Arkadaşlar merhaba. Aracımda prins lpg kiti mevcut. 2 Gün önce akşam eve giderken 3. viteste seyir halindeyken hızlanma ihtiyacı duydum ve biraz dalgındım, dikkat etmeden vitesi 2'ye düşürdüm, ancak sanırım biraz hızlıymışım vites düşürdüğüm anda araç kesiciye düştü. Kesiciye düşer düşmez arıza lambası yandı ve stop etti... Daha sonra ne yaptımsa çalıştıramadım, çalışsada 1-2 dk sonra stop etti sanki yakıt bitmiş gibi gaz yemedi yani. (Araç benzindeykende denedim o an, aynısı oldu hareket ettiremedim).
Diğer gün sabah arabayı benzinde çalıştırıp sürdüm, sorun yoktu ancak lpgye aldım biraz sürünce yine arıza lambası yanıp stop etti. Sonra ustam geldi, araca baktı ve araç elektrik kesiyor dedi. Motor arızası değil gibisinden konuştu. Makineye bağladık arıza kodu için, " Eksantrik mili sensör arızası " yazdı. Tam hatırlamıyorum ama sanırım kodu P0340'dı. Arıza kodunu sildik , daha sonra test sürüşüne çıktım benzindeyken, sorun olmadı biraz sürüp lpgye aldık ve yine stop edip arıza lambası yaktı ve benzindede lpgdede aracı hareket ettiremedik. Tekrar kodu sildik, ve devam ettik. Pazartesi götürücem ustaya aracı, şuan kapıda yatıyor benimde bayağı moralim bozuldu.. Başına bu durum gelen arkadaş var mıdır ? Sizce yüklü masraf çıkar mı..
Not: Aracın motorunda herhangi bi ses değişikliği, koku veya eksozdan su atma yağ atma gibi şeyler hiç olmadı. Herşey normal, sanki yakıt bitmişde gaz yemiyor gibi birden arıza lambası yakıp stop ediyor(motor kendini korumaya alıyor sanki). Arıza kodunu silince benzinde çalışıyor ancak gaza aldıktan sonra stop edince bu sefer benzindede çalışmıyor. Tekrar arıza kodunu silmek gerek yani.
Aracım 120binde, 7 bin km önce lpg takıldı (113 bin km benzinle kullanıldı) yağı suyu vs. yeni değişti.
* Arıza kodu lpg kaynaklı değil.
* Benim tahminim lpgdeyken birden vites düşürüp kesiciye düşünce araba zorlandı ve bu arıza meydana geldi.
Sizin görüşleriniz ve önerileriniz nedir acaba? Şimdiden teşekkür ederim, saygılar..