Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] Yazdır
Gönderen Konu: 2.. vitesten 1. vitese geçişte sorun  (Okunma Sayısı 3016 defa)
nemo_55


Şu Anda Sitede Değil


« : Ocak 13, 2010, 12:52:41 ÖÖ »


Arkadaşlar aracımda son bır kac aydır 2. vitesten 1. vitese geçişlerde bir zorlanma yaşıyorum
süratim 10  15 km ye düşmeden 1. vitese geçmiyor araba. diğer vites gecişleri düzgün

sorunun cozumu  nedır acaba?
Logged

Kadını gosteren etek . Erkegı gosteren Vtek
türkön


Yaş: 34
Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Ocak 13, 2010, 01:02:34 ÖÖ »

acaba süratin kaçtayken 1 geçmeyi deniyosun anlamadım??? 15 km de 2 den 1 geçer de mesela 40 la giderken 1 geçer mi pek sanmam.daha doğrusu hiç denemedim. bildiğim bişi var ki o da sıralı vites değiştirirken 1 den 2 ye, 2 den 3 e, 3den 4 e ...... vites geçişiyle hareket halindeyken 2 den 1 e vites geçiş hissi zaten farklıdır.sıralı değiştirirken vites sanki kayarak geçer ama 2 den 1 e düşürürken ( hareket halinde ) vitesin dişlisini hissedersin.bu da normaldir.sorununu biraz daha açarsan belki yardımcı olunabilir.
Logged
Time-R

« Yanıtla #2 : Ocak 13, 2010, 03:46:23 ÖÖ »

Yaptigin sey cok tehlikeli neden boyle birsey yapmak istiyorsunki?
Logged
fsunnetci


Yaş: 34
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır


« Yanıtla #3 : Ocak 13, 2010, 12:42:14 ÖS »

japon otolarında bu 2 den 1'e geçiş biraz sert olur ama geçer sonuçta..aynı geri vites'e geçerken biraz sıkı geçmesi gibi..10,15km sürat yaparken 1'e atabilirsin ama buna gerek duymaz araç çünkü 2.vites'de araç kendini topluyor zaten hertürlü.hatta direk 2.vites bile kalkarsın toyota ve honda'larda ama sağlıklı birşey değil tabiki bu Smiley sonuç olarak korkulacak birşey yok bence eğer şanzumanda sorun olsa idi vites geçişleri küçükten büyüğe geçişlerde sorun yapardı.
Logged

TEG
sogulcan


Yaş: 32
Yer: KİLİS/DENİZLİ
Otomobil: VTEC II
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Ocak 13, 2010, 04:03:14 ÖS »

15 km hızın altına inmeden 1. vitese düşmek zaten doğru bişey değil dişliler ve motor açısından.Küçükten büyüğe doğru seri geçişlerde sorun yoksa, ben de bi problem olduğunu sanmıyorum.Benim arabanın da geri vites geçişleri biraz sert ve zor oluyo.ama seri geçişler çok yumuşak.
Logged

Farım da açık yolum da!!!
memogol


Yer: istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #5 : Ocak 13, 2010, 04:33:57 ÖS »

ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??
Logged
caner2


Şu Anda Sitede Değil

T.H.T'nin Gücü Adına.. :)


« Yanıtla #6 : Ocak 13, 2010, 04:36:41 ÖS »

15 km hızın üstünde giderken 1.vitese neden geçmek istiyorsun.fikrimce 1. vites sadece kalkışlarda kullanılmalı ama bencee
Logged
mali


Yaş: 32
Yer: ANTALYA
Otomobil: HONDA CİVİC 2012 ELEGANCE AT BEYAZ
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Ocak 13, 2010, 11:50:32 ÖS »

zararı yok
5 ten 3 e, attığımıda biliyorum
yeterki arabanın süratı o vitese müsait olun

ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??


zaten 1. vitese araba durmaya yakın bir zamanda geçer
aslında geçmediği daha iyi Smiley
Logged

yalçınn

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Ocak 13, 2010, 11:54:52 ÖS »

bu gayet normal bişey 15 km ile giden araba 1 e zor düşer zaten...
Logged
sogulcan


Yaş: 32
Yer: KİLİS/DENİZLİ
Otomobil: VTEC II
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #9 : Ocak 14, 2010, 03:19:58 ÖÖ »

ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??
zararı yok
5 ten 3 e, attığımıda biliyorum
yeterki arabanın süratı o vitese müsait olun

ARKADASLAR 4.WITESTEN 3. WITESE ATMANIN ZARARI WARMI WEYA 3 DEN 2 YE FELAN YOLDA SERI GIDERKEN WEYA YARIS YABARKEN ??
Aynen 'Mali' arkadaşa katılıyorum yeterli devri bulduktan sonra vites düşürülebilir, ani yavaşlamalarda bende yapıyorum bazen motor freni misali...


zaten 1. vitese araba durmaya yakın bir zamanda geçer
aslında geçmediği daha iyi Smiley

Logged

Farım da açık yolum da!!!
nemo_55


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #10 : Ocak 15, 2010, 07:31:34 ÖS »

15 km hızın üstünde giderken 1.vitese neden geçmek istiyorsun.fikrimce 1. vites sadece kalkışlarda kullanılmalı ama bencee


acaba süratin kaçtayken 1 geçmeyi deniyosun anlamadım??? 15 km de 2 den 1 geçer de mesela 40 la giderken 1 geçer mi pek sanmam.daha doğrusu hiç denemedim. bildiğim bişi var ki o da sıralı vites değiştirirken 1 den 2 ye, 2 den 3 e, 3den 4 e ...... vites geçişiyle hareket halindeyken 2 den 1 e vites geçiş hissi zaten farklıdır.sıralı değiştirirken vites sanki kayarak geçer ama 2 den 1 e düşürürken ( hareket halinde ) vitesin dişlisini hissedersin.bu da normaldir.sorununu biraz daha açarsan belki yardımcı olunabilir.


arkadaslar haklısınız  tabıkı yuksek suratte  gecmemesı dogal ama bazen yokus tırmanırken  frene basıp hız dusunrdugunuzde arabanın   1. vıtes ıstedıgı anlar oluyor. ve gun gectıkce artık daha da gec gırıyor 1. vıtese neredeyse durma noktansına gelıyor ki dişli yuvasını actıgını hıssedıyorum. eeee 2. vıtestede ıkına ıkına  tıtreye tıtreye  gıtmek abes oluyor bıraz.

yanı 1. vıtese dusurme ıstegım keyfı degıl. gereklı oldugu anda atamadıgım ıcın sorun olarak yazdım
Logged

Kadını gosteren etek . Erkegı gosteren Vtek
idsüml


Yaş: 36
Yer: Üsküdar / İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #11 : Ocak 16, 2010, 02:04:02 ÖÖ »

arkadaslar haklısınız  tabıkı yuksek suratte  gecmemesı dogal ama bazen yokus tırmanırken  frene basıp hız dusunrdugunuzde arabanın   1. vıtes ıstedıgı anlar oluyor. ve gun gectıkce artık daha da gec gırıyor 1. vıtese neredeyse durma noktansına gelıyor ki dişli yuvasını actıgını hıssedıyorum. eeee 2. vıtestede ıkına ıkına  tıtreye tıtreye  gıtmek abes oluyor bıraz.

yanı 1. vıtese dusurme ıstegım keyfı degıl. gereklı oldugu anda atamadıgım ıcın sorun olarak yazdım
[/quote]

Aynı sorun bende de var. 93 model Si kullanıyorum. Arkadaşların dediği gibi uygun vites ve uygun devir ile ilgili olduğu kadar, baskı balata ve şanzuman dişlileri ile de ilgili. Benim 1. vites dişlisinde sorun var. Bırak 10-15 km. yi durmadan geçmiyor.
Mümkünse aynı model farklı bir araç kullanın ve karşılaştırın.

İyi geceler
Logged

Gaza BASINCA GİTMEYEN araba GÖRMEDİM     Frene BASINCA DURMAYAN araba GÖRDÜM.
Not_Stock


Yaş: 24
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #12 : Ocak 16, 2010, 10:47:02 ÖS »

Dişlilerde sorun vardır bir baktır derim. yalnız araba 50-60'lada gitse 1.vitese her türlü geçer yani ben bol bol Araç yüklü olduğu zaman vites düşürmek zorunda kaldığım icin ordan biliyorum. Smiley
bunun arabayla bir ilgisi yok bence. keyifli forumlar 93 favoritLX
Logged
rallier_61


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #13 : Ocak 19, 2010, 09:46:17 ÖS »

dişlilerden ziyade,senkromeçler düşünülmeli öncelikle..sonra baskı balata,şanzıman yağı v.s.
Logged
İntegra 8819


Yaş: 23
Yer: İZMİR
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #14 : Ocak 20, 2010, 03:49:40 ÖS »

aynen .. 1. vites senkromenci dusunulmeli ki 15 teyken 1 e atılabilir en azından kompresore sokarken daha fazla suratte bile yapılır .. yaklasık 3,500 4,000 devire denk gelir
Logged
apr_35bucuk


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #15 : Ocak 20, 2010, 04:02:35 ÖS »

Dişlilerde sorun vardır bir baktır derim. yalnız araba 50-60'lada gitse 1.vitese her türlü geçer yani ben bol bol Araç yüklü olduğu zaman vites düşürmek zorunda kaldığım icin ordan biliyorum. Smiley
bunun arabayla bir ilgisi yok bence. keyifli forumlar 93 favoritLX
50 - 60 ile giderken aracın 1 .vitese geçmesinde arıza var bence . aracın çok az yüksek hızda giderken araç 1 e geçmesin motora zarar vermesin diye 1 . vitesler vites  küçültürken kemiklidir. hımm bide 1. viteste kompresör ? bence mantıksız... 
Logged
lazgökhan

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #16 : Ocak 22, 2010, 06:08:59 ÖS »

BANA GÖRE SEKROMEÇLER YADA vites dişlılerııı herkese ıı formlar
Logged
Sayfa: [1] Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: