Gönderen Konu: Yedek su deposundan su atması  (Okunma sayısı 2265 defa)

enbey

  • İleti: 27
Yedek su deposundan su atması
« : Kasım 19, 2016, 05:38:16 ÖS »
merhabalar.

bugün alışverişe gittik eve geldiğimde arabanın altından su damlıyordu. Nereden damladığına baktım radyatörün yedek su deposundan su dışarı atılmış olduğunu gördüm. Depodaki  su minimum çizgisine yakın duruyordu. Deponun içindeki hortumu çıkardım deposun dibinde çamur tortu oluşturmuş olmalı ki hortumun ağzı çamurla dolmuş su radyatöre gitmemiş demek ki. çamuru hortumdan temizledim su da ilave ettim.


 Not: Hararet göstergesi normal seviyeydi yükselmedi yani...Çekişte de sorun görmedim.


ne yapmam lazım yardımlarınızı bekliyorum..
« Son Düzenleme: Kasım 19, 2016, 05:38:57 ÖS Gönderen: enbey »



oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: Yedek su deposundan su atması
« Yanıtla #1 : Kasım 25, 2016, 03:46:15 ÖS »
bir honda ustasına gösterin,umarım conta yanmamıştır.

enbey

  • İleti: 27
Ynt: Yedek su deposundan su atması
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2016, 08:24:03 ÖS »
cevabın için teşekkürler OKTAYOO arkadaşım


anlattığım gibi hortumun ağzı tıkalı olduğu için su yedek su deposunun kapağından dışarı atmış. şuanda problem yok. ustaya da gösterdim conta yanmamış , farketmeseydin contayı yakardın dedi.

70 km yol yaptım sorun yok. hararet yükselmiyor fan açıyor.




oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: Yedek su deposundan su atması
« Yanıtla #3 : Kasım 27, 2016, 11:00:07 ÖÖ »
geçmiş olsun,kazasız belasız.

shefo03

  • İleti: 18
Ynt: Yedek su deposundan su atması
« Yanıtla #4 : Aralık 02, 2016, 09:24:43 ÖS »
ben bu olayı 1 sene önceki hondamda yaşamıştım araştırmalarım sonucu o deponun tahliye deposu olduğu öğrendim yani yedek su deposu değil radyatördeki fazla suyu yani basıncın artığı zaman radyatördeki basıncı azaltacak tahliye deposu bu yüzden  radyatördeki su full seviyede olduğunda orada su olmaması gerekiyor. o günden sonra şuana kadarki hondalarımda oraya su koymadım yani 96-01 arasındaki kasalarda ben hiç su koymuyorum oraya ne zamanda su koyup üst devirlerde kullandığımda ordan su atar su atmasın diye o kapağı bi şekilde çok sıkı kaparsanız aracın hararet yaptığını görüceksiniz . demem oki oraya hiç su koyma 1-2 cm belki olsun . aracı kullan dur ve oraya bak ilk suya göre fazla su olucaktır. Bir çok hondacı türk olduğumuzdan dolayı :D kullanma kılavuzu olayı orasını yedek depo bilir ama orası tahliye deposudur.

enbey

  • İleti: 27
Ynt: Yedek su deposundan su atması
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2016, 06:17:52 ÖS »
ben bu olayı 1 sene önceki hondamda yaşamıştım araştırmalarım sonucu o deponun tahliye deposu olduğu öğrendim yani yedek su deposu değil radyatördeki fazla suyu yani basıncın artığı zaman radyatördeki basıncı azaltacak tahliye deposu bu yüzden  radyatördeki su full seviyede olduğunda orada su olmaması gerekiyor. o günden sonra şuana kadarki hondalarımda oraya su koymadım yani 96-01 arasındaki kasalarda ben hiç su koymuyorum oraya ne zamanda su koyup üst devirlerde kullandığımda ordan su atar su atmasın diye o kapağı bi şekilde çok sıkı kaparsanız aracın hararet yaptığını görüceksiniz . demem oki oraya hiç su koyma 1-2 cm belki olsun . aracı kullan dur ve oraya bak ilk suya göre fazla su olucaktır. Bir çok hondacı türk olduğumuzdan dolayı :D kullanma kılavuzu olayı orasını yedek depo bilir ama orası tahliye deposudur.

çoğumuz yanlış biliyoruz ozaman..ben hep yedek su deposu olarak bakmıştım ona..


şuanda sorun yok aracım iyi hararet filan yapmıyor, su da atmıyor.ama öncekine nazaran su deposundaki(tahliye deposun) su minimum seviyesine yakın doldurmuştum.


cevabın için teşekkürler arkadaşım..

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt:
« Yanıtla #6 : Ocak 25, 2017, 07:26:09 ÖS »
Yedek depo yada tahliye deposu ismi ne olursa olsun hepsi dogrudur. Genlesmeden dolayi radyatordeki fazla su oraya gider sonra geri doner o neden uzerinde min- max seklinde cizgiler vardir o cizgilere uyarak sogutma suyunu doldurmak gerekir

Lenovo P70-A cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi