Gönderen Konu: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri  (Okunma sayısı 9126 defa)

TUNCER07

  • İleti: 51
Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« : Temmuz 19, 2008, 10:10:11 ÖS »
yeni kasa Hondasını(civic) boya kontrolüne sokan var mı? mikron değerleri nedir bilgisi olan var mı? dikey ve yatay parçalar olarak.
normal standardlar ve aralıkları bilen var mı?



kemalengin

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2008, 10:50:35 ÖÖ »
çok teknik bi soru olmuş.... yetkililere duyrulur... metin abi bu konuda sen konuya daha yakınsın galiba...

erdeminkaya

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #2 : Temmuz 21, 2008, 11:42:11 ÖÖ »
geçen hafta www.sikayetimvar.com  konusunu okuduktan sonra ölçtürdüm konuda sıfır arabaların bazen boyalı çıkabileceğini söylüyordu ustanın söylediği ki gittiğim usta 13 yıl honda fabrikasında çalışmış bir uzman şu an ankarada özel servisi var 70 ila 120 arası normal dikey parçalar 70-75-80 yatay parçalar 80-90 kaput 120 ye kadar normal kaputun kalın boyanması ise uzun yolda direkt kaputla muhattap olan küçük taş ve toz parçaları ve kaputa yapışan böcekler.
saygılarımla

TUNCER07

  • İleti: 51
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #3 : Temmuz 21, 2008, 07:38:02 ÖS »
hangi servis bu? kimmiş bu amca? tavan kaç çıktı sizin?

erdeminkaya

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2008, 10:35:09 ÖÖ »
benim tavan 80 çıktı kaputum 100 ustaya www.barhonda.net ten ulaşabilirsiniz reklam içermesin diye ustanın ismini ve servis ismi vermiyorum mikron değerlerini ankara b..a honda dan aldım ve  ustaya da sordum,teyitleştim ikisininde verdiği cevap aynıydı 75-120 arası normal

TUNCER07

  • İleti: 51
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2008, 09:42:57 ÖS »
tavanın 138-145 arası çıkması ne demek oluyor acaba? benimki öyle çıktı çünkü bakan servis de darbe olmayabilir ama fabrikasyon hata var diyor. akşama kadar onlarca araba bakıyoruz böyle birşey görmedim diyor. bilmiyorum ama artık uğraşmak istemiyorum şu arabayla. alalı 2 ay oldu 6 kere servise gittim(0 araba yani).

erdeminkaya

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #6 : Temmuz 24, 2008, 07:20:52 ÖÖ »
sonuçta bi şey olacağını zannetmiyorum çünkü hiç bir usta aracın boyalı olup olmadığını makinayla anlamıyor makina sadece bir araç üstelik 145 in problem yaratacağınıda düşünmüyorum fabrikada biraz daha kalın boyanmış olabilir ama orjinal böyle düşünmende fayda var boyalı olan araba direk 200 mikronu aşıyor dendi bana ama istersen yinede aracını aldığın yere bi göster derim ben bakalım onlar ne diyecek

TUNCER07

  • İleti: 51
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #7 : Temmuz 24, 2008, 11:04:34 ÖS »
bugün Ankaradaki HONDA BAR servisine gittim, reklam da olsa söylüyorum. müşteriye çok iyi davranıyorlar ve hakaten temiz ve ve dürüst iş yapıyorlar. Dürüst iş yaptıkları için de kasko şirketler pek yanaşmak istemiyor(nedenini siz tahmin edin, bu sektörde dönen paraları tahmin edin), ama anlaşmalı kasko şirketleri olduğunu öğrendim. bakım onarım işleri yetkili servislerin katılımı diyebilirim. adam yıllarca honda fabrikasında çalışmış, honda konusunda da oldukça tecrübeli. madem bu forum fikir paylaşmak için açıldı, ankaradaki tüketicilere tavsiye ederim.

erdeminkaya

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #8 : Temmuz 25, 2008, 12:39:38 ÖS »
madem isim deşifre oldu hüseyin ustayı bende şiddetle tavsiye ediyorum çok kültürlü ve bilgili birisi umarım boyayla ilgili bir sorun çıkmamıştır tuncer07 hüseyin usta ne diyosa doğrudur yok diyosa yoktur.

mc pherson

  • İleti: 132
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #9 : Temmuz 25, 2008, 10:40:16 ÖS »
BAR Honda hakkında söylediklerinize hem müşteri hem de o işletme ile iş yapan bir kişi olarak tamamen katılıyorum. Hüseyin ustanın CVT şanzıman toplayışını izledim baştan sona ve olay budur dedirtiyor resmen,tüm civatalar tork değerleriyle sıkılıyor ve fabrikanın montaj sırasında uyguladığı adımları aynen uygulayarak adeta bir sanat icra etti önümde. Hondalarınızın bakımlarını gönül rahatlığı ile yaptırabilirsiniz. Boya koruma ve genel araç temizliği ile ilgili ne sorununuz olursa bana gönül rahatlığıyla sorabilirsiniz,uygulama yaptırmak isterseniz de bana BAR Honda'dan ulaşabilirsiniz.
Konuya dönecek olursak yıllardır ben boya koruma ile uğraşan biri olarak bildiğim kadarıyla Hondalarda boya kalınlıklarının 80-110 mikron arası değişiyor,60 mikronun altında vernik tabakası bitiyor ve metalik boya tabakası başlıyor. Aslında kullanılmış bir araçta boya koruma uygulamasının öncesinde çizik giderme işlemine başlamadan önce tüm araçta 50değişik noktada boya kalınlığı ölçümleri yapılıp aracın boyası pasta işlemine müsait olup olmadığına bakılması gerekir. Fakat kullanılmış bir araçta usta bir göz tam kesin olmasa da 3 aşağı 5 yukarı belirleyebiliyor boyanın yıpranmışlık oranını. Benim özellikle 2.el araç alacaklara tavsiyem aracın kazası boyası olmasa bile boya kalınlığını kesinlikle okutsunlar;tecrübesiz veya amatör kişilerce yapılan pasta uygulamaları,yapılan koruma işlemleri aracın boyasını fazlaca inceltebiliyor;bu da kısa bir süre sonra boyada solma şeklinde kendini gösteriyor. Sıfır araçlar için bu geçerli değil çünkü kalite kontrol departmanı tarafından her araç kontrol edilir. Boya olması gereken değerden ince veya kalın ise o araç kesinlikle fabrika dışarısına sorun giderilmeden çıkarılmaz. Boya gereğinden bir miktar kalınsa ve bu araç satışa sunulmuşsa bu demektir ki bu değer toleranslar içindedir. Ben 145'i normal buluyorum,diğer markalarda bu değerler normal çünkü. Boyalı bir parçada en ince vernikle dahi 170-180 mikron okunur.

TUNCER07

  • İleti: 51
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #10 : Temmuz 28, 2008, 07:02:34 ÖS »
Hüseyin Usta da öyle dedi valla içim rahatladı biraz. hem kalın olsun daha iyi:) artık hondamın keyfini sürüyorum ama bu yetkili servisleri bir başka konu altında tartışmak gerek. bence Honda'nın imajına zarar veren baya servis var.

