Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] Yazdır
Gönderen Konu: camların aşırı buhar yapması...  (Okunma Sayısı 5238 defa)
ansev

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« : Şubat 18, 2008, 02:33:53 ÖÖ »


iyi günler 2008 dream var bende .sorunum arabın aşırı buharlandıgını dusunuyorum .sanki bir yerlerden hava alıyormus gibi özellikle kapılardan veya camlarından olabilir gecen haftaki guzel havalarda bile arabayı gormelısınız nasıl buharlanıyor servise gittim normal dıyor bırde klimanın nasıl kullanılacagını anlatıyor sağolsun.normal olduguna ıkna olacaktım taki 3 gun boyunca linea kullanana kadar .3 gun boyunca fiat linea kullandım.inanın  civicin aşırı buharlanma yaptığı tum hava koşullarına denk geldım 3 gun boyunca ne bır buharlanma ne bırsey . karsılastırma ımkanı olunca ınsanın aracındakı sorunlara daha cabuk vakıf oluyor.bu sorunumuda on sag kapıyı kapattıgımda camın kapıya vurup kırılacak hıssı verecek sekılde metal aksama vurması ve zangırdaması sorunuyla birlikte servise anlatmıstım.cevap malum.acaba dıyorum gercekten kapının lastıklerınde falan sorun varda hem kapı kapanınca cam kapıya carpıyor hem de araba hava alıp aşırı buharlanmamı yapıyor .benzer sıkıntısı olan veya arabalar hakında bilgili arkadaşlar aydınlatırsa sevınırım.cunku artık servıse gıdıp vakit ve benzin sarfiyatı yapmayı dusunmuyorum.bundan sonra dırek fabrıkayı ararım herhalde.
Logged
geceperisi

« Yanıtla #1 : Şubat 18, 2008, 04:50:03 ÖÖ »

az önce kapı ve cam tıkırtılarının normal olmadığını düşündüğümü söylemiştim, bu konudada aynı şeyi söylemek zorundayım, o buğulanma normal değil, senden başka kimsenin aracında olduğunuda sanmam, araba çok kalabalık olduğunda soğuk havalarda bedede buğu oluyor ama sıcak havayı açınca hemen dağılıyor
Logged
zahek


Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Civic 2001 ES Vtec


« Yanıtla #2 : Şubat 21, 2008, 02:50:14 ÖS »

selamlar,
bu buğu sorununun benim aracımda(2001 1.6 ES Vtec) da olduğunu düşünüyorum.klimayı açtığımda ön camdaki buğuyu alıyor ama yine de gereğinden fazla buğulanma olduğunu düşünüyorum zaman zaman araçta.
ayrıca bu kapı kapanma esnasındaki metal gibi bir ses benim de kulağıma geliyor.yani başka araçlardaki o tok bir şekilde kapı kapanma sesini alamıyorum.bunn aracın sacı ile alakalı olduğunu falan bile düşünüyorum zaman zaman.bu arada honda ların saç kalınlığı diğer araçlara göre nasıl acaba?
acaba ilk defa honda kullanıyorum ondan mı diye düşünmeden edemiyorum.
Logged

hpras


Yaş: 39
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Biliniyor, hayat bizden razıdır.


« Yanıtla #3 : Şubat 21, 2008, 03:38:21 ÖS »


selamlar,
bu buğu sorununun benim aracımda(2001 1.6 ES Vtec) da olduğunu düşünüyorum.klimayı açtığımda ön camdaki buğuyu alıyor ama yine de gereğinden fazla buğulanma olduğunu düşünüyorum zaman zaman araçta.
ayrıca bu kapı kapanma esnasındaki metal gibi bir ses benim de kulağıma geliyor.yani başka araçlardaki o tok bir şekilde kapı kapanma sesini alamıyorum.bunn aracın sacı ile alakalı olduğunu falan bile düşünüyorum zaman zaman.bu arada honda ların saç kalınlığı diğer araçlara göre nasıl acaba?
acaba ilk defa honda kullanıyorum ondan mı diye düşünmeden edemiyorum.


öncelikle merhaba, ben de 2001 model civic sedan kullanıyorum. bana kalırsa kapı kilit mandallarından, kollardan, menteşelerden tıkırtı ve zırıltı hatta gıcırtı şeklinde sesler gelmesi oldukça doğal. çünkü aracımız artık 8 yaşına girdi. Bununla birlikte buğu problemi de yaşla ilgili diye düşünüyorum. Nitekim daha önce kullandığım başka marka araçlarda da yaş ilerledikçe benzer sorunları görmüştüm.
Logged

Sarp
ansev

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Şubat 22, 2008, 01:46:57 ÖÖ »



selamlar,
bu buğu sorununun benim aracımda(2001 1.6 ES Vtec) da olduğunu düşünüyorum.klimayı açtığımda ön camdaki buğuyu alıyor ama yine de gereğinden fazla buğulanma olduğunu düşünüyorum zaman zaman araçta.
ayrıca bu kapı kapanma esnasındaki metal gibi bir ses benim de kulağıma geliyor.yani başka araçlardaki o tok bir şekilde kapı kapanma sesini alamıyorum.bunn aracın sacı ile alakalı olduğunu falan bile düşünüyorum zaman zaman.bu arada honda ların saç kalınlığı diğer araçlara göre nasıl acaba?
acaba ilk defa honda kullanıyorum ondan mı diye düşünmeden edemiyorum.


öncelikle merhaba, ben de 2001 model civic sedan kullanıyorum. bana kalırsa kapı kilit mandallarından, kollardan, menteşelerden tıkırtı ve zırıltı hatta gıcırtı şeklinde sesler gelmesi oldukça doğal. çünkü aracımız artık 8 yaşına girdi. Bununla birlikte buğu problemi de yaşla ilgili diye düşünüyorum. Nitekim daha önce kullandığım başka marka araçlarda da yaş ilerledikçe benzer sorunları görmüştüm.
iyi günler 8 yaşında bir arac icin anlaşılır olsa bile maalesef bizimkisi henüz 2000 km de bile değil bu arada tecrubeli arkadaşlardan yardım rica ediyorum .sorunu servise anlattım 3 günlüğüne linea kullandım aynı hava koşullarında hic sorun yasamadığımıda belirttim aldığım cevap her arabanın yapısı birbirinden farklıdır.o buğulanmıyorsa buda buğulanmayacak anlamına gelmez civic in yapısı farklıdır.sizce bu cevap ın bir gecerliliği varmıdır yani tatmin olmalımıyım.doğrusu bana biraz sacma geldi.
Logged
Kemalhan

« Yanıtla #5 : Şubat 22, 2008, 06:08:54 ÖÖ »

İzolasyonu güçlüdür civiclerin o yüzden belki bukar oluyor
İzolasyon diyince aklıma bir fıkra geldi, belki biliyorsunuzdur ama yinede anlatacağım

Bir araştırma-geliştirme kurumu otomobillerin izolasyonlarını değerlendirmek üzere, bütün  markaları dolaşıyormuş, japonyaya gittiklerinde ilk olarak honda fabrikasına uğramılşar, ilgili teknisyenler, arabayı tüm üretim aşamalarıya , kalite kontrollar ve son testleriyle tanıtmışlar, ancak heyetteki araştırmacılardan birisinin dikkatini çekmiş, bir köşede kafes içinde kediler varmış, merak edip sorunca oradaki ilgili teknisyen açıklama yapmış
"Biz arabalarımızın izolasyon testini bu kedilerle yapıyoruz" demiş "arabanın herşeyi bittikten sonra içine bir kedi koyup, bütün camları, havalandırmayı falan kapatıyoruz, ertesi gün geldiğimizde kedi havasızlıktan ölmüşse izolasyonda bir sorun yok demektir"
way be izolasyona bak demiş heyettekiler
Derken aynı heyetin yolu rusyaya düşmüş, lada fabrikalarını gezerken ordada kafeste kediler görmüşler, "olabilirmi acaba , ruslar bu kadar ilerledimi" diye düşünerek sorarlar, ve ilgili teknisyen açıklar
"Efendim biz bu kedileri izalsyon testinde kullanıyoruz, arabanın her şeyi bittikten sonra içine bir kedi koyuyoruz, camları, havalandırmayı falan kapatıyoruz; ertesi gün geldiğimizde kedi kaçmamışsa izolasyonda bir sorun yok demektir"
Logged
Faruk


Yaş: 25
Yer: İstanbul / Bahçeşehir
Şu Anda Sitede Değil

2006 Civic ES


« Yanıtla #6 : Şubat 22, 2008, 11:35:51 ÖÖ »

-sonax vb. buğu onleyıcı maddeler almak..
-sabunu kuru havluya surerek camları ıçerden bastırarak sılmek..
-camları dışardan antıfrızle ıçerden alkolle sılmek gıbı bır çok yontem var..


ama normal şartlarda sıcak havayı on cama vermek ve araçda 2'den fazla kışı varsa camı bıraz aralamak buğuyu onler,arka cam ıçınde cam rezıstansını kullanabılırsınız.. Wink
Logged


Yanlıyorum Kahrımdan,Devir 6000'deyken,Uzuyorum Sahilden Pugcular Peşimdeyken,VTEC Açıkken,Eğer Şöför Bensem,Dans Ederim CİVİC 1.6 ES'len ..
Typerkan


Yaş: 32
Yer: İSTANBUL
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Şubat 22, 2008, 02:36:34 ÖS »

Çok basit ve pratik bi yol öneriyim arkadaşlar.

-Bir adet LİMONu alın ikiye kesin direk cama sürün güzelce yedirin sonra kuru bi bezle fazla bastımadan ıslaklığını alın kurulayın ormal halini alana kadar en kötü 1 ay buğu yapmaz camlarınız Wink
Logged

poşetçay

« Yanıtla #8 : Şubat 22, 2008, 02:50:06 ÖS »

bence polen filitrenizi degiştirin
Logged
zahek


Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Civic 2001 ES Vtec


« Yanıtla #9 : Şubat 22, 2008, 04:35:05 ÖS »

vallahi şu limon yöntemi gayet hoşuma gitti,hemen deneyeyim Smiley
Logged

Kemalhan

« Yanıtla #10 : Şubat 22, 2008, 10:08:54 ÖS »


bence polen filitrenizi degiştirin


hatta bence arabanızı değiştirin, satılma zamanı gelmiş
Logged
poşetçay

« Yanıtla #11 : Şubat 23, 2008, 01:53:40 ÖS »

yaşınıza we admin arkadaşlara olan saygımdan dolayı size laf sokmuyorum...
açıklama yapıorum aracın camları kapalıyken tek hava girişinin oldugu yer polen filtresinden geçer polen filtresi tıkalı yada işlewini yerine getiremiosa aracın içersine hava giriş çıkışı normalden az olur buda=buharlanma ile sonuçlanır saygılarımla
Logged
Kemalhan

« Yanıtla #12 : Şubat 24, 2008, 04:36:34 ÖÖ »


yaşınıza we admin arkadaşlara olan saygımdan dolayı size laf sokmuyorum...
açıklama yapıorum aracın camları kapalıyken tek hava girişinin oldugu yer polen filtresinden geçer polen filtresi tıkalı yada işlewini yerine getiremiosa aracın içersine hava giriş çıkışı normalden az olur buda=buharlanma ile sonuçlanır saygılarımla


