Gönderen Konu: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)  (Okunma sayısı 31198 defa)

carousal

  • İleti: 1109
Arkadaşlar Türkiye'de otomatik şanzıman yağını bir sefer değiştiriyorlar diye biliyorum, en azından benim tecrübem bu yönde.

Amerika'daki şanzıman yağı değişim videolarını seyrediyorum da hepsinde 3 defa şanzıman yağı değişimi yaptılar.

1. Video
http://www.youtube.com/watch?v=qa2O0svlIyg

2.Video
http://www.youtube.com/watch?v=x3e0NAr-S_A


Tork konventörü içerisinde kalan eski yağı bizim ustalar pek önemsemiyor, otomatik şanzıman yağı değiştiren üyeler varsa yağ değişimini tek seferde mi yaptılar yoksa, kısa aralıklarla 2-3 kez yağı değiştirip şanzıman içerisindeki ve tork konventördeki yağın tamamının değişmesini mi sağladılar?

Uzun lafın kısası, otomatik şanzıman yağını tamamen değiştirebilmek için aşağı yukarı 9 litre yağı gözden çıkarmak gerekiyor.

Sanayide 3 litre ile yağ değişimi yapılıyor, bir türlü anlam veremiyorum. Şanzıman yağı başlıklarını da inceledim, büyük bir çoğunluk 3 litrelik değişimi yapıp bırakmış. Tüm şanzıman yağını değiştiren pek yok.
« Son Düzenleme: Şubat 27, 2012, 06:44:46 ÖS Gönderen: carousal »



55en082

  • İleti: 329
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #1 : Şubat 27, 2012, 08:35:10 ÖS »
serviste degiştim 3 litre olarak tork konvertörünü ellediklerini düşünmüyorum

Tekos

  • T.H.T İZMİR
  • İleti: 1171
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #2 : Şubat 27, 2012, 09:54:26 ÖS »
Bende uzun zaman önce ingilterede çekilen bir proğramda izlemiştim.Otomatik bir bmw'nin içinde artık yağ kalmasın diye artık yağın içinden akmasını bekleyip tekrar yağ falan dökmüştü net hatırlarmıyorumve artık yağın motora zararı olduğunu vs. söylemişti.Benim aracımda otomatik,benimde yağ değişimim olacak ama nasıl yapacaklarına dair en ufak bir bilgim yok.Fakat artık yağın zaman içerisinde diğer yağ ile karışmayarak motora zarar verdiğini duymuştum.Tork konvertörü doğru bakım yapılmazsa içindeki parçaların aşındığını ve aracın çekişten düştüğünü zaman içinde konvertörün içindeki birbirine değmeyen parçaların bile bozulduğunu ve çekişi inanılmaz yönde etkilediğini bir kaç ustadan duydum...
« Son Düzenleme: Şubat 27, 2012, 09:57:57 ÖS Gönderen: Tekos »

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #3 : Şubat 28, 2012, 06:51:30 ÖÖ »
siz yine değiştirmişsiniz.otomatik şanzuman yağını honda servisi dahil kimseye anlatamıyorum.sanayiye gidiyorum olmaz bir kereliktir diyolar.servis biz değişmiyoruz diyo.bundan öncede manuel golfüm vardı 2005 model manueldi 6 ileri.130 binde almıştım.yağ yüzünden şanzumanı yedim.atf yağ tortulu olmuştu 6. vites dişlisini yağlamamış açtık ki içi hep tortu.1000 liraya yakın dişli bilya değiştirdik.şimdiki yeni cıvıcım otomatik.bu şanzumanların canı kanı yağ zaten.yağ basıncıyla çalışıyor.yağın temiz olması iyi olması gerekiyor.en iyisi zaten dediğiniz gibi 2-3 kere değiştirip kullanmak.yağ kaç para tutar ki şanzumanın yanında.Allah korusun yolda giderken sıkıntı yapsa

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2012, 08:47:31 ÖÖ »
otomatik şanzuman yağını 70 binde değiştğirmek iyidir ama ne yaparsanız yapın şanzumanın için de 2 lt eski yağ kalıyor onu alamıyorsunuz he benim param çok ben için de kalan yağı almak istiyorum derseniz şanzumanı söküp tribünün için de kalan yağı boşaltabilirsiniz :D


yetis50

  • İleti: 5
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2012, 03:42:16 ÖS »
OTOMATİK ŞANZUMAN YAĞLARI  GENELDE 40000 KM YADA 50000 KM LERDE DEĞİŞİMİ ZORUNLUDUR ÇÜNKÜ YAĞIN AKIŞKANLIĞI VİSKOZİTESİ BOZULUR NASIL HAVA FİLİTRESİ POLEN FİLİTRESİNİ BELİRLİ PERYOTLAR HALİNDE DEĞİŞİYORSA ŞANZUMAN YAĞININDA DEĞİŞİMİ GEREKLİ YAĞI DEĞİŞTİRİRKEN SADECE TAPADAN DEĞİL ALT YAĞ KARTERİNİN SÖKÜLMESİ VE YAĞ SÜZĞECİNİNDE TEMİZLENMESİ YADA DEĞİŞİMİ GEREKİR YAĞ EN AZ20 DK AKMALIDIR TORKUN İÇİNDEKİ YAĞI ŞANZUMANI SÖKMEDEN ÇIKARMAK MÜMKÜN DEĞİLDİR AMA YENİ YAĞ  İLE TORKUN İÇİNDE YAĞ DAHA UYUMLU OLACAĞINDAN ÇOK BİR SIKINTI YARATMAZ.ASLINDA OTAMATİK ŞANZUMANLAR HER 100000 KM SORUN OLSUN YADA OLMASIN SÖKÜLÜP PERİYODİK BAKIMLARININ YAPILMASI GEREKİR SORUN YOKSA ŞANZUMAN İÇİNDEKİ DİSK VE PLEYTLER DEĞİŞEREK VE SİSTEMLER KONTROL EDİLEREK TOPLANMASI GEREKİR AMA NE OLURSA OLSUN ŞANZUMAN YAĞLARI KESİNLİKLE 40000 CİVARINDE DEĞİŞİMİ GEREKİR
 NOT-- YENİ NESİL CVT VE BAZI ŞANZUMANLARDA DEĞİŞİM YOK HASAR YADA İHTİYAC HALİNDE DEĞİŞİM YADA TEMİZLEME VAR.

NISSAN SERVİSİNDEN   ŞENER YETİŞ 

HERKESE KOLAY GELSİN

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #6 : Şubat 28, 2012, 03:53:56 ÖS »
şener bey güzel yazmışsınız da bizim hondalar da otomatik şanzumanların da karter yok beyin yok nissana uyarak bilgi verdiniz teşekkürler ama yanlış yönlendirme olur bu şekil de ;)

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #7 : Şubat 28, 2012, 07:04:23 ÖS »
Tarantino, zaten ben de o içeride kalan yağın değiştirilmesinden bahsediyorum. Şanzımanı sökmeden 3 turda yağ değişimi yaparak en iyi seviyede yağ değişimi yapılabilir, ancak bu tarz bir teklifi sanayide dile getirince herkes tuhaf tuhaf bakıyor.

Yabancı ülkelerde üst üstü 3 kere yağ değişimi yapıyorlar. Biz ise bırak 3'ü, 2 kere yağ değişimi yapmıyoruz. S
adece otomatik vites dişlilerinin bulunduğu alandaki yaklaşık 3 litrelik yağ değiştiriliyor Türkiye'de. Yeni eklenen yağ da tork konvektör içerisindeki eski yağ ile karışıyor.

Yukarıda linkini koyduğum videolarda da ilk önce yağ değişimi yapıyorlar. Yağı değiştirirken adam konvertör içinde kalan yağdan bahsediyor. Şanzımandaki tüm yağı değiştirmek için 2 kez daha yağ değişimi yapacağız. Şimdi yeni koyduğumuz yağın konvertör içerisine girmesi için aracı 20-30 mil kadar tüm viteslerde kullanacağız diyor. Ardından tekrar atölyesine gelip bir yağ değişimi daha yapıyorlar.

Yaptıkları 2. yağ değişimlerinde de kirli yağ çıkmaya devam ediyor. Ancak dediğim gibi işin maliyeti biraz artıyor.

Sanayide ustalara sorunca gerek yok diyorlar. Ben işin içinden çıkamadım.

Forumdaki otomatik vites kullanıcıları da sanırım sadece 3 litrelik yağın değişimini yapıyorlar. Ben daha karar verebilmiş değilim. Ancak bana da yabancı videolarda yapılan şanzıman yağı değişimi çok daha mantıklı geliyor.
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2012, 07:06:26 ÖS Gönderen: carousal »

muratcvc

  • İleti: 160
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #8 : Şubat 28, 2012, 07:37:07 ÖS »
bende otomatik kullanıcısıyım her 10000km bakım yaptırıken serviste ki ustayla konuştuğumda  oda bana gerekli bilgiyi vermişti 40000km de bir yağı değiştirisen daha iyi olacağını belirtmişti ama mutla 40000 km de bir 
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2012, 07:38:45 ÖS Gönderen: muratcvc »

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #9 : Şubat 28, 2012, 07:40:59 ÖS »
Alıntı
bende otomatik kullanıcısıyım her 10000km bakım yaptırıken serviste ki ustayla konuştuğumda  oda bana gerekli bilgiyi vermişti 40000km de bir yağı değiştirisen daha iyi olacağını belirtmişti ama mutla 40000 km de bir
Şanzımandaki tork konvertör dahil bütün yağı mı değiştirmek gerekiyor, yoksa standart olan 3 litrelik kısmı mı?
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2012, 07:41:38 ÖS Gönderen: carousal »

muratcvc

  • İleti: 160
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #10 : Şubat 28, 2012, 07:52:59 ÖS »
standart olan  olan 3 litrelik  olan şanzıman yağı değişiyor
zaten 40000 de bir erken  değiştirdiğin için içindeki yağıda temizlemiş oluyor   yetkiki honda bayi 7 senedir aynı servise gittiğim için usta ile  abi kardeş olduk artık sen düşün
ustam bana  yağı ne kadar erken km değiştirirsen o kadar iyi sonuç alırsın okadarda  şanzımanın ömrü uzun olur
en erken en verimlisi ve ekomik olan 40000 km de bir değiştirmek olur  dedi ustam
biraz ekonomik bakımdan rahat isen  30000 yada 20000 km  de değiştirebilirsin  sanırım  3 litrelik yağ 100 tl falan

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #11 : Şubat 29, 2012, 01:36:59 ÖÖ »
geçen sene serviste değiştirdim şanzıman yağını usta çıkan eski yağı beğenmedi 5000 km yap tekrar değiştirelim dedi 10000km yapınca tekrar değiştirdim serviste vites geçişleri sarsıntısız ve çok kısa oldu eskiye göre hissedilir bi değişme oldu değişme zamanı gelince imkan varsa 5000km aralıklarla 2 veya 3 kez değiştirilmesi çok güzel olur daha sonra 40000km devam

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #12 : Mart 04, 2012, 08:00:11 ÖÖ »
Bende mumkun olan en iyi bakimi isterim aracimda fakat bagzen isin asli gorumdugu gibi olmuyor. Oncelikle evet dogru. Komple yagi bosalytiginda daha fazla yag alir arac ama motor hacmine gore litresi degisir. Bana tam model yil ve motor kodu verirse. Sana saglam bilgi veririm. Fakat burada yag ekleme islemi tavsiye edilir. Ustalar burda alt karteri acip kesinlie yagi bosaltmazlar, dediklerine gore icinde labirent gibi yag kanallari varmis ve o yag tam bosaltilirsa o kanalarda hava kalirmis ve vites istenilen performansi vermezmis, yani sira burads otomatik vitesli 500.000 kmde civicler var ve orjinal. Tek olay budur; aracin kesinlkle otomatik vites yagi degistirilmez cunku arac 100000km den sonra yag bakimlari ekleme olarak yapilir ve yag bosaltilmaz. Karterdeki yapisik miknatislar butun parcalari kendine ceker ve sistemdeki asinan metal parcalarini kendisi ile tutar. Carklar birbirlerine isinir ve yag kesinlikle etkisini kayip etmez. Tavsiye edile. Bakim sekli eklemedir. Ben hic yag degistirmedin. Burada insanlar bilincli. Servis size yag degistirmiyor 100.000 km den sonra. Tavsiyede etmiyor. Ama tr de masallah servisler paranizi almak icin her taayi atiyor. Tavsiyem ekleme yapin ve vitesinizin otomatik oldugunu unutmadan aracinizi kullanin( yani basmayin... )  hayirli gunler dilerim

serkan ss

  • İleti: 447
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #13 : Mart 04, 2012, 10:02:02 ÖÖ »
abi her konuda hep aynı kafa karıştırıcı yorumlar var.. biri sağdan gidin diyor diğeri soldan biri daha geliyor bütün yollar kapalı direk gidin yola devam diyor,, aracın kitapçığında yazan bakım bilgileri yalan mı şimdi yani o zaman aracı üreten honda mühendisleri bu işi bilmiyor kitapçıktakileride kafadan sallamışlar yağını falan da değiştirmeyelim avrupada olduğu gibi gittiği yere kadar zaten tamire ne gerek var kısa yolda bi maaşla sıfır arabayı alırsın..

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #14 : Mart 04, 2012, 10:27:03 ÖÖ »
Her ülkede farklı bir bakım politikası izleniyor.

Amerikalılar şanzımandaki 7 litrelik yağın tamamını 3 seferde değiştiriyorlar.

Türkiye'de şanzımandaki 3 litrelik yağın değişimi yapılıyor, ve yaklaşık 40 bin km'de bir de yağ değişimi tavsiye ediliyor. Eski yağ ve yeni yağ karışımı kullanılıyor.

Kanada'da şanzıman yağı eksiltme yaparsa üstüne ilave ediyorlar.

abidincek

  • İleti: 62
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #15 : Mart 04, 2012, 10:38:54 ÖÖ »
kafalar allak bullak:) ben daha yeni 40.000 km bakımı yaptırdım serviste arcım 2008 civic otm. şanzuman yağını felan değişmediler. ihtiyaç olsaydı kesin değişirlerdi. para için ..:))))  bilmiyorum valla kafam karıştı şimdi

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #16 : Mart 04, 2012, 10:39:45 ÖÖ »
abi her konuda hep aynı kafa karıştırıcı yorumlar var.. biri sağdan gidin diyor diğeri soldan biri daha geliyor bütün yollar kapalı direk gidin yola devam diyor,, aracın kitapçığında yazan bakım bilgileri yalan mı şimdi yani o zaman aracı üreten honda mühendisleri bu işi bilmiyor kitapçıktakileride kafadan sallamışlar yağını falan da değiştirmeyelim avrupada olduğu gibi gittiği yere kadar zaten tamire ne gerek var kısa yolda bi maaşla sıfır arabayı alırsın..
 simdi serkancim estafirullah diyerek basliyalim, muhendisleri yalanlarsam yaniltirim seni. Ama mantik yurutsen zaten anliyorsun. Bir aracin omru bitene kadar 5 kere sanzuman yagi degisimi yapsan ( full degisim + keceler ) 300x5 =1500 Tl edecek dimi? Bide bunu serviste yaparsa. 2000tl tabi bunun yaninda arti olarak baska islerde goturceksin servise, yag su balata conta.... Vs.... E sonrada seni opecekler. Yani satis sonrasi teknik servis stratejisi. Ama bu tarz kuzey Amerika ulkelerinde tuketici haklari cok gelismis oldugundan insanlari bilgilendirmek zorundalar. Bak benim 100.000 km de honda civic coupe 2002 vtec otomatik si im vardi. Gittim servise dedim yagi degiscem buna. Mudur hemen sordu dediki arac kac bin km de? 100.000 km dedim, adam dediki biz yapmiyoruz tavsiyede etmiyoruz. Tasarim olarak uretilen sanzumanlarimiz yag eklemesi yapildigi taktirde - kullanici hatasi olmaz ise aracin motorundan iki kat daha uzun omurlu gider.yani motoru 250 de yersin ama sanzuman bir motor daha yer. Bak bende de senin kasa civiclerden vardi tam 3 tane o kasa arabam oldu 3undede vites vuruyordu P den D ye alinca, cok hafifti ama o halde 100.000 km attim ustune hep ayni kaldi. Bisy olmadi. Gunlunu ferah tut. Arabami sattigim cocukla konustum gecen aracim 250.000 miles olmus yani 380.000 km yapmis, orjinal motor la ve vitesle. Daha yeni yag yakmaya baslamis arac. Aracina yag ekle devam et, bisey yapma....

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #17 : Mart 04, 2012, 10:42:25 ÖÖ »
Her ülkede farklı bir bakım politikası izleniyor.

Amerikalılar şanzımandaki 7 litrelik yağın tamamını 3 seferde değiştiriyorlar.

Türkiye'de şanzımandaki 3 litrelik yağın değişimi yapılıyor, ve yaklaşık 40 bin km'de bir de yağ değişimi tavsiye ediliyor. Eski yağ ve yeni yağ karışımı kullanılıyor.

Kanada'da şanzıman yağı eksiltme yaparsa üstüne ilave ediyorlar.
Ben amerikada ve kanadada yasadim. Burdaki politika ayni degisiklik yok. Aracin 100.000 e kadar laf olsun diye yagini degisiyolar. Kitapcikta oyle diyor diye. 100000 kmden sonra degisim yapilab sanzumanlar verim vermiyor ariza cikartiyor diye tavsiye edilmiyor. Kanada ve amerika, ayni

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #18 : Mart 04, 2012, 11:01:52 ÖÖ »
Her ülkede farklı bir bakım politikası izleniyor.

Amerikalılar şanzımandaki 7 litrelik yağın tamamını 3 seferde değiştiriyorlar.

Türkiye'de şanzımandaki 3 litrelik yağın değişimi yapılıyor, ve yaklaşık 40 bin km'de bir de yağ değişimi tavsiye ediliyor. Eski yağ ve yeni yağ karışımı kullanılıyor.

Kanada'da şanzıman yağı eksiltme yaparsa üstüne ilave ediyorlar.
Ben amerikada ve kanadada yasadim. Burdaki politika ayni degisiklik yok. Aracin 100.000 e kadar laf olsun diye yagini degisiyolar. Kitapcikta oyle diyor diye. 100000 kmden sonra degisim yapilab sanzumanlar verim vermiyor ariza cikartiyor diye tavsiye edilmiyor. Kanada ve amerika, ayni
100 binden sonra yağ değişimi yapılmıyor derken sadece eklememi yapıyorlar. benim araç 120 binde şanzıman yağını tapadan boşaltıp 3-4 litre civarı yağ eklediler. şimdi bu işlem yağ değişimimi yağ ekleme olarkmı geçiyor :)

34ozn88

  • İleti: 422
    • ULASAN GROUP
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #19 : Mart 06, 2012, 04:41:11 ÖÖ »
Burda emkleme olarak geciyor. ( Add up ) cunku bak, vitesin icinde labirente benzeyen plastik duvarlar var. buyuklugu avcundan biraz buyuk. O hidrolik havuzlarin icinde bilyeler var ve yag karteri ile vites kutusunun ortasinda durur, ve tahminen 3 litrelik ill yag seviyesinde bulunur. Yani o seviyenin altina indigin zaman o hidrolik havuzlarin icindeki yagda bosaliyir ve geri full dolum yapinca havuzlarda yani labirent yollarinda hava kaliyor. Hava kaldimida gecmis olsun, hasirt on the blackboard yani... Zaten yag eklemedeki amac o karmasayi elimine etmek. Omru azalan yag'a yag ekleyerek yaga omur veriyosunuz ama icini temizlemiyorsunuz. Icinin temiz olmamasida cok buyuk bir sorun yaratmiyor...

yetis50

  • İleti: 5
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #20 : Mart 28, 2012, 04:24:00 ÖS »
sevğili kardeşim tarantino  ben zaten genel olarak söyledim ama her otomatik şanzumanın karteri vardır. fakat eski otomatik şanzumanlarda governor basıncı ile vede yağ basıncının çalışması ile olur eski otomatik şanzumanlarda beyin yani tcm yoktur elektronik olarak işlem yapılmaz her model ve aracın spesifik özelliğine göre yağ değişimleri farklı olabilir iyi çalışmalar dilerim

sk79

  • serkan
  • İleti: 36
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #21 : Ekim 29, 2012, 07:11:32 ÖS »
beyler linkteki videoda yağı boşaltıp 3lt yağ ekledikten sonra tekrar tapayı sökmeden şanzumanın üst tarafından bir hortum sökerek aracı calıştırıp gaz vererek hortumdan bir miktar yağ boşaltıyor tahminim tirbünlerdeki yağı boşaltıyor
ingilizcesi iyi olan bir arkadaş tercüme ederse yararlı olacaktır
teşekkürler..

http://youtu.be/MsdPAadc9fY

gecekusu3006

  • İleti: 1
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #22 : Ocak 09, 2018, 07:56:47 ÖS »
Merhabalar,
Yeni bir Honda kullanıcısı olarak ilk mesajımı bu konuya yazıyorum. Hayırlı olsun İnşallah.

Aracım 2005 Honda Civic 1.6 otm.

Öncelikle terimleri kısaca açıklayayım:
Yağ değişimi: Tapanın ve dolum kapağının açılarak yağın dışarı atılması, tapanın kapatılması ve ardından yeni yağın max seviyeye kadar doldurulması işlemi.
Komple yağ değişimi: Yukarıdaki işlemin her bir değişim arasında 30-50 km yol yapılarak en az üç kez tekrar edilmesi işlemi.
Flush: Şanzıman sisteminde şanzıman yağı değen her yerin yeni ve temiz yağla yıkanarak tamamen temizlenmesi işlemi. NOT: Flush işleminden sonra normal şanzıman yağı dolum prosedürü uygulanır.

Şanzıman yağı değişimi veya komple değişimi veya flush her araç ve/veya şanzıman tipine bağlı olarak farklılık gösterir. Aracımızın şanzıman yağı ile ilgili yapmamız gerek işlemler hakkında bilgi alabileceğimiz en güvenilir kaynak aracın kullanım ve bakım kılavuzudur.

Şimdi örneklendireyim:
Benim aracım için kullanım kılavuzu her 40000 km'de bir şanzıman yağının değiştirilmesi (komple veya flush değil) gerektiğini söylüyor. Bu da demek oluyor ki benim aracımı her 40000 km yol yaptıktan sonra motor çalışma sıcaklığında ve kapalı iken sırasıyla dolup kapağını, ölçüm çubuğunu ve şanzıman tapasını açarak içindeki yağı boşaltmam ve ardından tapayı tekrar kapatıp üstteki dolum kapağından yeni uygun ATF yağını boşalttığım miktarda doldurmam gerektiğini ifade ediyor. İşlem bundan ibarettir.

Şimdi gelelim ilk mesajdaki üç kez değişim yapan kullanıcılara. Örneklendirerek açıklamaya çalışayım. Benim arabam normalde 40000 km'de şanzıman yağını değiştirmemi gerektiriyor. Ama ben 120-150000 km veya daha fazla kullanıp hiç değiştirmedim. Şanzıman yağı tortu ve kir ile doldu ve/veya yandı (yanabiliyor çünkü). Bu durumda aracımın şanzıman yağı tamamen verimsiz hale geldi. İşte o zaman benim arabamdaki şanzıman yağımı tamamen değiştirme yoluna gitmem gerekir. Bu işlemi de tıpkı videodaki kullanıcının yaptığı gibi kademeli olarak yapmamda son derece yarar vardır. Çünkü o yağın içinde aşınan metal parçaları olması kuvvetle muhtemeldir. Bu parçacıklar bir yerleri tıkayıp/kirletip şanzımana zarar verebilmektedir. Uzun ömürlü bir şanzımanın kilit noktası temiz yağ ve dolayısıyla temiz şanzımandan geçmektedir.

Flush ise şanzıman yağının tamamen değiştirilmesi işleminin tek seferde yapılmasıdır ve biraz riskli olma ihtimali bulunur. Riskli olabilir çünkü metal parçacıklar flush sırasında bir yerleri tıkayabilmektedir (sadece şanzımanınız ciddi bir hasara gebe ise, yani şanzımanda sorun yoksa zaten sorun çıkmaz). Aşağıda atf flush yapan bir kullanıcı videosu var, her araçta aynı prosedür işlemese de benzer mantık kullanılabilmektedir. Videodaki aracın şanzıman soğutucusuna giden hortumu flush için kullanıyor, bu her araçta böyle değildir. Ama her aracın farklı bir metodu mutlaka var flush için.

Flush ile ilgili unutulmaması gereken önemli bir husus ta şu ki, flush sırasında yapacağınız ufak bir hata, şanzımanın yağsız kalmasına sebep olabilir ve şanzımanı -tabiri caizse- kucaklayabilirsiniz.

Flush videosu: https://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY&feature=youtu.be

Sonuç olarak;
1- Aracımıza her x km'de bir (x= kitapçıkta belirtilen süre ya da km) şanzıman yağı değişimi yapmalıyız. Değişimi diyorum lütfen!
2- Aracınızı ikinci el olarak satın aldıysanız ve şanzıman yağının durumunu bilmiyorsanız yağı dökerek yağın durumuna göre işlem yapmalısınız (değişim, komple değişim ya da flush).
3- Yağın durumundan emin değilseniz/olamıyorsanız yağı dökün, durumuna bakın, temiz yağ döküldüyse yenisini üzerine ekleyin, kapatın ve 40000 km daha gönül rahatlığı ile kullanın. Kirli yağ döküldüyse tamamen değişim ya da flush yapın (ki ben flush daha garanti ve hesaplı olmasına rağmen riski göze almazdım) ve ardından yeni yağı doldurup 40000 km daha gönül rahatlığıyla kullanın. Sonraki 40000 km bakımı geldiğinde de sadece değişim yapmanız zaten yeterli olacak.

Son not: Şanzıman tapasının ucunda mıknatıslı bir uzantı vardır. O uzantının kirli olması son derece normaldir. Takarken güzelce temizleyip balata spreyi de sıkıp iyice süzdükten sonra kuru ve temiz şekilde tekrar takmayı ihmal etmeyin. Çoğu araçta tapalar 36nm tork ile sıkılıyormuş. Tork bilgisini bulabilirseniz torklu sıkmak en doğrusudur. Tapanın pulunda gözle görülür zedelenme, yaralanma vs. var ise onu da mutlaka değiştirin.

Saygılarımla.


BekiRoRo

  • İleti: 63
Ynt: Otm. Şanzıman Yağını Tamamen Değiştirmek (Tork Konvertör dahil)
« Yanıtla #23 : Eylül 24, 2018, 01:16:16 ÖS »
geçen yıl yeni aldığım ikinci el 238 bin km deki tam otomatik hondanın alır almaz ilk yağ değişimini eneos eco ile 3 litre olarak yaptırdım
1000 km sonra eneos eco ile ikinci değişimi yaptırdım ancak vuruntular artınca 1000 km sonra liqui moly atf 3 ile üçüncü değişimi yaptırdım
vuruntular belirgin şekilde azaltı
son değişimden 8000 km sonra bu ayın başlarında dördüncü değişimi yaptırdım ve çok şaşırdım
zira 10 bin km bile olmadan ayçiçek yağı rengindeki şanzıman yağı simsiyah olmuştu
bu değişimde liqui moly atf 3 yanına ilave olarak bor içerikli şanzıman yağ katkısı da koydurttum
ancak 1000 km olmadan bu sabah 1 den 2 ye geçişte şanzımanda daha önce hiç yaşamadığım bir vuruntu yaşadım sanki araba alttan bir cisme çarpmış gibiydi