TeamHondaTurkey.Com

HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: TAHAHAMZA - Ocak 27, 2013, 08:44:16 ÖS

Başlık: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Ocak 27, 2013, 08:44:16 ÖS
arkadaşlar merhaba 33 yaşındayım makina mühendisiyim otomobillere var bu turbo olayını bilmiyorum ama aracıma takmayı düşünüyorum ben takmak istiyorum merak ettiğim şeyler var örnek 1.6pejo tepe turbosunu sogutucusu v.s tüm parçaları ile araca monte edemezmiyim turboda vastage mi nedir bir parça vasıtası ile yapılıyor bu stadndar turbo sisteminde bu tip şeyler yapılabilirmi. olmaz ise neden olursa nasıl olacak bun konu hakkında beni aydınlatırsanız çok sevinirim nette okuyordum burda bu işlerden anlayan bayağı bilgili insanlar var aracım 2004 model e46 3.30 bmw
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Ocak 30, 2013, 11:22:47 ÖS
hiç kimse bu konuda bir şey yazmayacakmı
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: davyjones24 - Ocak 30, 2013, 11:28:50 ÖS
3,30 turboda taktırsanız ne olur acaba..teknik bir konu..pek cevap bulacağınızı zannetmiyorum
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: honda2002 - Ocak 30, 2013, 11:40:35 ÖS
neden 330i ye turbo takmak istiyorsun ki ?
güç mü yeterli gelmiyor ?
şanzuman ilave güçten zarar görmez mi ?

Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Ocak 31, 2013, 11:36:50 ÖS
şanzıman dayanırmı bilmiyorum ama başka bir formda gördüm 325i 600 hp yapmışlar ve videolarını izledim iyi gözüküyordu ben 350 400 hp gibi bir turbo istiyorum şanzıman dayanacaktır 3.3o un şanzımanı bayağı sağlam olmalı evet daha fazla güçlü olmasını m3 ler gibi olmasını istiyorum çok aşırı arabayı zorlayan birisi değilim ama çok kısa mesafede de olsa dip gaz yapmaktan çekinmem bazen kısa hızlanmaları seviyorum.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Ocak 31, 2013, 11:39:10 ÖS
ben bu forumda gördüm tubodan anlayan insanlar var benim merak ettiğim normal bir dizelin turbosunu soğutucusunu v.s tüm parçaları benim bmw ye taksam olurmu beyin değişimine gerek varmı yazılım yeterli olumrmu yabancı ülkelerde imakanlar çok bizim ülkede teknlojiye ulaşman çok güç
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: DENON - Şubat 01, 2013, 07:52:16 ÖÖ
3000cc bır motora fındık kadar turbo takarsanız, 3000cc den cıkan egzoz gazı o turbonun max spoolunu 1500d/d da verdırır hiçbir işe yaramaz , aracınıza uygun turboyu tespit etmeniz gerekir , turboyu tespit ettikten sonra ya after market bır turbo manıfoltu yada custom bır manıfolt yapmanız lazım , ınternal westegatelı turbo mu yoksa external westegatelı bır turbomu kullanacaksınız ona göre bır turbo manıfoltu tasarımı gerekır , turbo hoop aldım taktım oldu bıttıye getırılecek bır setup değildir hesaplamaların iyi yapılması gerekır , turbo takıldıktan sonra mappıng kısmının ıyı yapılması şart ıgnıtıon map ve air fuel map ların cok dogru ayarlanması gerekır kı arac vuruntudan ve fakır karışımdan dolayı kırılmasın sürekli knock değerını takıp etmek şart , yanı dediğiniz gibi 1.6 dızel bır aracın turbosunu koydum oldu gibi bişey hayalden öteye geçmez
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: ozN - Şubat 01, 2013, 09:14:23 ÖS
denon bu işin uzmanıdır
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 02, 2013, 12:14:12 ÖÖ
bir kere ayar tutumu birdaha ayar gerekirmi yoksa ikide bir ayarmı yapacağız dizellerde ayar maya yapılmıyor 1.6 nın turbosu olmazmı yeterli gelmezmi  external westegatelı farkı nedir. biraz daha konu hakında detay ben 350 tlye sıfır reno kango turbosu buldum 200 tl yede sogutucu var intercool yani bu sogutucu olurmu.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: piscocuk - Şubat 02, 2013, 07:46:43 ÖÖ
denon açıklamayı çok iyi yapmış ama sen hala dizel araçların minik turbolarındasın arkadaşım