Yapma gözünü seveyim ya, adam arabam 2008  model diyor, bu modelde bir arabanın polen filitresi neden kirlenmiş veya tıkanmış olsun, eğer polen filitresi işlevini yerine getiremeyecek kadar trıkalı veya kirli olsa deiklerin doğru, ama dikkat lütfen araba 2008 model, hangi koşullarda kullanırsa kullansın polen filitresi bu kadar  kısa sürede tıkanmaz, eğer çok yönlü düşünmeden önerilerimizi dile getirirsek arkadaşlarımızı yanıltmış olmazmıyız, bu arkadaşımız gidipte yepyeni filitreyi değiştirise parsına yazık olmazmı?
Not=kimseye laf falan atmak gibi bir amacım yok, sadece kendi söylediğm bana çok komik geldi , yani 2008 model arabanın değiştirme zamanının gelmiş olması, bu kadarcık bir esprininde kimseyi kırmadığını ümit ediyorum.
Logged
poşetçay

« Yanıtla #13 : Şubat 24, 2008, 05:31:43 ÖS »

sss
Logged
metinantepli

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #14 : Şubat 25, 2008, 10:50:11 ÖS »

buharlanması havayı içeride dolastıran tuşa basılıysa buğulanma yapar benim araçtada yapıyor dışardan havayı içeriye alacak şekilde deneme yapınız
Logged
emrebey106


Yaş: 31
Yer: ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2008, 10:01:01 ÖS »

Aynı sorun benım aracımdada var. bu hondayı dava edecem en sonunda:(
Logged

emrebey106
zeki_u


Yaş: 47
Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #16 : Mart 09, 2008, 02:34:25 ÖÖ »

Merhaba,
Buğulanmanın tek sebebi havadaki nemin yoğuşması veya yoğuşacak kadar fazla olması,
Herzaman yapılması gereken şey aracın normal kullanım koşullarında fanı 1 konumuna almanız, kanal seçimini de dış hava konumuna ve ön cama verecek şekilde ayarlamanız olacaktır. Bu durumda sıcaklığı da konforlu olacak dereceye ayarlamanız. Bu size araç içinde her zaman temiz hava (oksijen) gelmesini sağlayarak konforu arttıracaktır. Hava yağmurlu olduğu ve içeride 1 den çok işi olduğu zamanlar klima ile havanın nemini almakda diğer çözümdür.
yağmurlu havalarda üzeri ıslak kişi araç içine girdiğinde yukarıdaki tarif edilenler yapılmaz ise camda buğulanma kaçınılmaz. olur. Umarım faydallı olmuştur.
Saygılarımla
Zeki UGUZ
en önemli
Logged
Kemalhan

« Yanıtla #17 : Mart 09, 2008, 04:16:14 ÖÖ »

Bu sebepler makul ve doğal, tabi son derecede doğru, ama anladığım kadarıyla arkadaşımız aynı koşullarda başka araba kullandığında buhar falan olmamış, o zaman kendi arabasının bir havalandırma sorunu var demektir
Logged
ansev

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #18 : Mart 10, 2008, 01:54:38 ÖÖ »

    iyi günler
gercekten baska bır aracı 3 gunluğune kullanma fırsatım oldu.aynı hava kosullarında ne bır buhar ne bır sey
boyle bır karsılastırma ımkanım omasaydı acemıyım der gecerdım. ayrıca yenı civic sahibi baska tanıdıklarlada konustum.

mesela artık havalar ıyı gıdıyor bu havalarda araclar buhar yaparmı sadece merak ogrenmek ıcın.benım arac bazen yapıyor mesela.benim aklıma gelen on yolcu kapısının kapanmasında bir garıplık var dıger ucunden farklı bır ses cıkıyor kapanınca, cam ızolasyonu ıle ılgılı bır sorunmus gibi geldi ordan bır yerden hava alıp buharlanma yapıyorda olabilir.arabalar konusunda donanımlı olmadığım ıcın acıklama getıremıyorum.
Logged
Kemalhan

« Yanıtla #19 : Mart 10, 2008, 03:46:06 ÖÖ »

iyi de hava alınca değil, havasız kalınca buhar yapar, soğuk havalarda araba kalabalık olunca bendede oluyor, ön camı hava vererek, arka camı rezistansı açarak çözüyorum, ama yan camları buhardan arındırmak için cam açmak şart oluyor
Logged
Sayfa: [1] Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: