Gönderen Konu: hondanın tavsiye ettigi motor yagı  (Okunma sayısı 89941 defa)

hunace

  • İleti: 583
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #25 : Haziran 13, 2009, 08:37:42 ÖÖ »
servisler işine gelen yağı kullanıyor..
ayrıca 0-30 yağ eksiltmiyor diyen arkadaş bunu hangi şartlarda tecrübe etti acaba?mesela ben devirli kullanırım,limitörle haşır-neşirim,bu durumda eksiltme riski olabilir..ayrıca 0-30 yağlar çok pahalı..arabayı yazın ve devirli kullanan biri olarak bana cst.edge 5-40 uygun..10-40 magnatecten 25-30 lira pahalı ama 0-30 edgeden de 40 lira daha ucuz..viskotize aralığı da daha mantıklı..

ben de katiliyorum, kullanim şeklinize ve iklim durumuna göre seçim yapmak gerekiyor.



endlessnihilist

  • İleti: 251
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #26 : Haziran 15, 2009, 04:46:40 ÖS »
bu konu üzerine castrol un sitesinden yağların performans seviyelerine baktım yazdıklarına göre 10-40 magnatech, gtx 15-40, ve gtx 20-50      API SL/CF performans seviyesi gösteriyor... bu durum biraz tuhaf değil mi sizce de çok tuhaf geldi bu 3 yağın aynı performans seviyesinde olması acaba boşuna mı 10-40 a o kadar para veriyoruz (daha doğrusu sadece sentetik olmasına mı?) aynı performans çizgisinde ise birinin 10-40 diğerinin 20-50 olması bizi etkilemez diye düşünüyorum çünkü zaten bu harfler sıcaklık durumuna mukavemetini göstermiyor mu? tr için konuşursak zaten sıcaklık değerleri bunları karşılamayacak mı? kafam karıştı biraz aydınlatırsanız sevinirim. kolay gelsin arkadaşlar...

rallier_61

  • İleti: 171
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #27 : Haziran 15, 2009, 07:28:43 ÖS »
bahsettiğin bu yağların hiç biri tam sentetik değil..API SL diye belirtilen ibare yağın kalitesi-kayganlık sınıfıdır,viskotize değil,S harfinin yanındaki değer(L,M v.s. gibi) alfabetik olarak büyüdükçe kalite de artar,en son SM var galiba..ayrıca dikkat ettim EDGE 5w-40 SL iken,magnatech 5w-40 SM sınıfı :( bi de edge 0w-30da bile SL yazıyor buna ek olarak aşağı SM test değerlerini karşılar yazılmış...5w-40 magnatech mi alsam ne?? bu da tam sentetik edge de..bizim vtec2lerin manuelllerde API SJ/SL kullanın demiş,SM kullansak nolur,üzülür mü sevinir mi :D

beckho

  • İleti: 105
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #28 : Temmuz 07, 2009, 03:31:21 ÖS »
ya arkadaslar bende yenı bı hondacı sayılırım bursadanım 99 hb otomatık aracım var bıraz modlu hafıften:) bu yağla ilgili kafam cok karıstı bundan 20 gun once yag koydurdum aracıma 1.çizgınn altındaydı 3 lıtreye yakın kondu ama konulan yağ 15-40tı mahalle arası servıscıye koydurdum ama servıscı tanıdık ı yanlısı olmaz hıc 15-40 yağdan bahsetmemssnz ıyı mdr kotu mdr ne dıosunuz bıdaha kıne ne koyym sızce???

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #29 : Temmuz 07, 2009, 03:41:37 ÖS »
Ben mobil extreme performance 5w40w yağ kullanıyorum yeri geliyo devirli kullanıyorum hiç eksiltme yok gayette güzel.Castrol koymadım yağı aldığım adam özellikle gösterdi bp tarafından üretilmiştir yazıyo arkasında zaten bp benzin bile almıyorum gıcık oluyorum.Bence en iyi mobil...

PANÇO

  • İleti: 267
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #30 : Temmuz 07, 2009, 05:53:59 ÖS »
Arkadaşlar benim arabada ies 80.000 km bakımda servis Castrol GTX 15/40w koydular yarı mı tam sentetik mi bilmiyorum arabayla bir kere uzun yol yaptım şimdi 87.000 de yağ zift gibi bende şaşırdım yorumlara baktım 5/40 10/40 yazmışsınız çoğunuz vtec2 lerde durum farklımı burdan bir sonuç çıkaramadım.

