Gönderen Konu: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.  (Okunma sayısı 85004 defa)

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #25 : Ocak 12, 2011, 08:31:04 ÖÖ »
batın41 selam çok teşekürler arkadaşım bende şu anda kapakdan kaynaklandığına emin oldum senin son yaptığın test deyim bana göre test oldu))benim aracımdada ustanın dediklerinden kapak açık marşa bastım su attı yukarı tabi ben basmadım marşa ustanın yanındaki kişi bastı ben bastığımdada su atıyor ama o kadar atmıyordu senin dediğin gibi az fışkırtıyodu ilk etapda duruyordu kabarcıklara gelince bendede kabarcıklar senin anlatığın gibi oluyor kısaca conta yanık değil bendede anladığım kadarı ile ama radyötör yansanayi orjinalin birebir aynısı sanırım radyötör markasından yola çıkarak radyötör italatcı firmayı buldum beni bulunduğum bölgede bir radyötörcüye yönlendirdi elimdeki kapaklara bakdı bunlar dandik dedi ve elinde orjinal honda radyötöründen çıkma bir kapak takdı orda denedim motor sıcakdı zaten genleşme kabından hortumu çıkardım gaz verdim devir yükselttim iyice su vermedi önceki kapaklarda su veriyordu böyle yapınca bunda vermedi ama biraz yol yürüdüm genleşme kabında maksimum da bırakmışdım suyu aracı park ettim kontrol edim diye gene iki parmak kadar artmışdı anlayamadım halla biraz kullanıyım kontrol edim bakalım ne olacak



batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #26 : Ocak 12, 2011, 08:45:31 ÖÖ »
Radyatör kapağı değiştikten sonra eğer genleşme kabında su maximum seviyede olup  biraz su atması normal ama hala aşırı dercede atıyorsa o sıkıntı, bende arızalı radyatör kapağı takılı iken tamamen boşaltıyordu, tabi bu arada araç 5000d/d görüyor çünki Malatya-Kocaeli arası yolda seyahat halindeydim. ve bu halde 1048 km'de 6,5 litre su harcadım.

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #27 : Ocak 12, 2011, 09:05:21 ÖÖ »
Bu sistemin çalışma prensip ve arızaları hakkında bilgi almak isteyenler aşağıdaki link içeriğine göz gezdirebilirler.

http://www.elazigmem.com/ders%20notlar%C4%B1/kalfal%C4%B1k%20meslek/motor/sogutma.doc
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2011, 09:06:34 ÖÖ Gönderen: batın41 »

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #28 : Ocak 12, 2011, 09:12:28 ÖÖ »
batın41 slm bende fazla yol almadım zaten son kapağı takdığımda ama ist trafiği malum ama deneyeceğim tekrar şöyle biraz yol yapıp dagene taşırma yaparsa sorunum hala devam ediyor demekdir ama bendeki bulgular sizinkiyle aynı

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #29 : Ocak 14, 2011, 06:27:15 ÖÖ »
öncelikle herekze geçmiş olsun benzer bir durum geçen yıl benmde başıma gelmişti.aracım lpg'li vtec bir defaya mahsus hararet yükseldi 3tane sanayi ustaları ki bir taneside arkadaşım contadan girip motor kapağından çıktılar dünyamı başıma yıktılar.1000 lira kadar masrafı olduğunu söyledilerinsanı araçtan soğudum burada yorumları takip ettim kafam karıştı yetikil servise gittmi aracı konrol ettiler 1 hafta sonra tekrar gelin gözlemleyelim dediler ve sorun lpg tesissatından kaynaklandığı teşhisini koydular.lpg su tesisatını değiştirip 200tl ile atlattık.bu olaydan sonra sanayi ustalarından soğudumu söyleyebilirim.en doğru kararın aracı yetkili servise götürmek olduğu kanaatindeyim.saygılar

Fatih İES

  • İleti: 66
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #30 : Ocak 14, 2011, 07:29:40 ÖÖ »
ben onu kendım buldum lpg tesısatını dırek kontrol ettım ve heryerınden kacırıyodu butun keleplecelerı sıktım sımdı 1 grm eksıltmıyo sız arkadas kurbanı olmusunuz işte.

emr3__34

  • İleti: 93
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #31 : Ocak 14, 2011, 11:47:04 ÖÖ »
Öncelikle herkes ' e merhaba bu radyatör kapağı , silindir kapak contası ve su eksiltme ile benim kadar başı ağrayan yokdur heralde arkadaşlar aynı problemleri bende yaşadım ama çözümleyici radar honda şeref usta oldu allah bin kere razı olsun arkadaşlar şimdi size bu problemlerle ilgili deneyimlerimi anlatım. benim aracımdada su eksiltme oluyordu hatta contayı yakmama sebep olmuşdu neyse gezmediğim sanayici kalmadı tüm boruları kontrol ettirdik hatta lpg servisine gidip lpg t borularını metal olanlarla değiştirdim lpg ara borularını tekrardan yenı oldugu halde degıstırdım radyator su borularını degıstırdım ama araba yıne su eksıltıyordu hatta arkadaslar bılır cok konu acmısdım bu konuyla ılgılı en son hararet gostergesını etkılemısdı herkese gosterıorum aracı her kafadan bır ses bu gosterılen yerlerın ıcınde bı tanede honda servısı var ama dedıgım gıbı kımse cozum bulamıyordu aracında bısı yok lpg lı araclarda su eksıltmesı normal dıyıp gecıstırdıler en son avcılar ambarlıda trafıkde beklerken aılemde yanımda araba yıne hararet yapdı bu sefer hemen radar honda şeref ustayı aradım dedım ustam böle böle problem var. saolsun aynı gece bulusduk adamın tek yapdıgı kaputu acmak ve bunları sölemesı senın aracın tabı su eksıltır hatta conta bıle yakar. lpg hortum bağlantılarını yanlıs yapmışlar bundan bır oncekı bakım ve tamır ettırdıgım yerler hatta lpg servısı bıle dedı bu lpg ıle motor blogu arasındakı hortumlar degısıcek dedım tamam ustam aracı 1 gun ıcerısınde hazır ettı 2.ci gun aldım 15 gun boyunca arabada 1 gr bıle sus eksıltme kalmadı sonundada ıyı bır musterı cıkınca aracıma ıcım rahat bı sekılde sattım. şimdi kimse kızmasın neden bu kadar uzun yazıorum dıe ılk konuyu acan arkadasın dedıgı gıbı aracı anlayan ustalara baktırmada yarar var. tekrar aklınızda bulunsun hondalar kolay kolay conta yakan araclar degıller helekı su eksıltmelerı sızlerden gelen rakamlar boyunda olmaması gerekıyor. o yzden sızede tavsıyem motor ıle lpg ara hortumlarını bı kontrol ettırın eger cozemezsenızde reklam yapmak ıstemıorum ama radar honda şeref usta ıle gorusun emin olun probleminizi çözmenizde size yard.olucaktır.

afettah

  • İleti: 19
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #32 : Ocak 14, 2011, 06:31:34 ÖS »
benimkide sürekli su eksiltiyor, bende orjinal radyator kapağı alıp bi deneyim bari .

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #33 : Ocak 15, 2011, 02:43:07 ÖÖ »
slm orjinal kapakda taktım gene genleşme kabına su verdi eksilmedi ama  çok su dolduruyo genleşme kabına sonuçda bir an gelecek suyu atacak ordanda herhalde benim conta gitmiş((

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #34 : Ocak 15, 2011, 10:02:07 ÖÖ »
çok geçmiş olsun.

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #35 : Ocak 15, 2011, 11:10:42 ÖÖ »
batın41 teşekür ederim

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #36 : Ağustos 20, 2011, 09:30:29 ÖÖ »
iyiki okudum konuyu sabahları baktığımda radyatörde su eksik yerek depo ağzına kadar su dolu idi. Sanırım kapak çünkü conta üst kapak motor değiseli 2 ay olmadı. Radyatör kapağı üzerinde Türkçe yazı ile  sıcakken açmayınız yanmaya neden olabilir felan yazıyor sanırım yerli yansanayi. Orjjinalini alan arkadaslar nerden ve kaça aldıklarını iletirlerse sevinirim iyi forumlar.....

farukcelik

  • İleti: 119
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #37 : Ağustos 21, 2011, 12:56:13 ÖÖ »
servisten 58tl aldığını yazmış... çok geçmiş olsun herkeze.

sanli90

  • İleti: 1587
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #38 : Ağustos 21, 2011, 01:07:58 ÖÖ »
Geçmiş olsun paylaşım için teşekkürler arkadaşlar bilgilenmiş olduk sayenizde...

Qzann

  • İleti: 133
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #39 : Ağustos 21, 2011, 11:27:50 ÖS »
arkadasım bizimle paylaştığınız ve uyardığınız için tesekkürler... benim aracç 2001 model 1.6 ies yaklaşık 15km önce suyu antifirizi değişti.. dün baktım tahliye tankında su eksilmiş am tam bitmemişti suyu tamamladım yaklaşık 150-200 gram su aldı.. bu durum normalmidir? aracımda hararet vs kesinlikle olmadı. birine sordum normal dedi ama sizlerinde fikirlerini almak isterim
kardesım hava sıcaklıgıda etkılıor. bn adana gıbı bı yerde arac gunesın altında durdugu zaman yarım cay bardagı kadar su eksıltıo. normaldir yani :)

avionics

  • İleti: 17
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #40 : Ağustos 22, 2011, 08:41:36 ÖS »
Benimde hararet ve su eksiltme problemim vardı

conta dediler değişti ,aynı anda termostat fan müşiri ve radyatör kapağıda değişti benim isteğimle şimdi problem kalmadı conta da hasarlıymış dediklerine göre

geçmiş olsun

usta var ustacık var

2002 vtec

elite

  • İleti: 26
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #41 : Nisan 29, 2012, 09:31:58 ÖÖ »
bende burdaki yazıyı okuyunca önce radyatör kapağı aldım ama sorun çözülmeyince contayı değişttirtmek için sanayiye gittim motoru söktük değişmişken subap lastikleri de değişsin dedim ama subap tırnaklarından birisi kayboldu, bugün dükkanın içinde kaybolan parçayı aramaya çalışacaz yok böyle bir olay...

Murat06_54

  • İleti: 7
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #42 : Eylül 12, 2012, 09:10:43 ÖS »
Arkadaşlar merhaba.Bende 1998 model 1.6 ies var.Aracım conta yaktı değiştirdim.kapak falan taşlandı.Aradan 1 ay geçmedi tatile gittiğimde aracımın yine harareti yükseldi.Yedek su kabından aşırı su atıyordu.radyatör kapağından dediler.değiştirdim.düzelmişti su atmıyordu.Ancak tatil dönüşü yine hararet yaptı.Contayı ikinci kez değiştirdim.Değiştireli 2 hafta oldu su kabıından aşırı fokurdama sesi geliyordu.radyatör kapağını yine değiştirdim.1-2 gündür düzelmiş gibiydi.bugün hararet yükselmeye başladı yedek su kabı acayip bi şekilde fokurduyordu yine.Sanırım su kalmayınca hararet yaptı.Ankara şaşmazda ege honda servise götürdüm.aracın motor bloğunda eğrilik olduğu için bu sorunu yapacağını dediler.pek güvenemedim dediklerine.Bu konuda yardımcı olabilecek varsa cevaplarınızı bekliyorum.yoksa arabayı yakacam valla sanayiden çıkamaz oldum :(

hondacolik

  • ホンダ患者
  • İleti: 898
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #43 : Eylül 12, 2012, 10:13:37 ÖS »
allah yardımcın olsun  , honda yetkili servisinden orjinal conta al ama orjinalliğinden emin ol 160 dan aşağı olmaması lazım ayrıca bizim motorlar alüminyum umurum taşlama felan olmamışdır  motor bloğu >%Sakin

Murat06_54

  • İleti: 7
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #44 : Eylül 13, 2012, 09:45:25 ÖÖ »
Ankarada bütün yetkili özel servis dolaşmadığım yer kalmadı.ellerinde olmadığını söylediler istanbuldan sipariş vermeleri gerekiyormuş.İkinci kez conta taktırdığımda çok aradım 15 günde gelir dediler bende bekleyemedim.Fiyatı 135 tl demişlerdi.orjinal radyatör kapağı ne marka oluyor arkadaşlar bilen varsa söyleyebilirmi yada siz de bulunan radyatör kapağının markası ne?ankarada MKT marka orjinal diye satıyolar fiyatı da 20 tl.serviste yine yok çünkü radyatör kapağı.

Murat06_54

  • İleti: 7
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #45 : Eylül 13, 2012, 09:48:27 ÖÖ »
Bu arada bu sabah arabanın suyunu tamamladım.radyatör kapağı açık çalıştırdım araba soğukken.Hiç bi su atma ya da kabarcık çıkmadı.ama 20 km falan gidince hararet ortalara geldi.sonra düştü.Şu an normal gözüküyo.Kafayı yemek üzereyim valla.Motor bloğumda eğrilik olsa sürekli hararet yapması ve sabah çalıştırınca su atması gerekmezmi?yardımlarınızı bekliyorum bu konuda...

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #46 : Eylül 13, 2012, 04:01:10 ÖS »
Bu arada bu sabah arabanın suyunu tamamladım.radyatör kapağı açık çalıştırdım araba soğukken.Hiç bi su atma ya da kabarcık çıkmadı.ama 20 km falan gidince hararet ortalara geldi.sonra düştü.Şu an normal gözüküyo.Kafayı yemek üzereyim valla.Motor bloğumda eğrilik olsa sürekli hararet yapması ve sabah çalıştırınca su atması gerekmezmi?yardımlarınızı bekliyorum bu konuda...

hocam bursada olsaydın seni bi yere yönlendirirdim. aracına özel adam elle conta yapıyor ve saatlerce bu işlem için uğraşıyor. elinde orjinal kalıpları var ordan yapmakta,bi kaç arkadaşım sorunlarını o adam sayesinde çözdü. motor bloğunun eğri olduğunu nasıl anladılar. açıp testemi gönderdiler. gözle vs ile anlaşılcak iş değildir o. zaten gözle bakınca anlıyosa o motor 1 saat çalışmaz. bu arada bi kaç sefer daha conta yakarsan kapağında taşlama toleransı kalmayacak yeni kapak almak zorunda kalıcaksın haberin olsun.

Murat06_54

  • İleti: 7
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #47 : Eylül 13, 2012, 05:37:43 ÖS »
teşekkürler.Bu arada orjinal radyatör kapağının markası ne?ankarada HKT mi MKT mi diye bi markayı orjinal diye satıyolar.Üzerinde Made in Japon yazıyo.bilen varmı acaba?  <nohapy

omerkayser

  • İleti: 16
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #48 : Eylül 15, 2012, 10:45:29 ÖS »
evet hocam HKT zannedersem. made in japan yazıyor. ama orijinal kapağı değil. kayseri fedakar da 15 lira

Murat06_54

  • İleti: 7
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #49 : Eylül 19, 2012, 11:44:29 ÖÖ »
Arkadaşlar radyatör kapağını değiştirdim sorun çözüldü ama bu seferde sanırım termostat açmıyor hararet yükseliyor sonra düşüyor.termostattanmıdır acaba bu sorun?