Gönderen Konu: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?  (Okunma sayısı 13809 defa)

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #50 : Şubat 04, 2010, 07:38:48 ÖS »
puhahaha ooolum varya o kesmez seni honda türkiye yi ara onlarda aynı şeyleri söylerlerse bas fırçayı
ne biçim araba yapıyorsunuz aküsüz motor çalışıyor dersin
 PUAAHAHAHHA



ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #51 : Şubat 04, 2010, 07:41:09 ÖS »
akuyü değisince sanki 5 hp gibi artmiş hissediyo adam ilk 2 gün sonra hpler geri gidiyo hayat olduğu gibi devam ediyo :D
hahaha havalar düzelsin bende tht stickerini takıcam kafadan +15 hp
ben taktım bayır yukarı daha bi iyi gittiğini hissettim :D
yusuf bizim burada bir usta var... arabaya amerikan cam filmi 300liraya garantili direk 5hp garanti veriyor eğer çin malı istersen 2hp miş 100liraya yapıyor...
300 liraya benim arac piskolojikman 10 hp artar kanka bosver sen cam filmini :)

ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #52 : Şubat 04, 2010, 07:41:46 ÖS »
sametim yuhasa +6, mutlu +4, Yiğit +3.8 ve son olarak inci +3.3 hp (: öperim seni kardeşim neşelendim herkesin yazdıını okuyunca wallaa...  keyifli forumlar herkese...

o zaman benim araç 94 + ben 95 beygir öle mi :)

minimal_freak

  • İleti: 626
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #53 : Şubat 04, 2010, 07:44:20 ÖS »
samet eski akü eski diyorum çünkü akü bitmez eskir özelliğini kaybeder, haa bitme olayı dersen zamanla içindeki plakaların ve sıvının özelliklerini yitirmesi ve artık tam şarj olamaması sayabiliriz, ölçülür eğer durumu zayıfsa akü şarj aletine bağlanır minimum 12-14 saat şarj edilir, ama bu geçici çözümdür, yeni akü elbette eskisine oranla daha iyi performans sağlar ama motora veya hp2ye değil, akünün görevi motora ilk hareketi vermektir, motor ateşlendikten sonra artık aküyle bir işin kalmaz, gerekli bütün enerjiyi alternatör dediğimiz parça üretmeye başlar ve gerekli tüm enerjiyi sağlar, eğer bu parça sıkıntılı-arızalı ya da sargıları çok çok eskimişse bu da yeterli enerji üretememesi demektir, üretemediği yeterli enerjiyi distribütöre yetiştirememesi demek ateşlemenin zayıf olması demektir ve motor gücünden dolayısıyla çalmak demektir, eğer şarj alternatörün+bujilerin+ateşleme bobinin ve bunlara bağlı kablolarında sıkıntı varsa bu direk motor gücüne (ateşlemene) etki eder ve evet sorunun cevabı olarak performansını düşürür, ama akü değil, bu saydıklarım etkiler, akü ilk startı verir ve görevini tamamlar, sonrasında şarj olmaya çekilir, umarım birazcıkda olsa soruna cevap verebilmişimdir, yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir zaten, ama sonuç olarak akü performansımı etkiler mi dersen ben hayır derim, saydıklarım etkiler ;)

FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #54 : Şubat 04, 2010, 07:46:57 ÖS »
Roll yapan arkadaslara sorarim, roll esnasinda arabanin farlarinin acik kalmasi, iceride kalorifer calismasi, tesisat acik kalmasi ne derece dogrudur? Tam guc icin kapatirim ben hep.

FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #55 : Şubat 04, 2010, 07:48:35 ÖS »
samet eski akü eski diyorum çünkü akü bitmez eskir özelliğini kaybeder, haa bitme olayı dersen zamanla içindeki plakaların ve sıvının özelliklerini yitirmesi ve artık tam şarj olamaması sayabiliriz, ölçülür eğer durumu zayıfsa akü şarj aletine bağlanır minimum 12-14 saat şarj edilir, ama bu geçici çözümdür, yeni akü elbette eskisine oranla daha iyi performans sağlar ama motora veya hp2ye değil, akünün görevi motora ilk hareketi vermektir, motor ateşlendikten sonra artık aküyle bir işin kalmaz, gerekli bütün enerjiyi alternatör dediğimiz parça üretmeye başlar ve gerekli tüm enerjiyi sağlar, eğer bu parça sıkıntılı-arızalı ya da sargıları çok çok eskimişse bu da yeterli enerji üretememesi demektir, üretemediği yeterli enerjiyi distribütöre yetiştirememesi demek ateşlemenin zayıf olması demektir ve motor gücünden dolayısıyla çalmak demektir, eğer şarj alternatörün+bujilerin+ateşleme bobinin ve bunlara bağlı kablolarında sıkıntı varsa bu direk motor gücüne (ateşlemene) etki eder ve evet sorunun cevabı olarak performansını düşürür, ama akü değil, bu saydıklarım etkiler, akü ilk startı verir ve görevini tamamlar, sonrasında şarj olmaya çekilir, umarım birazcıkda olsa soruna cevap verebilmişimdir, yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir zaten, ama sonuç olarak akü performansımı etkiler mi dersen ben hayır derim, saydıklarım etkiler ;)

Sagol Emre abicim..

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #56 : Şubat 04, 2010, 08:53:55 ÖS »
Roll yapan arkadaslara sorarim, roll esnasinda arabanin farlarinin acik kalmasi, iceride kalorifer calismasi, tesisat acik kalmasi ne derece dogrudur? Tam guc icin kapatirim ben hep.
heralde kapatıcan çünkü araç şarj dinamosundan elektrik çektikçe şarj dinamosu zor döner

elli kere söyledik :D
yakında msjlar dolar

FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #57 : Şubat 04, 2010, 08:58:52 ÖS »
Roll yapan arkadaslara sorarim, roll esnasinda arabanin farlarinin acik kalmasi, iceride kalorifer calismasi, tesisat acik kalmasi ne derece dogrudur? Tam guc icin kapatirim ben hep.
heralde kapatıcan çünkü araç şarj dinamosundan elektrik çektikçe şarj dinamosu zor döner

elli kere söyledik :D
yakında msjlar dolar

Kardesim ha teybe, farlara elektrik veriyor sarj dinamosu, ha akuye, sonucta her ikisindede enerji harcamiyor mu? :)

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #58 : Şubat 04, 2010, 09:06:43 ÖS »
sametçim akün ister full dolu olsun isterse full boş şarj dinamosunun aküye göndereceği elektrikte bi değişme olmaz yani senin akün dolu diye şarj dinamosu elektrik göndermeme gibi birşey yapmaz
bu arada diğer donanımlar dinamondan elektrik çekerler oysaki akü ye elektrik gönderilir
anladınmı kardeş

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #59 : Şubat 05, 2010, 11:25:51 ÖÖ »
dynoya gittiğinizde bikaç kere deneyin farı açın
klimayı açın
sadece havalandırmayı açın
güçte ve eğride değişiklik oluosaaracınız etkileniyorudr
bi forumda sadece klima açıp denemişlerdi yabancı bi forumdu sanırım

alp55

  • İleti: 489
Ynt: Akunun motor gucune/performansina faydasi var mi?
« Yanıtla #60 : Şubat 05, 2010, 01:32:16 ÖS »
akü konusu 3-4 tane oldu ve hortlamaya başladı
akü, sistemdeki elektrikle çalışan bütün araçları besler ve sürekli devrededir, şarj alternatörü akünün kayıplarını karşılar, anlık değil uzun zamana yayılmış bir süreçte sağlar, elektrik sistemiyle motor arasındaki en önemli birimdir, akü verimli olduğu sürece motora fazla yük bindirmez ama akü verimini kaybetmişse sürekli üretimde ve motorun gücünden çalmaya başlar
samet kısacası senin yapmış olduğun tespit doğrudur, ama aracın gücü artmadı yükten çalınan güçten kurtuldu
enerji vardan yok , yoktan var edilemez. ancak farklı enerjilere dönüşerek korunur