Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 Yazdır
Gönderen Konu: Düz yolda uçuyor, rampada bayılıyor  (Okunma Sayısı 7439 defa)
tpmyo157


Şu Anda Sitede Değil


« : Kasım 23, 2009, 03:11:27 ÖÖ »


Aracım 2000 civic 1.6 ies 115000 km de lpg li, düz yolda 200 km yi buluyor fakat rampada berbat tofaşları zor geçiyor ağlarım. uzun yolda solladığım arabalar rampada beni yakalayıp solluyorlar. Bi kaç arkadaştan da duydum aynı şikayeti.Bu modellerin hepsi mi böyle yoksa anormal mi?
Logged
mali


Yaş: 33
Yer: ANTALYA
Otomobil: HONDA CİVİC 2012 ELEGANCE AT BEYAZ
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Kasım 23, 2009, 03:16:41 ÖÖ »

arabanda sıkıntı yok bu sorun lpg de daha belirgin Smiley
öyle bir durumda vites küçültüp gaza bastığında tofaş falan kalmıyor
3000-3500 devirden sonra dahada canlanıyor
Logged

tpmyo157


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Kasım 23, 2009, 04:29:41 ÖÖ »

arabanda sıkıntı yok bu sorun lpg de daha belirgin Smiley
öyle bir durumda vites küçültüp gaza bastığında tofaş falan kalmıyor
3000-3500 devirden sonra dahada canlanıyor

öncelikle ilginizden dolayı teşekkür ederim. sanırım söylediğinize göre 3500 devirin altına düşmediğim sürece sıkıntım olmayacak. 1-2 km lik rampalarda aracı biraz bağırtacaz o zaman.
Logged
mali


Yaş: 33
Yer: ANTALYA
Otomobil: HONDA CİVİC 2012 ELEGANCE AT BEYAZ
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #3 : Kasım 23, 2009, 06:14:02 ÖÖ »

arabanda sıkıntı yok bu sorun lpg de daha belirgin Smiley
öyle bir durumda vites küçültüp gaza bastığında tofaş falan kalmıyor
3000-3500 devirden sonra dahada canlanıyor

öncelikle ilginizden dolayı teşekkür ederim. sanırım söylediğinize göre 3500 devirin altına düşmediğim sürece sıkıntım olmayacak. 1-2 km lik rampalarda aracı biraz bağırtacaz o zaman.

sakin sakin yokuşu çıkacaksan bağırtmaya gerek yok araba çıkıyor
ama dediğin gibi yandan bir araba geçince gaza gelirsen vites düşür devir yükselsin o zaman seri bir şekilde çıkarsın
Logged

06FAT68


Yaş: 31
Yer: TRABZON
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Kasım 23, 2009, 09:10:47 ÖÖ »

tüpün ayarıda çok önemli bu konuda araba uzun zamandır sizde mi en son tüpün ayarı ne zaman yapıldı arkadaşımdada var sizin aracın aynısı rampalardada düzden farkı yok.bence sürekli kullandığınız bi rampa var benzinlede bir deneyin eğer bariz fark varsa arada tüpe göre çekişte tüpün ayarı ile oynatın derim.
Logged

95 Civic   Ex
93 Sedan Sİ
03 Accord 2,4 Executive
minimal_freak


Şu Anda Sitede Değil

b16a2


« Yanıtla #5 : Kasım 23, 2009, 10:26:11 ÖÖ »

tüpün ayarıda çok önemli bu konuda araba uzun zamandır sizde mi en son tüpün ayarı ne zaman yapıldı arkadaşımdada var sizin aracın aynısı rampalardada düzden farkı yok.bence sürekli kullandığınız bi rampa var benzinlede bir deneyin eğer bariz fark varsa arada tüpe göre çekişte tüpün ayarı ile oynatın derim.
katılıyorum...
Logged

Live The Dream
fzthgosm


Yaş: 34
Yer: osmaniye
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #6 : Kasım 23, 2009, 11:49:51 ÖÖ »

tüple çok alakalı bir durum degil o kasaların genel özelligi rampalarda zayıf kalıyor ama şunu unutma senin düz yolda geçtigin arabalar rampada vites küçültüp yüksek devir çıkıyorlar sen düz yoldaki performnsa güvenerek vites düşürmüyorsun ondan sana zayıf geliyor rampada araban.ya rampaya gelmeden geriden kaptır sorunsuz çıkarsın yada rampada 4 e hatta gerekirse 3 e at o zaman nasıl çıkılıyormuş gör
Logged
hondaski


