Gönderen Konu: otomatik vites araci geri kaydirirmi  (Okunma sayısı 24620 defa)

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #25 : Şubat 27, 2012, 10:17:12 ÖÖ »
madem kaydırıyorsa yokuş kalkış neden koymuşlar anlamadım onu?
Evet ve neden calisan yokus kalkis koymamislar bende onu merak ediyorum

kılavuzunu incelediniz mi? bir açıklaması vardır belki, kapatılan birşey olabilir, kapalıdır şu anda vs vs..



2008 elegance

  • İleti: 465
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #26 : Şubat 27, 2012, 03:31:44 ÖS »
servisi telefonla bi arayıp sorun, oradan söylerler.

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #27 : Şubat 27, 2012, 04:06:53 ÖS »
Eğer Otomatik dediğiniz araç bildiğimiz FD6'ların kulakçıklı (S, D, R, P) olan vitesi ise sizdeki, Üzgünüm ama bu vites kutusu otomatik değil "tiptroniktir" Zaten otomatik viteste kafama göre manuel kullandım kafama göre otomatik kullandım olayı olmaz.

Eğer Aracınız, FD6 kasanın en düşük donanımlı varyasyonunda bulunan (D2, D3. D R P) şeklinde bir vitesse ve kaydırıyorsa, acilen ama hiç vakit kaybetmeden aracı verip, yenisini isteyin... Tam otomatik dediğimiz konvensiyonel sistemli otomatik vitesler yokuş gerçekten çok dik olmadıkça kaydırmazlar. Kaydırmaları teknik olarak mümkün değildir. Bu yüzden çok dik yokuşlarda kullanmak için d2 veya d3 seçeneğini sunmuşlardır.
« Son Düzenleme: Şubat 27, 2012, 04:07:57 ÖS Gönderen: Grafink »

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #28 : Şubat 27, 2012, 04:12:13 ÖS »
Ek olarak benim bildiğim FD6 ( S modu olan) kasaların hiç birinde yokuş kalkış desteği yok, kitapçıkta yazması basım hatası vs. olabilir. Yeni kasalarda var mı onu bilmiyorum. Yokuş kalkış Fk2 kasaların i shift viteslerinde var birtek. Dream ve Tam otomatik diğer hondalarda da dediğim gibi böyle birşeye gerek yok.

Herkesin yaptığı gibi, sol ayağınızla frene basıp, sağ ile gaz verip, hafif hafif freni bırakacak ya da el freni ile kalkacasınız. Ayrıca S modunda vitesi 1 e alıp bekleyebilirsiniz de ama bu şanzumana zarar verirmi? verebilir, orasını bilmiyorum.

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #29 : Şubat 27, 2012, 11:42:27 ÖS »
bahsettiğimiz yeni civic ve aracın tv reklamlarında bile bahsediliyor yokuş kalkış desteğinden, ayrıca yanlış bilgilendirme var sanırım, tam otomatik şanzımanlıdır fd6 ve yeni civicler, tiptronik araçlar hill-holder yoksa yokuşta kayarlar, hb ler bir süre tam otomatik şanzımanlı üretilmişti, cvt olanlar, i-shiftler tiptronik, ama fd6lar hep tam otomatikti

aracın hangi vitesle gidiceği artık mekanik bir durum değil,, bilgisayar kontrollü bu sayede manuel kullanabilmek de mümkün tam otomatik şanzımanı

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #30 : Şubat 28, 2012, 04:22:43 ÖS »
madem tam otomatik kaydırmaması lazım.

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #31 : Şubat 29, 2012, 08:50:08 ÖÖ »
Hocam, yanlış bilgilendirme yok, Aracım FK2 vites tam otomatik. kaydığım hiç bir yokuş yok. Aracımda hill holder falan yok. istediğim kadar askıda kalabiliyorum, vites küçültürsem yavaş yavaş çıkıyorum. direksiyon 6 kulakçıklı olan viteslerin tamamı tiptroniktir. Hatta daha net olması açısından, rapmada geriye kaçıran araç Asla Tam otomatik değildir. ya da bir arızası vardır. Tam otomatikte sistem her zaman ileriye doğru gitmek ister, her zaman şanzumana bir haraket yükü bindirir. siz boşa atmadığınız sürece, fakat tiptronik ve i shift gibi yarı otomatik viteslerle durum böyle değildir. araç durduğunda yük şanzumandan düşer. tiptronik vites bildiğimiz tam otomatiğin manuel kontrole izin veren modelidir. Yarı otomatik vites sistemi değildir. robot kollu olan ve sizin yerinize debriyaja basan vitesler yarı otomatik. Yani dream üstü FD6 larda bulunan şanzuman tam otomatik değil tiptroniktir. Ancak haklısınız, servisteki satıcılıar inatla bunun tam otomatik olduğunu söylerler.

Ama şunu unutmayın, tam otomatik vites siz aksini söylemedike asla rampada kaymaz, Teknik yapısı yüzünden bu mümkün değildir. :)

zamanında bu aracı almadan önceki aracım tam otomatikti, ilk defa FD6 test etmeye gittiğimde, tiptronik vitesi satıcı inatla tam otomatik diye anlattı, rampada geri kayınca sordum, ya benim araç ta tam otomatik ama kaymıyor bu niye kayıyor, dedi ki yeni sistemler böyle... Tabi o zaman bilmiyorum, girdim googla başladım araştırmaya ve mevzuyu anladım. Olayın yeni ve eski sistemle hiç bir alakası yok, tamami ile teknik farklar var... Mesela Dream araçlarda bulunan vites geriye kaçırmaz, ama Elegance ve benzeri araçlarda bulunan vites kaçırır. çünkü dreamlarda bulunan vites tam otomatiktir, süt modlardaki ise tiptroniktir.


Yeni Hondayı bilmiyorum, ama eğer dediğiniz gibiyse, yani yokuş kalkış desteği var deniyorsa ama sizde yoksa, hemen aracı iade edin, ve sorunsuz olanını isteyin derim. Ancak dreksiyon altı kulakçık sistemi yoksa, 2-D3-D-R-N şeklinde bir vitesse ve geri kaydırıyorsa.

ya kaydığınız rampa çok diktir, aracın o an ürettiği güç tırmanmaya yetmiyordur ki bu durumda D3 konumuna getirerek kalkarsınız. Ya da şanzumanda sıkıntı vardır, Yok aracınız  S-D-N-R şeklinde ise, dediğiniz gibi kandırılmışsınızdır, Ama önemli değilse bu sizin için, vitesi S modunda 1'e alarak kaydırmadan kalkabilirsiniz.

« Son Düzenleme: Şubat 29, 2012, 08:53:52 ÖÖ Gönderen: Grafink »

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #32 : Şubat 29, 2012, 08:57:26 ÖÖ »
ama frene bastım durayım, freni bıraktım kaydırmadan kalkayım istiyorsanız, 2-D3-D-R-N ya da 1-2-D3-D-R-N şeklinde, manuel kontrolü bulunmayan bir model almanız gerekir. Bu tip viteslerin hiç birinde yokuş kalkış desteği yoktur. Çünkü bu araçlar Tam otomatiktir. Asla kaydırmazlar :) çünkü aracın gitmesini engelleyen tek şey bastığınız frendir.

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #33 : Şubat 29, 2012, 09:23:35 ÖÖ »
Bu arada Fd6'da hill holder mevcut değil ki :)
Benim eski aracımda kaydırırdı 2008 elegance'dı,şimdiki aracımda mevcut hill holder,yokuşta 3 saniye ye yakın aracı tutup bekletiyor,o arada sen gaza basıp çözüp yoluna devam ediyorsun ;)
Yani Fd6 larda böyle bişey yok.

Th£ LorD

  • İleti: 232
    • Kadir KURT Kişisel Web Sayfam
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #34 : Mart 02, 2012, 12:06:53 ÖS »
Evet arkadaşlar aracımı 1000 bakımına götürdüm size söz verdiğim gibi gelir gelmez sizinle orada gecenleri paylasmak istedim.
Aracımı serviste aynen size dediğim gibi onlarada konuyu anlattım bu araç tam otomatik diye soylemişti satış elemanı ama arac geri kaydırıyor dedim.

Servisteki ekip şefi aracımın Tam Otomatik olmadığını Triptronik oldugunu söyledi Trip tronik olmasa kullaklardan vites değiştiremessin dedi. Aynı "Grafink " Arkadasımızın dediği gibi.

Bu araçta YOKUŞ KALKIŞ DESTEĞİ VAR Araç geriye 2 saniye sonra kaydırır dedi sizde bi zahmet o iki saniyede gaza basınız dedi.

Bende Yokuş Kalkıs Desteği Kapatılıyormu dedim hayır yok dedi. O zamanda tutmuştur ama siz fark etmemişşinizdir dedi.

Test Ettik dik bir rampada evet arac 2 saniye durdu ve sonra geri kaydı.

Vitesiti yine o dik rampada direksiyondan 1 e alıp frenden ayagı vekmekde işe yaramıyor malesef.
Yokus Kalkıs desteği cıktıgı an arac geri kayıyor.


FD6 larda yokus destegi yok ama bu yeni kasalarda var arkadaslar.
Test ettik onayladık.
Herşeyi iki saniyede yapacaksınız rampada ya fren ya gaz :)

Hepinize teşekkür ederim.

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #35 : Mart 02, 2012, 01:32:20 ÖS »
peki elegance tiptronik tamam da benim aracım niye geri kaymıyor orasını çözemedim, hill holder falan da yok, diyorsunuz ki tiptronik kaydırır, ama tam otomatik gibi aşırı sert bir yokuş olmadıkça araç kaymıyor aksine yokuşta düz gitmeye devam ediyor, tiptronik hill holder lı ve hill holdersız araçlar da kullandım, hill holder lı fren desteğiyle kaymıyordu ama hill holdersız çoğu yokuşta fren-gaz ya da el freni ile kalkabiliyordu hatta gaza fazla yüklenince yokuşta stop bile ediyordu

Th£ LorD

  • İleti: 232
    • Kadir KURT Kişisel Web Sayfam
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #36 : Mart 02, 2012, 01:50:36 ÖS »
Ben asirisini bilmem ama dik rampalarda denedik
Hafif egimde bizimkide gidiyor bence sizde servise danisin

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #37 : Mart 02, 2012, 01:55:58 ÖS »
neyini danışayım anlamadım ki bir şikayetim yok aracımdan, kaymıyor :D

Th£ LorD

  • İleti: 232
    • Kadir KURT Kişisel Web Sayfam
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #38 : Mart 02, 2012, 02:04:42 ÖS »
Tam otomatikmi degilmi triptronik mi triptronik %7 lik bi egimde kayar ki kayiyor si dik rampaya gelmediniz sanirim surus modlari D -S-R-N bende bunlar var sizde ekstra baska modda vardir

gürhan72

  • İleti: 38
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #39 : Nisan 01, 2012, 01:45:45 ÖS »
rölanti devriniz kaç dikkat ettiniz mi?

caucass

  • İleti: 664
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #40 : Nisan 01, 2012, 02:18:38 ÖS »
Arkadaşlar, her kafadan ayrı bir ses çıkmış, çoğu paylaşımlar yanlış yönlendien cinsten

En başta triptronic-tam otomatik ayrımını kaldıralım ortadan

Tam otomatik, yarı otomatik, i-shift, CVT vs vs ... bunlar otomatik vites seçenekleridir
şimdi burada hepsini tek tek açıklamam uzun sürer, aracınız hangi tür vitese sahip ise onu araştırırsınız

Ancaaakkk....

TRİPTRONİC demek : Otomatik vitesli araçların, aynı zamanda manuel olarak ta kullanılmasına imkan veren bir sistem demektir
her tür otomatik viteste kullanılabilir, yani tam otomatik triptronic  veya i-shift triptronic  veya CVT triptronic...vs

Tüm otomatik vitesli araçlar yokuşta manuel'e göre daha az kaydırır, çok dik olmayan yokuşlarda sabit de kalabilir, hatta biraz ilerler de
ama düz vitesli araçlar gibi hızlı kaydırmaz; birazcık deneyimli sürücü rahatlıkla kaydırmadan kalkabilir, yokuş çok dik ise el frenini kullanmak gerekebilir

Hill Holder denen sistem yokuşta kalkışlarda kısa bir süre kaymayı önleyen bir sistemdir, bana göre acemi işi gereksiz bir ayrıntı
ben şahsen hiç kullanmıyorum

mehmetgürbüz

  • Hadimül Haremeyn
  • İleti: 129
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #41 : Nisan 05, 2012, 12:00:31 ÖÖ »
Bende 2011 honda civic var . Arabanı n motoru soğukken rölantisi yüksek oluyor ve geriye kaçırmıyor. Ancak araç ısındığında rölanti düşüyor ve geriye kaçırıyor. bu olay triptonic viteslerde normal. Tam otomatiklerde olmaz. Geriye kaçırması halinde şanzımana zorlama olmuyor. sıkıntı yok. güle güle kullanın keyfinize bakın durmak yok yola devam

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #42 : Nisan 05, 2012, 12:26:03 ÖÖ »
tam otomatik diye bir şanzıman türü yok arkadaşlar boşuna tartışmışsınız... o mevzu, otomatik şanzımandan anlamayan, kullanmaktan bihaber olduğu için almaktan korkan yurdum insanına otomatik araç satabilmek için kendini zeki sanan satıcılar tarafından ikna amacıyla üretilen bi terim karmaşasından ibarettir, mekanik olarak hiçbir mana içermez!

eski tip otomatikler hiç kaydırmazdı ama bunların ömrü kısa olurdu zira yokuşta aracın frenine basmıyorsunuz ama araç kaymıyor da... bu da demek oluyor ki bütün yükü şanzıman çekiyor ve o nispette yoruluyor! ama yeni otomatikler ciddi eğim gördüğü anda kendini hiç zorlamıyor ve bırakıyor kavramayı. bunu bi kusur gibi görmenin mantığını hiç anlamıyorum... zaten iki pedal var orda, birinden ayağınızı çekip öbürüne basmak ne kadar zamanınızı alıyor ki bundan şikayetçi oluyorsunuz? sonuçta düz vitesli değilki araç, ortada debriyaj yok bişey yok... bunlarda hill holder kullanılması bile manasız bence.

NOT: fd6'lar ile fb7'ler aynı şanzımanı kullanıyor (tork konvertörlü tiptronic şanzıman)... vtec2'lerin şanzımanı farklı ama o da "tam otomatik" dediğiniz türden değil, o da eğimi görünce kaydırır... orda da hatanız var... ies'im hiç olmadı onun şanzımanına dair bişey söyliyemicem malesef

caucass

  • İleti: 664
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #43 : Ağustos 10, 2012, 07:07:49 ÖS »
tam otomatik diye bir şanzıman türü yok arkadaşlar boşuna tartışmışsınız... o mevzu, otomatik şanzımandan anlamayan, kullanmaktan bihaber olduğu için almaktan korkan yurdum insanına otomatik araç satabilmek için kendini zeki sanan satıcılar tarafından ikna amacıyla üretilen bi terim karmaşasından ibarettir, mekanik olarak hiçbir mana içermez!

