TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Teknik Bilgiler => Konuyu başlatan: poker128 - Ekim 05, 2013, 01:26:41 ÖS
-
Mrb arkadaslar bildigimiz eg kasalarda ex model 90 bg araca, si in silindir kapagi takilirmi, degisikli gerekiyormu hic bilen uygulayan birisi varsa yardimci olsun.
-
Mrb arkadaslar bildigimiz eg kasalarda ex model 90 bg araca, si in silindir kapagi takilirmi, degisikli gerekiyormu hic bilen uygulayan birisi varsa yardimci olsun.
Selam dostum... Vallaha Tabiki tam ustadi degilim fakat, cok zaman harciyorum diyebilirim sana bunlara... suanda bende tam d17a2 motora d16y8 silindir kapagi takamaya calisiyorum ama farkli yillarda oldugu icin yag drenaj sorunu yasaniyor. ayrica external cikis yapabiliyorsun ama turbo ile beslediginde nekadar sagli olur? orasi bilinmez... Sana en basitinden tavsiyem git bir parcaciya ve deki bana D15B3 silindir contasi ve D16a9 Contasi verirmisin karsilastirma yapmam lazim de... Turkiyede cok fazla bu isi yapan olmadigi icin silindirlerin arasindaki farkliliklarin fotografini yayini zor bulursun. ama ben sana ornek olsun diye suanda ustunde calistigim konu hakkinda fotolar koyacam. Neyse iki contayi ust uste koy ve butun deliklerin birbini tuttugundan emin ol. Foto cek koy buraya ben sana soylerim olurmu olmazmi? yada ne sartlarda olur... Fotolari lutfen net cek... Hadi kolay gelsin...
Yani sira iki motor arasindaki en onemli sayila bilinecek iki fark yag cubugudur... saniyorum sen singel over head cam dan double over head cam'a gecmek istiyosun. yag cubugunu locate et ve bana tam nerde oldugunu goster. fotolara bakinca senin icin bir arastirma yaparim. tabi bu motoru intaki ustunde alacaksin. burada dizzy diyolar distiribitorlu motora... dizzy motorlarin en guzel yani intake baglantilarini yaptiktan sonra buji ve distiributor beyinden bagimsiz calisiyor...
(http://i282.photobucket.com/albums/kk253/speedfoos/Honda%20Stuff/D16%20head%20on%20D17%20block/D16-D17-Head-mating-comp.jpg)
(http://i282.photobucket.com/albums/kk253/speedfoos/Honda%20Stuff/D16%20head%20on%20D17%20block/D16-head-D17-HG-whole.jpg)
(http://i282.photobucket.com/albums/kk253/speedfoos/Honda%20Stuff/D16%20head%20on%20D17%20block/D16-head-D17-HG-pass.jpg)
(http://)
-
bak bu en ustteki fotoda gosterilen kirmizi cizgili yerler ( usteki silindir kapagi d16 altindaki d17 ) yag derenaj farkini gosteriyor... d 16 egzost tarafindaki yag bosaltim yerleri blok ile opusmuyor...
Cozum>>>
Kaynak yaparak blok taki yag dreneji kapayip, disardan delik acip ustune valf takip yag karterine uzatmak.
uzun is ama olur.
ayrica d16 d17 motorlarinin yag cubuk yerleri farkli olmalarina ragmen blokta bulunan delikler ile opusmesidir. yani yag cubugu direksiyon pompasinin yanindan yag kapagina sorunsuz olara gecis yapabiliyor. ama senin aracini bilmiyorum.
-
Hayali bile güzel :D
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
-
Kankacım olaya ayrı bir boyut kazandırdın :D
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
oncelikle ozurdilerim aralarda oyle aliskanlik yabanci kelime cikiyor. dikkat edicem... EGR olayi evet var dedigin gibi fakat sistem cok basit... Komple kafa ve manifold kullandigin icin EGR seni yormuyor... Yani sira EGR i kandiran sensorlerde mevcut... Yapilan tum calismalarda d17 biloga y8 kafa takmak mumkun fakat 100% verimli degil... Az once o yuzden Kararimi verdim ve Crower'dan Camshaft seti ve valf yaylari aldim... Arada kalmistim y8 kafami toplasam diye... ama sonunda karar verdim... ben %100 guvenli bir performans istiyorum... cok para harcicam motoruma, bir ekstradan 30hp icin cop etmek istemiyorum hic birseyi... sanirim anlamissinizdir... bu arada en buyuk sorun su! Disardan acabiliyoruz yag cikislarini kafaya fakat verim sifir... ayrica denemelerde kafaya delik aciyoruz tam blogun optugu yerdeki bloga ait yag inisinden ama kafadan deldigimiz matkap ucu ya manifolttan cikti yada direk kafayi gecip yuzeye cikti... anlicaginiz... tavsiye etmiyorum... B serileri kadar degisken ve uyumlu degil d serileri
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora :D
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora :D
Kardesim merhaba... :D Suanda Darton Sleeves almak uzereyim bana bir yardim edermisin beraber bakalim...
http://www.ebay.ca/itm/200901232586?ssPageName=STRK:MEBOFFX:IT&_trksid=p3984.m1427.l2649
Sunu aliyorum suanda d17a2 motora sorunsuz olacagini saniyorum... yani sira Crowerdan stage2 cam shaft we yay kiti ile retainers aldim.
Ve ayrica
Wiseco 75.5mm piston ve K1 Technologies H-beam forged piston kolu pn HH5394ACAB4-A aliyorum. nediyosun?
-
http://www.ebay.ca/itm/271194734687?ssPageName=STRK:MEBOFFX:IT&_trksid=p3984.m1427.l2649
piston ve kolu
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora :D
Darton 400-100 alirsa takar ama iyi boost edemez. :)
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora :D
Darton 400-100 alirsa takar ama iyi boost edemez. :)
darton ıle tabııkı takar ama orjınal bloğa orjınal gömlekler ıle nasıl takacak onu soruyorum ben
-
ruyasinda :D
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
1- d17 motorda egr nın blokla alakası yok tamamen silindir kapagı ile alakalı egr işi
2- d17 motorun krankını d16y8 e yada z6 ya takamazsın
3-vitara piston hem tepeli değildir hem suzuki vitaranın pistonu değildir ( vitara pistonun göbeği oyuktur bu sebeple turbo setupında kullanılır daha fazla basınc acabılmek adına)
4-d17 şanzımanı için 4.928 için bir final yoktur , üretilmemiştir, d17 şanzımanın final dişli oranı 4.40 tır
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
1- d17 motorda egr nın blokla alakası yok tamamen silindir kapagı ile alakalı egr işi
2- d17 motorun krankını d16y8 e yada z6 ya takamazsın
3-vitara piston hem tepeli değildir hem suzuki vitaranın pistonu değildir ( vitara pistonun göbeği oyuktur bu sebeple turbo setupında kullanılır daha fazla basınc acabılmek adına)
4-d17 şanzımanı için 4.928 için bir final yoktur , üretilmemiştir, d17 şanzımanın final dişli oranı 4.40 tır
ansiklopedi gibi adamsin kardesim :D Nerden geliyor bu bilgiler? ne kullaniyorsun sen ? 1000hp honda falanmi :D ozelden numarani yazsana bisey lazim olursa buradan benim kanalimdan gelmesine yardimci olurum... whatsapp dan yazariz.
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora :D
yusuf 1.si 76 yi takan 78 de takar burası istanbul burda hacı darton diye bir olay var unutma ;)
yusuf yazdığımı ii oku ben d17 şanzumanı için sölemedim zaten ozanın arac otomatik :D
bir de y8-z6 bloğa 1.7 krang olmaz diyorsun bak bu söylediğini erkut duymasın :D
vitara hakkın da saygılarımı sunuyorum benim bloktaki 76 mm şimdi yapılanlara bakınca yanlış olduğunu gördüm
-
ruyasinda :D
ozan seni de rüyam da gördüm aman haaa :D :D :D
-
33ozn88 sevgili arkadaşım ilk olarak paylaşımların güzel ama şunu unutma yazdığın yazıları türkçe olarak yazarsan ben ve diğer arkadaşlarım daha iyi anlarlar ;)
birde d17 motor da benim bildiğim kadarı ile egr olayı var bu yüzden d16y8 sohc vtec kapak takman için bayağı işin zor
benim hatırladığım kadarıyla i-vtec kapak bulursan tam istediğine ulaşmış olursun yanlışım varsa düzelt
yada şöle birşey yapabilirsin
kendi biloğunu söküp yerine z6 veya y8 blok alıp kendi bloğunda ki krangını ve kolarını swaplaya bilirsin piston çapınıda tepeli suzuki vitara pistonuyla stroker yapabilirsin yani araban yaklaşık olarak
d16y8 blok
d17a2 krang ve kolar
78 mm pistonlarla
1780cc civarında olur
bu arada kapak olarakta y8 kapağı kullanarak stage 2 egzantirikle destekleyim çok canlı bir motora kavuşabilirsin tabiki de şanzumanı unutmamak lasım
final drive olarak 4.928 kullanırsan 7500 rpm de 215 kmh kesiciye girersin ;)
78mm pistonu nasıl taktın laa d16 motora :D
yusuf 1.si 76 yi takan 78 de takar burası istanbul burda hacı darton diye bir olay var unutma ;)
yusuf yazdığımı ii oku ben d17 şanzumanı için sölemedim zaten ozanın arac otomatik :D
bir de y8-z6 bloğa 1.7 krang olmaz diyorsun bak bu söylediğini erkut duymasın :D
vitara hakkın da saygılarımı sunuyorum benim bloktaki 76 mm şimdi yapılanlara bakınca yanlış olduğunu gördüm
1-dartonla zaten olur dedik , orjınal blokta olmaz memedim tarantınom
2- d17 96-99 ex krankını (türkiyede yok) d16v1 e yada d17a2 ye takamazsın işlemsiz ( kimin duydugu umrumda bıle değil)
3-vitara piston dediğim gibi cr düşürür d16 da cr yükseltmez
-
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)
işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)
-
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)
işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)
alayımda neresıne işlem yapacaz onu bılmıyorum ahahaha :D sor bakalım 5 yaşındaki oğluna o biliyodur belki :D
-
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)
işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)
alayımda neresıne işlem yapacaz onu bılmıyorum ahahaha :D sor bakalım 5 yaşındaki oğluna o biliyodur belki :D
kanka bazen ben motoru toplarken (motorsiklet) yanımda oluyor baba bu olmaz bab şu olmaz sen yanlış yere takıyorsun hahah laflara bak hehh kanka şaka bi yana öle bir niyetin varsa
erkutla konuş o 1.7 projesini yaptı biliyor neyin nerden kesileceğini ;)
-
kanka telefon veriyim ara orada var kanka istersen alabilirsin ;)
işlem yapılmadan olmayacağını benim 5 yaşında ki oğlumda bilir zaten ;)
alayımda neresıne işlem yapacaz onu bılmıyorum ahahaha :D sor bakalım 5 yaşındaki oğluna o biliyodur belki :D
kanka bazen ben motoru toplarken (motorsiklet) yanımda oluyor baba bu olmaz bab şu olmaz sen yanlış yere takıyorsun hahah laflara bak hehh kanka şaka bi yana öle bir niyetin varsa
erkutla konuş o 1.7 projesini yaptı biliyor neyin nerden kesileceğini ;)
ben o vatandaşla konuşmuyorum düşmanız biz , evet 1.7 yaptıgını bılıyorum ama onun kullandıgı 1.7 krank bızım d16v1 motorlara olmuyor ancak d14- d16y4-d15b motorlara koyulabılıyor kıı zaten o da öyle yaptı , yoksa onun aldıgı krankı benım sıyah vtec2 yı yüklerken ben alacaktım zaten ama baktım olmuyor benım motora vazgeçtim
-
Simdi anlasildi denon :) sen uzay mekigi imalatcisiymissin... Desene atolyemiz var diye:)
-
Simdi anlasildi denon :) sen uzay mekigi imalatcisiymissin... Desene atolyemiz var diye:)
yok canim estagfurullah oole degilde modifiye adina gerekli mekanik parcalarin imalatini kendim yapabiliyorum sadece bu
-
:) denon kardes simdi az once tornacidaydim. Adamla enine boyuna konustuk... Dedigin gibi darton 400-100' u bloga uygulama isi cok pahali ve zahmetli... Adam sadece gomlekleri takmaya $1200 istedi. Makina kirasiymis... Bana dedigi sey su... Bu gomlekler 500 hp ile 700hp arasindaki projeler icin uygun. Neden bukadar batiriyosun kendini dedi. Anlattim onada planim 300 - 350 arasi turbolu bir motor dedim oda bana ozaman dry darton kullanalim onlar duz iki seviyeli dedi. Hem daha ucuz parca olarak hemde iscilik $300... Bu konuda adamin soyledikleri beni ikna etti. Sen ne diyorsun? Yani sira wiesco piatonlarda 75mm ile 75.5mm arasindaki tek fark bana ekstra para odemen gomlekleri genisletmem icin dedi... 75.5 lerin yapilma amaci blok piston yuvasi rektefiyeye ihtiyac duyan araclar icin performans adina bir etkisi yok dedi... Hatta istersen darton bile cakma dedi pistona eger 300-350 hedefliyosan. Ama rpm olarakda 8000 redline i gecme dedi... Zaten crower specs lerindede 8000rpm red line. Birde guzel kardesim birkac sorum var sana. . . bu aldigim parcalarin hepsi. Turkiyedeki em2 vtec 2 araclarda kullanila bilinirmi? Egzantirik piston ve kollari gomlekler ??? Ve turbosuz halde ne gibi bir performans elde edebiliriz tahminen... Ayrica adam balans etmekndiye biseyden bahsetti. Crank i ve rodlari traslayip balans yaparsak hp kaybin olmaz ekstradan 10hp alirsin diyor. Bununda bedeli $300... Yani sira bana bu hondatayi biraz anlat kardesim... Nasil calisiyor bu meret? Universal baglantilari alip takip birakiyormusun? Yoksa onlari yapip araci bilgisayara baglayip specleri degistiriyormusun. Bildigim kadari ile orjinal ecu nun yerine takicaz onu. . . ogrenmek istedigim montaj icin birine daha parcalanacakmiyiz? Ve kardesim tam olaral hondata ne yapiyor??? Son sorumda sudur fuel management demissin. O tam olarak nedir acarmisin onda gunahimiz ne merak ediyorum... Ya bir cok seyi biliyorim aslinda ama terimler yabanci geliyor. Eger managementten kastin 550 cc lil enjektor koyup fuel pumpindegistirmekse o bildigim bir husus... Yardim lutfen :) istersen benim concept civic R topigimden tartisalim bunlari. Araci toplarken senin bilgilerinden yararlanmak isterim kardesim
-
:) denon kardes simdi az once tornacidaydim. Adamla enine boyuna konustuk... Dedigin gibi darton 400-100' u bloga uygulama isi cok pahali ve zahmetli... Adam sadece gomlekleri takmaya $1200 istedi. Makina kirasiymis... Bana dedigi sey su... Bu gomlekler 500 hp ile 700hp arasindaki projeler icin uygun. Neden bukadar batiriyosun kendini dedi. Anlattim onada planim 300 - 350 arasi turbolu bir motor dedim oda bana ozaman dry darton kullanalim onlar duz iki seviyeli dedi. Hem daha ucuz parca olarak hemde iscilik $300... Bu konuda adamin soyledikleri beni ikna etti. Sen ne diyorsun? Yani sira wiesco piatonlarda 75mm ile 75.5mm arasindaki tek fark bana ekstra para odemen gomlekleri genisletmem icin dedi... 75.5 lerin yapilma amaci blok piston yuvasi rektefiyeye ihtiyac duyan araclar icin performans adina bir etkisi yok dedi... Hatta istersen darton bile cakma dedi pistona eger 300-350 hedefliyosan. Ama rpm olarakda 8000 redline i gecme dedi... Zaten crower specs lerindede 8000rpm red line. Birde guzel kardesim birkac sorum var sana. . . bu aldigim parcalarin hepsi. Turkiyedeki em2 vtec 2 araclarda kullanila bilinirmi? Egzantirik piston ve kollari gomlekler ??? Ve turbosuz halde ne gibi bir performans elde edebiliriz tahminen... Ayrica adam balans etmekndiye biseyden bahsetti. Crank i ve rodlari traslayip balans yaparsak hp kaybin olmaz ekstradan 10hp alirsin diyor. Bununda bedeli $300... Yani sira bana bu hondatayi biraz anlat kardesim... Nasil calisiyor bu meret? Universal baglantilari alip takip birakiyormusun? Yoksa onlari yapip araci bilgisayara baglayip specleri degistiriyormusun. Bildigim kadari ile orjinal ecu nun yerine takicaz onu. . . ogrenmek istedigim montaj icin birine daha parcalanacakmiyiz? Ve kardesim tam olaral hondata ne yapiyor??? Son sorumda sudur fuel management demissin. O tam olarak nedir acarmisin onda gunahimiz ne merak ediyorum... Ya bir cok seyi biliyorim aslinda ama terimler yabanci geliyor. Eger managementten kastin 550 cc lil enjektor koyup fuel pumpindegistirmekse o bildigim bir husus... Yardim lutfen :) istersen benim concept civic R topigimden tartisalim bunlari. Araci toplarken senin bilgilerinden yararlanmak isterim kardesim
teker teker gel yavvv , soruları sırayla sor kı neye cevap verecegımı karıştırmayayım :D
-
Gel kardesim benim konuda tartisalim bunu burayi mesgul etmeyelim
http://www.teamhondaturkey.com/forum/motor_modifiye_do_it_yourself_teknik_bilgiler/2001_honda_civic_sedan_concept_r_4wd_projem_ruya_degil_gercek-t74866.0.html
-
ne alakası var canım biz burayı meşgul edelim ki başkalarıda tartışmalardan ileride istifade etsin , doğruyu bulsun ;)
-
Ya ne bileyim. Buradaki forumlarda kisiler bu konularda biraz hassas... Bana uyar :)
-
Simdi oncelikle aldigim tum parcalar tukiyedeki em2 vtec ile uyumlumu?
-
neler aldın liste olarak yaz hele bi
-
Buradakilerden kastim amerika bu arada :)
-
Crower stage 2 egzantrik pn:63461T
Crower stage 2 valf yaylari ve turkce adini bilmiyorum "titanyum retainers" pn:84166
Apr blok vidasi
Wiesco piston d17 motor icin 75mm
K1-hbeam piston kollari tek parca uretim d17 motor icin
Dry dalton sleeves ve blol koruma.
Simdilik bunlar. Tabi piston bilezikler ve piston kolu bilyeleri falanda var
-
turbo ve işletim sistemi seçimin ne olacak ?
-
Sen soyleyeceksin ustam :) 300-350 yeter bana
-
Ben garrett apr70 t3 60mm duaunmustum. Kac bar basarim bu setup la?
-
Sen soyleyeceksin ustam :) 300-350 yeter bana
300-350 hp coook zor an fazla 250-280 alabılırsın max. basıncın 1.3 bar olur
eger bu setup a methanol kitide eklemezsen 250 hp bile zor ;)
-
ne kitidir o? bir saniye suanki stock sistemdemi 250hp alirim? eger 550cc enjektor hondata falan takinca fark yaratmazmi? bu arada methnol ndir?
-
birde 1.3bar kac psi yapmakta? sanrim 18 falan dmi? cok degilmi motorum kaldirirmi? twin scrooled turbo yada twin turbo taksak yermi?
-
bilgi paylaşımı die ben buna derim tşkler
bilgi konusunda bi anda şampiyonlar ligi gibi oldu :)
-
bilgi paylaşımı die ben buna derim tşkler
bilgi konusunda bi anda şampiyonlar ligi gibi oldu :)
yok canim estafurullah... Buyuk Sampiyon denon kardes. biz ancak sampiyonlar liginde R madrid karsisindaki rakip takim gibi kaliriz :)
-
bilgi paylaşımı die ben buna derim tşkler
bilgi konusunda bi anda şampiyonlar ligi gibi oldu :)
yok canim estafurullah... Buyuk Sampiyon denon kardes. biz ancak sampiyonlar liginde R madrid karsisindaki rakip takim gibi kaliriz :)
bu tarz projelere başlamak bile büyük cesaret :)
-
bilgi paylaşımı die ben buna derim tşkler
bilgi konusunda bi anda şampiyonlar ligi gibi oldu :)
yok canim estafurullah... Buyuk Sampiyon denon kardes. biz ancak sampiyonlar liginde R madrid karsisindaki rakip takim gibi kaliriz :)
bu tarz projelere başlamak bile büyük cesaret :)
Sorma Kredi kartlarini artik guvenle arabanin icinde birakabiliyorum :D cunku limitlerim full :D
Darton Dry Gomlekler ve blok guard
Wiseco 75.mm Pistonlar ve CP Bilezikler 8.8.1 basinc pistonlarda ( turbo icin )
K1-HBeam Forged 200gr Piston kollari ve ARP piston kolu bilyesi
Crower Stage2 Dereceli egzantirik 8000RPM red line
Crower Stage2 Valf Yaylari
Crower Stage2 Titanyum Valf kafalari
Crower Stage2 Highperformance Valfler
High End Yag pompasi
Torna isciligi
Montaj
Hersey dahil Bak Orda $4000 Yatiyor... Daha turbo kiti, Beyin, HRVSanziman ve depriyaj, 550cc enjektor kiti ve CRV Shaft ile difrensiyelide haric yani! Tahmini $7-8000'a Cikicak... Yasin Tatile gidemicez, paso borc odicez...
-
bilgi paylaşımı die ben buna derim tşkler
bilgi konusunda bi anda şampiyonlar ligi gibi oldu :)
yok canim estafurullah... Buyuk Sampiyon denon kardes. biz ancak sampiyonlar liginde R madrid karsisindaki rakip takim gibi kaliriz :)
bu tarz projelere başlamak bile büyük cesaret :)
Sorma Kredi kartlarini artik guvenle arabanin icinde birakabiliyorum :D cunku limitlerim full :D
Darton Dry Gomlekler ve blok guard
Wiseco 75.mm Pistonlar ve CP Bilezikler 8.8.1 basinc pistonlarda ( turbo icin )
K1-HBeam Forged 200gr Piston kollari ve ARP piston kolu bilyesi
Crower Stage2 Dereceli egzantirik 8000RPM red line
Crower Stage2 Valf Yaylari
Crower Stage2 Titanyum Valf kafalari
Crower Stage2 Highperformance Valfler
High End Yag pompasi
Torna isciligi
Montaj
Hersey dahil Bak Orda $4000 Yatiyor... Daha turbo kiti, Beyin, HRVSanziman ve depriyaj, 550cc enjektor kiti ve CRV Shaft ile difrensiyelide haric yani! Tahmini $7-8000'a Cikicak... Yasin Tatile gidemicez, paso borc odicez...
hrv şanzıman , crv shaft & difransiyel neyin nesi , kanadada em2 ler arkadan itişli mi ?
-
bilgi paylaşımı die ben buna derim tşkler
bilgi konusunda bi anda şampiyonlar ligi gibi oldu :)
yok canim estafurullah... Buyuk Sampiyon denon kardes. biz ancak sampiyonlar liginde R madrid karsisindaki rakip takim gibi kaliriz :)
bu tarz projelere başlamak bile büyük cesaret :)
Sorma Kredi kartlarini artik guvenle arabanin icinde birakabiliyorum :D cunku limitlerim full :D
Darton Dry Gomlekler ve blok guard
Wiseco 75.mm Pistonlar ve CP Bilezikler 8.8.1 basinc pistonlarda ( turbo icin )
K1-HBeam Forged 200gr Piston kollari ve ARP piston kolu bilyesi
Crower Stage2 Dereceli egzantirik 8000RPM red line
Crower Stage2 Valf Yaylari
Crower Stage2 Titanyum Valf kafalari
Crower Stage2 Highperformance Valfler
High End Yag pompasi
Torna isciligi
Montaj
Hersey dahil Bak Orda $4000 Yatiyor... Daha turbo kiti, Beyin, HRVSanziman ve depriyaj, 550cc enjektor kiti ve CRV Shaft ile difrensiyelide haric yani! Tahmini $7-8000'a Cikicak... Yasin Tatile gidemicez, paso borc odicez...
hrv şanzıman , crv shaft & difransiyel neyin nesi , kanadada em2 ler arkadan itişli mi ?
Yok O benim Yapmayi planladigim sey... d16w9 motor yani HRV motoru sanzimani Direk vidalama oluyor d16 ve d17 motorlara... japonyada buldum birtane kit. sanziman difransiyel ve difransiyel safti ve arka akslar... hepsini set olarak $2000'a aliyorum. Araci realtime 4ceker yapicam.
-
Ayrica Japonyada Arastirin gorursunuz em kasa civiclerin 4cekeri var. ama motor hacmi cok kucuk ve otomatik geliyor. 2001-2005 Civic Ferio AWD... Onunki bildigim kadari ile d15
-
Kardesim merhaba, obx 38mm turbo manifold aldim simdi garrett turbo alicam, t3... Bunlarin bi single scrooled bide twin scrooled olani var hangisinin onerirsin? Birde .61 a/r ne oluyor cozemedim ona gore bisey alicam. Yanlis almiyim sonra turbo manifoldu opmesse $1000 cop olacak... Link burada bak. Bide aldigim manifold ile alacagim turbonunda linki atayim bi zahmet goz gezdir...
Turbo budur :
http://www.himni-racing.com/turbochargers/garrett-t-series-journal-bearing/garrett-60-1-t04s-turbo-t4-p-trim-600-hp
Buda manifold kardesim :
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=310777477116
-
bilgi paylaşımı die ben buna derim tşkler
bilgi konusunda bi anda şampiyonlar ligi gibi oldu :)
yok canim estafurullah... Buyuk Sampiyon denon kardes. biz ancak sampiyonlar liginde R madrid karsisindaki rakip takim gibi kaliriz :)
bu tarz projelere başlamak bile büyük cesaret :)
Sorma Kredi kartlarini artik guvenle arabanin icinde birakabiliyorum :D cunku limitlerim full :D
Darton Dry Gomlekler ve blok guard
Wiseco 75.mm Pistonlar ve CP Bilezikler 8.8.1 basinc pistonlarda ( turbo icin )
K1-HBeam Forged 200gr Piston kollari ve ARP piston kolu bilyesi
Crower Stage2 Dereceli egzantirik 8000RPM red line
Crower Stage2 Valf Yaylari
Crower Stage2 Titanyum Valf kafalari
Crower Stage2 Highperformance Valfler
High End Yag pompasi
Torna isciligi
Montaj
Hersey dahil Bak Orda $4000 Yatiyor... Daha turbo kiti, Beyin, HRVSanziman ve depriyaj, 550cc enjektor kiti ve CRV Shaft ile difrensiyelide haric yani! Tahmini $7-8000'a Cikicak... Yasin Tatile gidemicez, paso borc odicez...
hrv şanzıman , crv shaft & difransiyel neyin nesi , kanadada em2 ler arkadan itişli mi ?
Yok O benim Yapmayi planladigim sey... d16w9 motor yani HRV motoru sanzimani Direk vidalama oluyor d16 ve d17 motorlara... japonyada buldum birtane kit. sanziman difransiyel ve difransiyel safti ve arka akslar... hepsini set olarak $2000'a aliyorum. Araci realtime 4ceker yapicam.
ferıolarda aracın tabanında şaft kanalı var senınkınde yok , şaftı nereden geçirmeyi planlıyosun ?? aracın tabanını komple kesip yenıden mı yapacaksın ??
-
Kardesim merhaba, obx 38mm turbo manifold aldim simdi garrett turbo alicam, t3... Bunlarin bi single scrooled bide twin scrooled olani var hangisinin onerirsin? Birde .61 a/r ne oluyor cozemedim ona gore bisey alicam. Yanlis almiyim sonra turbo manifoldu opmesse $1000 cop olacak... Link burada bak. Bide aldigim manifold ile alacagim turbonunda linki atayim bi zahmet goz gezdir...
Turbo budur :
http://www.himni-racing.com/turbochargers/garrett-t-series-journal-bearing/garrett-60-1-t04s-turbo-t4-p-trim-600-hp
Buda manifold kardesim :
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=310777477116
turbonun manıfoldu öpen kısmı ya T3 yada t4 dür haadıyelım kı yanlış aldın t3- ü t4 e ceviren speacerlar zaten satılıyor , sen hangi turboyu ıstersen onu al manıfolda uyarlamak basit bi iş
-
Kardesim merhaba, obx 38mm turbo manifold aldim simdi garrett turbo alicam, t3... Bunlarin bi single scrooled bide twin scrooled olani var hangisinin onerirsin? Birde .61 a/r ne oluyor cozemedim ona gore bisey alicam. Yanlis almiyim sonra turbo manifoldu opmesse $1000 cop olacak... Link burada bak. Bide aldigim manifold ile alacagim turbonunda linki atayim bi zahmet goz gezdir...
Turbo budur :
http://www.himni-racing.com/turbochargers/garrett-t-series-journal-bearing/garrett-60-1-t04s-turbo-t4-p-trim-600-hp
Buda manifold kardesim :
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=310777477116
turbonun manıfoldu öpen kısmı ya T3 yada t4 dür haadıyelım kı yanlış aldın t3- ü t4 e ceviren speacerlar zaten satılıyor , sen hangi turboyu ıstersen onu al manıfolda uyarlamak basit bi iş
Yok ya bayagi arastirma yaptim zaten, sagolsun bu yabanci forumlar baya bilgi tasiyor... OBX Manifold aldim ozellikle Garrett T3 Turbo icin yapilmis zaten. 0.63AR 60mm turbo aldim
-
ferıolarda aracın tabanında şaft kanalı var senınkınde yok , şaftı nereden geçirmeyi planlıyosun ?? aracın tabanını komple kesip yenıden mı yapacaksın ??
Yok Egzost'u cikarticam yerine shafti koyucam, egzost'uda baska turlu geciricem, bir eleman eg kasaya yapmis gordum. cok basit o...
-
senın arabada bıde benzin deposu var ;)
-
senın arabada bıde benzin deposu var ;)
yok depo ile isim :) difrensiyel arka tasiyicinin ustunde yada onunde kalicak. Hani arka salincak kollari kasaya baglaniyor ya. Oranin arkasinda...