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Kasım 23, 2009, 02:21:57 ÖS »

Sorun galiba sizin modellerde disli araliklarinda(teknik adi varsada bilmiyorum) Cunku benim ustam sormustu bana. Devirsizken vites yukselttiginde hizlaniyormu yoksa bayiliyormu diye benim aracim 2005 benimki yukseliyor. Yani 45-50 km de 4 taktigimda aracin hizi artmaya devam ediyor ve arac zorlanmiyor. Usta bir alt modellerde bunun olmadigini devirsiz vites yukselttiginizde tekrar dusurmek zorunda kaldiginiz soylemisti bununda disli aralilarindan kaynaklandigini.Yani sizin arclari dvili kullanmak gerekiyor.
Logged


NEMUTLUTURKUMDIYENE
statik


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Kasım 23, 2009, 02:31:42 ÖS »

Yokuş yukarı 4000 rpm ve yukarısını kullanın Smiley ya da dizel alın yokuşlar sizin olsun Smiley
Logged
adyobatik

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #9 : Kasım 23, 2009, 05:49:58 ÖS »

bu problem o modellerde var,bendede 2000 model 1.6 ies var,devri 4000 ve üstünde tutarsan arabada hiç problem olmaz Smiley ama 5. viteste 4000 devir zaten 180-185 km hız demek,yani o kadar uzun bir dişli koymuşlarki sessiz ve yakıt tasarrufu olsun diye,araba çeviremiyor o dişliyi,motor müsait olsa 290 km yi destekleyen bir 5. vites var,nerdeyse ferrari dişlisi Smiley düz yol ve sabit hız hariç 5. vitesi kullanmayacaksın,hatta rampalarda bazen 3,e atacaksın,çünkü araba 4 tede 200 yapıyor yani corollaların ve bir yeni kasa civiclerin 5. vitesiyle aynı dişli oranına sahip,rampada 3 e atığın zaman bak bakalım nasıl gidyor,  Smiley
Logged
23korg23


Yaş: 38
Yer: istanbul
Otomobil: yok
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #10 : Kasım 23, 2009, 05:52:15 ÖS »

arkadasım önceleri bende senin gibi düşünüyodum ama kullandıkca aracı tanıdım ve şimdi 4. vites 3. viteste rahat rahat cıkıyorum
Logged
tpmyo157


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #11 : Kasım 23, 2009, 07:25:51 ÖS »

tüpün ayarıda çok önemli bu konuda araba uzun zamandır sizde mi en son tüpün ayarı ne zaman yapıldı arkadaşımdada var sizin aracın aynısı rampalardada düzden farkı yok.bence sürekli kullandığınız bi rampa var benzinlede bir deneyin eğer bariz fark varsa arada tüpe göre çekişte tüpün ayarı ile oynatın derim.

Aracım 1.5 yıldır bende, hiç lpg ayarı veya bakımı yaptırmadım çünkü hiç sorun çıkarmadı. Aynı rampayı benzindeykende çıktığım oldu fakat çekişte pek farketmedi.
Logged
tpmyo157


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #12 : Kasım 23, 2009, 07:39:47 ÖS »

Anladığım kadarıyla bu araçların 4. ve 5. vitesleri çok büyük. o yüzden rampalarda etkisiz kalıyor.
Bu araçla 120 km hız ve 5 viteste seyrederken rampaya geldiğimde de aracımın 5. viteste aynı hızı korumasını beklemem yanlış olmuş. Halbuki ben rampada olsun veya olmasın hızını koruması beklentisi içindeydim  nohappy , demek ki  4. vitese  hatta 3. vitese çekmem gerekiyormuş.
Logged
34GB4525


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #13 : Kasım 23, 2009, 07:47:54 ÖS »

Bende her gün karşıya giderken altunizade köprüsüne gelmeden geride hafif virajlı bi rampa var e-5 ten çıkar çıkmaz... iste orda benim araçta devir 3.000 in altındaysa hızlanmıyor hatta örnek 90 ile girdiysem 5. vitesle 80 e kadar düşüyor hızım ama 4 e çekip 4.000 devire gitirdimmi gayet normal oluyor hele hızlı gitmek istersen 3 e çek 5.000 ve yukarı devire çıkar 90-110 roket gibi gitsin aracın yani hem ekonomi yapim hemde yürüsün yok Wink

Not :1.4 ies + LPG gayet memnunum Wink
Logged

Power is the game , Honda is the name...
tpmyo157


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #14 : Kasım 23, 2009, 09:14:46 ÖS »

Bende her gün karşıya giderken altunizade köprüsüne gelmeden geride hafif virajlı bi rampa var e-5 ten çıkar çıkmaz... iste orda benim araçta devir 3.000 in altındaysa hızlanmıyor hatta örnek 90 ile girdiysem 5. vitesle 80 e kadar düşüyor hızım ama 4 e çekip 4.000 devire gitirdimmi gayet normal oluyor hele hızlı gitmek istersen 3 e çek 5.000 ve yukarı devire çıkar 90-110 roket gibi gitsin aracın yani hem ekonomi yapim hemde yürüsün yok Wink
Not :1.4 ies + LPG gayet memnunum Wink

Üstad ne yaptın sen Smiley her rampada 5000 deviri görecek olursam yakıta yetişecem Smiley
Logged
tpmyo157


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #15 : Kasım 23, 2009, 09:20:54 ÖS »

tüple çok alakalı bir durum degil o kasaların genel özelligi rampalarda zayıf kalıyor ama şunu unutma senin düz yolda geçtigin arabalar rampada vites küçültüp yüksek devir çıkıyorlar sen düz yoldaki performnsa güvenerek vites düşürmüyorsun ondan sana zayıf geliyor rampada araban.ya rampaya gelmeden geriden kaptır sorunsuz çıkarsın yada rampada 4 e hatta gerekirse 3 e at o zaman nasıl çıkılıyormuş gör

geriden kaptırma olayı rampa kısa olduğu zaman işe yarıyor ama uzun oldumu istersen 200 le gir ortalara gelince hız  düşüyor meceburen vites düşürmek gerekiyor
Logged
AL-BAYRAK


Yaş: 41
Yer: İSTANBUL/ BAĞCILAR
Otomobil: 99 2.0 ex
Şu Anda Sitede Değil

2.0 ex ( AYDIN HOCA)


« Yanıtla #16 : Kasım 23, 2009, 09:38:20 ÖS »

 o kadar fark olmaması gerekiyor 3 aracımda da lpg vardı
Logged

İSTANBUL - BAFRA       yaş 38
onur1980

Avatar Yok

Yaş: 34
Yer: istanbul
Otomobil: 99 civic 1.6 ies
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #17 : Kasım 23, 2009, 09:39:48 ÖS »

zaten duz yolda 200 goren arac rampaya gelıncede 200 görmez halıyle hız kaybedıcek daha fazla guce ıhtıyac duyucak bu her benzınlı arac ıcın boyledır. bunun ıcınde vıtes kucultmek gerekır. zaten 96-01 kasa cıvıclerde 5. vıtes duz yolda aracın rahat gıtmesı ıcın. rampalarda 5.i unut 3ve 4 kullan ama yınede benım eskı 99 ies te bukadar zorlanmıyordu cok dık olmayan rampaları 5 te cok rahat cıkıyordu.
Logged
34GB4525


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #18 : Kasım 23, 2009, 11:26:13 ÖS »

Bende her gün karşıya giderken altunizade köprüsüne gelmeden geride hafif virajlı bi rampa var e-5 ten çıkar çıkmaz... iste orda benim araçta devir 3.000 in altındaysa hızlanmıyor hatta örnek 90 ile girdiysem 5. vitesle 80 e kadar düşüyor hızım ama 4 e çekip 4.000 devire gitirdimmi gayet normal oluyor hele hızlı gitmek istersen 3 e çek 5.000 ve yukarı devire çıkar 90-110 roket gibi gitsin aracın yani hem ekonomi yapim hemde yürüsün yok Wink
Not :1.4 ies + LPG gayet memnunum Wink

Üstad ne yaptın sen Smiley her rampada 5000 deviri görecek olursam yakıta yetişecem Smiley
Ya o dedim çok çok hızlı gitmek falan istersen yani acalen olur makas atma ihtiyacı hissedersin güzel bi müzik çıkar radyoda o gazla yani Cheesy

Yoksa normalde ben 3.000 - 4.000 d/dk arası rampaları 5, bayılırsa 4 ile çıkıyorum 3 e gerenk yok Wink
Logged

Power is the game , Honda is the name...
ridvan73

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #19 : Kasım 23, 2009, 11:26:54 ÖS »

Carbon clean öneririm.
Logged
Sayfa: [1] 2 Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: