Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 Yazdır
Gönderen Konu: ŞEHİRİÇİ İÇİ OTOMATİK VİTES KULLANIMI İLE İLGİLİ SORU  (Okunma Sayısı 31562 defa)
ALBAYSALİ


Yer: istanbul kozyatagı
Şu Anda Sitede Değil


« : Nisan 17, 2008, 03:57:22 ÖS »



--------------------------------------------------------------------------------
 
abiler

bendeki araba otomatik istanbulda trafikde lambalara takılıyorum .kendim n ye alarak frende basılı tutarak bekliyorum .

merak ettgiim birkaç konu var

1-araç lambalarda beklerken el freni çekip p ya alıp ayakları pedallardan çekince ne oluyor araçta ?

2- n ye aldıgımızda frena basılı tutunca ne oluyor araçta ? n ye aldıgımızda el fren çeksek frene basmasak olurmu?

3-p ye alıp frene bassak araçta ne oluyor?

4-vites d de durdurup sadece frene basarak bekleyince araçta ne oluyor araçta?



bunları nede soruyorum merak ettigim için aracın bu viteslerde yaptıgını ?

*bunlardan hangisi frenler ve yakıt için dogrudur  

akşamda neyi farkettim arabayı kapattım p deyken anahtarı kontaktan çıkarmadım baktım ekranda sarı immbolizer yandı çektim anahtarı kontaktan tak üst orta aydınlatma yandı akşam çok hoşuma gitti bu özelligi  
Logged

"Sözkonusu vatan ise gerisi teferruatdır."
CVC2008


Şu Anda Sitede Değil

Speed responsibly :)


« Yanıtla #1 : Nisan 17, 2008, 04:40:45 ÖS »

1. parketmişsin gibi işlem yapmış oluyorsun. sık yapmak (her ışıkta) sıkıntı yaratabilir
2.el freni çeksen tabiki olur N demek araba boşta demek
3. P konumunda araç şanzımanı kilitler ama P (Park) içindir ve ışıklarda yapmanı tavsiye etmem zararlı olabilir.
4.benim bildiğim en sağlıklısı bu çünkü N e aldığımız zaman şanzımandaki yağ basıncı düşüyor ve en uzun ışık 1 dk gibi bir zamandır sonra D veya S konumuna aldığında şanzımanın kısa sürede yağ basıncını arttırmasını bekleriz bu da aracı zorlar aslında

P- Park
R- Reverse (geri vites)
N- Neutral (Boş)
D- Drive (sürüş modu) (acil durumda kulakçığa dokunursan vites değiştirebilirsin ama kısa sürede otomatiğe geçer kendisi)
S- Short (Bazı insanlar sport desede değildir kendisi vites aralıkları küçüktür, ayrıca tiptronik kullanım için bu konum belirlenmiştir. eğer kulakçıklardan birine bu modda dokunursan araba manuel vites değiştirme konumuna geçer bir süre dokunmazsan . bu bölümün otomatik programında ilk4 vites vardır yani araç 5. vitese geçmez. sıkışık trafikte tavsiye edilir.)
Logged

ALBAYSALİ


Yer: istanbul kozyatagı
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Nisan 18, 2008, 01:54:02 ÖS »

teşekkür ederim bilgiler için çok yararlı oldu

bundan sonra d de bırakıp frene basılı tutacagız demekki en saglıklısı bu okey
Logged

"Sözkonusu vatan ise gerisi teferruatdır."
CVC2008


Şu Anda Sitede Değil

Speed responsibly :)


« Yanıtla #3 : Nisan 18, 2008, 02:01:43 ÖS »

evet bende servise sorduğumda bu cevabı almıştım.
Logged

i-vtec

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Nisan 18, 2008, 02:56:14 ÖS »

Bu durumda yıllardır duyduğumuz uzun ışıkta "N" e alın böylesi daha az zararlı tezi çürümüş mü oluyor?

Logged
CVC2008


Şu Anda Sitede Değil

Speed responsibly :)


« Yanıtla #5 : Nisan 18, 2008, 10:39:47 ÖS »

o tezi bende çok düşündüm ama son söylenen çok mantıklı ayrıca kitapçıkta da bahsediyor bizim araçlarda ben hepsini okudum kitapçığın Smiley
Logged

fikito


Yaş: 22
Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil

Başka sevdalara KAPALIyız!