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #31 : Temmuz 07, 2009, 11:33:14 ÖS »
ya arkadaslar bende yenı bı hondacı sayılırım bursadanım 99 hb otomatık aracım var bıraz modlu hafıften:) bu yağla ilgili kafam cok karıstı bundan 20 gun once yag koydurdum aracıma 1.çizgınn altındaydı 3 lıtreye yakın kondu ama konulan yağ 15-40tı mahalle arası servıscıye koydurdum ama servıscı tanıdık ı yanlısı olmaz hıc 15-40 yağdan bahsetmemssnz ıyı mdr kotu mdr ne dıosunuz bıdaha kıne ne koyym sızce???

 o model bir arabaya normal bir yag koymuş.bende de 99 model vardı ustam hep 15-40 koyardı.bişey olmaz korkma.yeterki zamanında yag ve filtreyi değiştir

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #32 : Temmuz 07, 2009, 11:34:44 ÖS »
Arkadaşlar benim arabada ies 80.000 km bakımda servis Castrol GTX 15/40w koydular yarı mı tam sentetik mi bilmiyorum arabayla bir kere uzun yol yaptım şimdi 87.000 de yağ zift gibi bende şaşırdım yorumlara baktım 5/40 10/40 yazmışsınız çoğunuz vtec2 lerde durum farklımı burdan bir sonuç çıkaramadım.

  servis yarı sentetik koyuyor.tam sentetik yag daha iyi tabi.bende 2 gün içinde yag değiştirecem artık garantiye girmek için servise gitmeyeycem şu bahsedilen 5-40 yagı bulabilirsem ondan katacam

emiloji

  • İleti: 5
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #33 : Ağustos 04, 2009, 01:09:05 ÖÖ »
arkadaşlar şu yeni çıkan türklerin yaptığı nanoteknolojik yağ hakkında bilgisi olan var mı gerçekten çok merak ediyorum ayrıca bir de aynı firmanın (nnt)   lanse ettiği ve yakıt tasarrufu sağlayan bir yakıt katkısı var.Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

bluemonday

  • İleti: 35
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #34 : Eylül 22, 2009, 08:02:37 ÖS »
Ben mobil extreme performance 5w40w yağ kullanıyorum yeri geliyo devirli kullanıyorum hiç eksiltme yok gayette güzel.Castrol koymadım yağı aldığım adam özellikle gösterdi bp tarafından üretilmiştir yazıyo arkasında zaten bp benzin bile almıyorum gıcık oluyorum.Bence en iyi mobil...

selamlar arkadaşlar ...
bende 05 model civic aracımda 50000 bakımında mobil 5w40 tam sentetitik yağ kullanmayı düşünüyorum..acaba kullanan arakadaşlar..izlenimlerini aktarabilirmi..

yani araçta yağ eksilteme ve ..aracın daha rahat devir çevirmesi gibi..vs
saygılar...

driftmachine

  • İleti: 118
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #35 : Eylül 23, 2009, 08:56:53 ÖÖ »
arkadaşlar ben 10 60 koydum bu yağı bana bir drag katılımcısı abimiz söylemişti. Biraz zor bulunuyor ama süper bir yağ bulursanız mobil 1 10 60 alın

sydney

  • İleti: 193
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #36 : Eylül 23, 2009, 09:09:28 ÖÖ »
2000 ies im  war, 83bin de almistim komple bakim yaptirdim, yagini onceden castrol kullandiklari icin ben de castrol 10/40 koydum, bi daha ki degisim 90 binde yazdi usta, simdi 88 binde, ben takrar castrol dusunuyorum,
ama bu yag isi bence kullanima ve aracin km gore ayarlanmali, cunku yaglarin incelik kalinlik ve hava sartlarina gore kullanimi degisiyor, onceki konularda cok guzel bilgiler war yaglarla ilgili okursaniz eger,

cok km li motorda veya cok devirli kullanimda daha ince yag gerekir sanirim...
ama taglar genel olarak ozellikle buyuk markalar hemen hemen ayni bence,
buyuk farklar yok, teknololji meselesi yani,
gerisi marka ve satis stratejisi,
yeterki araca kullanima mevsime uygun olsun ve zamani gelince degissin...


