Gönderen Konu: O Bir Efsane S2K  (Okunma sayısı 4193 defa)

aeyucesan

  • İleti: 17
O Bir Efsane S2K
« : Temmuz 29, 2013, 08:12:23 ÖS »
Roadster'i S2000'inin 10 senelik ömrünün sonunu vurgulamak adına Honda, tamamı Grand Prix beyazı, grafit renkli jantlı, kırmızı deri iç mekanlı ve seri numarası kazılı plakalı bu özel seriden yalnızca 100 adet üretecek. Fakat aradan geçen 10 senenin ardından, S2000 beklentileri halen karşılayabiliyor mu?

Hakikaten Honda S2000'i tanıtalı 10 sene oldu mu?

Evet, oldu - S2000, 1999'da Honda'nın 50. yıldönümünü kutlamak adına üretildi. Bugün, 60. yıldönümünde, üretimi son buluyor. Bu kadar duygusallık yeter.

Mekanik olarak değişmedi mi?

S2000 son 10 senedir hemen hiç değişmedi, ve Edition 100 de farklı değil. Fakat endişe etmeyin - bunun sebebi Honda'nın tembelliği değil, arabanın en baştan itibaren neredeyse mükemmel olması.
Demek 10 yıl sonra halen aynı yüksek devirli, dört silindirli, 8300 d/d'da 240 hp üreten 2.0i VTEC motora sahip ve kırmızı çizgi baş döndürücü 9000 d/d'da başlıyor; motor ön aksın arkasına yerleştirilerek ön-ortadan motor çevikliğini getiren 50:50'lik mükemmel ağırlık dağılımı yakalanmış; ve satın alabileceğiniz en tatlı 6-ileri manuel şanzımanlardan biri ile Torsen kilitli diferansiyelle birlikte geliyor. Aynı zamanda elektrik destekli kremayer dişli bir direksiyona ve her yerinde çift salıncaklı süspansiyona sahip. Gördünüz mü? Geliştirmesi epey zor görünüyor, öyle değil mi?

Peki sürüşü nasıl?

10 yaşında olmasına rağmen S2000 o kadar safkan bir tasarım ki, hep olduğu hakiki spor otomobil olarak kalmaya devam ediyor. İç mekan sizi sarıyor, spor koltuklar destekliyor, direksiyon tıknaz ve amacına hizmet ediyor. Start düğmesine basın (1999'da hakikaten bir yenilikti), hafif debriyaja yüklenin ve ufak metak vites koluyla birinci vitese bir çentik atın.
Bir kez yola çıktı mı, motor (arka arkaya 5 kez Yılın Motoru ödülünü aldı) cana yakın ve uysal olduğunu gösteriyor... ancak gene de alt devirlerde garip biçimde cansız. Birlikte yaşaması, şehire sızması inanılmaz kolay, fakat o kadar pürüzsüz ve etkili ki neredeyse karaktersiz, sanki bir Civic kullanıyormuşsunuz gibi.
Ne zaman ki açık bir yola çıkıyorsunuz, o zaman koparılan tüm yaygaranın nereden kaynaklandığını anlıyorsunuz: gaz pedalına sonuna kadar basın, ve devir yükselsin, yükselsin... ve daha fazla yükselsin... ta ki VTEC egzantrik millerinin devreye girdiği 5850 d/d'ya kadar. Aniden şeytan ortaya çıkıyor - şimdi sanki biri hızlı ileri alma tuşuna basmış gibi, ve HALEN devir inanılmaz 9000 d/d'ya kadar tırmanmaya devam ediyor. Vites değiştirdiğiniz anda bu motor bir motosiklet gibi çığlık atıyor ki bu kesinlikle tüylerinizi diken diken ediyor. Ne yazık ki, heyecan sizi devir aralığının o kadar üstünde bekliyor ki ulaşması zor oluyor - önceden düşünmeli, plan yapmalı, zamanlamasını ayarlamalısınız ki VTEC dünyasının sersemletici zirvesine çıkacak yeterli mesafeniz olsun.

Daima devir mi çevirmelisiniz?

Hayır, tüm eğlence ulaşılması zor değil - ne kadar hızlı kullanıyor olursanız olun, S2000'in daima ödüllendiren bir inceliği var. Direksiyon hafif ve hassas, tepkileri keskin. Ralli sürücülerinin otomobili değil, ve arkasını kaydırmak neredeyse imkansız - o bir pist katılımçısı, ve yolda muntazam, hassas ve öngörülebilir hissettiriyor.

Peki beklentileri halen karşılayabiliyor mu?

E... evet.

Mark Walton



kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: O Bir Efsane S2K
« Yanıtla #1 : Temmuz 30, 2013, 04:22:25 ÖS »
adam sevgilisinden bahseder gibi anlatmış. çok şairane ve etkileyici.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: O Bir Efsane S2K
« Yanıtla #2 : Temmuz 30, 2013, 08:16:38 ÖS »
arkasını kaydırmak imkansızmı ?

mkdf330

  • İleti: 153
Ynt: O Bir Efsane S2K
« Yanıtla #3 : Temmuz 30, 2013, 08:22:15 ÖS »
arkasını kaydırmak imkansızmı ?
neredeyse imkansiz demiş hocam ucu açık konuşmuş.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: O Bir Efsane S2K
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2013, 08:24:16 ÖS »
arkasını kaydırmak imkansızmı ?
neredeyse imkansiz demiş hocam ucu açık konuşmuş.

abi neredeyse imkansız demek imkansıza yakın demektir ama vsa yı kapat 1 e tak direksiyonu kır gaza aban araba zaten yanı veriyor yani ben mi yanlış anladım :D

BiTEC

  • İleti: 530
Ynt: O Bir Efsane S2K
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2013, 08:26:29 ÖS »
imkansız sadece zaman alımış ya...bir süre sonra düz gidemiyorsun  :D