« Yanıtla #6 : Nisan 18, 2008, 10:45:19 ÖS »

dogrudur abi bende d de frende bekkliyorum Smiley
Logged

Ne sinema ne tiyatro ne de alemde 1 gece bu senede tek eglence INONUde fenerbahce Cheesy Cheesy Cheesy
memo_honda


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Nisan 18, 2008, 11:29:53 ÖS »

ama d konumunda iken araba kendi deviriyle hareket ediyorya frene basarak arabayı sıkıştırmış oluyoruz.ben hep n ye alırım ısıkta
Logged
memo_honda


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Nisan 18, 2008, 11:30:20 ÖS »

yanlıs mı yapıyorum acaba???
Logged
CVC2008


Şu Anda Sitede Değil

Speed responsibly :)


« Yanıtla #9 : Nisan 19, 2008, 12:22:11 ÖÖ »

normalde D de kendi deviriyle gidiyor ama onn fren disklerine uygulayacağı basıncı frenler kolayca tutabilir ama sürekli şanzıman yağının basıncının değişmesi şanzımanın ömrünü azaltır
Logged

memo_honda


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #10 : Nisan 19, 2008, 10:20:26 ÖÖ »

bilgi için teşekkürler
Logged
fikito


Yaş: 22
Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil

Başka sevdalara KAPALIyız!


« Yanıtla #11 : Nisan 19, 2008, 02:49:29 ÖS »

abi sıkışık trafikte S de az yakıyo neden anlamadım açıklayabilirmisiniz?
Logged

Ne sinema ne tiyatro ne de alemde 1 gece bu senede tek eglence INONUde fenerbahce Cheesy Cheesy Cheesy
CVC2008


Şu Anda Sitede Değil

Speed responsibly :)


« Yanıtla #12 : Nisan 19, 2008, 02:57:46 ÖS »

S in vites aralıkları daha değişik. dur kalk trafikte D nin vites değiştirme ratio su daha uzun (tersi olabilir şu an emin değilim ödev yapıyorum Smiley ) o yüzden araç kendini yüksek vitese hiç alamaz sıkışık trafikte. ama S te ise mümkün olduğunca shot oranlarla vites büyülttüğün için devrin D ye göre daha düşük kalıyor, yakıt tüketimin düşüyor.
Logged

fikito


Yaş: 22
Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil

Başka sevdalara KAPALIyız!


« Yanıtla #13 : Nisan 19, 2008, 02:59:43 ÖS »

teşekürler denicem abi inş yazarım sonuçları Smiley
Logged

Ne sinema ne tiyatro ne de alemde 1 gece bu senede tek eglence INONUde fenerbahce Cheesy Cheesy Cheesy
ALBAYSALİ


Yer: istanbul kozyatagı
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #14 : Nisan 20, 2008, 01:29:47 ÖS »

bu s dediginiz d1-d2-d3 birde 1 var benim vites tablosunda ..mesela ben biliyorumki  göztepe minibüs caddesinde en fazla 3 vitesde gidersiniz akşam iş dönüşü oda max. vites genelde 50-60 max km oluyor bu durumda benim bu trafige girdigimde vitesi d2 veya d3 moduna mı almam lazım .. üzgün

yaw bu otomatik vites konusunda tecrubem yok şun 260 km yaptım depo yarım oldu bunu çogu uyuz akşam trafigi 2 defada karşıaya geçtim dün akşamda fener maç bitişine yakalandım yaw benzin trafikde dur kalkda gidiyor ona yanıyorum sol şeridde 150 yapsam içim yanmaz kayıpolan

bide ben kullanmayı bilmiyorum sanırım şimdi 60-70 ile giderken yol biraz yokuş gibi yukarı  meyilleniyor araba biraz devir düşüyor gibi 2000 devir felan basıyorum sanırım ya gaz yemiyor yada ben fazla basmıyorum yada kullanamıyorum otomatigi


bilen varmı araçla seyir halinde yokuşa dogru sürerken gazdan ayagı çekip dibine mi basacagız
Logged

"Sözkonusu vatan ise gerisi teferruatdır."
CVC2008


Şu Anda Sitede Değil

Speed responsibly :)


« Yanıtla #15 : Nisan 20, 2008, 03:55:06 ÖS »

sizin otomatiğinizle bizim otomatiğimiz farklı ne yazıkki sizin siteminiz konusunda bilgim yok Sad
Logged

ALBAYSALİ


Yer: istanbul kozyatagı
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #16 : Nisan 20, 2008, 04:07:14 ÖS »

mesela ben akşam trafigini biliyorum arabayı çalıştırdıktan sonra d3 alsam ve hareket etsem araç max 3 vites aralıgına çıkar buda yeterli olur trafikde bunu yapabilirmiyim yaparsam benzin tasarrufu saglarmıyım
Logged

