Hocam kullananda iş biter çevremizde bir sürü honda var 250k km ye kadar(gördüğüm en fazla bu) yağını suyunu koyup yaz geldimi klima bakımını yaptırıp gezen çok araç gördüm pejoda da en fazla bindiğin 406st oldu 180k km de o da yağını suyunu koyup gidiyordu.Dayım daki eski ies redline öncesi vites değiştirilmediği header boru dc egzoz takılı filtre kitli vs yani motoru zorlandığı halde 180k km de gram sorun vermedi amartisörü bile patlamadı.
Tutup sen modifiye için (iç dış vs) sanayiye çok gidiyo diye yorum yaparsan o senin değerlendirmendir.206sı olup sanayiden 6 aydır çıkmayan arkadaşımda var buna bakarsan araç aşırı yükleme yapılırken ben bunu sanayi diye değerlendirseydim anneme araba alınırken 207 bakmazdım.Klima gazı bitikken klima soğutmuyorsa suçu araca değil sahibine atardım vs.
Ayrıca benim 1 kez uzun mesafe 206 GTİ deneyimim oldu o hararet göstergesinin hareketini kendim gördüm.Standardı sorunsuz olabilir ama GTİ ve RC gibi modeller hararet yapıyor.Benim bindiğim araçta mı problem var diye düşünüyordum herkes bahsetmiş bu konudan ayrıca pug forumlarında da okudum bu olayı.Marka takıntısı olan biri değilim kendime baktığım araçlardan biri de 206 RC zaten.Her türlü sorununu biliyorum ama Kıbrıs'ta kısa mesafe kullanacağım için problem değil benim için.
Yok pug yok vti dememek lazım iş kullananda biter her türlü.Eğer 206GTİ la Ankara-Bursa yaptığım arkadaşım sürekli düşük vites yüksek devir vs yormasaydı çokta gözüme takılan bir ayrıntı olmazdı.
Neyse gelelim konuya.21k TL ye vti almak bana mantıksız geliyor.İlk başta bende vti bakarken temizini bulma zorluğundan ve yüksek km araç olup senede 10bin km civarı da ben yapacağımdan vazgeçtim.Benim fiyat aralığımda 20-25 arası.Bu fiyatlara 206RC ya da 2005 civic alınabiliyor.Ben kısa mesafede performans,az km,az bakımla gidecek bir araç istediğim için 206RC düşündüm.Birde araç ufak olsa rahat ederim.Daha çok etraflıca düşünmedim babam 5 10bin tl daha vererebilir ihtiyaca göre o da tam kesin olmadan konu açmadım belirli olunca buraya konu açacağım:)