eski tip otomatikler hiç kaydırmazdı ama bunların ömrü kısa olurdu zira yokuşta aracın frenine basmıyorsunuz ama araç kaymıyor da... bu da demek oluyor ki bütün yükü şanzıman çekiyor ve o nispette yoruluyor! ama yeni otomatikler ciddi eğim gördüğü anda kendini hiç zorlamıyor ve bırakıyor kavramayı. bunu bi kusur gibi görmenin mantığını hiç anlamıyorum... zaten iki pedal var orda, birinden ayağınızı çekip öbürüne basmak ne kadar zamanınızı alıyor ki bundan şikayetçi oluyorsunuz? sonuçta düz vitesli değilki araç, ortada debriyaj yok bişey yok... bunlarda hill holder kullanılması bile manasız bence.

NOT: fd6'lar ile fb7'ler aynı şanzımanı kullanıyor (tork konvertörlü tiptronic şanzıman)... vtec2'lerin şanzımanı farklı ama o da "tam otomatik" dediğiniz türden değil, o da eğimi görünce kaydırır... orda da hatanız var... ies'im hiç olmadı onun şanzımanına dair bişey söyliyemicem malesef


OOOOooooo sen hala oralardamısın yaw

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #44 : Ağustos 10, 2012, 07:40:48 ÖS »
tam otomatik diye bir şanzıman türü yok arkadaşlar boşuna tartışmışsınız... o mevzu, otomatik şanzımandan anlamayan, kullanmaktan bihaber olduğu için almaktan korkan yurdum insanına otomatik araç satabilmek için kendini zeki sanan satıcılar tarafından ikna amacıyla üretilen bi terim karmaşasından ibarettir, mekanik olarak hiçbir mana içermez!

eski tip otomatikler hiç kaydırmazdı ama bunların ömrü kısa olurdu zira yokuşta aracın frenine basmıyorsunuz ama araç kaymıyor da... bu da demek oluyor ki bütün yükü şanzıman çekiyor ve o nispette yoruluyor! ama yeni otomatikler ciddi eğim gördüğü anda kendini hiç zorlamıyor ve bırakıyor kavramayı. bunu bi kusur gibi görmenin mantığını hiç anlamıyorum... zaten iki pedal var orda, birinden ayağınızı çekip öbürüne basmak ne kadar zamanınızı alıyor ki bundan şikayetçi oluyorsunuz? sonuçta düz vitesli değilki araç, ortada debriyaj yok bişey yok... bunlarda hill holder kullanılması bile manasız bence.

NOT: fd6'lar ile fb7'ler aynı şanzımanı kullanıyor (tork konvertörlü tiptronic şanzıman)... vtec2'lerin şanzımanı farklı ama o da "tam otomatik" dediğiniz türden değil, o da eğimi görünce kaydırır... orda da hatanız var... ies'im hiç olmadı onun şanzımanına dair bişey söyliyemicem malesef
açıklamaların hepsi gayet mantıklı,daha geçen gün çakma ustanın biri kardeşimin arabaya rampada geri kaçırıyor diye şanzıman bitik demiş adamda almaktan vazgeçmiş :D (araç İES)

caucass

  • İleti: 664
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #45 : Ağustos 10, 2012, 07:47:05 ÖS »
az biraz kaydırır, normaldir, ama düz vites gibi kaydırmaz yani
o usta kesin ilk okul mezunu bile olmayan, hatta okuma yazma bile bilmeyen hanzo ustalardanmıştır

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #46 : Ağustos 23, 2012, 09:51:03 ÖS »
OOOOooooo sen hala oralardamısın yaw

nerelerde olmalıyım? "konuşulan konuları ben belirlerim" gibi bi ifade sanırım bu? :)

caucass

  • İleti: 664
Ynt: otomatik vites araci geri kaydirirmi
« Yanıtla #47 : Ağustos 26, 2012, 05:46:40 ÖS »
Yok öyle değil
demek istediğim bu konu daha önce çok tartışıldı :lovee