 

dogan_ay

  • İleti: 47
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #37 : Ekim 19, 2009, 09:41:51 ÖS »
Arkadaşlar 2004 model civic  0-40 motor yağı kullanan varmı.

digalo

  • İleti: 1155
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #38 : Ekim 20, 2009, 09:09:14 ÖÖ »
Honda ile Castrol partner olduğunu düşünürsek resimdeki etiketin olması çok normal. Eminim kötü bir yağ olsa zaten honda kullanmayacaktır.
Yarın Mobil'le anlaşırsa onun yağlarını önerecektir diye düşünüyorum.
Ben Mobil1 0W-40 yağ kullanıyorum. 54000. de aldım, şuan 60000.de. Yağ hala çok temiz ve hiç eksiltme yapmadı.
Renk biraz koyulaştı ama çok berrak bir görünüme sahip. Motor sesini azaltmadı ama filtre ettiği söylenebilir.
Oldukça devirli kullandığımı söylemeliyim. Önerilecek bir yağ diyebilirim. Çok memnunum.

Ayrıntılı bilgi için (reklam olarak algılanmasın)..

www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_1_0W-40.asp
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2009, 09:14:32 ÖÖ Gönderen: digalo »

sydney

  • İleti: 193
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #39 : Ekim 20, 2009, 10:07:06 ÖÖ »
gecen hafta sonu ustama ugramistim 90 binde ama bi bakalım dedik,
castrol 10w-40 konmustu 83 binde nisanda,
cikan yag karaydı, kayganlıgı azalmıstı ve de baya eksikti,
kirlilik sanirim yaz boyu kazı yol calısması toz oldugu ıcın,
eksilmesi de arasıra devirli kullandıgım icin olabilir, alt cizgideydi baska bi sebebi yoktur insallah...
simdi ise usta kendi koydu yine 10w-40 ama castrol degil,
kis bitsin ben de mobil 0w-40 dusunuyorum,
 

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #40 : Ekim 20, 2009, 10:22:28 ÖÖ »
Dört mevsimlik yağlarla tek mevsimlik yağlar arasındaki fark nedir?

Dört mevsimlik yağların viskozite dereceleri 'SAE xxW-yy' (örneğin 15W-40) formatında, tek mevsimlik yağların viskozite dereceleri ise 'SAE zz' (örneğin SAE 40) formatında belirtilmektedir. Bu viskozite dereceleri çeşitli sıcaklıklarda yağın akışkanlığını belirtmektedir.

 

Tek mevsimlik yağlarda viskozite derecesi yağın 100 Santigrat derece sıcaklıktaki akışkanlığını göstermektedir – yüksek rakamlar kalın yağları belirtmektedir. Tek mevsimlik motor yağlarında en çok kullanılan viskozite dereceleri SAE 30, SAE 40 ve SAE 50’dir.
Ancak tek mevsimlik yağların viskozite dereceleri sadece motor sıcak durumda iken geçerli olan viskozite değerlerini belirtmektedir. Tek mevsimlik yağlar hava sıcaklığı 0 Santigrat dereceye düştüğünde kabul edilemeyecek düzeyde kalınlaştıklarından genellikle soğuk iklimlerde kullanıma uygun değildir. Bu durum, motorun yağ kalınlığı nedeniyle çalıştırılamamasına ya da daha da kötüsü motorun yağ pompalayamamasına bağlı olarak ilk çalıştırma sırasında oluşan yüksek derecede aşınmanın ciddi motor arızalarına yol açmasına neden olabilmektedir. Dört mevsimlik yağlar piyasaya sürülmeden önce kış aylarında daha ince yağlar kullanılması gerekmekteydi.

 

Düşük sıcaklıklarda akışkanlıklarını koruyan ve normal çalışma sıcaklıklarında da motorun korunması için yeterli kalınlığı muhafaza eden dört mevsimlik motor yağları 1970’lerde yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır.  Dört mevsimlik yağların viskozite derecelerinin 'xxW' kısmı, yağın düşük sıcaklıklardaki akışkanlığını göstermektedir. Dizel motor yağları tipik olarak, -15 Santigrat dereceye kadar koruma sağlayabilen “15W” standartlarını karşılamaktadır. Daha soğuk iklimlerde '10W', '5W' ve hatta '0W' (kutup iklimi için) standartları kullanılabilmektedir. 100C’deki yüksek sıcaklık viskozitesi tek mevsimlik yağlarla aynı şekilde belirtilmektedir, yani, SAE 15W-40 özelliğindeki bir yağın 100’deki kalınlığı SAE40 özelliğindeki bir yağ ile aynıdır, ancak bu yağ, SAE 40 özelliğindeki bir yağın aşırı derecede kalınlaştığı –15C’de akışkanlığını koruyabilmekte ve pompalanması mümkün olmaktadır.

