Gönderen Konu: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.  (Okunma sayısı 30506 defa)

AAE71

  • Timothy
  • İleti: 200
Ynt: Ynt: Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #75 : Kasım 01, 2014, 11:59:59 ÖÖ »
En sağlam bilgi ve değerlendirmeler sizde...
20.000 bakımdaki subap ayarına kadar devam edelim bakalım...Durum ne gösterir.
Hocam 20.000 de subap ayari yapilmaz bence. Ben 4.000 km de taktirdim tupu. Su an 28.000 de. Sadece tupten sonra ilk 3.000 km silkeleme yapti sonra cozuldu benim sorun.
Sunu da dusunun sorun subap ayarindan degil ve o silindir kapagi acilirsa sonra duzen tutmayabilir. Demedi demeyin.



mustafah

  • İleti: 39
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #76 : Kasım 01, 2014, 05:19:29 ÖS »
LPG ayarı için gittiğimde de BORA'da da Civic Eco'larda 20bin bakımında subap ayarının yapıldığı söylenmişti. Aşağıdaki konuda bu olguyu destekler nitelikte. Açıkça ben tüketim ve motor sağlığı için yaptırmayı düşünüyorum.
http://www.teamhondaturkey.com/forum/new_civic_07_fk/yetkili_serviste_fb7_subap_ayari_ne_kadar-t74922.0.html

mustafah

  • İleti: 39

ismetmete

  • İleti: 18
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #78 : Kasım 01, 2014, 06:34:28 ÖS »
AAE71, mustafah,
* Subap ayarının normal şartlarda 20.000 km de bir periyodik olarak yapılmayacağı doğrudur.
Bakım kitabında Türkiye versiyonu için bu rakam benzinli model için 100.000 km de bir olarak gözüküyor.
Eco araçlarla verilen "lpg sistemi kullanıcı klavuzu honda & brc" el kitabında ise bu rakam
40.000 km de bir olarak gözüküyor.
Bu, işin teorik tarafı..... Gelelim pratiğe...
İki olay var. Biri yaklaşık 40.000 lpg kullanımından sonra rölantide düzensizlik. Sübap ayarı kesin ve basit çözüm.
(Yukarıda 2005 aracımdaki örnek.)
Diğeri i-vtec geçişlerindeki tekleme. Burada da iki husus var. Eco ve eco olmayan versiyonlar. Eco olmayan versiyonlarda
genellikle iyi bir usta ve iyi bir ayarla olay çözülebiliyor. Ancak eco araçlarda şimdilik çözüm bulunamamış gözüküyor.
Esasında tam tersi olması gerekiyordu... Eco olmayan araçlarda BRC LPG kiti benzin enjektörlerinin hemen altına pipo sistemi ile monte ediliyor.Yani benzin ve lpg aynı yerden emiş manifolduna giriyor. Eco araçlarda ise manifolddan çıkan 4 adet boru vasıtasiyle daha uzun bir yoldan lpg bağlantısı yapılıyor. Eco araçlar fabrikada lpg ye uygun hale getirilmişti ya...neyse...
Kala kala elde subap ayarı kalıyor. Onu da her ne kadar erken de olsa 20.000 km de deneyelim de aklımızda kalmasın...
Bu arada subap ayarı için silindir kapağı açılmıyor. O gerçekten ciddi bir iş...Sadece üst kapak açılıyor ve conta değişiyor.    
« Son Düzenleme: Kasım 01, 2014, 06:38:14 ÖS Gönderen: ismetmete »

ismetmete

  • İleti: 18
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #79 : Kasım 02, 2014, 11:21:18 ÖÖ »
Konu başlıkları bölümünde 4. satırdaki konuyu takip ederseniz açıklayıcı bilgiler var.
Ayrıca bir başka yerde daha aynı konu var. Onu da bulup yazacağım.
Ön bilgi: Tüm i-vtec sistemine sahip motorlarda bu arıza var.

ismetmete

  • İleti: 18
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #80 : Kasım 02, 2014, 11:43:09 ÖÖ »
Başka bir konu için yazdım bunu. Fakat burada çıktı. Henüz silemedim......

mustafah

  • İleti: 39
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #81 : Kasım 03, 2014, 02:50:44 ÖS »
AAE71, mustafah,
* Subap ayarının normal şartlarda 20.000 km de bir periyodik olarak yapılmayacağı doğrudur.
Bakım kitabında Türkiye versiyonu için bu rakam benzinli model için 100.000 km de bir olarak gözüküyor.
Eco araçlarla verilen "lpg sistemi kullanıcı klavuzu honda & brc" el kitabında ise bu rakam
40.000 km de bir olarak gözüküyor.
Bu, işin teorik tarafı..... Gelelim pratiğe...
İki olay var. Biri yaklaşık 40.000 lpg kullanımından sonra rölantide düzensizlik. Sübap ayarı kesin ve basit çözüm.
(Yukarıda 2005 aracımdaki örnek.)
Diğeri i-vtec geçişlerindeki tekleme. Burada da iki husus var. Eco ve eco olmayan versiyonlar. Eco olmayan versiyonlarda
genellikle iyi bir usta ve iyi bir ayarla olay çözülebiliyor. Ancak eco araçlarda şimdilik çözüm bulunamamış gözüküyor.
Esasında tam tersi olması gerekiyordu... Eco olmayan araçlarda BRC LPG kiti benzin enjektörlerinin hemen altına pipo sistemi ile monte ediliyor.Yani benzin ve lpg aynı yerden emiş manifolduna giriyor. Eco araçlarda ise manifolddan çıkan 4 adet boru vasıtasiyle daha uzun bir yoldan lpg bağlantısı yapılıyor. Eco araçlar fabrikada lpg ye uygun hale getirilmişti ya...neyse...
Kala kala elde subap ayarı kalıyor. Onu da her ne kadar erken de olsa 20.000 km de deneyelim de aklımızda kalmasın...
Bu arada subap ayarı için silindir kapağı açılmıyor. O gerçekten ciddi bir iş...Sadece üst kapak açılıyor ve conta değişiyor.   

Hımm iyi bilgilendirme oldu tşk... :)

eternaltr

  • İleti: 1
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #82 : Kasım 18, 2014, 03:47:13 ÖS »
Merhabalar arkadaşlar. Ben bu tekleme sorunu yüzünden 2007 model fiestamı sattım Civic FB7 aldım 2013 model. fakat aynı sorun bunda da oldu. baya uğraştım gitmediğim servis kalmadı. sonunda konya ECE otogaz sorunumu çözdü. araçta hiçbir şekilde tekleme yok şu an. Bu sorun başına gelenler biliyordur ki nereye gittiysem normal dediler. Hatta Honda Müşteri hizmetleri bile. Şu an aracımda tekleme silkeleme hiçbirşey yok.

 O zaman benim aracım normal değil mi şu anda? tabiki benimki normal. büyük ihtimalle bilmedikleri için başından savma tekniği bu. honda servisleri FB7 LPG uyumlu çıktığından beri LPG takıyorlar. yani tecrübesizler hatta bilmiyorlar.

Belki yardımcı olur diye benim aracın ayar dosyasını aldım servisten. İsteyene maille atabilirim. Siz de USB ye atıp BRC ye götürüp kendi aracınıza attırırsınız. Umarım bu şekilde düzelir sorununuz.

ARAÇ : 2013 Civic Sedan 1,6 Elegance Otomatik LPG li (LPG uyumlu ECO modeli değil.) Ayrıca LPG serviste değil BRC servisinde taktırdım.

hocam banada mail yoluyla gönderirmisiniz teşekkürler

erhandemirr

  • İleti: 45
Ynt:
« Yanıtla #83 : Kasım 18, 2014, 06:17:47 ÖS »
Arkadaslar bendede var 2014 premium eco civic orjinal lpg manuel hic oyle silkeleme vites gecislerinde sarsinti faln yok cok iyi masallahi var makinanin
Hayırlı Gunler..

Grand Neo cihaz kullanılarak Bursa dan gönderildi

mustafah

  • İleti: 39
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #84 : Kasım 19, 2014, 10:33:59 ÖS »
Acaba makyajli kasalarda bu durumla ilgili bir iyillestirme yapilmis mi?

friktr

  • İleti: 1
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #85 : Kasım 20, 2014, 06:40:43 ÖS »
AAE71 banada eposta yoluyla gönderirmisiniz ?

erhandemirr

  • İleti: 45
Ynt: Ynt: Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #86 : Kasım 20, 2014, 08:13:39 ÖS »
Acaba makyajli kasalarda bu durumla ilgili bir iyillestirme yapilmis mi?
Bende oyle dusunuyorum cunku herkes sikeyetci ben alali 2 hafta oldu cok iyi hic bahsettikleri sorunlar yok..

Grand Neo cihaz kullanılarak Bursa dan gönderildi

AAE71

  • Timothy
  • İleti: 200
Ynt: Ynt: Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #87 : Kasım 20, 2014, 09:12:23 ÖS »
AAE71 banada eposta yoluyla gönderirmisiniz ?
Mail adresinizi atin gondereyim.

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #88 : Haziran 24, 2015, 03:01:42 ÖS »
Şayet bu konuyu okumamış olsaydım  lpg'li otomatik fb7 civiğe balıklama dalmış olacaktım. Almayı düşündüğüm araca karşı için buz gibi oldu.

efsane_m

  • İleti: 1
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #89 : Ekim 10, 2017, 09:02:25 ÖÖ »
arkadaşlar bendeki 2013 otomatik honda civic de sabit hızlarda giderken arasıra 1 kere silkeleme yapıyor. burada bazı arkadaşların bahsettiği gibi silkelemeden sonra benzine geçiş falan yok. örneğin 50 km lik yolda 4-5 defa silkeleme yapıyor.

AAE71 adlı arkadaşımız yazılım ile sorunu çözdü sanırım. başka bu sorunu takip eden ve çözen arkadaşımız varsa yardımcı olabilir mi?

ugur86

  • İleti: 2
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #90 : Haziran 30, 2018, 06:26:36 ÖS »
Arkadaşlar civic fb7 otomatik aracımda vtec geçiş kademelerinden kaynaklandığı söylenen anlık vuruntu hissi mevcut, brc lpg'li araç ve obd'den baktığımda 0.8 ile -3 arası ltft veriyor, karışım oranları güzel görünüyor.  Sorunla ilgili honda fb7 facebook grubunda da yazdım, çoğunda var aynı durum. Çorum özençler brc ile görüştüm çözümü olduğunu söylediler, iki hafta sonra nasipse götürüp baktırcam. Çözüm bulan sebebini bilen var mı net bie şekilde merak ediyorum.

arin

  • İleti: 2
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #91 : Eylül 06, 2018, 07:43:25 ÖS »
2015 civic sahibiyim. aynı  sorunu bir süredir ben de yaşıyorum. ocak ayında servise bakım için gittiğimde lpg  garantisisin 2 yıl olduğu söylendi (orjinal lpg) bana bu bilgi hiç verilmemişti oysa. neyse kartaldaki brc  bayii ne yönlendiririm. orda 80 tl karşılığı bakım yapıldı ama bir kaç gün sonra sorun tekrar başgösterdi. servis hiç oralı olmuyor zaten. ne yapmalıyım?

Regionella

  • İleti: 9
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #92 : Ekim 16, 2018, 09:39:01 ÖÖ »
arkadaşlar bendeki 2013 otomatik honda civic de sabit hızlarda giderken arasıra 1 kere silkeleme yapıyor. burada bazı arkadaşların bahsettiği gibi silkelemeden sonra benzine geçiş falan yok. örneğin 50 km lik yolda 4-5 defa silkeleme yapıyor.

AAE71 adlı arkadaşımız yazılım ile sorunu çözdü sanırım. başka bu sorunu takip eden ve çözen arkadaşımız varsa yardımcı olabilir mi?



birebir aynısı bende de var. 2014 civic lpg eco
« Son Düzenleme: Ekim 16, 2018, 09:39:12 ÖÖ Gönderen: Regionella »

mayfe

  • İleti: 28
Ynt: Civic FB7 LPG de titreme (silkeleme) sorunu Çözümü.
« Yanıtla #93 : Ocak 03, 2019, 10:19:57 ÖS »
merhaba bende aranıza yeni katıldım lpg temmuz 2018 landrenzo emmegas, bölgemdeki en iyi ustaya montajı yaptırdım fakat bu silkeleme benimde canımı sıkmaya başladı, sorunun çözümü ile ilgili yazılımı benimle paylaşır mısnız arkadaşlar, elinde olan varsa bana atabilirse memnun olurum.