Gönderen Konu: 1.8 hb i-shift titreme sorunu  (Okunma sayısı 20122 defa)

DarkShot

  • İleti: 16
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #25 : Ocak 27, 2013, 09:19:21 ÖS »
arkadaşlar bende aracımı geri viteste istop edicek duruma geldi ve 1 kerede istop etti ama stpo etmesının sebebi kanımca arabayı yeni calıstırdım 5 kişi ile bayır yukarı geri vitesle cıkayım derken istop etti istanbulda trafiği,nde araba istop edicek duruma geliyor titreme vs vs check system yazısı ile de 2 kere karsılastım 1. normal trafikte bayır yukarı dur kalk yaparken bir anda yazı cıktı ve yazı cıktıktan sonra araba kendini ufak ufak ileri savurma yaptı ve 5 dk sonra yazı sondü sorun neyden  kaynaklandı anlamıs hersey normale döndü bu arada aracımın periyodik bakıma sokacagım yağını suyunu değiştirtcem sorunu yetkili servise bildirsem cihaz ile öğrenebilirlermi yoksa kaz gibi yolarlarmı bilemiyorum bu konuda yardımcı olursanız sevinirim



ilkerkeles

  • İleti: 28
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #26 : Mart 13, 2013, 11:19:18 ÖÖ »

Ben şanzıman yagını kendi istegimle degiştirdim,servise kalsa gerek yok diyor ve ardından garanti süresi
devam eden aracıma yazılım güncelleme yaptırmak istiyorum dedim.Gıkları cıkmadı nedendır anlamadım
Bizim servislerimiz müşterilerini kaz gibi yolmak için programlanmış.

Biraz sert konusun gerekirse kavgadan cekinmeyin (Mal canın yongası) neredeyse olay çıkaracaktım,Bir anda karıştı servis
Şimdi ne titreme kaldı ne başka bir sey.




Aziz_Korsan

  • İleti: 1
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #27 : Ağustos 26, 2013, 01:05:58 ÖS »
Merhaba arkadaşlar,

Bende de 2007 1.8 i-shift var 130.000 km.de geçenlerde bende aynı problemden dolayı otomatik şanzımancıya gittim baskı balata değişti. Ama yukarıda bahsedildiği gibi yazılım olmadığı için ayarlayamadılar servisten yardım alındı vs...

Sonrasında titreme problemi düzeldi. Ancak birkaç defa "check system" ukatılımı ile çark sembolü görüldü ve arabayı vitese geçiremedim. Bir defada aynı şey sürüş esnasında oldu ve vitesi boşa aldı.

Yukarıdaki yorumlardan okuduğum kadarıyla şanzıman yağının değişmesi bu problemi ortadan kaldırıyormuş. Ancak ben 2-3 bin km önce baskı balatayı değiştirdiğimde zaten şanzıman yağıda mecburen değişmiyor mu?

Başlığı açan arkadaş problemi çözemedi mi? Çözüldüyse ne şekilde çözüldü ne kadara mal oldu?

Teşekkürler...

hondayısev

  • İleti: 40
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #28 : Eylül 27, 2013, 11:28:16 ÖÖ »
Herkese merhaba,

"I-Shift tam otomatik bir şanzıman değildir"

Aslında sorun I-Shift şanzımandan ziyade I-Shift i tam otomatik şanzıman gibi kullanmaya çalışmakta :) I-Shift manuel şanzımandan üretilmiş ve aracın debriyajı arka planda sizin yerinize basarak vitesi değiştirdiği bir sistem, yani aracın sizin görmediğiniz bir debriyaj ve baskı balatası var. Tam otomatik şanzımanın yapısı ise baskı balata olmayan tamamen farklı bir yapı. DSG hariç yarı otomatik şanzımanların hepsi(MMT, Easytronik vb..) bu yapıda.

Bu şanzımanı tam otomatikle değil manuel şanzımanla karşılaştırdığınız zaman tepkilerine anlam vermeye başlıyorsunuz, çünkü manuel şanzımandan gelme.

Örneğin manuel yanlış kullanımda nasıl baskı balata yerse buda yer, manuel vites geçişlerini ne kadar hissettirirse buda o kadar hissettirir, manuel nasıl geri kaçırırsa buda kaçırır vb.. Opel,VW vb.. bazı araçlarda yokuş kalkış desteği olduğundan geri kaçırmıyorlar, şanzımanın marifeti değil.

Bu şanzıman biraz narin malesef :) Özellikle geri viteste yokuş yukarı kalkarken yada sıkışık trafikte kullanırken dikkat etmek gerekiyor, zira bu durumlarda şanzıman ısınıp kendini korumaya alabiliyor ve araç bir kaç dakikalığına vites boşta gibi davranıyor.

Yokuş yukarı geri viteste kalkarken vitese taktıktan sonra hemen gaz vermek yerine bir kaç sn bekleyip sonra gazı ezerek basmak daha iyi bir kalkış sağlıyor ve şanzıman bu durumda ısınmıyor.

Sıkışık tarfikte dur kalklarda araç her durduğunda vitesi boşa almak gerekiyor. Vitesi boşa almadığınız zaman araç arka planda yarım debriyaj yapıyor ve baskı balata zamanla yiyor. I- Shiftte baskı balata yemenin en önemli nedenlerinden biri bu, yani problem kronikten ziyade kullanımdan kaynaklı :)

Bu saydıklarım aslında diğer robotize yarı otomatik şanzımanlardada(MMT, Easytronik vb..) geçerli, sadece I-Shifte özgü değil. Onlardada aynı baskı balata problemleri oluyor.

Malesef I-Shiftin kullanımı narin. Yağ, ısınma vb.. herhangibir sıkıntıda şanzıman kendini korumaya alıyor ve 3-5 dk mola veriyor. Fakat doğru kullandığınız zaman keyifli bir şanzıman, ama asla tam otomatik bir şanzıman rahatlığı vermez. O yüzden "ama otomatik şanzıman ... problemi yapmıyor" diyen arkadaşlar maalesef otomatik şanzıman alacak çünkü bu şanzımanın kullanımı böyle :)

ilkerkeles

  • İleti: 28
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #29 : Kasım 12, 2013, 12:20:29 ÖS »
Bu açıklamaya aynen katılıyorum,

2.el olarak aldıgım cıvıc HB i-shıft aracımın benzer şikayetlerı vardı debriyaj baskı balata degişti
şimdi bir sıkıntı yok araca tekrar konfor geri geldi ve bundan sonraki kullanımımı bu açıklada yer aldıgı gibi yapıyorum.

Bu yapılan işlemi şanzıman yagı dahil 1,250 TL hallettim bilginiz olsun.

ilkerkeles

  • İleti: 28
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #30 : Kasım 12, 2013, 12:22:59 ÖS »
 
Bu arada araç 75.000 km'de debriyaj balata degişimi 74,000 km'de yapıldı  1000 km yaptıgım
için tekrar serviste şanzıman adaptasyon yapacaklar.

hondayısev

  • İleti: 40
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #31 : Aralık 02, 2013, 12:05:14 ÖS »
Merhaba,

I-Shift kullanıcılarına bir tavsiye.

Aracıma 2 hafta önce İstanbulda bir yakıt tasarruf cihazı taktırdım. Yaklaşık %10 ekonomi sağlıyor fakat beni şaşırtan yönü cihazın vites geçişlerini belirgin şekilde yumuşatması oldu, yokuş yukarı dahi giderken vites değiştirince araçta yığılma olmuyor.

Cihaz basit bir alüminyum silindirden oluşuyor. Emme manifoldu girişindeki hortum çıkarılıp araya bir T bağlanıyor ve üçüncü kısım bir hortumla bu silindire bağlanıyor. Gaza bastığınızda silindire hava sıkışıyor ve gazı bıraktığınızda sıkışan hava motora iletiliyor. Bu şekilde gazdan ayağınızı çekince arabada yığılma olmuyor ve araç daha yavaş hız kaybediyor.

Yeri veliefendide, Derya usta diye biri. Vites geçişinden rahatsız olanlara tavsiye ederim.

sercanim

  • SeRCaN
  • İleti: 1787
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #32 : Aralık 02, 2013, 06:24:40 ÖS »
Merhaba,

I-Shift kullanıcılarına bir tavsiye.

Aracıma 2 hafta önce İstanbulda bir yakıt tasarruf cihazı taktırdım. Yaklaşık %10 ekonomi sağlıyor fakat beni şaşırtan yönü cihazın vites geçişlerini belirgin şekilde yumuşatması oldu, yokuş yukarı dahi giderken vites değiştirince araçta yığılma olmuyor.

Cihaz basit bir alüminyum silindirden oluşuyor. Emme manifoldu girişindeki hortum çıkarılıp araya bir T bağlanıyor ve üçüncü kısım bir hortumla bu silindire bağlanıyor. Gaza bastığınızda silindire hava sıkışıyor ve gazı bıraktığınızda sıkışan hava motora iletiliyor. Bu şekilde gazdan ayağınızı çekince arabada yığılma olmuyor ve araç daha yavaş hız kaybediyor.

Yeri veliefendide, Derya usta diye biri. Vites geçişinden rahatsız olanlara tavsiye ederim.
+1

eminbilbey

  • İleti: 3
Ynt: 1.8 hb i-shift titreme sorunu
« Yanıtla #33 : Aralık 26, 2020, 10:47:43 ÖS »
<783^2 titreme problemi falan kesildi ama şimdide  check system yazıyor valaha yakasım geldi arabayı, peki bu neyin nesi şimdi.
Kardesim yil 2020 oldu ama ayni sorun bende var cozumunu bulabildin mi