Merhabalar,
Geçtiğimiz günlerde aracımda birden radyatör suyunda su eksilme olayı meydana geldi. Önce bütün su hortum bağlantılarını kontrol ettim sonra 3-5 gün aracımı zemini kuru ve temiz olan bir yere park ettim acaba su damlatıyormu? diye ama hiçbir sorun gözlemleyemedim. Aracımı tecrübesine ve bilgisine çok güvendiğim ustama götürdüm arkadaş direk conta yanmış değiştirmemiz gerekir dedi, kendisine bu arabanın hiç hararet görmediğini söylesem de böyle vakaların olabileceğini belirtti , kısacası motor üst kapak söküldü eksoz ,emme manifoldu,sibop contaları ve çelik conta yenisi ile değiştirildi, çıkan eski çelik conta üzerindede bir anormallik gözlemlenemedi, emin olmak için üst kapağı basınç testine gönderdik (çatlak olma ihtimaline karşın) ve tabi bir miktar motor yüzeyinden talaş aılndı. 3 gün sonrasına teslim alınabileceğim söylenen aracımı almaya gittiğimde muhtemelen sorun halledilememesinden dolayı ek 2 gün süre daha istendi ısrarla arabamı almak istememe rağmen verilmedi gerkçe ise arkadaşlar aracı test edecklermiş. 5. günün sonunda arabamı ustadan teslim almak için gittiğimde ise radyaör kapağının değştirildiğini farkettim sebebini sorduğumda eleman onun da arızalı olduğunu ve bu yüzden değiştirdiklerini söyledi. Bana inandırıcı gelmediği için eski radyatör kapağını almak istediğimi söyleyince bana iade ettiler. aracımı aldım herşey normal görünüyordu, 3 ay sonra araca antifriz koyduktan sonra sanayideki arkadaşların arızalı dediği orjinal radyatör kapağını taktım çünki ustanın taktığı yan sanayi idi, ve araç daha önceden olduğu gibi aynı arızayı yapmaya yani yine su eksiltmeye başladı. ilk başta durumun farkına varamadım. motor contası herhalde yandı diye düşünürken KOCAELİ de Taşlama atölyesi sahibi, bunun motor ile alakasının olmadığını ve ilk başta bakılması gereken yerin radyatör kapağı olduğunu söyleyince dünyam başıma yıkıldı, çünki bu arıza ilk meydana geldiğinde yine aynı radyatör kapağı vardı, demek arkadaşlar sağlam motoru söküp topladılar arıza geçmeyince radyatör kapağını değiştirdiler siz siz olun birden fazla ustaya sorup daha sonra aracınıza müdahale edilmesine izin verin. Bu arada radyatör kapağı arızalı olunca radyatör içinde oluşan sıcak su buharını ve basıncı kapakta bulunan termostat açmadığı için dışarı atamıyor böylelikle ya en zayıf yerden patlatacak yada genleşme kabından suyu taşırma yolu ile dışarıya atacak.benim aracın durumuda böyleydi. belli bir zaman sonra araç motorundaki temostat açıp suyun motor bloğu içinde dolaşıp devirdaim yapmaya başlıyor, su ısınıp tekrar radyatöre geri döndüğünde: basınç ve buhar radyatör kapağındaki termostat vasıtası ile radyatörün dışına atılamayınca radyatör üst seviyesindeki su hortumu aracılığı ile genleşme kabından dışarıya atılyordu, honda servisinden radyatör kapağı aldıp takınca herşey normale dönüp, kendiliğinden düzeldi. yani uzun lafın kısası bu arızaya müdahale edilirken ilk başta motor söküleceğine radyatör kapağı değişseydi arıza giderilecekti, her ustayım diyen, tamir dükkanı açan ve arızaya böyle müdahale eden adam usta değildir. (Bu olay MALATYA ÖZSAN SANAYİ SİTESİ GÜVEN OTADA YAŞANMIŞTIR )