ben S2000 i hem atmosferik, hem supercharger hemde turbo olarak yaptim. Araba ile ne yapicagina karar vermen lazim once. en onemlisi de ne kadar butve ayiricagin. Kisa bi ozet yapiyim.
Atmosferik: S2000 zaten fabrika cikisi atmosferik olarak baya limitlerde yapilmis bir araba. Bolt-on parcalar ile pek biyere varilamaz. En iyi durumda stroker kit koyabilirsin bu da aracin motor omrunu baya bi azaltir. Intake, Egzos, Headers uygulamasi ile alabilecegin rakam max 20whp dir. Yani yaklasik 25hp. Eger butcen cok ise, egzantirik koyabilirsin ama egzantirik le guc alabilmek icin inanilmaz iyi bir ayar lazim. Amerikada ki tuner larin bile cogu yapamiyo. Tabi ayar i yapabilmek icin de AEM EMS. Oncelikle Mugen, J's gibi onceden programlanmis ECU lari hic tasiye etmem. Her araba fabikadan farkli cikar. hepsine de genelleme bir program yazilmasi bence yanlis. ayarlanabilri olmali. Genelde atmosferik yapanlar sorun olmasini istemedigi icin bu secimi yapiyolar ama supercharger uygulamasi hem harcicagin paraya gore daha cok guc verecek vede en az atmosferik kadar sorunsuz olacaktir.
Supercharger: En iyi secim ortech SC kit i olacaktir. Hem standart water to air aftercooler ile geliyo. Eger standart 7psi da kullanirsan, araba yaklasik 350hp (290-300whp) gibi bir guc uretir. Standart enjektor ve standart beyin ile kullanabilirsin. direk bolt on bir kit zaten. Eger daha fazla guc istersen yapman gereken bir AEM EMS alip birde buyuk enjektor almak ama standart kit in uzerine modifiye tavsiye etmem turbo paralarina gelir o zaman ve turbo nun verdigi zevk i ne atmosferik ne de SC verebilir.
Turbo: Turbo zaten yapmak istemiorum demissin o yuzden detay a cok girmicem ama turbo yapmak icin bi $12000 i gozden cikarmak lazim. Daha ucuza da yapilabilir ama bi deyim vardir ya hani ucuz etin yahnisi diye, iste o deyim tam olarak bunun icin soylenmis. ne kadar ucuza yaptirirsan o kadar sorun cikar arabada. Gerci pahali da yaptirsan elbet bi sorun cikiyo. Araba ile ugrasmayi cok semiyosan zaten Turbo yanlis secim olur. Turboda alabilecegin guc de turbo nun boyutuna ve boost una gore degisir. Ortalama boy bi GT30 ile 7 psi da 360hp (300-305whp) alirsin ve bastigin her +1psi icin yaklasik 15hp guc alirsin
Umarim sorunu cevaplayabilmisimdir. Baska sorun olursa burdan sorabilirsin...