 

Dört mevsimlik yağların avantajlarını fark eden dünyanın önde gelen motor üreticileri, 1990’dan itibaren motorlarını dört mevsimlik yağlarla iyi bir uyum içerisinde çalışacak şekilde tasarlamaya başlamışlardır. Bu yağlar tek mevsimlik yağlardan çok daha yüksek kalitelidir – tek mevsimlik yağlar yeni model yüksek performanslı dizel motor testlerinde (örneğin API CG-4, CH-4, ACEA E3, E5 vb.) başarılı olamamaktadır.

 

Dört mevsimlik yağların sağladığı en önemli avantajlar aşağıda yer almaktadır:

 

- düşük sıcaklıklarda akışkanlığını koruyarak ilk çalıştırma işlemini hızlandırmakta ve soğuk çalıştırma sırasında aşınmayı asgari düzeye indirmektedir
- dört mevsimlik yağlar tek mevsimlik yağlara oranla daha yüksek yakıt tasarrufu sağlamaktadır
- dört mevsimlik yağlar genellikle pistonlarda biriken tortulara karşı daha fazla koruma sağlayarak rektifiye edilmiş motorun daha uzun süre hizmet etmesine yardımcı olmaktadır.

Başa dön


Kalın yağların sağladığı koruma düzeyi ince yağlara oranla daha mı yüksektir?
Hayır – Normalde yağı sadece motora doldurulurken ve boşaltılırken görürsünüz. Bu işlemler genellikle oda sıcaklığında, motor/yağ ısınmış durumda iken ancak kızgın değilken gerçekleştirilmektedir. Dört mevsimlik yağlar, düşük sıcaklıklarda akışkanlıklarını koruyacak şekilde formüle edildiklerinden bu koşullar altında ince bir yağ görünümüne sahip olmaktadırlar. Ancak bu yağlar motoru korumak amacı ile yüksek sıcaklıklarda kalınlıklarını yeteri kadar koruyacak şekilde tasarlanmıştır. 100C sıcaklıkta SAE 15W-40 ile SAE 40 yağlar benzer viskozite özelliklerine sahiptirler – ANCAK 100C’nin üzerinde dört mevsimlik yağ SAE 40 özelliğine sahip yağdan daha kalın olacak ve daha fazla koruma sağlayacaktır.

Başa dön


Yeni dört mevsimlik yağ boşaltılırken su gibi aktı  - neden?

SAE 30 veya 40 özelliğinde yağla kıyaslandığında, 15W-40 daha kolay akıyor gibi görünebilir. Bu durum düşük sıcaklıklarda daha kolay fark edilmektedir. Ancak başka bir 15W-40 yağla kıyaslandığında yine daha kolay akıyor gibi görünüyorsa, bunun nedeni, yağın kurumlar nedeniyle kalınlaşmasını ya da yüksek sıcaklıklarda ayrışmasını önlemek amacı ile daha etkin ve yüksek performanslı bir katkı paketi kullanılması olabilir. Diğer bir deyişle, Shell Rimula X 15W40 veya Shell Rimula Super gibi yüksek kaliteli bir yağ daha düşük kaliteli bir yağdan daha kolay boşalacaktır. Bu duruma özellikle yüksek miktarda kurum üreten motorlarda daha sık rastlanabilmektedir.

Başa dön


Neden bazı motor üreticileri SAE 30 sınıfı yağları tercih ederken bazıları 15W-40 yağları tercih ediyor?

Ağır hizmet tipi dizel motor üreticilerinin hemen hemen tümü artık SAE 15W-40 motor yağlarını tercih etmektedir. Bu yağlar, soğuk çalıştırmada daha hızlı dolaşım sağlamak ve yataklarda ve segmanlarla gömlekler arasında tek mevsimlik 30 ve hatta 40 özelliğindeki yağlara oranla daha kalın bir yağ tabakası oluşturmak suretiyle yağ tüketimini ve aşınmayı azaltmaktadır.
Mühendislik açısından, mevcut en üstün teknoloji kullanılarak üretilen 15W-40 dereceli yağın hemen hemen her türlü motorda en az SAE 30 tek mevsimlik yağ kadar iyi performans sergilemesini önleyecek hiç bir neden bulunmamaktadır. Ancak bazı eski nesil 2 zamanlı dizel motorlarda hala tek mevsimlik yağlar tercih edilmektedir.

Başa dön

Motorumun yağ basıncı neden eski nesil yağda olduğundan daha düşük?
Bu durum sadece kullandığınız yağın farklı bir viskozite derecesine sahip olmasından kaynaklanıyor olabilir. Ancak endişelenmenizi gerektirecek bir durum değildir. Yağ basınç göstergenizin doğru ölçüm yaptığını varsayarsak, yağ basıncını, pozitif deplasmanlı yağ pompasının çıkışındaki yağ kanalında ölçmektedir. Bu pompa her motor devrinde sabit hacimde yağ pompalamaktadır. Aşırı düzeyde aşınmış bir ana yatak ya da yağ pompası arızası nedeniyle önemli bir yağ kaçağı bulunmadığını varsayarsak, yağ basıncındaki herhangi bir değişimin, yağ akışına gösterilen dirençteki farklılıklardan yani yağın ihtiyaç duyulduğu yere akmasından kaynaklandığını ve yağ miktarının yetersiz olduğunu göstermediğini söyleyebiliriz.
Bunun aksine, yüksek yağ basıncı, yağın aşırı derecede kalınlaşarak yataklara pompalanmayı zorlaştırdığını veya yağ kanallarının düşük kaliteli yağların ayrışmasından kaynaklanan tortularla tıkandığını gösterebilmektedir. Bu durum motorun yağsız kalmasına ve zamanından önce arızalanmasına neden olabilmektedir.

(shell com dan alıntıdır)

sonuc olarak araclarımız  XX W- 40 yaglara gore dızayn edıldıgı ortada. saglıklı motorda (yahut yenı aracta) 10W-40 ılerleyen yıllarda 15W-40 kullanmak daha mantıklı bu yazıya gore...

yarı sentetık- tam sentetık farkıda kanımca
1) yag bakım aragılını uzatmak
2) ne kadar ekmek o kadar kofte
3) tam sentetikte daha fazla verim denenmiş jazz kullanıcısı tarafından

arkadaslar kesınlıkle servıs bu yagı kullanıyor ben baska yag koymam gıbı dusuncelere kapılmayın servısler yeryuzune gonderılmıs melekler degıllerdır, ticari kuruluslardır zaten su an 50 tl lık yagı 80-100 gıbı fıyatlara kıtlemektedırler bızlerse servıste degıstım bıraz pahalı olsun dıyerek kendımızı avutmaktayız bu sartlarda tam sentetık yag  koysa 150 falan ıstemesı lazım kı goze carpar bu durumda da. demekkkı yarı sentetık ya daha gecırgen :):):)

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #41 : Ekim 20, 2009, 10:24:38 ÖÖ »
sonuc kısmı 2001 oncesı ıcın tespıtımdır...

digalo

  • İleti: 1155
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #42 : Ekim 20, 2009, 12:44:25 ÖS »
bilgi güzel olmuş eline sağlık...

kadrigunes

  • İleti: 347
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #43 : Ekim 20, 2009, 09:25:44 ÖS »
ben vti s2000 typer için 0W 30  yağ diye biliyorum diğerleri 10 40 olmalı

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #44 : Ekim 20, 2009, 09:36:14 ÖS »
bi karara bağlayın yağ değiştircem bu ara 10,40 mı uygun.vtec2 araç
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2009, 09:37:09 ÖS Gönderen: serdarr »

JONH FENDER

  • İleti: 1
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #45 : Eylül 30, 2010, 09:47:35 ÖÖ »
Addinol markalı yağlar almanyadan ithalmiş ve gerçekten yakıt ekonomisi sağlıyo performansıda iyi ...

dogan_ay

  • İleti: 47
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #46 : Eylül 30, 2010, 03:08:51 ÖS »
arkadaşlar ben baya bir araştırdım enson  mobil 1   0-40 karar kıldım ve  kullandım 5000 km oldu eksilme yok.  tavsiye ederim

alibaba75

  • İleti: 134
Ynt: hondanın tavsiye ettigi motor yagı
« Yanıtla #47 : Ekim 07, 2010, 11:04:24 ÖÖ »
ben de  2004 civic var araba 0 km den beri bakımları servisde yapılıyormuş servis de haliyle 10-40 yağ koyuyor yaşadığım yerde kışın -25 lere düştüğünü gördüm bir sıkıntı olmadı ama ben bir sorraki yağ değişiminde 5-40 tam sentetik castrol koymayı düşünüyorum peki bazı arkadaşlar  10-40 yağın motora zarar vereceğini yorup performas düşüklüğü yapacağını söylüyor şimdilik öyle bir sorun yok şükür ama zamanla aracımda kullanılan 10-40 yağ motora zarar vermiş olabilir mi ki acaba <783^2