mkucuksahin

  • İleti: 22
Ynt: Yeni kasa honda Boya mikron değerleri
« Yanıtla #11 : Kasım 08, 2019, 04:32:07 ÖS »
Bende boya ölçüm cihazı var. zamanında 100 usd ye almıştım. O zamanlar dolar ucuzdu :) Almayı ciddi düşündüğüm her araca, satıcısından izin alıp bakarım. (olur ya yok bakma arkadaş derse diye) Mesela en son 2013 honda civic'e baktım. Endüşük ve en yüksek değerler şöyle: Tavan: 97-137 aralığında. Kaput: 109-142 aralığında. Yanlar: 90-128 aralığında. Orjinal arabalarda (genelde) kaput, tavan ve bagaj aynı kalınlıkta oluyor. Buraya güneş ışınları dik geliyor daha çok yıpranıyor diye olabilir. Genelde üçü aynı oluyor. Benim ful stok bir aracım vardı. Onda da öyle idi. Yanlar daha ince oluyor. Bu araçta tavanda boya yok. ama 137 değer çıkması 2013 model arabada kafamı karıştırdı. Macun yok ama bazı yerler 130 - 137 aralığında idi. Kaput da yine orjinal ama 109-142 aralığında. Bende şuan 2007 civic var. Tavan 70-78 aralığında. 90 diye bir değer bile yok. şunu da söyleyeyim, bildiğiniz a4 kağıdı var ya. Düz metale boya ölçüm ile baktığınızda değer sıfır çıkar. Zaten düz demir, boya yok. Bunun üzerine a4 kağıdı koydum, o bildiğiniz incecik kağıt 100 mikron çıktı. Yani boya o derece ince.  Honda da benim kriterlerime göre (aracın yaşı büyük etkendir) 120 ve aşağısı orjinaldir. 120-140 aralığı biraz şüpheli. Orjinal de olabilir, sıfır orjinal parça takılmış ve ince boya atılmış da olabilir. 150-300 aralığında, boya var macun yok derim ben. Boya üstüne boya atılırsa, mesala renk tutturmak için yan taraf komple boyanmış yada çizik sebebiyle macunsuz boyanmış olabilir. Macunlu yerler genelde 300 den başlayıp 1200 mikron hatta bazen cihaz, çok fazla macun olduğunda demiri bile algılamıyor, uyarıyor ki emin misin bunun kaput olduğuna diyor (şaka tabi, değer aşırı diye yazıyor, rakamsız olarak) Ben, değişen parçadan yanayım. Değişen parça, genelde çok ağır hasar almış da değişmiş diye algılanıyor. Bence öyle değil. Mesela ben geri geri aracın bagaj kapağını agaca sürttüm. Götürdüm ustaya. Bunun altına yok el girmez, yok ayak girmez değişecek dedi. Basit bir göçük. Başka usta onardı ve yama yaptı. tam ve yarım bile boyamadı, yama boyadı. Ufacık göçüklerde bile değiştiriyorlar. Bunun sebebini ben şöyle düşünüyorum. Şimdi tamir et, çekiçle dediğinizde bir gün tamire uğraşacak. sonra macun çekecek, macun kuruyunca zımparalayacak. sonra astar çekecek. kuruyacak. sonra zımpara yine. sonra boya. kuruyacak. sonra son kat, kuruyacak. Hem uğraşacak hem de çok zaman alacak. Ufacık yer olduğu için çok da para alamayacak. Şimdi gelelim değişime. Bir kere sana sıfır parçayı satacak, para kazanacak. Parça birebir orjinal olduğu için şıp diye yerine oturacak. ayar mayar gerekmez. Tek seferde boyayacak. Gelsin paralar. Bitti mi ? yok. Söktüğü parçayı verecek çırağa, düzlet şunu diyecek. sonra kendisi ince işçiliğini yapıp düzeltecek. macun , astar boya, onu da çıkma orjianal olarak satıp bir daha para kazanacak. Tüm bunları geçin, benim civic'in arka kapı macun artı boyalı. 7-8 yerinde macun çatlağı oluştu. 4,5 yıl oldu boyanalı. çocuklar top çarptırıyor, aç kapa, sıcak soğuk derken, biri metal, sıcakta esner, macun taş gibi sert esnemez derken çatlaklar oluşuyor. Keşke değişseydi diyorum. Cillop gibi dururdu. Çok da hafif bir hasardı ama olsun değişseydi keşke. Şimdi gözüm oraya takılıyor. rotuş yapıyorum, pasta yapıyorum, yok. yine çatlatıyor.