Senin anlayacağın dilden yazayım o zaman. şimdi 34 yaşında 2 çocuk babası kendi kazandığı para ile geçinen adamım işim gücüm yok fb7 ve fd6 arasındaki farkı görmek için ankaraya geleceğim ver anahtarları diyeceğim değil mi? Çok mantıklı hakikaten. Burda süremiyorum ben o araçları değil mi?
Şurda bi anlaşalım nerde fb7 konusu olsa sürekli FD6 sahipleri FD6 yı ballandıra ballandıra bitiremiyor sen bunlara dahilsin değilsin beni alakadar etmez. ancak aynı yere çıktın.
fb7 yüksek hızlarda fd6 kadar stabil değildir doğrudur. hatta fd6 kadar uzun şanzımanı yok o kadar hıza da çıkamaz. Ancak bunun direk aracın alt kısmının yüksek olması ile alakası var. Yüksek hızlarda en büyük etken aerodinamik etkenlerdir. aks açıklığı vs değil. Kafa karıştırmanın esprisi yok. Alttan nekadar hava alırsan yere o kadar az basarsın. vtec2 ile mukayese edemem. ancak fb7 FD6 dan dengeli değil orası doğru. ona kesinlikle itirazım yok. ( ve yine FK veya FN kasaları dahil etmek durumundayım Focustan filan çok çok iyi yol tutarlar )
Onu demedim bunu demedim değil. Konu HB aracın yavaş olması ise Ortada cillop gibi EP3 var. Ep2 var. Adamlar hb kasasını sedandan daha dengeli yapmışlar. Focusun da sedanı daha dengeli. astranın da. 206 nın da. üst sınıflara çıkınca zaten hb tasarım azalıyor. veya özensizleşiyor. tutup mercedes s class hb yapacak hali yok. Detay burada. Sedan daha farklı bir hava verir. kimse ufacık prestij aracı istemez. Tarz olarak EK9 type R düşünün. Daha üzerine bir HB yok bence. Ep3 den daha efsane.
Ancak performans için kriter farklıdır. Drag katılımlarında genelde hb kasa kullanılır. aerosu kötü olduğu halde hb vardır?
FD2 ile FN2 parçaları birbirine uymaz. taşıyıcı olsun alt aksam olsun farklı orda yine yanlışsın. Ve bahsettiğin videyu kaç sene önce izledim. FN2 bir noktada aşırı derecede arkadan kayıyor. oversteer yani. FD2 ise kafadan kayıyor. 3,44 den itibaren izle. oralarda zaten direksiyondan da bahsediyor. diğer araçta elektronik direksiyon var diyor. bu hidrolik vs vs. orda da büyük bir fark var. kıvraklık açısından ya elektronik kullanacaksın ya da tam mekanik.
1,8 düzde hızlı değil. ondan bahsetmiyorum. Zaden 1,8 sedanlar düzde hb deb daha hızlıdır. ( kısa şanzımandan dolayı)
Virajda çok fark var başından beri anlattığım olay bu.
Tekrar tekrar yazıyorum. FD2 ile FD6 çok çok farklı araçlar.
Hb kasa ile kim süper spor araba almak ister ki. o dediğin hothatch olur. ve örneği çok çok var. başta ep3 ek9 audi s3 vs vs. Bunlar tarz ile ilgili. yoksa sonradan modlanmış çok hb var. benim yapmama gerek bile yok. amerikada adamlar sokaklarda hep hb ile katılımır. nadiren sedan olur. coupe olur. realtalk civic yaz çıkar youtube da. adamlar uçuyor resmen.
FB7 ile FD6 arasında aks veya iz mesafesi olarak
Fb7 FD6
Aks mesafesi (mm) 2675 2700
Ön tekerlek izi (mm) 1505 1505
Arka tekerlek izi (mm) 1530 1545
dediğin buysa arka iz genişliği 1,5 cm dar. aks aralığı 2,5 cm kısa.
Çok öyle büyük tasarımsal farklar yok. Motorun konumu ile oynanmışmıdır onları bilemem.
Bundan gerisi benim için teferruat. sen ne anlarsın ne edersin umrumda değil.
Benim için bu gün araç alacak olsam tasarımından dolayı FK2 alırdım yine. yoksa FD kasa 1.8 düz vites veya 2,0 accord bakardım.
Veya galeride FD6 FB7 yan yana dursa her şartta Fb7 alır kısa helezon takar dalgama bakarım.
Type R alacak olsam sedan FD2 varsa FN2 ye bakmazdım bile. tasarım bir yere kadar. 28 hp net güç farkı var.
Diyeceklerim bu kadar başka da bişey yazmayacağım konu gerilmesin.