Gönderen Konu: Drift Tanımı  (Okunma sayısı 1201 defa)

Cumhur

  • İleti: 987
Drift Tanımı
« : Eylül 27, 2008, 11:56:41 ÖS »
Nedir bu Drift ?

  Drift kısaca, bir viraj alma tekniğidir. Arka tekerleri patinaja bırakmak suretiyle aracın arkasının kaymasını sağlamak ve bunu direksiyon ile kontrol altında tutarak yan bir şekilde yol almaktır.
   Aracın arka kısmını kaydırmaya başlatmak için birçok teknik vardır. Bunlar ileri sürücülük teknikleri olduğundan antrenman yapılarak öğrenilmesi gerekir. Bu broşürü okuduktan sonra drift yapabileceğinizi düşünmeyin. Çünkü bu iş hem eğitim hemde antrenman gerektirir.
 
Drift Yapabilmem İçin Bana Ne Gerekir?

  Öncelikle size gereken arkadan itiş (FR-Front engine rear wheel drive) bir otomobildir. Çünkü driftin ilk kuralı, arka tekerliklerin patinajının etkisi ile ileri doğru itilen bir araçtır. Arkası kaymaya başlayan otomobil gaza basılarak hareketine devam edecektir.
  Peki her arkadan itiş otomobil drift yapabilir mi? Evet her arkadan itiş otomobil drift yapabilir, ancak bazısı sadece 3 cm yan gidebilirken başka bir tanesi saatlerce devam edebilir. Gerekli düzenlemeleri yapılmış olan otomobillerin yan gitme kabiliyetleri ve dengeleri artmaktadır.
  O zaman şu anda elimizde arkadan itiş bir otomobilimizin olduğunu farz edelim. Bunun için ilk ne iyileştirme yapabiliriz? Tabii ki ilk olarak bize gereken kilitli diferansiyeldir (LSD-Limited Slip Differancial).

O da Ne? Nerden Çıktı Bu Kilitli Diferansiyel (LSD)? Başka Neler Gerek?

 En başından beri sözünü ettiğimiz bir yargı var o da kontrol etmek. Aracımızı ne kadar iyi kontrol edersek o kadar güvenli ve uzun süren driftler yapabiliriz. Ancak iyi bir drift için bize gerekli olan devamlı arkadan kaymayı ancak Kilitli Diferansiyel (LSD) ile sağlayabiliriz.
  LSD lastiklerin patinaja kalması durumunda, lastiklerin aynı hızda ve beraber dönmelerini sağlayan mekanik bir parçadır. LDS siz otomobillerde tek lastiğin patinaja kalarak otomobilin gücünü boşa harcaması durumu bu şekilde itiş gücüne dönüşmüş olur. LSD siz otomobil kaymayı uzun süre devam ettiremez ve yavaşlar. LSD siz otomobillere örnek olarak Tofaş-Şahin serisi ya da BMW’nin çoğu modelleri verilebilir.
  Aracımıza uygun LSD’ yi de taktıktan sonra yapılacak iyileştirmeler ise tamamen kullanıcının isteklerine ve otomobilin özelliklerine göre değişir. Ancak ilk akla gelen yeterli motor gücünü sağlamaktır. Yeterli motor gücü otomobilin ağırlığına göre belirlenmelidir. Çok hafif otomobillerde 150 hp yetebilirken, daha ağır otomobillerde 300 hp gerekebilmektedir.  
  Profesyonel drift otomobilleri yüksek hızlarda katılımtıklarından 400hp üzeri motor güçlerine ihtiyaç duyarlar. Çünkü otomobillerin 4. hatta 5. viteste patinaja kalmaları gerekmektedir. Zaten bu otomobiller yan gidebilmek için tamamen baştan tasarımlanırlar. Günlük otomobiller ile kalan benzerlikleri ise kapıları ve dört lastiğe sahip olmalarıdır.
   Daha fazla kontrol için gerekenleri sıralandırmak gerekirse öncelikle amortisör sistemlerinden başlanabilir. Esnemeyen otomobil kullanıcıya daha fazla kontrol sunar. Kule gergileri, alt gergiler, bushing kit, rollbar vs hepsi otomobilin esnemesini azaltmaya yarar.
   Ön ve arka lastiklerin yere basma açısını ayarlamak için amortisör kulelerinde “Camber Plate” denen camber ayarı için gerekli olan levhalar kullanılır. Bu şekilde önden ve arkadan kaymalar kontrol altına alınabilir.
  Rot kolları ayarlı olanları ile değiştirilerek direksiyon dönüş miktarı arttırılabilir, bu şekilde büyük açılı drift yapmak mümkün olur.

Otomobilim Hazır! Peki, Nelere Dikkat etmeliyim?
 
   Her şeyden önce ister yeni ehliyet almış olun isterseniz de yıllardır otomobil kullanıyor olun, büyük ihtimalle yan giden bir otomobil içerisinde bulunmamışsınızdır. Öncelikle kendinizi bu psikolojiye hazırlamalısınız. Birçok kişi ilk seferlerinde panik hali ile direksiyonu bırakarak spin atmışlardır. İster drift yapın isterde hızlı kullanıyor olun konsantrasyonunuzu kaybetmeniz çoğu zaman otomobilin kontrolünü kaybetmenizle eşdeğer olacaktır. Dikkat önceden olacakları kestirmek ve kontrol birbirine bağlıdır. Hazır olmadığınızda bir sonraki adımda olacakları kestiremez ve buna tepki veremezsiniz.
  Drift de tepkileriniz çok hızlı olmalıdır. Otomobilin savrulan arka kısmını yakalamak için aynı hızda ve savrulma miktarına göre kontra vererek kontrolü sağlamanız gerekir. Bunun içinde antrenman yapmak ve deneyim sahibi olmak şarttır. Trafiğe açık yollarda bu tarz denemeler yapmanız büyük olasılıkla kötü bir kaza ile sonuçlanacağından denememeniz sizin için olumlu olacaktır. Antrenman trafik olmayan mekânlarda yapılır.

Arkadaşlarım Önden Çekiş Otomobilleri ile Drift Yapabiliyorlar!

  Hayır, arkadaşlarının hiç biri önden çekişli aracıyla drift yapamıyor. Sadece el freni çekerek otomobilin arkasını belli bir süre kaydırıyorlar ve araçlarına gereksiz zarar veriyorlar. Bunun drift ile uzaktan yakından alakası yok. Drift yalnızca itiş gücü ile yapılır.

Olduğu Yerde Dönerek Drift Yapan Arkadaşlarım Var Öyleyse!

  Olduğu yerde daireler çizmeye drift diyen tek toplum biziz. Drift ilerlemek, viraj almaktır. Olduğu yerde dönmek drift değildir. Bunun adına Amerikalılar “Donut” demişler. Teknik gerektirmeyen basit bir arkadan itiş oyunudur.


Sıkça Sorulan Sorular

Drift için özel lastikler kullanıyor musunuz?
Hayır, özel lastik diye bir şey söz konusu değil. Önemli konu aracın ön lastiklerinin tutunmasının çok iyi olması. Önden kayan bir otomobil ile drift yapmak zevksiz ve yorucu olur.

Bir drift gününde kaç adet lastik bitiriyorsunuz?
Genellikle çıkma lastik kullandığımızdan lastiklerin ömrü uzun olmuyor. Bir gün sonunda 4 ila 8 adet lastiğe kadar bitmiş olabiliyor.

Drift yaptığınız alanın asfaltı özel mi?
Hayır, drift için özel bir asfalta gerek yok. katılım pistlerinde ya da otoparklarda bu iş yapılabilir. Ancak otomobili en yoracak asfalt tabii ki pistlerdir. Araç daha zor kaymaya başlar ve daha çabuk hızlanır.

Otomobiller çok zorlanıyor gibi görünüyor, bu yüzden kendi aracım ile yapmak istemiyorum.
 Zorlanması normaldir. Ancak zaten spor otomobiller bu tür koşullara karşı sağlam üretilmişlerdir. Sizde aracınıza iyi bakarsanız problem yaşamazsınız. Eğer sadece bakıp zevk alacağınız bir otomobil istiyorsanız klasik otomobil koleksiyonculuğu yapabilirsiniz.


Çok faydalı bilgiler sonuna kadar okumanızı tavsiye ediyorum :)

Alıntıdır.



honda_team

  • İleti: 4134
Ynt: Drift Tanımı
« Yanıtla #1 : Eylül 28, 2008, 10:30:48 ÖÖ »
Teşekkürler Cumhur abi...

aRasaLg

  • Ziyaretçi
Ynt: Drift Tanımı
« Yanıtla #2 : Eylül 28, 2008, 02:09:41 ÖS »
google a ''aras'' yazınca direk bu çıkıyor. :D paylaşım için teşk.ama sanki önceden verilmişti.

EXELANCE

  • İleti: 1044
Ynt: Drift Tanımı
« Yanıtla #3 : Eylül 29, 2008, 12:00:25 ÖS »
paylasım için tesekkurler