Gönderen Konu: MOTORDA UFLEME SORUNU ACIL  (Okunma sayısı 1525 defa)

ercanabuska

  • İleti: 3
MOTORDA UFLEME SORUNU ACIL
« : Aralık 19, 2016, 12:41:03 ÖS »
Arkadaslar merhaba araniza yeni katildim ilk hondami yarin alacagim aklima birkac soru takildi size danismak istedim bilen abiler ustalar yardimci olurlarsa sevinirim.

Oncelikle arac 2005 model honda civic vtec ls modeli.sonradan ogrendim japon montajmis.araci komputer teste soktum saticinin bahsettigi bazi yerlerde boyalari cikti direklerde sasilerde kaputta felan islem yok buraya kadar guzel. Km orjinal 152 binde bu da guzel.Ancak aracin komputer test sonucunda 110 bglik arac 90 bg performans verdi yaklasik %76 cikti motoru aracin periyodik bakimlari honda yetkli serviste yapilmis kayitlarini inceledim.ayrica arac lpg de bu sonucu verdi ordaki muhendis benzinde daha dusuk performans verdi dedi dedi normalde benzinde daha yuksek cikmasi gerekirdi dedi bu konu beni rahatsiz etti.Neyse araci birde kendim inceledim yag cubugunu cektigimde hafifften ufleme vardi ama cok degildi yag atma veya duman yoktu ayrica egzozdan da duman atmiyor motorun calisma sesini dinledim cok sessiz calisiyor.aracin sahibi tanidigim biri motorla ucuyum kaciyim zorlayim deviri sona dayayack motoru yoracak bir tipte degil.Benim anlamadigim konu bu honda motor bakimindan en saglam markalardan olmasina ragmen performansin dusuk olmasi neden kaynaklaniyor olabilir. aklima takilan sorulara bilen ustlarimin cevap vermesi yardimci olmasi beni cok sevindirir simdiden tesekkurler iyi forumlar.



vtec08

  • İleti: 552
Ynt: MOTORDA UFLEME SORUNU ACIL
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2016, 09:00:59 ÖS »
Aslinda cok sasilacak bi durum degil kilometre itibariyle 150 binde olmasi motorda bir miktar guc kayiplarinin olusmasi normaldir.Bunun asıl nedeni lpg dir.surekli lpg de kullanilan arac benzinde sagirlasir enjektörler de kurumlama olur.benzin pompasinda basinc kayiplari olusur.lpg benzine gore kuru bi yakit olup gerekli yaglamayi yapamaz.birde lpg ayariniz fakir karisimda olursa motor normal omrunu tamamlamadan lpg de cokdaha kisa surede omrunu tamamlar.Gelelim araciniza sizin yapmaniz gereken serviste yada disarda her bir silindirin basinc degerlerini olcutmeniz ve motorun genel durumu hakkinda bilgi sahibi olmaktir.Motor ustanizin verdigi bilgiler isiginda sadece piston sekmanlari degismesi gerekebilir yada komple rektefe isteyebilir.Oncelikle motorun gercek durumunu gormek ve ona gore mudahale etmek gerekli.Egerki motorun basinc kompresyon degerleri iyi cikarsa araci benzinde eski haline getirmek icin basta subap ayari gaz bogaz kelebek temizligi ve adaptasyonu.orjinal bujilerin yenilenmesi atesleme sisteminin kontroli ve benzin pompasinin bar basincinin olculmesi gerekirse pompanın yenilenmesi.tum bu islemlerden sonra en az 2 bin 3 bin kilometre benzinde kullanmak gerek.Akabinde lpg servisine gidip yeniden kalibrasyon yaptirmak.Kisaca benzinde sorunsuz hale getirip daha sonra lpg ayari gerekli.Umarim sorununuza  yardimci olabilmisimdir.

ercanabuska

  • İleti: 3
Ynt: MOTORDA UFLEME SORUNU ACIL
« Yanıtla #2 : Aralık 19, 2016, 11:44:51 ÖS »
Vakit ayirip beni bilgilendirdiginiz icin cok tesekkurler aracimi en yakin zamanda honda  servisine goturcem

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: MOTORDA UFLEME SORUNU ACIL
« Yanıtla #3 : Aralık 20, 2016, 04:03:52 ÖS »
Rica ederim.

SU-vic

  • Süleyman
  • İleti: 783
    • Benimkisi :)
Ynt: MOTORDA UFLEME SORUNU ACIL
« Yanıtla #4 : Aralık 22, 2016, 07:16:00 ÖÖ »
110 da 90 sa 100 81,8. Yani motor %82 çıkmış. Ama normal mi değil mi bilmiyorum