"Sözkonusu vatan ise gerisi teferruatdır."
RattleSnake


Yaş: 37
Şu Anda Sitede Değil

İbRahim TümeR


« Yanıtla #17 : Nisan 21, 2008, 12:41:15 ÖÖ »


bu s dediginiz d1-d2-d3 birde 1 var benim vites tablosunda ..mesela ben biliyorumki  göztepe minibüs caddesinde en fazla 3 vitesde gidersiniz akşam iş dönüşü oda max. vites genelde 50-60 max km oluyor bu durumda benim bu trafige girdigimde vitesi d2 veya d3 moduna mı almam lazım .. üzgün

yaw bu otomatik vites konusunda tecrubem yok şun 260 km yaptım depo yarım oldu bunu çogu uyuz akşam trafigi 2 defada karşıaya geçtim dün akşamda fener maç bitişine yakalandım yaw benzin trafikde dur kalkda gidiyor ona yanıyorum sol şeridde 150 yapsam içim yanmaz kayıpolan

bide ben kullanmayı bilmiyorum sanırım şimdi 60-70 ile giderken yol biraz yokuş gibi yukarı  meyilleniyor araba biraz devir düşüyor gibi 2000 devir felan basıyorum sanırım ya gaz yemiyor yada ben fazla basmıyorum yada kullanamıyorum otomatigi


bilen varmı araçla seyir halinde yokuşa dogru sürerken gazdan ayagı çekip dibine mi basacagız


devir düşünce ayağınızı gazdan hafifçe kaldırıp tekrar basmayı deneyin bu arada araba vites küçülecektir farkı göreceksiniz emin olun ben sadece yokuş aŞağı inerken oynuyorum vitesle onun dışınds D4 alıyorum dur kalk oynamıyorum asla
Logged



http://www.teamhondaturkey.com/forum/fotograflar/dunyadan_modifiyeli_hondalar-t12119.0.html;msg158249#msg158249
Dünyada her millet icraatina tahammül ettiği yönetimin mesuliyetine ortak sayilir" Mustafa Kemal ATATURK
SERVET


Yaş: 46
Yer: İSTANBUL -AVCILAR
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #18 : Nisan 21, 2008, 09:22:08 ÖÖ »

Dodtum teşekkür ederim.
Honda sahibi olarak kendi aracımla ilgili S için abi bu ne diyenlere  SPORT modu  diyerek ,aslında SHORT olduğunu bilmesi muhtemel birinin karşısında maymun durumuna düşmekten kurtardın beni.
Bende bu güne dek SPORT biliyordum açıkçası
Tekrar teşekkürler. Sanırım kitabı okumalıyız, aslına bakarsan adamların yüzlerce sayfa yazmaya üşenmediği kitabı biz neden okumaya üşeniriz anlamış değilim. Okusak da senin gibi binip kullandığımız cihazın her şeyi,ni tam olartak bilsek ne kaybederiz ki.

Selamlar teşekkürler tekrar

teşekkür ederim bilgiler için çok yararlı oldu

bundan sonra d de bırakıp frene basılı tutacagız demekki en saglıklısı bu okey
Logged


SERVET


Yaş: 46
Yer: İSTANBUL -AVCILAR
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #19 : Nisan 21, 2008, 09:23:25 ÖÖ »

Dodtum teşekkür ederim.
Honda sahibi olarak kendi aracımla ilgili S için abi bu ne diyenlere  SPORT modu  diyerek ,aslında SHORT olduğunu bilmesi muhtemel birinin karşısında maymun durumuna düşmekten kurtardın beni.
Bende bu güne dek SPORT biliyordum açıkçası
Tekrar teşekkürler. Sanırım kitabı okumalıyız, aslına bakarsan adamların yüzlerce sayfa yazmaya üşenmediği kitabı biz neden okumaya üşeniriz anlamış değilim. Okusak da senin gibi binip kullandığımız cihazın her şeyi,ni tam olartak bilsek ne kaybederiz ki.

Selamlar teşekkürler tekrar


1. parketmişsin gibi işlem yapmış oluyorsun. sık yapmak (her ışıkta) sıkıntı yaratabilir
2.el freni çeksen tabiki olur N demek araba boşta demek
3. P konumunda araç şanzımanı kilitler ama P (Park) içindir ve ışıklarda yapmanı tavsiye etmem zararlı olabilir.
4.benim bildiğim en sağlıklısı bu çünkü N e aldığımız zaman şanzımandaki yağ basıncı düşüyor ve en uzun ışık 1 dk gibi bir zamandır sonra D veya S konumuna aldığında şanzımanın kısa sürede yağ basıncını arttırmasını bekleriz bu da aracı zorlar aslında

P- Park
R- Reverse (geri vites)
N- Neutral (Boş)
D- Drive (sürüş modu) (acil durumda kulakçığa dokunursan vites değiştirebilirsin ama kısa sürede otomatiğe geçer kendisi)
S- Short (Bazı insanlar sport desede değildir kendisi vites aralıkları küçüktür, ayrıca tiptronik kullanım için bu konum belirlenmiştir. eğer kulakçıklardan birine bu modda dokunursan araba manuel vites değiştirme konumuna geçer bir süre dokunmazsan . bu bölümün otomatik programında ilk4 vites vardır yani araç 5. vitese geçmez. sıkışık trafikte tavsiye edilir.)
Logged


Sayfa: [1] 2 Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: