Gönderen Konu: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.  (Okunma sayısı 123933 defa)

batın41

  • İleti: 24
  Merhabalar,
Geçtiğimiz günlerde aracımda birden radyatör suyunda su eksilme olayı meydana geldi. Önce bütün su hortum bağlantılarını kontrol ettim sonra 3-5 gün aracımı zemini kuru ve temiz olan bir yere park ettim acaba su damlatıyormu? diye ama hiçbir sorun gözlemleyemedim. Aracımı tecrübesine ve bilgisine çok güvendiğim ustama götürdüm arkadaş direk conta yanmış değiştirmemiz gerekir dedi, kendisine bu arabanın hiç hararet görmediğini söylesem de böyle vakaların olabileceğini belirtti , kısacası motor üst kapak söküldü eksoz ,emme manifoldu,sibop contaları ve çelik conta yenisi ile değiştirildi, çıkan eski çelik conta üzerindede bir anormallik gözlemlenemedi,  emin olmak için üst kapağı basınç testine gönderdik (çatlak olma ihtimaline karşın) ve tabi bir miktar motor yüzeyinden talaş aılndı. 3 gün sonrasına teslim alınabileceğim söylenen aracımı almaya gittiğimde muhtemelen sorun halledilememesinden dolayı ek 2 gün süre daha istendi ısrarla arabamı almak istememe rağmen verilmedi gerkçe ise arkadaşlar aracı test edecklermiş. 5. günün sonunda arabamı ustadan teslim almak için gittiğimde ise radyaör kapağının değştirildiğini farkettim sebebini sorduğumda eleman onun da arızalı olduğunu ve bu yüzden değiştirdiklerini söyledi. Bana inandırıcı gelmediği için eski radyatör kapağını almak istediğimi söyleyince bana iade ettiler. aracımı aldım herşey normal görünüyordu, 3 ay sonra araca antifriz koyduktan sonra sanayideki arkadaşların arızalı dediği orjinal radyatör kapağını taktım çünki ustanın taktığı yan sanayi idi, ve araç daha önceden olduğu gibi aynı arızayı yapmaya yani yine su eksiltmeye başladı. ilk başta durumun farkına varamadım. motor contası herhalde yandı diye düşünürken KOCAELİ de Taşlama atölyesi sahibi, bunun motor ile alakasının olmadığını ve ilk başta bakılması gereken yerin radyatör kapağı olduğunu söyleyince dünyam başıma yıkıldı, çünki bu arıza ilk meydana geldiğinde yine aynı radyatör kapağı vardı, demek arkadaşlar sağlam motoru söküp topladılar arıza geçmeyince radyatör kapağını değiştirdiler siz siz olun birden fazla ustaya sorup daha sonra aracınıza müdahale edilmesine izin verin. Bu arada radyatör kapağı arızalı olunca radyatör içinde oluşan sıcak su buharını ve basıncı kapakta bulunan termostat açmadığı için dışarı atamıyor böylelikle ya en zayıf yerden patlatacak yada genleşme kabından suyu taşırma yolu ile dışarıya atacak.benim aracın durumuda böyleydi. belli bir zaman sonra araç motorundaki temostat açıp suyun motor bloğu içinde dolaşıp devirdaim yapmaya başlıyor, su ısınıp tekrar radyatöre geri döndüğünde: basınç ve buhar radyatör kapağındaki termostat vasıtası ile radyatörün dışına atılamayınca radyatör üst seviyesindeki su hortumu aracılığı ile  genleşme kabından dışarıya atılyordu, honda servisinden radyatör kapağı aldıp takınca herşey normale dönüp, kendiliğinden düzeldi. yani uzun lafın kısası bu arızaya müdahale edilirken ilk başta motor söküleceğine radyatör kapağı değişseydi arıza giderilecekti, her ustayım diyen, tamir dükkanı açan ve arızaya böyle müdahale eden adam usta değildir. (Bu olay MALATYA ÖZSAN SANAYİ SİTESİ GÜVEN OTADA YAŞANMIŞTIR )



OZAlper

  • İleti: 258
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2011, 06:20:59 ÖS »
Geçmiş olsun yine de ucuz kurtarmışsınız araca yapacağız diye bir zarar vermemişler. Aracınızın modeli ne ve radyatör kapağı serviste ne kadar?

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2011, 06:23:40 ÖS »
Teşekkür ederim, araç 1998 model  1.4 honda civic, radyatör kapağı serviste 58 TL yansanayi ise 10 TL civarı.

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2011, 07:37:46 ÖS »
bana sorsaydın söylerdim ben benimde başıma gelmişti radyatör kapağı halletti işi :)

xera

  • İleti: 922
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2011, 07:43:32 ÖS »
aynısı bize palioda oldu kapagı degıstık duzeldı ustelık soyleyende oto elektrıkcısıydı

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #5 : Ocak 07, 2011, 08:04:04 ÖS »
buna şükrediyorum, bizim ustaya kalsa bu gidişle arızayı arabanın ön takımda arardı heralde!

xera

  • İleti: 922
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #6 : Ocak 07, 2011, 08:07:24 ÖS »
cok kişiye sorarsın her kafadan bır ses cıkar bı dert sormazsın baska bı dert allah herkezın yardımcısı olsun


23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #8 : Ocak 08, 2011, 08:19:56 ÖÖ »
arkadasım bizimle paylaştığınız ve uyardığınız için tesekkürler... benim aracç 2001 model 1.6 ies yaklaşık 15km önce suyu antifirizi değişti.. dün baktım tahliye tankında su eksilmiş am tam bitmemişti suyu tamamladım yaklaşık 150-200 gram su aldı.. bu durum normalmidir? aracımda hararet vs kesinlikle olmadı. birine sordum normal dedi ama sizlerinde fikirlerini almak isterim

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #9 : Ocak 08, 2011, 09:44:53 ÖÖ »
Merhabalar, bunu anlamanın en kolay yolu önce aracınızın soğutma suyu hortum bağlantılarını kontrol ediniz, aracınıza yeni antifriz koyduğunuzu belitmişsiniz radyatörün alt kısmındaki büyük hortum kelepçesinin iyi takılıp takılmadığını kontrol ediniz. Eğer aracınızda LPG var ise radyatör suyu bu sistem için de, gazın ısınmasını sağladığı için burada da kullanılmakta dolayısı ile buradaki su hortumlarında da kullanıldığı için herhangi bir sızdırma ve kaçak olup olmadığını kontrol ediniz, eğer şey normal ise aracınızla bir yere giderken uygun yerde aracı sağa çekip çalışır vaziyette iken yada belli bir süre yüksek devirde olduğu yerde çalıştırılıp (önceden motorun ısınması ve termostatın açmış olması lazım ki motor yanma odası etrafındaki su kanalında radyatörden gelen soğutma suyunun devirdaim halinde olması gerekir) gaz verilerek genleşme kabından (radyatör takviye su kabı) suyun dışarıya taşıp taşmadığına bakmak lazım. eğer suyu buradan dışarıya taşırıyor ise radyatör kapağı arızalı ve değişmesi gerekir. çünki kapak üzerinde termostat arızalı ve radyatör içindeki basıncın buradan  atılmasını sağlayamıyordur. sakın ama sakın iyice araştırmadan motor ustası, ne derse desin benim ustam gibi para hırsı gözünü bürümüş olabilir, kendisine  hemen motoru söktürmeyin hem zamanınıza hemde paranıza yazık.   bu arada şunu da unutmadan ilave edeyim radyatöre sıvı konulduktan sonra içeride hortum söküldüğü için bir miktar hava boşluğu oluşur ardında su yada antifriz konulunca devirdaim yapıncada, havayı dışarı atar ve içerde havanın önceden kaplamış olduğu kadar da sıvı için yer açılmış olur böylece su, ilk etapta dediğiniz miktar kadar azalır bu 1 sefere mahsus normal eğer devam ederse bu azalma en başta bahsettiklerimi dikkate alınız. :gulegule
« Son Düzenleme: Ocak 08, 2011, 09:50:53 ÖÖ Gönderen: batın41 »

