Gönderen Konu: mazottan gelen pislik  (Okunma sayısı 3705 defa)

Laguna

  • Ziyaretçi
mazottan gelen pislik
« : Ağustos 21, 2006, 10:14:43 ÖS »
arkadaşlar bir arkadaşımın kia sorentosu mazottan gelen pislikten dolayı enjektörü açık kalmış 1.pistona devamlı mazot gitmiş ve piston conta yanmış ve tabii su kaynatmış perişan anlayacağınız.Usta aynı yerden ve eurodizel filan gibi mazotları alın demiş ben ek filtre vs.gibi önlem alınamaz mı veya başka ne yapılabilir.yardımcı olursanız şimdiden teşekkürler



erischman

  • Ziyaretçi
Ynt: mazottan gelen pislik
« Yanıtla #1 : Ağustos 22, 2006, 09:23:47 ÖÖ »
Bu gibi bir durumda piston erimesi gibi bir problemi ilk defa duydum. Cidden geçmiş olsun problem ciddi görünüyor.
Ülkemizdeki kötü motorin avrupa standartlarının oldukça altında çoğu dizel araç zaten şans eseri yollarda problemsiz
bir şekilde çalışıyor. Benim fikrim tek ve güvenilir yerden yakıt almak uzun yol istisnaları hariç. Çünkü herhangi bir
problemde yakıt hatalarını üretici firma garanti kapsamı içine almıyor.

http://www.adalet.org/okarar20.php?anahtar=ALACAKGARANTİ%20KAPSAMINA%20GİRMEYEN%20ARIZA(Kötü%20Mazot%20Kullanılması)&id=2138&son=index

Linkte'de örneği görüldüğü üzere olayın benzeri kararı üretici lehine olmuş.

FG

  • İleti: 520
    • Racer Corner
Ynt: mazottan gelen pislik
« Yanıtla #2 : Ağustos 23, 2006, 01:03:26 ÖS »
pislikten olmaz o
enjektörü komple tıkayıp onun tüm işlevini bozabilecek bir pisliğin mazot filtresinden geçmesi mümkün değil..
burada sorun ARACIN MARKASININ KİA OLMASI. malesef KİA sorento piyasada tabiri caizse GARİBAN X5'i diye tanındı.. belli km'ler sonrası böyle saçma arızalar açması da tamamen KİA markasının bazı kullandığı parçaların zayıflığıdır. Eğer araç garantideyse gitsn servisin kapısına atsn. haa eğer garanti dışıysa yapcak pek bişi yok. motor açılcak . eriyen piston conta ne varsa sıfırıyla değişecek güzelce toplanacak. yeni 4 tane enjektör alınacak (1 enjaktör tek başına değişmez - tavsiye edilmez)

bizde de hyundai Tucson jeep var. 2.0 dizel motor var. ama allahtan garantisi sağlam. zırt pırt abuk sabuk arızaları çıkıyor garantiden sorunsuz değişiyorlar...

arkadaşa geçmiş olsun
umarım garantisi vardır.

Laguna

  • Ziyaretçi
Ynt: mazottan gelen pislik
« Yanıtla #3 : Ağustos 23, 2006, 01:12:40 ÖS »
2003 modeldi ve garantisi yoktu bize söylenen bosh marka enjektörlerde ağzı açık kalmış
ayrıca dizelide aşağıda belirtiğim markalardan olsun dediler.
BP : Ultimate diesel
PO : Prodizel Europlus
Opet : Euro Diesel FullForce
Shell :V-Power Diesel
Total : Excellium Euro Diesel
Turcas : Euro Diesel Extra 21

FG

  • İleti: 520
    • Racer Corner
Ynt: mazottan gelen pislik
« Yanıtla #4 : Ağustos 23, 2006, 01:30:00 ÖS »
MASLAK BOSCH SERVİCE
ÖZGEN OTOMOTİV
gidin oraya
Racer Corner firmasından Fatih'in selamı var diyin. eğer enjektör tamir falan olabiliyorsa (sanmıyorum tamir olabilceğini ama )  Özgen abi yardımcı olur . O yoksa Birol ustayla görüşün.

motor yapımı için parçaları çıkmacılardan da bulabilirsiniz ya da servisten sırf gereken parçaları alın . iyi bir ustada motoru açtırıp toplatın.