasında en bariz fark sunroof olmasıdır onun harici fark yok desek yeridir. Hepsinde motor seçeneği aynı 1,6 motor 125 hp Araçta turbo olmadığı için motor konusunda kolay kolay arıza çıkartmaz yarı yolda bırakmaz. Konfor konusunda ben memnundum. Lastik ebadı piyasada en çok kullanılan ebattır 205 / 55 / 16 yumuşak hamur seçersen ses yalıtımın artar. Bagaj hacmi yeterince geniştir. Ön kokpit tatmin edici tavan yüksekliği ve koltuk diz mesafesi yeterlidir. Birçok araçta bulunan arka koltuk ortalarındaki çıkıntı diğer hondalarda olduğu gibi bunda da düz yapılmış o yüzden arkaya 3 kişi rahat oturabiliyor.
Makyajlı ile makyajsız arasındaki fark ise makyajlıda xenon far ve far yıkama bazı kasalarında VSA yol tutuş sistemi 6 lı cd changer, aux girişi şu an aklıma gelenler.
Yakıt konusunda ise ben lpg li kullanıyordum şehir içi ortalamam 8 litre görünüyordu % 20 gösterge yanılma payı desek 10 litre bu da ortalama 20 krş civarına geliyor.
Yaklaşık 2 sene vtec 2 , 3 senede fd6 kullandım. Vtec2 pert oldu fd6 yı yakın zamanda satmak zorunda kaldım. Modifiye seversen Türkiyedeki modifiyeye en yatkın araçlardan birisidir.
Bu aralar araç almayı düşünmüyorum ama yeni araç alıcak olsam ya fd6 yada fb7 alırım.