Gönderen Konu: D modundan S ye almak  (Okunma sayısı 3822 defa)

MhondaElit

  • İleti: 68
D modundan S ye almak
« : Aralık 22, 2011, 11:04:12 ÖÖ »
Arkadaşlar merhaba S modu daha aktif daha hızlı gitmenizi sağlıyor denedim gördüm. Örneğin araç sollamalarında D de S ye çekip gazladığınızda hemen atılıyor ve gidiyor. Peki 80 km hızla giderken araba sollamanız gerekti vitesi S ye çekip sollamanızı yaptıktan sonra tekrar D ye çekmek problem oluşturur mu? Şanzımanda problem olur mu?



faw13

  • İleti: 1783
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #1 : Aralık 22, 2011, 11:36:34 ÖÖ »
D s gecisinin hic bir tehlikesi yoktur sadece vitese daha yuksek devirlerde degismesini soyler, belki cok arka arkaya yaparsaniz sapitabilir onu bilemem

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #2 : Aralık 22, 2011, 11:42:03 ÖÖ »
D s gecisinin hic bir tehlikesi yoktur sadece vitese daha yuksek devirlerde degismesini soyler, belki cok arka arkaya yaparsaniz sapitabilir onu bilemem
ben hep arka arkaya D den S ye S den D ye geçiriyorum hiçte bi şey olmuyor

MhondaElit

  • İleti: 68
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #3 : Aralık 22, 2011, 11:54:46 ÖÖ »
Çünkü D modundayken araba sollamaya kalktığınızda araba hızlanacak devir yükselecek vay anam vay arkadan kango bile yetişiyor siz geçene kadar ama S ye atıp gazı verdiğinizde araba bırakın laaaann diye bağırıyor sanki bunu göreceli farkedebiliyorsunuz. Peki, yakıt anlamında daha fazla mı yakar D moduna göre birde S modundayken 100 e geldiginde kadran motor delı gıbı bagırıyor D de ıken o kadar bagırmıyor mesela bunun sebebı nedır acaba S modunun bir hız sınırı mı arda onu gecmeden hemen  D ye almak gerekıyor bılgınız var mı dostlar?

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #4 : Aralık 22, 2011, 12:23:38 ÖS »
Ben bilerek yavaşlıyorum tek gidiş gelişli yolda arkadan tam sollamaya çıkıyor bi dip gaz + s iş bitiyor :D bi bakıyorum aynadan 50 metre fark olmuş hatta geçen taksiye yaptım o da dip gaz bende dipgaz ben 40 metre fark attım adam utancından sağa döndü :D :D

MhondaElit

  • İleti: 68
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #5 : Aralık 22, 2011, 01:08:17 ÖS »
Can o kadar farkediyor mu gerçekten ya :) Bizim city'ler gitmiyo diye dalga geçiyorlardı sollama yapmıyo hantal bi araba diye  >ag anlattıgına bakılırsa ıyı gidıyor gıbı. Hatta ben dobloya geçilmiştim de sağa çekmiştim ya benim araba ağır araba öyle herkesle kapışmaz görünümü vermek için.  :gitar Dur la yolda bugün s modunda doblo ile kapışıyım bakıyım ne olacak  >%6rol

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #6 : Aralık 22, 2011, 03:47:21 ÖS »
Can o kadar farkediyor mu gerçekten ya :) Bizim city'ler gitmiyo diye dalga geçiyorlardı sollama yapmıyo hantal bi araba diye  >ag anlattıgına bakılırsa ıyı gidıyor gıbı. Hatta ben dobloya geçilmiştim de sağa çekmiştim ya benim araba ağır araba öyle herkesle kapışmaz görünümü vermek için.  :gitar Dur la yolda bugün s modunda doblo ile kapışıyım bakıyım ne olacak  >%6rol
Bende ilk aldığımda öyle sanmıştım basıyorum basıyorum gitmiyo sanıyordum bi s ye takıyorum artık iş bitiyor :)

Yokuş Yukarı çıkarkende L ye takıyorum araba hiç zorlanmadan çıkıyor bi kere l ye takmıştım yokuşta araba solladım şaka yapmıyorum ciddiyim

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #7 : Aralık 22, 2011, 03:54:25 ÖS »
Can o kadar farkediyor mu gerçekten ya :) Bizim city'ler gitmiyo diye dalga geçiyorlardı sollama yapmıyo hantal bi araba diye  >ag anlattıgına bakılırsa ıyı gidıyor gıbı. Hatta ben dobloya geçilmiştim de sağa çekmiştim ya benim araba ağır araba öyle herkesle kapışmaz görünümü vermek için.  :gitar Dur la yolda bugün s modunda doblo ile kapışıyım bakıyım ne olacak  >%6rol
Bende ilk aldığımda (5 ay önce) öyle sanmıştım basıyorum basıyorum gitmiyo sanıyordum bi s ye takıyorum artık iş bitiyor :)
Yokuş Yukarı çıkarkende L ye takıyorum araba hiç zorlanmadan çıkıyor bi kere l ye takmıştım yokuşta araba solladım şaka yapmıyorum ciddiyim

Geçenlerde pejo 207 nin modifiyesiyle 1 km yarış yapmıştık pejo arkamdan korna çalıp bana 20-30 metre fark attı bende dip gaz yaptım yanına geldiğimde s ye bi taktım adamı geçtim dikiz aynasından baktığımda adam sola döndü ;D mağlubiyeti kaldıramadı  :dil
« Son Düzenleme: Aralık 22, 2011, 03:56:18 ÖS Gönderen: can98 »

HONDAHAN

  • İleti: 2100
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #8 : Aralık 22, 2011, 03:56:43 ÖS »
Fazla oynarsanız elinizde kalabilir ama normal şartlarda bi sakıncası yok. Lakin sollama yapacam diye neden S ye almak gibi bir uğraş ve yıpratmanın içindesiniz ki ? D de iken 1 milim çekip kökleyin, aracın yaptığının S ye almaktan bir farkı kalmıyor. İyi seyirler.

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #9 : Aralık 22, 2011, 04:12:59 ÖS »
Fazla oynarsanız elinizde kalabilir ama normal şartlarda bi sakıncası yok. Lakin sollama yapacam diye neden S ye almak gibi bir uğraş ve yıpratmanın içindesiniz ki ? D de iken 1 milim çekip kökleyin, aracın yaptığının S ye almaktan bir farkı kalmıyor. İyi seyirler.
1 milim çekip kökleyin derken ???

HONDAHAN

  • İleti: 2100
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #10 : Aralık 22, 2011, 04:16:50 ÖS »
Gaz pedalını...   Deneyin S ile uğraşmama gerek yokmuş diyeceksiniz.

Muhsin07

  • İleti: 1388
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #11 : Aralık 22, 2011, 10:08:04 ÖS »
evet araç d konumunda iken ayağınızı gazdan biraz çekip daha sert biçimde gaza yüklendiğinizde aracın gaza basış oranınıza göre devir aldığını göreceksiniz gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar devir alıp geç vites değiştirecektir.. ve ivmelenecektir ama tabiki yakıtı da ona göre harcıyacaktır.. s konumunu falan sık sık kullanmanıza gerek yok bencede tecrübeyle sabittir bu görüş.....

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #12 : Aralık 23, 2011, 08:52:59 ÖÖ »
Manuel takilicam diyorsaniz S ezer :-)

MhondaElit

  • İleti: 68
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #13 : Aralık 23, 2011, 09:26:02 ÖÖ »
Abi ben anlamıyorum ya bu araba gtimiyor yada gerçekten ben yeteneksizim. Bu sabah şile ümraniye yolunda sabah 7 8 gibi giderken hızım 90 100 e geliyo D konumunda gidiyorum ve yanımda birtane doğan benimle bir gidiyo tam S ye takacagım derken adam bastı gıttı benımde onume bır araba cıkınca oldugum yerde kaldım. Abı dogan gectı yaa. Ne bıcım bır araba bu abı... S ye alsam ne olacak kı sankı oda ayrı bır konu devır farkedı tmm ama D den S ye gecınce hemen degıl bıraz sonra fark edıyorsun off offf Gıtmıyo motor bagırıp duruyo baskada bırsey yok dostlar yaa
« Son Düzenleme: Aralık 23, 2011, 09:26:53 ÖÖ Gönderen: MhondaElit »

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #14 : Aralık 23, 2011, 11:08:55 ÖÖ »
Abi ben anlamıyorum ya bu araba gtimiyor yada gerçekten ben yeteneksizim. Bu sabah şile ümraniye yolunda sabah 7 8 gibi giderken hızım 90 100 e geliyo D konumunda gidiyorum ve yanımda birtane doğan benimle bir gidiyo tam S ye takacagım derken adam bastı gıttı benımde onume bır araba cıkınca oldugum yerde kaldım. Abı dogan gectı yaa. Ne bıcım bır araba bu abı... S ye alsam ne olacak kı sankı oda ayrı bır konu devır farkedı tmm ama D den S ye gecınce hemen degıl bıraz sonra fark edıyorsun off offf Gıtmıyo motor bagırıp duruyo baskada bırsey yok dostlar yaa
acaba senin arabadamı sorun var ? yoksa benim arabam özel üretim city mi :D ben S ye aldığımda araba rahatlıyor motorun sesi kesiliyor ve bir anda öne doğru fırlıyor

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #15 : Aralık 23, 2011, 11:14:28 ÖÖ »
Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim

http://www.youtube.com/watch?v=a1PjZbU5pNw

HONDAHAN

  • İleti: 2100
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #16 : Aralık 23, 2011, 12:11:53 ÖS »
Abi ben anlamıyorum ya bu araba gtimiyor yada gerçekten ben yeteneksizim. Bu sabah şile ümraniye yolunda sabah 7 8 gibi giderken hızım 90 100 e geliyo D konumunda gidiyorum ve yanımda birtane doğan benimle bir gidiyo tam S ye takacagım derken adam bastı gıttı benımde onume bır araba cıkınca oldugum yerde kaldım. Abı dogan gectı yaa. Ne bıcım bır araba bu abı... S ye alsam ne olacak kı sankı oda ayrı bır konu devır farkedı tmm ama D den S ye gecınce hemen degıl bıraz sonra fark edıyorsun off offf Gıtmıyo motor bagırıp duruyo baskada bırsey yok dostlar yaa


Arabanız ne bilmiyorum ama Doğan deyince akla acaba el freninizmi çekik sorusu geliyor :D

MhondaElit

  • İleti: 68
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #17 : Aralık 23, 2011, 12:42:32 ÖS »
Dostlar honda city elite 1.4 i-ds vtec degıl motorum videodakı moto vtec. Yok abi ben S ye aldıgımda tmm fırlıyor araba ama motorun sesı artıyor... Sabah mahmurlugundan mı gecemedım o doganı o zaman ben adam bana resmen  :gulegule yaptı.  :ağlaa Araba devir alana kadar beni geçen geçiyo

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #18 : Aralık 23, 2011, 01:17:25 ÖS »
Dostlar honda city elite 1.4 i-ds vtec degıl motorum videodakı moto vtec. Yok abi ben S ye aldıgımda tmm fırlıyor araba ama motorun sesı artıyor... Sabah mahmurlugundan mı gecemedım o doganı o zaman ben adam bana resmen  :gulegule yaptı.  :ağlaa Araba devir alana kadar beni geçen geçiyo
ben bu arabamda gaza bastığımda 10-15 sn sonra 6500 devire çıktığımı hatırlıyorum boşverin zaten hız benzin parasını arttır (kendimden biliyorum)
« Son Düzenleme: Aralık 23, 2011, 01:21:44 ÖS Gönderen: can98 »

can98

  • İleti: 568
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #19 : Aralık 23, 2011, 01:22:32 ÖS »
evet araç d konumunda iken ayağınızı gazdan biraz çekip daha sert biçimde gaza yüklendiğinizde aracın gaza basış oranınıza göre devir aldığını göreceksiniz gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar devir alıp geç vites değiştirecektir.. ve ivmelenecektir ama tabiki yakıtı da ona göre harcıyacaktır.. s konumunu falan sık sık kullanmanıza gerek yok bencede tecrübeyle sabittir bu görüş.....
bu arkadaşın dediğini yaptınızmı ?

tahirarit

  • İleti: 117
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #20 : Aralık 23, 2011, 02:36:40 ÖS »
D ile S arasındaki fark şu,

Aracı S 'ye aldıgında ve kollara dokunmadıgında araç yüksek devir gider bir nevi D3 yapar. Kollara dokundugunda şanzımanı manuel moda alırsın ve otomatik sisteme geçiş yapmaz, sürekli manuel gidersin. D ile arasındaki fark bu...

Araç sollarken D 'den S 'ye almanın bir esprisi yok.. D'den S'ye alana kadar, D'de gazı kökle aniden, daha çabuk tepki verir araç..

S ye aldığında araç daha çabuk tepki veriyor gibi geliyor sana, bunun nedeni şu; vitesi D 'den S 'ye alırken geçen zamanı unutuyorsun, elin vitese gidiyor v.s.. Halbuki, D 'de giderken, elini hiç vitese atmadan gazı köklesen daha seri olur araç. ;)

Ama, yok arkadaş kendimi piskolojik olarak rahatlatmak istiyorum, kendi kendimi gazlamak istiyorum dersen, alıcaksın S 'ye sürekli manuel yapacaksın aracı ve devamlı yüksek devir kullanacaksın.
« Son Düzenleme: Aralık 23, 2011, 02:42:46 ÖS Gönderen: tahirarit »

Muhsin07

  • İleti: 1388
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #21 : Aralık 23, 2011, 04:19:29 ÖS »
evet araç d konumunda iken ayağınızı gazdan biraz çekip daha sert biçimde gaza yüklendiğinizde aracın gaza basış oranınıza göre devir aldığını göreceksiniz gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar devir alıp geç vites değiştirecektir.. ve ivmelenecektir ama tabiki yakıtı da ona göre harcıyacaktır.. s konumunu falan sık sık kullanmanıza gerek yok bencede tecrübeyle sabittir bu görüş.....
bu arkadaşın dediğini yaptınızmı ?


bunu deneyin arkadaşlar  yanıtlarınızı bekliyorum :D

tahirarit

  • İleti: 117
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #22 : Aralık 23, 2011, 04:29:09 ÖS »
evet araç d konumunda iken ayağınızı gazdan biraz çekip daha sert biçimde gaza yüklendiğinizde aracın gaza basış oranınıza göre devir aldığını göreceksiniz gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar devir alıp geç vites değiştirecektir.. ve ivmelenecektir ama tabiki yakıtı da ona göre harcıyacaktır.. s konumunu falan sık sık kullanmanıza gerek yok bencede tecrübeyle sabittir bu görüş.....
bu arkadaşın dediğini yaptınızmı ?


bunu deneyin arkadaşlar  yanıtlarınızı bekliyorum :D

Arkadas dogru söylemiş, noktasına virgülüne kadar katılıyorum, ben hep dediği şekilde kullanıyorum. Aracı aldıgımdan bu yana S 'ye çok az takmışımdır. Civic den önce 2006 makyajlı accord vardı ondada aynı şekilde kullanıyordum.

Muhsin07

  • İleti: 1388
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #23 : Aralık 23, 2011, 04:32:34 ÖS »
evet araç d konumunda iken ayağınızı gazdan biraz çekip daha sert biçimde gaza yüklendiğinizde aracın gaza basış oranınıza göre devir aldığını göreceksiniz gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar devir alıp geç vites değiştirecektir.. ve ivmelenecektir ama tabiki yakıtı da ona göre harcıyacaktır.. s konumunu falan sık sık kullanmanıza gerek yok bencede tecrübeyle sabittir bu görüş.....
bu arkadaşın dediğini yaptınızmı ?


bunu deneyin arkadaşlar  yanıtlarınızı bekliyorum :D

Arkadas dogru söylemiş, noktasına virgülüne kadar katılıyorum, ben hep dediği şekilde kullanıyorum. Aracı aldıgımdan bu yana S 'ye çok az takmışımdır. Civic den önce 2006 makyajlı accord vardı ondada aynı şekilde kullanıyordum.

bende daha önce 2006  mazda 3 sedan vardı onlarda eski civicler gibi 4 ileri otomatik araba senin gaza basışını hisseder ona göre tepki verir agresif basarsan oda agresifleşiyor zaten sesinden ne olduğunu gayet net anlayabilirsin ama yakıt konusunda hiç tavsiye etmiyorum hiç :D :D

tahirarit

  • İleti: 117
Ynt: D modundan S ye almak
« Yanıtla #24 : Aralık 23, 2011, 04:34:38 ÖS »
evet araç d konumunda iken ayağınızı gazdan biraz çekip daha sert biçimde gaza yüklendiğinizde aracın gaza basış oranınıza göre devir aldığını göreceksiniz gaza ne kadar sert basarsanız araç o kadar devir alıp geç vites değiştirecektir.. ve ivmelenecektir ama tabiki yakıtı da ona göre harcıyacaktır.. s konumunu falan sık sık kullanmanıza gerek yok bencede tecrübeyle sabittir bu görüş.....
bu arkadaşın dediğini yaptınızmı ?


bunu deneyin arkadaşlar  yanıtlarınızı bekliyorum :D

Arkadas dogru söylemiş, noktasına virgülüne kadar katılıyorum, ben hep dediği şekilde kullanıyorum. Aracı aldıgımdan bu yana S 'ye çok az takmışımdır. Civic den önce 2006 makyajlı accord vardı ondada aynı şekilde kullanıyordum.

bende daha önce 2006  mazda 3 sedan vardı onlarda eski civicler gibi 4 ileri otomatik araba senin gaza basışını hisseder ona göre tepki verir agresif basarsan oda agresifleşiyor zaten sesinden ne olduğunu gayet net anlayabilirsin ama yakıt konusunda hiç tavsiye etmiyorum hiç :D :D

Agresif evet tam olarak onu kastediyordum bende :) Çok iyi söyledin.