Gönderen Konu: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?  (Okunma sayısı 4723 defa)

GökhanAlbayrak

  • İleti: 215
Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« : Eylül 15, 2011, 01:50:39 ÖS »
merhaba arkadaşlar.

bu aralar arabamın sınırlarını zorlamaya başladım(yakıt tasarrufu açısından). tam yarım depoda iken başladım ve çeyreğin katılımı (1/8) depo mazot ile yaklaşık 125 km yol yaptım. kendimi muzaffer sayacağım değer ise 1 depo - 1000 km şehir içi.

tabi 1000 km çok zor bi rakam ama yinede denemekte fayda var. sürüşe gelince hiç bu kadar pasif kullanmamıştım arabamı. 2000 devir görmeden düzlüklerde vites geçişi yapıyorum, rampada biraz daha yüklenmek gerekiyor :)

toplamak gerekirse sizce ne kadar yol yapabilirim?

Araç Focus II TDCI

*Edit: Yanlış Kelime Düzeltme
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2011, 01:53:21 ÖS Gönderen: GökhanAlbayrak »



GökhanAlbayrak

  • İleti: 215
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #1 : Eylül 15, 2011, 01:54:12 ÖS »
çeyreğin katılımı yazmışım katılımı diye değiştiremedim bir türlü artık :))

ilker KAPLAN

  • İleti: 120
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #2 : Eylül 15, 2011, 02:01:21 ÖS »
F ocus ıcın sızın aracınızda zaten fabrıka verısı 100 km de 4.5 litre degılmı.???
yanı 1000 km 45 lıtre..

ilker KAPLAN

  • İleti: 120
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #3 : Eylül 15, 2011, 02:20:06 ÖS »
Bız senden daha ıyısını beklıyruz.dene bakalım netıceyı bıldır :)

GökhanAlbayrak

  • İleti: 215
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #4 : Eylül 15, 2011, 03:14:46 ÖS »
F ocus ıcın sızın aracınızda zaten fabrıka verısı 100 km de 4.5 litre degılmı.???
yanı 1000 km 45 lıtre..

5,7 yanılmıyorsam. (şehir içi)
matematiksel olarak hesaplanıyor zaten o veriler, daha düşük çıkabilir daha da yüksek çıkabilir kullanımla alakalı gerçek değer.

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #5 : Eylül 15, 2011, 04:08:09 ÖS »
Hangi şehrin içi.... kaç lamba var kaç bat çık var trafik yoğunluğu nedir ? rampalı mıdır ? ortalama ortam ısısı nedir ne değildir ? bir ton faktör var . . .

gelecen istanbul a TEM e bulaşmadan 1.köprüden çamlıca eminönü dolaşacan 150 - 200 km yapacan yaneee... işte o zaman belli olacak 100 km deki yakıt tüketimi verisi . . .

ben söyleleyim 100km / 8 litre den yukarda . . .

ilker KAPLAN

  • İleti: 120
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #6 : Eylül 15, 2011, 04:18:02 ÖS »
Plakada gorundugu gıbı erzurumsa rahat yapar...

GökhanAlbayrak

  • İleti: 215
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #7 : Eylül 15, 2011, 05:08:28 ÖS »
Hangi şehrin içi.... kaç lamba var kaç bat çık var trafik yoğunluğu nedir ? rampalı mıdır ? ortalama ortam ısısı nedir ne değildir ? bir ton faktör var . . .

gelecen istanbul a TEM e bulaşmadan 1.köprüden çamlıca eminönü dolaşacan 150 - 200 km yapacan yaneee... işte o zaman belli olacak 100 km deki yakıt tüketimi verisi . . .

ben söyleleyim 100km / 8 litre den yukarda . . .

tabiki de metropol şehirlerde bu tüketim imkansız. şehir erzurum.. ışıklar olması gerektiği kadar... hava sıcaklığı düşük (kazak giyiyorum şunları yazarken :)) rampa bi şehir, palandökenin dibine kurulmuş bir şehir,ovaya uzanan kısımları da var ama beni ilgilendirmediği için rampa yazıyorum...

aracı istanbul da da kullandık 8 litre görmedik çok şükür belkide tam trafik dönemine denk düşmemişizdir :)

ama emin olun ki çok çok agresif kullanmadığınız sürece 8 litre göremezsiniz bu araçta

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #8 : Eylül 15, 2011, 05:10:59 ÖS »
konunun karşılaştırmalar bölümüyle alakası yok yanlış yer...

hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #9 : Eylül 16, 2011, 03:47:55 ÖS »
benim arabayla 600 km bile razıyım ben şişli maslakta fulllettim ankarada mecburen benzin aldım2500km yol yaptım 800 tl benzine bayıldık o paraya 4 kişik ailemle ucakla sivasa gidip gelirdim

GökhanAlbayrak

  • İleti: 215
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #10 : Eylül 16, 2011, 09:38:57 ÖS »
acaba en çok kaç km yapmıştır sitedeki üyeler ?

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #11 : Eylül 16, 2011, 10:12:14 ÖS »
hocam yanlış yerde yanlış sitede cevap arıyorsun burada dizel honda kullanan sayısı bir elin parmaklarını geçmez.daha önce başka markalarda dizel tecrübesi yaşayanlar mutlaka vardır ama güncel bilgi alamazsın kanaatimce.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #12 : Eylül 16, 2011, 10:20:45 ÖS »
önceden focus sahibi olmuş arkadaşlar konuya yanıt verecektir. hondaların büyük çoğunluğu benzinli olduğu için dizel hakkında bilgi almak zor olur.

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #13 : Eylül 16, 2011, 10:35:31 ÖS »
önceki aracımız 2005 connectti ve idda ediyorum sürekli 40 km hızda gitsem 1000 km yapmazdı :D yani dizel tecrübem var ama dizel tasarrufunu görmek nasip olmadı :D sizinde 1000 olmasa bile rahatlıkla 800'ü görebileceğinizi sanıyorum :)

caucass

  • İleti: 664
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #14 : Eylül 16, 2011, 10:38:38 ÖS »
dizelin kahrı çekilmeezz...

MerT01__civic

  • İleti: 2680
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #15 : Eylül 16, 2011, 10:54:33 ÖS »
dizelin kahrı çekilmeezz...
evet.. biz Honda alınca işte naptınız niye dizeli sattınız benzin pahalı falan filan dediler :) ama işte bilmiyorlar.. connect bizi bezdirmişti.. ve o tip arabaları hiç sevmiyorum zamanında nasıl aldıysak onu :D hakkınıda yemim kaya gibi arabaydı :) ama ne olursa olsunn benzin diyorumm.. bambaşka :) (tabi bu aracı neye göre kullandığınıza göre değişir yani işte mi zevk için mi çok yol yapan vs..)

floyd

  • İleti: 327
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #16 : Eylül 16, 2011, 11:24:41 ÖS »
Hangi şehrin içi.... kaç lamba var kaç bat çık var trafik yoğunluğu nedir ? rampalı mıdır ? ortalama ortam ısısı nedir ne değildir ? bir ton faktör var . . .

gelecen istanbul a TEM e bulaşmadan 1.köprüden çamlıca eminönü dolaşacan 150 - 200 km yapacan yaneee... işte o zaman belli olacak 100 km deki yakıt tüketimi verisi . . .

ben söyleleyim 100km / 8 litre den yukarda . . .

tabiki de metropol şehirlerde bu tüketim imkansız. şehir erzurum.. ışıklar olması gerektiği kadar... hava sıcaklığı düşük (kazak giyiyorum şunları yazarken :)) rampa bi şehir, palandökenin dibine kurulmuş bir şehir,ovaya uzanan kısımları da var ama beni ilgilendirmediği için rampa yazıyorum...

aracı istanbul da da kullandık 8 litre görmedik çok şükür belkide tam trafik dönemine denk düşmemişizdir :)

ama emin olun ki çok çok agresif kullanmadığınız sürece 8 litre göremezsiniz bu araçta
c4 vardı bende focusla aynı motor. mcp şanzımanlı. focustan az yakıyor normalde. yol bilgisayarını sıfırlayıp mahalle aralarında dolaşmıştım. 10.3 gördüm ortalama yakıtı. aracım 30 binde idi ve yetkili serviste bakımı yeni yapılmıştı. hiç bir problemi de yoktu. gerçek şehir içi adamı küstürür aracından :)

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #17 : Eylül 17, 2011, 11:10:30 ÖS »
2009 model focus tdci 110 hp araç ile şehir dışı kullanımda 1170 km yol yaptım 186 liralık mazot ile fakat şehir içi hiç denemedim 950 km çok rahat şekilde yapacağını düşünüyorum ortalama hızım 110 civarıydı hız sabitleyici ile gittim hesaba vurunca 4.2 litre gibi bişey çıkıyor cidden çok tasarruflu ve seri bi araç.

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #18 : Eylül 17, 2011, 11:15:11 ÖS »
başka bişey daha yazmak istiyorum geçen hafta kütahyada düğünümüz vardı oraya gidip geldim dönerken yol bilgisayarında ortalama tüketimi sıfırladım ortalama 100 km hız ile 3.9 litre yaktı belki biraz şaşmış olabilir sonuçta depoyu fulleyip denemedim yol bilgisayarı öyle söyledi.araç dayımın aracı benim arabanın fazla yakması nedeni ile dayımın arabasını almıştım arabaya hayran kaldım bi sefer daha ama insan arasıra da olsa devir çevirmek istiyor tork ile ciddi olarak yürüyor baya baya da seri bi araç hızlanmada pek üzmüyor insanı.

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #19 : Eylül 19, 2011, 09:48:39 ÖS »
1.6 tdci 109 ps çok iyi motor olarak çok başarılı....

Mustafa3602

  • İleti: 1457
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #20 : Eylül 19, 2011, 09:58:20 ÖS »
arkadaşlar ne ; mazot lpg benzinmiş ya şu konular bir bitmedi daha faydalı bilgiler paylaşıcamıza 3 yıldır tekrar tekrar açılıp kapandı şu konular. >pc

caucass

  • İleti: 664
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #21 : Ağustos 10, 2012, 07:29:00 ÖS »
mazot, lpg hikaye, benzinliden şaşmayacaksın arkadaş

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #22 : Ağustos 12, 2012, 02:49:14 ÖÖ »
mazot, lpg hikaye, benzinliden şaşmayacaksın arkadaş
paran çoksa şaşma dostum tabii zevkler ve renkler mevzusu ama benim çok paramda olsa benzinli araca yaklaşmam 3.0 dizel bi bmw audi veya merso alırım hertürlü yoluma bakarım hem daha seri hem daha az yakıyor hemde aynı cc benzinli araçlara gööre ara hızlanmalarda 2 kafa önce yürüyor araç benzin devri bitti benim için ve birçok tr vatandaşı için bide sana bişey sorucam bu konu hakkında 2 yorum yapmışsın biri dizelin kahrı çekilmez diğeri mazot lpg hikaye benzinliden şamayacaksın acaba bu kanılara nerden vardın neden dizel aracın kahrı çekilmiyormuş ve daha önce hangi yeni model dizel araç kullandın ?

alican_07

  • İleti: 1822
Ynt: Acaba 1 depo mazotla ş.içi kaç km gidecek ?
« Yanıtla #23 : Ağustos 12, 2012, 02:53:27 ÖÖ »
hee unutmadan daha önce focus hakkında yorum yapmıştım sonra gittim kendime 407 1.6 hdi aldım 2007 model focus 407 307 308 volvo s40 gibi araçların ortak kullandığı motor olan bi araç şu an şehir için 5.3 litre yakıyorum(son 7.000 km ortalaması) antalyada baya baya da trafik oluyor ankaradan sonra çok gibi gözükmesede gene yakıtı artırıcak kadar oluyor yani uzun yolda 3.9 un altına düşmedi 100 lira ile ankaradan antalyaya geliyorum üstüne bi günde antalyada geziyorum vtec 2 den sonra yakmıyor gibi geldi araba bana üstünden inmiyorum :D