Gönderen Konu: 2009'un en güvenli otomobilleri  (Okunma sayısı 902 defa)

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
2009'un en güvenli otomobilleri
« : Şubat 07, 2010, 03:48:14 ÖS »
2010 yılının ilk ayınını son günlerinde 20092un en'leri gelmeye devam ediyor. Bu kezd EuroNcap testinden geçen en güvenli 5 otomobil sıralaması geldi.

Volkswagen Golf, Opel Astra gibi kompakt hatchbacklerin yanı sıra Volvo XC60, Hyundai i20 gibi oldukça farklı segmentten otomobillerin buluştuğu test sonunda üç model aynı sırayı paylaştı.

İşte Euro NCAP'in seçtiği en güvenli yedi otomobil:

5. Volvo XC60

Geçtiğimiz günlerde Ford tarafından Çinli Geely'ye satılan Volvo SUV segmentindeki modeli ile teste katıldı. Yetişkin korumasında yüzde 94 başarı ile 34 puan, çocuk korumasında yüzde 79 başarı ile 39 puan alan Volvo XC60 aynı sırayı paylaştığı diğer modeller gibi yaya korumasına gereken önemi vermediğinden sıralamada son sırada yer aldı. Yetişkin korumasında yüzde 48 başarı ile 17 puan alan Volvo XC60'ın biraz daha çalışması şart gibi görünüyor.

5. Toyota Avensis

Listeye iki model birden sokan Toyota bu sayede ne kadar güvenilir bir marka olduğunu ispatladı. Yetişkin korumasında yüzde 90 başarı ile 32 puan, çocuk korumasında yüzde 86 başarı ile 42 puan almasına rağmen yaya korumasından rakiplerinin gerisine düşen ve yüzde 52 başarı ile 19 puan alan Avensis testten beşincilikle ayrıldı.

5. Opel Astra

2009 yılının son günlerinde Türkiye'de Opel Astra testten Volvo XC60 ve Toyota Avensis ile birlikte beşincilikle ayrıldı.

Yetişkin korumasında yüzde 95 başarı ile 34 puan, çocuk korumasında ezeli rakibi Golf gibi yüzde 84 başarı ile 41 puan alan Astra yaya korumasında ise bu kadar başarılı olamadı. Bu disiplinde yüzde 46 ile 16 puan alan Opel Astra, beşincilikle yetinmek zorunda kaldı.

4. Hyundai i20

Hyundai'nin Avrupalı tüketicilerin tercihlerine göre hazırladığı modeli i20, testten dördüncülükle ayrılarak yabana atılmaması gereken bir rakip olduğunu gösterdi.

Yetişkin korumasında yüzde 88 başarı ile 32 puan, çocuk korumasında yüzde 83 başarı ile 41 puan ve yaya korumasında ise yüzde 64 başarı ile 23 puan aldı.

3. Toyota Prius

Üçüncü nesli ile ülkemizde de satılmakta olan Toyota Prius, Euro NCAP testinde üçüncülüğü alarak zor günler geçiren Toyota'nın biraz da olsa yüzünü güldürdü.

Yetişkin korumasında yüzde 88 başarı ile 32 puan, çocuk korumasında yüzde 82 başarı ile 40 puan, yaya korumasından yüzde 68 başarı ile 24 puan alan Prius teste katıla bir diğer hibrid model oldu.

2. Honda Insight

2009 yılında test edilen hibrid otomobillerden biri olan Honda İnsight, ikinci nesli ile teste katıldı. Yetişkin korumasında yüzde 90 başarı ile 33 puan, çocuk korumasında, yüzde 74 başarı ile 36 puan ve yaya korumasında ise yüzde 76 başarı ile 27 puan alan Honda İnshigt sıralamada ikinci oldu.

1. Volkswagen Golf VI

2008 yılında tanıtılan Volkwagen Golf VI, efsanenin halen formunda olduğu Euro NCAP testi ile bir kez daha anlaşıldı.

Yetişkin korumasından yüzde 97 başarı ile 35 puan, çocuk korumasından yüzde 84 başarı ile 41 puan ve yaya korumasından ise yüzde 61 başarı ile 22 puan alan Golf VI en güvenli 5 otomobil sıralamasında birinci oldu.


KAYNAK: http://otomobil.mynet.com/haberler/1805-2009un-en-guvenli-otomobilleri



kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: 2009'un en güvenli otomobilleri
« Yanıtla #1 : Şubat 07, 2010, 04:06:35 ÖS »
golf şaşırttı beni
fren ve viraj kabiliyeti ile ilgili görüntüleri izlemiştik
hiç öyle güven vermiyordu ama
yıldızları kapmış ;D

FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: 2009'un en güvenli otomobilleri
« Yanıtla #2 : Şubat 10, 2010, 09:37:17 ÖS »
Peki mercedes ve bmw neden bu listede degil? Bende buna cok sasirdim..

yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: 2009'un en güvenli otomobilleri
« Yanıtla #3 : Şubat 10, 2010, 09:52:22 ÖS »
keşke Honda Insight  yerine orada civic görebilseydik <783^2

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: 2009'un en güvenli otomobilleri
« Yanıtla #4 : Şubat 10, 2010, 10:05:50 ÖS »
tarafsız denilen test ve araştırma şirketleri sanırım tarafsızlıkları konusu tartışılır duruma gelmeye başlamış
gerçekten golf testlerinde ıslak ve kuru zemin fren ve viraj o kadar da iyi değildi, hani merso ve bmw