Gönderen Konu: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.  (Okunma sayısı 84977 defa)

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #50 : Eylül 19, 2012, 01:55:24 ÖS »
Arkadaşlar radyatör kapağını değiştirdim sorun çözüldü ama bu seferde sanırım termostat açmıyor hararet yükseliyor sonra düşüyor.termostattanmıdır acaba bu sorun?

termostat müşürü sorunlu olabilir. yani bir algılıyor bir algılayamıyor gibi. değiştirip bir deneyin isterseniz



alper_06

  • İleti: 286
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #51 : Eylül 19, 2012, 02:35:28 ÖS »
Arkadaşlar merhaba.Bende 1998 model 1.6 ies var.Aracım conta yaktı değiştirdim.kapak falan taşlandı.Aradan 1 ay geçmedi tatile gittiğimde aracımın yine harareti yükseldi.Yedek su kabından aşırı su atıyordu.radyatör kapağından dediler.değiştirdim.düzelmişti su atmıyordu.Ancak tatil dönüşü yine hararet yaptı.Contayı ikinci kez değiştirdim.Değiştireli 2 hafta oldu su kabıından aşırı fokurdama sesi geliyordu.radyatör kapağını yine değiştirdim.1-2 gündür düzelmiş gibiydi.bugün hararet yükselmeye başladı yedek su kabı acayip bi şekilde fokurduyordu yine.Sanırım su kalmayınca hararet yaptı.Ankara şaşmazda ege honda servise götürdüm.aracın motor bloğunda eğrilik olduğu için bu sorunu yapacağını dediler.pek güvenemedim dediklerine.Bu konuda yardımcı olabilecek varsa cevaplarınızı bekliyorum.yoksa arabayı yakacam valla sanayiden çıkamaz oldum :(

inşallah taktıkları contadaki su delikleri doğrudur.eğer aynı contadan takmadılarsa su kanallarından biri veya fazlası yeni takılan contayla birlikte kapanmış olabilir.buda sağlıklı dolaşım yapmayıp hararet yaptırır aynı aracın farklı contaları olabiliyor.(Orjinal conta hariç) ayrıca basınçten dolayı su eksiltmesi ve kapak bozması normaldir.conta değişimlerinde çıkan contayla bire bir conta alınmalı kesinlikle aracın yıl model motor bilgileriyle parça almayın derim.( daha önce 2005 megane 2 1.5 DCİ dynamique aracımda başıma gelmişdi orjinal değildi conta ama orjianle eş değer en kaliteli contaydı sözde :S ) Çok geçmiş olsun

alper_06

  • İleti: 286
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #52 : Eylül 19, 2012, 02:38:31 ÖS »
Arkadaşlar radyatör kapağını değiştirdim sorun çözüldü ama bu seferde sanırım termostat açmıyor hararet yükseliyor sonra düşüyor.termostattanmıdır acaba bu sorun?

Hararet yapan aracın müşürleri kesinlikle değiştirilmeli.Çoğu zaman hararetten dolayı arıza yapıyor ve düzensiz çalışıyor.işinizi şansa bırakmayın ustanız sağlam desede kesinlikle değiştirin derim.

Murat06_54

  • İleti: 7
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #53 : Eylül 20, 2012, 09:05:31 ÖS »
Müşiri değiştirdim ama araç şehir içinde normal hararet yapmıyor.uzun yola çıkınca hararet yükseliyor.sonra kendi düşüyor.çok ilginç bi durum yani.termostatı  değiştirecem herhalde.

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #54 : Eylül 20, 2012, 09:22:28 ÖS »
bende yeni lpg taktırdım.Uzun yola gideceğimden dolayı radyatörün yedek depoya ağzına kadar antifriz koymuştum.Yolculuktan sonra bir de ne göreyim.Yedek radyatördeki antifrizden eser yok.Herhalde LPG den dolayı su eksiltti diye düşündüm.Üzerine su ilave ettim.Ankaraya dönünce ustaya göstermek için radyatörün yedek depoyu açtım bir de ne göreyim.Yedek depo masmavi.Suyu almış antfrizi yedek depoya atmış.Devir daim yapıyor dedi usta.Velhasıl sorunun neden kaynaklandığını kesin bir şekilde anlamadan aracı hemen yaptırmak için fevri davranmamalıyız.Bir değil de birkaç ustaya götürmekte fayda olacaktır.Garantiniz yoksa bence özel servisde olsa hondanın bir özel servisi olursa iyi olur.Başkasına kurcalatmaya gelmiyor.Hiç değilse özel honda servisleri araca yabancı değiller.

alper_06

  • İleti: 286
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #55 : Eylül 20, 2012, 09:43:55 ÖS »
bende yeni lpg taktırdım.Uzun yola gideceğimden dolayı radyatörün yedek depoya ağzına kadar antifriz koymuştum.Yolculuktan sonra bir de ne göreyim.Yedek radyatördeki antifrizden eser yok.Herhalde LPG den dolayı su eksiltti diye düşündüm.Üzerine su ilave ettim.Ankaraya dönünce ustaya göstermek için radyatörün yedek depoyu açtım bir de ne göreyim.Yedek depo masmavi.Suyu almış antfrizi yedek depoya atmış.Devir daim yapıyor dedi usta.Velhasıl sorunun neden kaynaklandığını kesin bir şekilde anlamadan aracı hemen yaptırmak için fevri davranmamalıyız.Bir değil de birkaç ustaya götürmekte fayda olacaktır.Garantiniz yoksa bence özel servisde olsa hondanın bir özel servisi olursa iyi olur.Başkasına kurcalatmaya gelmiyor.Hiç değilse özel honda servisleri araca yabancı değiller.

Adam 2 kere conta yakmış daha neyini anlıyacak :):):)

hondacolik

  • ホンダ患者
  • İleti: 898
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #56 : Eylül 21, 2012, 06:08:13 ÖS »
Sercanim aynen lpg takımı sonrası benimde az miktar suyu azaltmış tamamladım max çizgisinin altına kadar 3500 km ye yakın bir yol yaptım hala aynı seviyede yani lpg boruları azda olsa hava yaptırabiliyor ilk takılmadan sonraki 50-100 kmde doğru bi tespit senin ki >=ok

pierre_carevas

  • İleti: 144
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #57 : Ocak 10, 2013, 05:50:47 ÖÖ »
aynı problem yani su eksiltme benim araçtada oldu honda servisine gittim. ilk baktıkları yer radyatör kapağıydı. gerçektende kapağın iç kısmı oldukça deforme olmuştu. arabamı aldım ama yoğun çalıştığımdan henüz deneyemedim ve bu orjinal kapak bana 82 TL ye maloldu.

BekiRoRo

  • İleti: 60
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #58 : Kasım 30, 2017, 09:35:11 ÖS »
Benim CR-V' nin geçen hafta çeşme suyu dolu radyatörü 3 litre kırmızı antifriz ve çeşme suyu karışımı ile dolduruldu. 6 gün geçtikten sonra bu akşam hararet ibresi duran trafikte yavaşça yükseldi. Araba yol alınca normale dönüyordu. Parkettim ama motor ve radyatör normalden sıcak olduğundan kapağını açmadım. 40 dakika bekledikten sonra radyatör kapağını açtığımda su yoktu. Yeşil antifriz ile takviye ettim, 1 litre aldı.
Ben de kapaktan şüphe ediyorum zira arabanın altında su yoktu.

BekiRoRo

  • İleti: 60
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #59 : Aralık 06, 2017, 02:57:25 ÖS »
Yeni kapak aldım çözüm olmadı, bom boş olan genleşme kabını doldurdum çözüm olmadı, soğuk motordan bile radyatör kapağının altından parkettiğinde altta birikinti oluşturacak şekilde su akıtıyor.
Son çarem radyatör kapak ağzına teflon bant sarıp kapağı öyle kapatmak. Zira geçenlerde götürdüğüm Japoncu Usta radyatör üst kısmı işlem görmüş ama iyi işçilik yapılmadığından kapağı tam oturmuyor demişti.