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #10 : Ocak 11, 2011, 08:45:30 ÖÖ »
slm batın41 arkadaş radyötör kapağını açıpda hiç bakdınmı sorun olduğu zaman kabarcık yapıyormuydu bendede 1997 euro civic 1.6 var benimde genleşme kabından su atıyor bir kaç ustaya gittim silindir contası yanık dediler bir kaçıda değil dedi radyötörü yan sanayi radyötör kapağını da değişdim genleşme kabına su atmaya devam ediyo  orjinal radyötör kapağıda sanırım yan sanayiye uyum sağlamıyormuş servise gittim almak istedim uyum sağlamıyor dediler benim sorunumda bitmedi hala devam ediyo

basaro

  • İleti: 207
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #11 : Ocak 11, 2011, 09:34:40 ÖÖ »
kardeş valla büyük geçmiş olsun kulağımızada küpe olsun... öyleyse ustayım diye geçinenleri denemeden evvel usta kisvesine sokmamak lazımmış... ''her sakallıyı dedenmi sanırsın'' misali...

Fatih İES

  • İleti: 66
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #12 : Ocak 11, 2011, 06:07:11 ÖS »
Benimde aracımda su eksiltme sorunu vardı her 50 km bi su eklıyodum yarım lıtre
sonra sorunu buldum lpg tesısatında cıktı sorun t borulardan kacırıyomus gaza yuklenınce, hepsını sıktım sımdı gram eksıltmıyo konuyla alakası yok ama aklınızın bı kosesınde dursun iyi forumlar...

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #13 : Ocak 11, 2011, 08:11:58 ÖS »
ata98_98 öncelikle size de geçmiş olsun. işin açıkçası ben bu radyatör kapağını açıp bakmadım çünki genleşme kabından dışarıya su atma işi aracın belli bir süre çalışıp su devirdaim i başladıktan sonra oluyo tabi bu arada radyatör içindeki su çok ısınmış oluyor ve buhar la birlekte basınç meydana geliyor , o sırada su taşmaya başlayınca ben radyatör kapağını açmaya cesaret edemedim. eğer çevrenizde bu aracınızın aynısı var ise nazınızın geçebileceği, deneme amaçlı o kapağı kullansanız nasıl olur acaba? eğer hala geçmez ise önce aracınızın yağ çubuğunu kontrol edin kabarcık var mı su zerreciği şeklinde eğer yok ise aracınız bir müddet çaılştıktan sonra biri gaza basarken elinizi arka taraftan eksoz çıkışına koyun aşırı derecede su atıyormu normal şartlarda su buharı atar burda dikkat edeceğiniz aşırı olup olmadığı dır.buna bir bakın sonra size bunun ile ilgili açıklamayı yapayım. kolay gelsin.

demiray

  • İleti: 1457
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #14 : Ocak 11, 2011, 08:28:25 ÖS »
arkadaşım  ben aracı yeni  çalıştırdığımda buhar değil bildiğin  musluk gibi egzostan damlama şeklinde su geliyor   rad suda eksiltmiyor   motor iii olduğu zaman böyle yaparmış dediler   bu arada benimde radtör kapak plastiği çatlamışrı oradan kaçırıyordu bide   devirdaim hortumu delinmiş  onuda düşük devirlerde anlamıyorsunu taki deviri yükseltiğinizde iyne ucu kadar olan delikten su sızdığını anladım     hortumu kontrol ederken yüksek devirlerde kontrol edin 

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2011, 03:26:40 ÖÖ »
batın41 selam araç sabah ilk çalışdığında su atıyor ama motor ısındıktan sonra su da buharda yok benzinde ama bu gün birde gazda deneyeceğim yakınımda benzeri bir araç yok olsa karşılaştırmada yapardım genleşme kabına su atıyorya ısınan radyötördeki basıncıda kaybediyor senden bir ricada bulunsam radyötör kapağı açıkken aracı çalıştırsanız kapakdan yukarı doğru su fışkırtıp fışkırtmadığı bana bildirirsen sevinirim birde önceden bahsettimya radyötör kapağı açıkken kapak ağzına kadar su doldurup kabarcıklar oluyomu ona bakabilirmisiniz valla yardımı artık aynı tür aracı olan arkadaşlardan alacağız en az 8 ustaya baktırdım katılımı conta yanık yarı değil dedi ve hiç biride radyötör kapağından başlamadı işe bir ratyötör tamircisi hariç batın41 deneyipde bana yazarsanız sevinirim şimdiden teşekür ederim yardımlarınız için

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2011, 03:28:39 ÖÖ »
slm demiray sabah ilk çalışdığında benimde aynı yapıyor motor ısınana kadar ama hararet baya yükseliyo su atmayı bırakdığında

playboy_07

  • İleti: 280
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2011, 04:16:01 ÖÖ »
arkadaşlar gecen pazarda benim başıma gelen bir olayı paylasayım. araca biraz yüklendim ve yaklasık 20 dk. lık sürüşten sonra aracı petrole çektiğimizde yedekten su attığını gördük ve yedekteki su kaynama yapmıştı sonra havasını alarak radyoderi açtık su takviyesi yapmaya çalıştık biraz takviyeden sonra tekrar bir 5 dk.lık sürüşten sonra sular 2 bölünmdede kaynamaya devam etti. ne yapacağımı sasırdım  aracı öyle bıraktım 2 gündür.

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2011, 04:56:09 ÖÖ »
slm playboy 07 genleşme kabındaki sumu kaynıyor yanlışmı anladım

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2011, 06:13:04 ÖÖ »
ata98_98 selam, az önce araç çalışırken radyatör kapağını açtım rolanti devrinde iken kabarcık olayı yok taki deviri yükseltince dışarıya su kabarcıkları oluşmaya  başlıyor bunu az önce motorcu olan yeğenime telefon ile sordum onun  normal olduğunu söyledi.

ata98_98

  • İleti: 9
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #20 : Ocak 12, 2011, 06:19:00 ÖÖ »
selam batın41 radyotör boğazına kadar su dolu olduğunda rolantide çalışırken kabarcık oluyormu tabi hararet yükselince motor soğukken değilde
birde radyötör kapağı açıkken marşa basınca su fışkırtıyormu ona bakarsan çok sevinirim eğer sendede biraz su fışkırtıyorsa benimde radyötör kapağı sorunu var demekdir

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #21 : Ocak 12, 2011, 06:21:12 ÖÖ »
playboy_07 arkadaşım geçmiş olsun, genlşeme kabından suyu attıktan sonra rolantide iken su atmayı kesiyor ve su tekrar radyatöre gidiyomu? sadece yüksek devirde mi suyu taşırıyor? eğer öyleyse radyatör kapağı arızalıdır. bunun ile ilgili araştırma yaparken birinin tezi var onu bulabilirsem buraya ekleyeceğim ordan faydalanabilirsiniz. "Bu arada her araç soğuk iken eksozdan su buharı atar ama önemli olan çok aşırı olmamasıdır ilk etapta araç soğukken bu miktar fazla ama ısınınca azalır. yanlış anlaşılmaya meğil vermeden ifade etmemde fayda var."

playboy_07

  • İleti: 280
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #22 : Ocak 12, 2011, 06:41:42 ÖÖ »
slm playboy 07 genleşme kabındaki sumu kaynıyor yanlışmı anladım
evet yedekteki su fokurduyoırdu

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #23 : Ocak 12, 2011, 07:01:10 ÖÖ »
ata98_98 radyatör kapağı açık vaziyette çalıştırdığımda marşa basma esnasında hafif bir su sıçtaması görünüyo ama hemen akabinde kesiliyor. araç rolantide iken çok az dikkate alınmayacak kadar az bir su kabarcığı var ama rolantide epey fazlalaşıyor.

batın41

  • İleti: 24
Ynt: DİKKAT her su eksilten araç hararet yapmış anlamına gelmez.
« Yanıtla #24 : Ocak 12, 2011, 07:10:32 ÖÖ »
ata98_98 radyatör kapağı açık vaziyette çalıştırdığımda marşa basma esnasında hafif bir su sıçtaması görünüyo ama hemen akabinde kesiliyor. araç rolantide iken çok az dikkate alınmayacak kadar az bir su kabarcığı var ama yüksek devirlerde  epey fazlalaşıyor.