TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Problemler ve Çözümleri => Konuyu başlatan: Ferhat48 - Mart 03, 2017, 03:36:20 ÖS
-
Isı müşüründen veya hız sensöründen araba kendini korumaya alırmı araba ısındıktan sonra kesiyor >ag
-
Beyfendi tam olarak sorunun ne olduğunu anlatırsanız tecrübesi olan değerli forum üyeleri yardımcı olacaktır inşaallah.
-
Dispiratör bobininden araba istop edermi ?
-
Dispritör bobini dediğinize göre araç oldukça eski model olmalı, bobinin sağlıklı çalıştığını kabul ederek, öncelikle bobin ile dispritör arasındaki ana elektrik kablo uclarını ve takıldığı yerleri yağsız, fren kaliper temizleyici sprey ile temizleyin. Aynı şekilde dispritörden bujilere giden kabloların uclarınıda temizlemeli, dispritör kapağı içindeki tırnaklar birikimlerden temizlenmeli, aşınma seviyesi çok ise kapak yenilenmeli, yine kapak içindeki tevzi makarası temizlenmeli gerekiyorsa yenilenmeli... vs, tabii hepsinden önce profilinizde aracınızın ne marka hangi model ve yılını belirtmiş olsaydınız daha doğru tahminlerde bulunabilirdik.
-
Alıntıdır :
Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır?
Sorumuza motorun standart temposunda çalışmamasından başlayabiliriz. Marş bastığımız andan itibaren başlayan çalışmadaki isteksizlik, peşi sıra gelen lokurtuya yerini bırakır. Bobindeki probleme göre değişkenlik gösteren ateşleme eksikliği, bir veya daha çok silindire giden bujinin ateşleme yapmamasıyla kendini gösterir. Ateşlenmeyen silindire püskürtülen yakıt, ateşleme yapılmadığı için yanmadan egzosa itilir. Hissedilir derecede çiğ yakıt kokusu yayarken, yanmamış yakıt katalizöre ulaşıp yaklaşık 400 derece sıcaklıkta yanar ve katalizör peteklerini eritir. Egzos yolu tıkandığı, motor gazı atamadığı için çekişten düşer. Bir dünya para verip orijinal katalizör taktırabilirsiniz veya içini boşalttırıp teneke vurma sesiyle seyredebilirsiniz hiç olmadı katalizörün içine tel susturucu takılarak her türlü size masraf açacaktır.
Ateşleme bobini arızasına neler sebep olur?
EGR valfi diye bilinen, egzos gazını motora vererek yanma kalitesini euro emisyon normlarına uyum sağlama amacıyla düşürmeye yarayan parça kurum oluşumuna sebep oluyor. Bujilerin de yıpranmış olması kurum oluşumunu tetikliyor. Silindir kapağı, subaplar kurum bağlar ve silindirlerdeki kurum sebebiyle iç hacimde kayıp meydana gelir. Yanma kalitesi gereğinden fazla düşünce O2 sensörünün zengin karışım algılaması sebebiyle ECU ateşleme bobinine verilen elektriğin şiddetini amper değerini artırır yanma kalitesinin dengelenmesi için, sürekli ateşleme bobinine binen yük sebebiyle bir noktadan sonra ateşleme bobini ömrünü erken tamamlamış olur. Sorunun kaynağını çözmeden bobinin yenisini takmanız maddi açıdan külfet teşkil eder çünkü yanma kalitesi sorunu devam edecek bobin tekrar bozulacaktır...
Çözüm olarak silindir kapağı açılması ve subapların değişmesi olarak tespit edilir ustalarca, ustanın insafına kalmış bir şekilde 1000-1500 lira civarı masraf çıkartılabilir. Ancak aracınız orijinalse silindir kapağının sökülmesi, taşlanması risk teşkil edebilir bu sebepten carbon clean yaparak da motordaki kurumlardan kurtulabilirsiniz.
Kaynak: http://www.opelim.net/forums/teknik-...ml#post1901604
-
arabanın marka modeli vs vs yok
burada yorum bekliyorsunuz
arabanız kaç model arızası nedir