Donanım haber forumunda ki bir arkadaşın yazısını trafik kurallarına tam uygun olmasa da izniniz ile yayınlıyorum yapıcı bir yazı herkesin okumasını tavsiye ederim.......Bu işin ölçütleri vardır:
- Lastiğiniz çamurluktan taşma yapmıyorsa, davlumbaza hiçbir şartta sürtmüyorsa istenen jant-lastik takılabilir. Fırlayıp birine saplanmayacaksa isterse ters hareketli jant falan tak. Bana ne? Görsel olarak hoşuma gitmese de kullanıcının zevkidir. Beni ilgilendirmez.
- Göz almıyorsa, yolu gene iyi aydınlatıyorsa, ister angel eye tak, ister kaş göz çiz. Ancak beyaz ampul takma. Çakma xenon takma, merceksiz xenon takma, mercekli ama manuel yükseklik ayarlı araca xenon takıyorsan, ayarlarını çok iyi gözden geçir, beni yorma.
- Egzoz modifiyesi yapıyorsan gürültü yapacak işlere girme. Egzoz modifiyesi sen spor bir hissiyatla araba kullan diye değil, aracı rahatlatmak için yapılır. 110hp dikiş makinesi motorunla ideal egzos performansını almak için gürültü çıkarmak zorunda değilsin. Bunu ikimiz de iyi biliyoruz. Bunu yapma. İstediğin ucu tak. Fazla çıkıntı yapmasın. Bir dalgınlık yapıp, arkadan sana gömersem tamponumda delik açma. Arkandan geçen dalgın yayanın bacağını yakma.
- Bodykit takıyorsan, gözünü seveyim bulunduğun şehrin şartlarına uygun olsun. Tümseklerden geçebil. Çok göz almasın. Gözü çok yormasın. Yayaya çarparsan orjinal tamponundan daha öldürücü olmasın. Onun dışında ne yapıyorsan yap.
- Aracı pıstıracaksan doğru ekipmanla yap. Kasislerde seken bir araban olmasın, kağıt gibi uçup üstüme düşme. Aşırı pıstırma yapma. Kasislerden geçebil. Onun dışında istediğini yap.
- Fren tertibatına dokunmadan 110hp arabayı gözünü seveyim 180-200hp yapma. Sırayla: Yol tutuş, fren, performans. Bunu unutma. "Ama niye ki, ben gene aynı hızla gitçem" deme. 0 dan 100'e 11 saniyede hızlanırken 50km hızla giderken fren koymak ile 0'dan 100'e 7 saniyede hızlanırken gene 50'de fren koymak aynı şey değil. Gözünü seveyim. Acil frenajların çoğu ara hızlanmalar sırasında beklenmedik bir gelişme yaşanmasından yapılır. Arabamın bagajında motif olma.
- Kendi güvenliğin için rica ediyorum airbagli direksiyonunu sökme. Emniyet kemeri tokası kullanma. Emniyet kemeri süsü kullanma. Olası bir kazada %100 ben haklı bile olsam canını aldığımı düşündürterek hayatımı mantar etme.
- Dikkat dağıtıcı, göz alıcı modifiye yapma (alt aydınlatma, çakan fren zottiriği, çakan farlar, polis sireni-ışıkları)
- Tuşa bastığında egzozunda kızartma yapma. Amerikan arabası değilsin, altı üstü bir dandik 1.4, 1.6 bilemedin 2.0. Biz de KFC tavuğu değiliz. Kızarmak için çok genciz. Alev kitlerinden uzak dur.
- Blow-off'un aşırı modifiye olmayan arabalarda işe yarayıp yaramadığı belirsiz bir tartışma konusu. Rica ediyorum aşırı seslilerini kullanma. Bak kullanma demiyorum. Hobi olarak gene kullan. Sadece aşırı gürültülülerini kullanma.
- DB odaklı ses sistemi kurdu isen de, trafik tıkandığında cam çerçeve sallama. Ben SQ'cuyum çocuk. Havada karada döverim seni. Bagajda 3 tane tanesi 1000 Euroluk ampli, dsp ünitesi, tizi, midi, bassı ayrı ayrı toplanmış hoparlör sürücüleri ile geziyorum. Hacamat eder, iki saniyede harcar tükürür, tekrar kaliteli müziğime dönerim. Arabaya Hertz komponenti çakıp, JBL 1000 bass takıp, 8AWG kablo ile tesisat kuruyorsan, Haddini bil evladım. 0 AWG kabloyu çektiğim gibi döverim seni. Gürültü yapma. Efendi ol. Yüksek sesle müzik dinlemeyi seviyorsan, milleti rahatsız etmeyeceğin yerlerde yap.
Bu kurallar dahilinde bence her türlü modifiye mübahtır. Sevmesem de, aracı kullananın keyfidir.
http://forum.donanimhaber.com/m_94424525/mpage_2/tm.htm