Herkese merhaba,
"I-Shift tam otomatik bir şanzıman değildir"
Aslında sorun I-Shift şanzımandan ziyade I-Shift i tam otomatik şanzıman gibi kullanmaya çalışmakta
I-Shift manuel şanzımandan üretilmiş ve aracın debriyajı arka planda sizin yerinize basarak vitesi değiştirdiği bir sistem, yani aracın sizin görmediğiniz bir debriyaj ve baskı balatası var. Tam otomatik şanzımanın yapısı ise baskı balata olmayan tamamen farklı bir yapı. DSG hariç yarı otomatik şanzımanların hepsi(MMT, Easytronik vb..) bu yapıda.
Bu şanzımanı tam otomatikle değil manuel şanzımanla karşılaştırdığınız zaman tepkilerine anlam vermeye başlıyorsunuz, çünkü manuel şanzımandan gelme.
Örneğin manuel yanlış kullanımda nasıl baskı balata yerse buda yer, manuel vites geçişlerini ne kadar hissettirirse buda o kadar hissettirir, manuel nasıl geri kaçırırsa buda kaçırır vb.. Opel,VW vb.. bazı araçlarda yokuş kalkış desteği olduğundan geri kaçırmıyorlar, şanzımanın marifeti değil.
Bu şanzıman biraz narin malesef
Özellikle geri viteste yokuş yukarı kalkarken yada sıkışık trafikte kullanırken dikkat etmek gerekiyor, zira bu durumlarda şanzıman ısınıp kendini korumaya alabiliyor ve araç bir kaç dakikalığına vites boşta gibi davranıyor.
Yokuş yukarı geri viteste kalkarken vitese taktıktan sonra hemen gaz vermek yerine bir kaç sn bekleyip sonra gazı ezerek basmak daha iyi bir kalkış sağlıyor ve şanzıman bu durumda ısınmıyor.
Sıkışık tarfikte dur kalklarda araç her durduğunda vitesi boşa almak gerekiyor. Vitesi boşa almadığınız zaman araç arka planda yarım debriyaj yapıyor ve baskı balata zamanla yiyor. I- Shiftte baskı balata yemenin en önemli nedenlerinden biri bu, yani problem kronikten ziyade kullanımdan kaynaklı
Bu saydıklarım aslında diğer robotize yarı otomatik şanzımanlardada(MMT, Easytronik vb..) geçerli, sadece I-Shifte özgü değil. Onlardada aynı baskı balata problemleri oluyor.
Malesef I-Shiftin kullanımı narin. Yağ, ısınma vb.. herhangibir sıkıntıda şanzıman kendini korumaya alıyor ve 3-5 dk mola veriyor. Fakat doğru kullandığınız zaman keyifli bir şanzıman, ama asla tam otomatik bir şanzıman rahatlığı vermez. O yüzden "ama otomatik şanzıman ... problemi yapmıyor" diyen arkadaşlar maalesef otomatik şanzıman alacak çünkü bu şanzımanın kullanımı böyle