Gönderen Konu: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)  (Okunma sayısı 9329 defa)

statik

  • İleti: 1121
CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« : Aralık 14, 2009, 08:27:51 ÖS »
Selamlar arkadaşlar

Az önce internette sörf yapıyordum. Malum yakıttan dolayı bütçeme göre biraz dertli bir insanım. 2002 civic kullanıyorum, yakıtları malum. Kimse kalkıp honda fanatikliği yapmasın lütfen. Mantık çerçevesinde yorumlar istiyorum. Hem fiyat olarak, hem performans ve yakıt olarak araştırdığım araçlar var. Bir ara Volvo S40 1.6 ya ve Subaru İmpreza 1.5 AWD ye kafayı takmıştım ama yakıt olarak benim gibi insanları tüketir böyleleri :) vazgeçip daha ekonomik arabalar bakmaya başladım. Kendi arabama lpg taktırmak istiyorum, annem kızıyo :D duymuş bi yerden LPG patlıyomuş diye, inandıramadım gitti. Anamı kıracak halim yok, taktırmam lpg.

Konuyu çok uzattım. Değerli ve tecrübeli honda kullanıcılarından yorumlar bekliyorum. Kia Cerato için neler söyleyebilirsiniz? Ben sağdan soldan sözlüklerden forumlardan bişeyler topladım, onlarda aşağıdaki gibidir :)

1) "araçta 2 kişi varken kadıköy - sapanca arası, (250 km) yol yapılıp, klima açık kullanılıp, 130 km/s civarında seyredilip, ara sıra gaza gelinip 160 km/s hızlara ulaşılıp. akşam eve dönüldüğünde çeyrek depo (hatta biraz daha az) mazot yakmış olduğu görülünce şaşırtan araç."

2) "yaptığım test sürüşü ve arabayı alacakmışım gibi yaptığım pazarlıklar sonucunda şunları söyleyebilirim ki: araba kaçıyor arkadaşlar. öyle böyle değil, hagaden kaçıyor. 115 hp ve 260nm tork 1350kg ağırlığında bir araba için oldukça yeterli. beşinci viteste 2000 devirle seyahat ederken yaklaşık 95 km/saat ile yol alabiliyorsunuz ki uzun yollarda bu oldukça yeterli ve ekonomik bir hız. fiyatları da gayet makul."


3)
"Aracın 2000 devirden sonra torbo devreye girmesi ile oluşan ani hızlanma insanı gerçekten çook etkiliyor..Etrafınızdaki pek çok araç sanki duruyor siz ok gibi gidiyorsunuz hissi veriyor..Performans açısından bu araca çok iyi diyebilirim. Son hız denemesi yapmadım fakat gayet iyi sonuç vereceğinden eminim"

4)"Bu gün kelimenin tam anlamı ile arabanın hakkını verdim sayılır. Şehir içi zor bir parkurda yolda geçmediğim araç kalmadı..en son aynada toyota auris dizel gördüm..Performans müthişti. Karmaşık trafikten kurtulmanın ve sıyrılmanın müyhiş zevki...Sonra biraz düz yol vardı sürat 90-100 arasında sabitleyip yakıt ne kadar diye baktım 3,5-4,1 litre arasında ortalama gösterdi..sadece vaybe dedim..yıllardır niye benzinli araç kullanmışım..hem bu kadar atak olacak hemde yakıtta cimri olacak...
Cerato bence şu demek; yüksek performans, kalite, araç kullanma zevki ve arabanın hakkı vermeye olanak sağlayan süper bir araç..
Focus kadar satılmaması bence gayet iyi bir oaly..servisler rahat, trafikte fark ediliyor.."



mustican

  • İleti: 691
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #1 : Aralık 14, 2009, 08:32:39 ÖS »
ewet dogru haklısın bende arkadasımın aracı cerato 1.6 crdi ile yazın 5000 km yaptım..
az yakıyor...cok kacıyor...ama sana su kadarını soyleyeyım km gectıkce aracın bır kapalı kasa kamyonet oldugunu anlayacaksın :D

statik

  • İleti: 1121
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #2 : Aralık 14, 2009, 08:34:12 ÖS »
Çok kaçması o kadar önemli değil, normal gitsin yeterde, tek istediğim az yaksın. Alım gücümüzede uygun bir araba olsun istiyorum

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #3 : Aralık 14, 2009, 08:35:21 ÖS »
cerato kıa grubu olmasından dolayı hak ettıgı degerı goremıyen bır arac bana kalırsa
kıa yerıne honda ablemı olsaydı onunde sınıfında en cok satan dızel olurdu kesınlıkle

220 ıle saglam sekılde yuruyen cerato gordum otobanda saka gıbı dızel bır arac ve torku yuksek yıgıdı oldur ama hakkını yeme demısler
ıs yakıt ekonuomısı ve performans olunca one gecen bır arac devır ekonomı devrı ıkıncı elde satısı zor olabılır bunun dısında artısı cok
cıvıc daha keyfı bır arac yerı ayrı...
buda yenı cerato
http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/photo_gallery.php?cid=10060


hondaccı

  • İleti: 232
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #4 : Aralık 14, 2009, 08:36:32 ÖS »
biliyorsunuzki 1997 den sonra hyundai kia yı aldı.ve kianın motorları 1997 yılındna itibaren hyundainin ürettiği motorları kullanmaya basladı.
CRDİ motor en iyi dizel motor diyebilri.heleki VGT(değişken subabta varsa) tadından yenmezki  ceratoda var bu özellik.

performansa gelince düşük devirde yüksek tork üretimi olduğu için performansı iyi.ama max speedde benzinli kadar değil.çünkü dizel yüksek devirde güç üretemiyor. era .cerato kullanamdm ama rio CRDİ kullandım.bunalrın hepsi aynı motor.performansı iyi.ama (2000 3000 devir arası sonrası bozuyor)

hyundai 2002 Accent 1.5 102 hp DOHC  benzinli  ile yolda dizel CRDİ yi yediğimi bilirim.ve ama beni zorlamıştı. buna karsın diyorumki VTECH İLE CRDİ AYNI OLMAZ
PERFORMANS İÇİN VTEC EKONOMİ İÇİN CRDİ DERİM VE BNM İÇİN VTECH DAHA ÖNDE

mustican

  • İleti: 691
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #5 : Aralık 14, 2009, 08:36:54 ÖS »
ewet  az yakmasını istiyosan cok mantıklı bir arac derim kesinlikle...bir de motorları iyi arıza bakımından arkadasın aracı 135 000 km ye kadar bir arıza vermedi...bir tek turbosu degıstı o da sirket aracı oldugu ıcın...hor kullanma fln filan bilirsin..
sen kendın kullanacagın ıcın sorun olmayacagını dusunuyorum...

focus megan ... dan az yakıyor..
biz 50 lt ile 1100 km yaptık..3 kişiydik.cok basmadık ama 90 a da sabıtlemedık..hesabını sen yap..uzun yolda

statik

  • İleti: 1121
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #6 : Aralık 14, 2009, 08:41:46 ÖS »
Dizel olarak focus c-max 1.6 TDCI kullanmışlığım var. 3 viteste patinaja düştüm hava yağmurluydu. Gerçekten vites aralarında sanki vtec açıyor gibiydi :) Kış biter bitmez arabayı değiştirmeyi planlıyorum. Tek sebebi yakıt. Yani öyle bi depoyla 1000 km ler, bol bol torklar beni çok düşündürüyor

hondaccı

  • İleti: 232
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #7 : Aralık 14, 2009, 08:45:20 ÖS »
dizel arabay karsıyım neden herkez torku performans oalrak anlıyorki yada dizeli performansı çokmuş gibi görüyor anlamıyorum.
dizel tork ürettiği için güç üretiyor yani güçlü motor benzinli ise atak performanslı motordur.devirli kullandmı ucar.

dizel araba alırken 2.3 bin lira fazla veriyorsunuz oysaki benzinliye 2.3 bin lira bnzin atarm kafam rahat olur turbo arızası vermez birsey olmaz bakım masrafıda dizelden daha ucuz.dizelin tek avantajı bnzinliye göre yakıtı az yakar ve mazot ucz onn harcinde herseyi pahalı(bakım masrafı motor arızası vs vs)

mustican

  • İleti: 691
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #8 : Aralık 14, 2009, 08:47:27 ÖS »
dizel arabay karsıyım neden herkez torku performans oalrak anlıyorki yada dizeli performansı çokmuş gibi görüyor anlamıyorum.
dizel tork ürettiği için güç üretiyor yani güçlü motor benzinli ise atak performanslı motordur.devirli kullandmı ucar.

dizel araba alırken 2.3 bin lira fazla veriyorsunuz oysaki benzinliye 2.3 bin lira bnzin atarm kafam rahat olur turbo arızası vermez birsey olmaz bakım masrafıda dizelden daha ucuz.dizelin tek avantajı bnzinliye göre yakıtı az yakar ve mazot ucz onn harcinde herseyi pahalı(bakım masrafı motor arızası vs vs)

haklısın ama dizelin de avantajı az değil yani...bi yana atamassın
arkadasta 1.6 tdci focus var  2 kişi kayseri istanbul yaptık..700km yola 80 TL yaktı
sabit 100km hızla

statik

  • İleti: 1121
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #9 : Aralık 14, 2009, 08:49:21 ÖS »
dizel arabay karsıyım neden herkez torku performans oalrak anlıyorki yada dizeli performansı çokmuş gibi görüyor anlamıyorum.
dizel tork ürettiği için güç üretiyor yani güçlü motor benzinli ise atak performanslı motordur.devirli kullandmı ucar.

dizel araba alırken 2.3 bin lira fazla veriyorsunuz oysaki benzinliye 2.3 bin lira bnzin atarm kafam rahat olur turbo arızası vermez birsey olmaz bakım masrafıda dizelden daha ucuz.dizelin tek avantajı bnzinliye göre yakıtı az yakar ve mazot ucz onn harcinde herseyi pahalı(bakım masrafı motor arızası vs vs)

İşte bu konular beni düşündürüyor zaten. Dizel almalı mıyız, almamalı mıyız acaba. Yani ben hesabı hep 10-15 yıla yayıyorum. Ayda 3 depo falan harcıyorum ben. Yılda 36 depo yapar. Acaba dizele geçsem ne kadar kar yaparım diye hesaplayıp iktisat yapmaya çalışıyorum olay bu. Hani konuyuda açtım ki tecrübeler fikirler dökülsün herkes faydalansın. Benim gibi kararsız kalan çok yani

hondaccı

  • İleti: 232
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #10 : Aralık 14, 2009, 08:51:50 ÖS »
haklısınız bnde civici almadan önce çok düşündm dizel diye ama bnzli bana daha mantıklı geliyor.dizeli birde sesindne dolayı sevmem.arkadşaımda 2007 hyundai era var turbo arızasındna servisten cıkamıyor desem yeridir.garantiyle uğrasıp duruyor hep.bunları hep düşündüm...

mustican

  • İleti: 691
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #11 : Aralık 14, 2009, 08:52:52 ÖS »
dizel arabay karsıyım neden herkez torku performans oalrak anlıyorki yada dizeli performansı çokmuş gibi görüyor anlamıyorum.
dizel tork ürettiği için güç üretiyor yani güçlü motor benzinli ise atak performanslı motordur.devirli kullandmı ucar.

dizel araba alırken 2.3 bin lira fazla veriyorsunuz oysaki benzinliye 2.3 bin lira bnzin atarm kafam rahat olur turbo arızası vermez birsey olmaz bakım masrafıda dizelden daha ucuz.dizelin tek avantajı bnzinliye göre yakıtı az yakar ve mazot ucz onn harcinde herseyi pahalı(bakım masrafı motor arızası vs vs)

