Gönderen Konu: Rezistans Başlığı sorunu yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar..  (Okunma sayısı 3978 defa)

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Konularda arattım ve 3 konu açılmış ama işime yarar bir bilgi yok istanbulda sanayide yer tarifi var.Aracımın arka cam rezistansının başlıkları kopmuş lehimle yaptırdım derken bir baktım tekrar aynı bunun en sağlam çözümü nedir ?

Bir yapıştırıcıdan bahsediliyor bunu  nereden temin edebiliriz veya farklı olarak ne yapılabilir yeter ki çözüme ulaşsın yaz bitmek üzere ve kış gelmeden yaptırmak istiyorum.

Şimdiden teşekkür ederim.



FERRERA

  • İleti: 47
Ynt: Rezistans Başlığı sorunu yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar..
« Yanıtla #1 : Ağustos 23, 2008, 10:30:53 ÖÖ »
mahir arkadaşım aynı problem bende de oldu. arka kolon montajı yaparken çocuk resistant soketini kırdı. ve orda yapıştırdı çift taraflı ince bantla ama olmadı. forumda konu açtım ama herkes camı değiştir dedi. bende daha önceden duymuştum sıvı iletken yapıştırıcıları. hemen atladım arabaya bauhaus a gittim. orda istemediğin kadar çeşit var. adama dicenki sıvı iletken yapıştırı hemen versinler sana 12 ytl ye bu iş çözülüyo dostum :)

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Ynt: Rezistans Başlığı sorunu yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar..
« Yanıtla #2 : Ağustos 23, 2008, 04:06:35 ÖS »
İlgin için teşekkürler arkadaşım görüşmek üzere iyi forumlar

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Ynt: Rezistans Başlığı sorunu yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar..
« Yanıtla #3 : Ağustos 23, 2008, 04:07:14 ÖS »
Arkadaşlar Bursa da bu yapıştırıcı alan varsa yazsın ben aldığımda yazarım..

civic-007

  • İleti: 56
Ynt: Rezistans Başlığı sorunu yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar..
« Yanıtla #4 : Ağustos 28, 2008, 09:38:50 ÖÖ »
bu sorun bendede vardı tesekkurler arkadasım paylaşımın için.

cevdet

  • İleti: 139
Ynt: Rezistans Başlığı sorunu yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar..
« Yanıtla #5 : Aralık 30, 2008, 05:25:01 ÖS »
Bozuk rezistansı onarabilirsiniz


   
Kış aylarında sürücüler, arka camda oluşan buğu yüzünden sık sık görüş problemiyle karşılaşırlar. Buğuyu yok etmenin tek yolu rezistansı çalıştırmaktır. Ancak çeşitli nedenlerden dolayı kopan ince rezistans telleri, sürücülerin başını ağrıtır. Oysa bu tellerin tamiri, piyasada satılan gümüş sırlı boyalarla birkaç dakika içinde yapılabiliyor.

   
    Buğu yapar
    Her ne kadar yaz aylarında varlığını unutacak bile olsanız, arka cam rezistansı arızalandığında tamiratını siz yapabilirsiniz. Çok ince ve hassas bir yapıya sahip olan rezistans telleri, ya otomobilin camı silinirken ya da otomobil stationwagon ise yükleme sırasında kopar. Isınarak arka camdaki buğuyu yok eden birbirine paralel bağlı bu ince ve hassas yapılı rezistans telleri koptuklarında kendilerini buğu yaparak belli eder. Sağlam olanlar ise görevlerini sürdürmeye devam eder.


    Tamiri 5 dakika


    Çoğu kullanıcı, kopan rezistans telini tamir ettirmeye üşenir. Basit bir tel için servise gitmek zahmetli bir iş gibi görünür. Ancak teller kopmaya devam edince arka cam tamamıyla buğu yapar ve asıl sorunlar da o zaman başlar. Servise gitmek için bütün tellerin kopmasını beklemek yanlış olur. Gümüş sırlı iletken boyalar sayesinde, otomobilinizin rezistansını 5 dakikada tamir edebilirsiniz. Üstelik tek başınıza.


    Rezistans nasıl onarılır?


- Tamir için ilk olarak, tellerden hangisinin kopuk olduğunu tespit etmek gerekir. Bunu anlamak için, rezistans çalıştırılır. Çalışan tellerin üzerindeki buğu çözülürken, kopuk tellerin olduğu bölgede buğu kalacaktır. Buğunun kaldığı bölgede telin üzerindeki kopuk kolaylıkla bulunabilir.


- Gümüş sırlı iletken boyayı kopuk telin üzerine sürmeden önce yüzeyi temizlemek gerekir. Bunun için yüzeyi nemli bir bezle ve diğer tellere zarar vermemek için fazla bastırmadan silmelisiniz.



- Temizlenen zemin kuruduktan sonra, gümüş sırlı iletken boyanın dışarı taşmaması için kutunun içinde bulunan ve ortasında rezistans telinin kalınlığı kadar boşluk olan özel karton, zemin üzerine konulur. Daha sonra, gümüş sırlı iletken boya o boşluğa sürülerek, kopuk iki telin ucu birleştirilir. Eğer kutunun içerisinden, özel delikli karton çıkmamışsa, kopuk kısmın her iki tarafı da bantlanarak boyanın dışarı taşması önlenebilir.

- Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, gümüş sırlı boyaların kullanılmadan önce iyice çalkalanması gerektiği. Boya uygulandıktan sonra, kuruması için 5-6 saat beklemek yeterli. Bu süre zarfında rezistansın çalıştırılmaması gerekir. Ancak bu kadar beklemek istemiyorsanız, bir saç kurutma makinesini boyanın üzerine tutarak daha çabuk kurumasını sağlayabilirsiniz.


    Dikkat


    Gümüş sırlı boya, sadece arka cam rezistansındaki kopuklukları giderebiliyor. Rezistansın ana bağlantı yerlerindeki hasarlarda ve ön camla yan dikiz aynalarındaki ısıtıcılı camlarda bulunan rezistans arızalarında kullanılmaz.


fortunam

  • İleti: 14
aynı sorun benim aracımdada vardı.kopuk soketi yapıştırmak için iletken sıvı yapıştıtıcı aradım durdum ama bulamadım.Henkel 'in Loktite sıvı ieltken yapıştırıcısı varmış ama bulmak nafile.Hnekele defalarca mail attım bu konuda nereden bulabilirm diye ama sonuç alamadım.En sonunda kipadan 12 ytl ye  patteks çift taraflı yapışkan bant aldım bantın  sadecde tek yüzünü kullanarak soketi arka cama yapıştırdım.Yaklaşık 3 saatik bir süre sonra bastım dü :guleguleğmeye ve res :gitaristans yapıştı.Orjinal camı değiştirmekten kurtuldum.

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Teşekkürler buraya açıklama yazmadım eğer gerek duyarsanız birkaç konudada daha çözümü olmuştu benim işimi bir camca 10 ytl ye başlıkları direk iptal etti direk cama lehimledi ve suan cok güzel çalışıyor rezistans maşallah..

paylşm için tşkkrleR