şimdi yani gece gece bana bunu nasıl yaparsınız sevgili surez, şimdi uzun uzun yazmak gerek yazmaya başlıyorum, klimanın çalışma prensibini biliyorsun olarak anlatmaya başlıyorum.
klimamız düğmeye basıp açtığımız esnada devreye girer, kompresörümüz gaz dolaşımını başlatır, yüksek basınç borusundaki gazı soğutma peteğine doğru iter, soğutma peteğimizin girişindeki gazımız, genleşme valfinden geçerken petek içerisindeki basıncı düşük ortama püskürtülür ve basınçla itilirken sıkışmış ve ısınmış olan klima sıvımız, genişleyerek soğuma gerçekleşir, bu soğumuş peteğimizin arkasındaki fanımız hangi kademede olmasını bizim ayarladığımız hızda içeri doğru üfler, bu işlemle aynı anda kompresörümüz, soğutmayı gerçekleştiren gazımızı bir yandan da düşük basınç hortumu olan ve diğerine göre daha kalın olan hortum ile vakumlayarak radyatörümüzün önündeki dış soğuma peteğinden geçirip kendisine doğru çeker, ilk düğmeye bastığımız andan itibaren kompresör sürekli çalışır ancak gazımızın dolaşımını sürekli yapmaz, yüksek basınç horutumunun üzerine basınç kaptörü vardır, soğutma peteğinin içerisinde gereğinden fazla soğuma olması durumunda buzlanma olacağından gazımızın genişleyeceği alan daralır, bunu önlemek için kompresör basınç kaptörünün değişik basınç dengesizliğini fark etmesi anında devre dışı kalarak kendini güvenceye alır, bu güvenceyi aşırı soğuyan petek üzerindeki buzlanma sensörü yada bizim düzensiz sert çıkışlı gaz vermemiz belirler, stabil kullanımda kesik soğutma pek olmaz, olsa da araç içi yeterince soğumuştur, soğutma peteğinden fanın üflemesi sırasında geçen ortamdaki serin hava peteğin soğukluğunu alamamaktadır, şunu belirteyim fan ortam havasını üflediğinden ortam havası ne kadar sıcak olursa , soğutma peteğinden geçirdiği hava peteğin yüzeyindeki soğukluğu ısıttığından, kompresör devrede kalır, fakat ortam havası serinlediğinde, peteğimizin fanın üflediği hava zaten serin olduğundan peteğimizin soğukluğunu kıramaz ve buzlanma başlar ve o sırada buzlanma sensörü komut verir basınç kaptörü kompresörü devre dışı bırakır.
gelelim senin sorununa, kompresör sık sık neden devreye girip çıkar, klima gazı fazla ise yada az ise olur.
fazla ise motorumuz ve klima sistemi henüz çalıştırılmamış ilk çalıştırılıp bir müddet kullanıldıktan sonra sık sık devreye girip çıkıyorsa yani motor ve sistem ısındığında 10saniye kadar girip çıkıyorsa ve soğutma olmuyorsa gazımız fazladır.
rölantide soğutma oluyor fakat 2500 devir civarı sık sık devreye girip çıkma varsa gazımız eksik
soğutma şahane fakat fanımız soğuk havayı içeri hızlı veremiyorsa polen filtremiz kirli , polen filtresi hava geçişini yavaşlatırsa petekte buzlanmaya sebep olacağından sistem yukarıda bahsettiğim gibi devreye girip çıkar, polen filtremiz yeni fakat hava debisi az ise , fan motorumuz zayıflamıştır yada fanın pervaneleri zamanla toz tuttuğundan ağırlaşmış ve balans yapmıştır, temizlenmesi gerek hepsi bu.