İşte bu konular beni düşündürüyor zaten. Dizel almalı mıyız, almamalı mıyız acaba. Yani ben hesabı hep 10-15 yıla yayıyorum. Ayda 3 depo falan harcıyorum ben. Yılda 36 depo yapar. Acaba dizele geçsem ne kadar kar yaparım diye hesaplayıp iktisat yapmaya çalışıyorum olay bu. Hani konuyuda açtım ki tecrübeler fikirler dökülsün herkes faydalansın. Benim gibi kararsız kalan çok yani

senle aynı durumdayım ben...
bende 3 depo bazen 2 depo yakıyorum ayda..
bir de sımdıkı aracım otomatık vtec 2
belkı duz vıtes olsa bıraz daha dızel az dusunucem gıbı gelıyor:)

mustican

  • İleti: 691
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #12 : Aralık 14, 2009, 08:55:49 ÖS »
su anda otomatık vtec 2 ıle sehır ıcı 30 kurus yakıyorum  ki hic basmıyorum :(
focus duz ıse 18 19 kurus yakıyor...hadi olsun 20kr...
10 kr fark var..

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #13 : Aralık 14, 2009, 09:00:58 ÖS »
mantık basıt
1 yılda yaptıgın km * benzın fıyatı + bakım masrafı
1 yılda yaptıgın km * dızel fıyatı + bakım masrafı + dızel arac ıle benzınlı arasındakı fark

arkadaslar dızeller benzınlıler gıbı yuklenmeye gelmıyorlar bu genel bır kanı turbo gıbı guc katan ama bır okadar da arıza cıkarması muhtemel bır ekıpmana sahıpler. ama cogu dızel benzınlı aracların lpg lı hallerınden bıle daha dusuk yakıt tuketım degerıne sahıpken ve amaç ekonomı ıse dızel den sasmamak lazım. Sunuda belırteyım bu orneklerı olan bır tecrubemdır aracım az yakıyor dıye daha fazla gezmeye baslıyorsunuz bu cıddı bır psıkolojık tepkıdır sızde de olabılır.
burada ya su dızel ıcın su benzınlıden vazgecıcem oburunde ısıklardan daha hızlı kalkıyordum vs gıbı dusunceler yanlıstır
benım aracım benzınlıdır maddı olanaklarım dogrultsunda honda kalıtesını ve performansını tercıh ettım. dururmum daha ıyı olsun yenı nesıl sedan corolla d4d gıbı araclara yonelıcem hem yakıtım dusecek hem lpg gıbı sonradan bır ekıpmanla ugrasmıyacagım
ılla gazlamaksa amac alırım bır crx-si durur garajımda
honda sevdası ugruna fazla yakmanın bı anlamı yok para kolay kazanılmıyor bu sevda ıcın bu yakıtı yakarım dıyorsak bu ayrı kı bende su anda bu moddayım ama ev gecındırme derdım yok ya ılerıde ?

statik

  • İleti: 1121
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #14 : Aralık 14, 2009, 09:03:23 ÖS »
Hemen hesap yapalım,

1 km de 30 kuruş yakan civic - 1000 km de 300 TL yapar - 10,000 km de 3,000 TL yapar
1 km de 19 kuruş yakan CRDI - 1000 km de 190 TL yapar - 10,000 km de 1.900 TL yapar

Aradaki 1,100 TL lik farkı ömrümde 10 kere yaşayacaksam mesela, 10,000 TL TASARRUF etmiş olurum. O paraya neler neler yapılır değil mi :)

mustican

  • İleti: 691
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #15 : Aralık 14, 2009, 09:07:46 ÖS »
evet dızel olunca fazla gezme psıkolojısı oluyor..
ben mesela uzun yola gıtmeyı cok seven bırısı olarak..
benzınlı cıvıcle bıle uzun yola cokca cıkıyorm bı de dızel olsa..

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #16 : Aralık 14, 2009, 09:10:00 ÖS »
kı dedıgınız 3 depo benzın ayda 1500 km ve fazlası demek senede 17 000-20 000 km yakın yol gıdıyorsunuz anlamına gelır
aslında kar ıkı mıslı sızın yaptıgınızdan bakım gıderlerı pahalı olsa ne olur.
burada zarar edecek senede 10000 km nın altında mesela 5000 km gıbı kullananlar dıyebılırız..

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #17 : Aralık 14, 2009, 09:11:49 ÖS »
ıkıncı elde en onemlısı temız dızel bulabılmek benzınlı motordan anlayan usta cok ama dızelde sakatlık olabılıyor ıyı bır dızel ustası bulup aracı gostermek lazım sıfırsa arac boyle bır sorunda ortadan kalkıyor.

hondaccı

  • İleti: 232
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #18 : Aralık 14, 2009, 09:51:29 ÖS »
benzinn litresi olsun bakalım 2 ytl yada dizel ile aynı fiyat bakın bakalım dizel alan varmı.... performansı sevdiğim için benzinli tercihimdir...

statik

  • İleti: 1121
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #19 : Aralık 14, 2009, 10:01:05 ÖS »
Dizeller güçsüz değilki

adrenaliinn

  • İleti: 890
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #20 : Aralık 14, 2009, 10:02:39 ÖS »
bence dizelde en güzeli corolla d4d ler..hem az yakar hem toyotanın kalitesi hemde satarken çok rahat satılır.çok fazla masraf çıkaracağınıda sanmıyorum

mustican

  • İleti: 691
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #21 : Aralık 14, 2009, 10:10:28 ÖS »
arkadaslar toyota dizelde en sorunsuz arac...alacaklara duyrulur..ayrıca da sessiz...

hondaccı

  • İleti: 232
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #22 : Aralık 14, 2009, 10:32:38 ÖS »
Dizeller güçsüz değilki


tabikide değil.kendinizde diyorsunuz dilzeler güç üretmek için var güç demek hız yada performans demek değil bnm için dizel düşük devirde daha iyi bunun sebebi tork ama sadece düşük devirde benzinli ise hem yüksek devirde hem max spped avantajını kullanır bunu demek istedim

not CRDİ  yada baska dizeller yüksek devirde güç üretmez.dizelin amacı budur.düşük devirde yüksek tork sağlamak bununda performansla ilgisi yoktur.

statik

  • İleti: 1121
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #23 : Aralık 14, 2009, 10:40:04 ÖS »
Ya zaten bu sorun falan ben hiç bi arabada görmedim şahsen. Zaman zaman taksiye biniyorum, adamda eski tip accent 1.5 CRDI var, 330,000 km deydi ya daha anahtar değmedi diyo motora. Fiat multijet kullanan yakınlarımız var yıllardır, ben hiç "yandım abi çok masraf açtı bu dizel motor bana" diye dert yananı görmedim. Amcam 1.4 TDI kullanıyo seat yıllardır, bakım harici hiç bi masraf ettiğini bilmiyorum. Şahsen zamanında şirketin doblosunu kullandım 3 sene sürekli olarak ve şirket arabasıydı elden ele kimde belli değildi araba ama hiç masraf çıkarmamıştı. Yani dizel alacaksın masrafın çok olacak diye bişey yok BENCE

statik

  • İleti: 1121
Ynt: CRDI - VTEC arası düşünceler buraya :)
« Yanıtla #24 : Aralık 14, 2009, 10:42:03 ÖS »
Dizeller güçsüz değilki


tabikide değil.kendinizde diyorsunuz dilzeler güç üretmek için var güç demek hız yada performans demek değil bnm için dizel düşük devirde daha iyi bunun sebebi tork ama sadece düşük devirde benzinli ise hem yüksek devirde hem max spped avantajını kullanır bunu demek istedim

not CRDİ  yada baska dizeller yüksek devirde güç üretmez.dizelin amacı budur.düşük devirde yüksek tork sağlamak bununda performansla ilgisi yoktur.

Evet hocam dizel araba zaten ekonomi odaklıdır ama bizim vteclerle birlikte yürüyebiliyor :) o mevzu var bi de