dünya kadar malın olacağına fındık kadar turbon olsun :) diyorsun ama olmaz
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: ozN - Şubat 02, 2013, 09:14:48 ÖÖ
yav zaten 3.30 araban varsa 3000 cc in vergisini verion sat arabanı git 2.5 sti al adamlar hazır sen ugrasmadan turboyu koymuslar :D görünüşüde bmw den aşağı deil kalitesi de :D
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: emre16 - Şubat 02, 2013, 11:41:21 ÖÖ
denon abimiz herşeyi açıklamış bence maceraya gerek yok. Bencede sizi tatmin etmiyorsa ya sti yada evo falan bakın....
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 03, 2013, 12:55:03 ÖS
sti bmw nin verdiği sürüş keyfini vermesi imkansı ben 3000cc den tubo ile çok yüksek güçlere ulaşmak değil yoksa 700 hp güç alınabilir çok iyi bir tubo ile denon çok anlamasamda güzel bilgi vermiş benim asıl öğrenmek istediğim şu 1600 cc yada 2000 cc dizel turbosu neden olmaz tamam çok küçüğünü takmayız uyarmı ayrıca karşılıklı soru cevap şeklinde öğrenmek istiyorum ha yok cevap veremeyeceğim dersede hakkıdır.

ozn. benzetmen pek ahlaki olmqamış seviyeyi düşürmesek bence iyi olur.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: ozN - Şubat 03, 2013, 05:42:21 ÖS
hayırdır neyi benzettim anlamadm
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 03, 2013, 06:14:14 ÖS
turbo montajı hakında şöyle detaylı konuşacak birisi varsa yardımları bekliyorum
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: kayaci26 - Şubat 03, 2013, 10:15:18 ÖS
Şimdi turbo cu falan değilim . . .

ama bildiklerimi anlatayım, siz makine mühendisi iseniz anlattıklarımdan daha ötesini anlayacaksınız...

Şimdi . . . ford ticari araçlar 1967 de TR de üretime geçmiş ve D750 ve D1210 ford kamyonları üretmiş, 1983 e kadar satmış...

Bu araçların motor bloklarında çok küçük değişikler yaparak Cargo grubu kamyonları üretmiş, ve 1988 de bu Cargo ları TURBO ile donatmış, 1993 de de intercooling eklemesi yapmış...


Öyle bir şey ki.... 1967 model ford kamyonun motoru bloku silindir kapağı ile 2002 yılında en son üretilen 2520 turbo intercooling teşkilatı neredeyse bire bir aynı....


Dolayısı ile mesela ki 1977 de , ya da 1981 de üretilmiş bir D1210 kamyona bu 1988 den sona üretilen cargo larda kullanılan Turbo teşkilatını fazladan sadece pompa ayarı yaptırarak montajlamak ve de gayet de verimli kullnamk mümkündü...

İşaret etmek istediğim husus, aynı üretim bantında farklı zamnalar da turbosuz üretilen bir motoru daha sonra turbolu hale getirmek mümkün olabiliyor...

Sizin 3,30 a turbo takacaksınız, istediğiniz daha fazla güç.... Yusuf arkadaşımız sadece hayal demiş sizin planınıza... aslında hayal bile değil... çünkü bu hali ile imkansız...

ayrıca sadece turbo + intercooler uygulamak yetmiyor.... yazılımla gerekli düzenlemeleri yapmak, avansını ayarlamak gerekiyor...

Turbonun getirmiş olduğu ilave emiş gücüne ve buna bağlı ilave yanma gücüne dayanıklı çelik piston, segman, kol krank yatak ne varsa elden geçecek...

kol ve krank kepleri daha yüksek torklanacak, buna malzemenin mukavemeti hesaplanacak vs .vs . . .

Teknik olarak bilgim yok... konulara sadece yüzeysel ilgim var...

Ha dalga geçmek için değil lütfen yanlış anlamayın ama... 1,6 nın turbosu benim arabaya Nedemn olmaz die bir sorunuz var ?   Hocam, 100 kilo adama 42 beden ceket olmaz....

keyifli forumlar

Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: aRas - Şubat 04, 2013, 02:30:52 ÖÖ
@DENON
@kayacı26
+ Nokta :)

Bır ekleme de ben yapayım :) Eger kı aracınız Fıat 1.3 M-jet olsaydı ve sız 1.6 veya 1.9 turbosu takma gırısımınde bulunsaydınız dedıgınız olabılırdı.Fakat bunda bıle bır suru ayar var.Degısmesı gereken parcalar var. Ama 3000cc araca oyle 1600cc aracın turbosu takılmaz.Onun turbosundan randıman alamazsınız.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 04, 2013, 10:11:03 ÖS
0.5 barda da piston kol yatak değişmesine gerek varmı. yok deniyor bostancıda gördüm böyle bir bmw birde bu tubodan çok anlayan birisi bu soruma cevap vermişti bana 1.6 tubosu olur önemli olan o değil vastage mi ne ondan ayarlanıyor demişti ama sonrasını konuşamadık saman alevi gibibirden ortaya bir hızla çıkıp hop kaybolunuyor bu forumlarda olur şundan olmaz bundan yada şunu yaparsan olur gibi daha sakin yavaş yavaş sindirerek bir muhabbet ortamı yok herkez ainştain ya ben en cahiliniz olayımda sakince şu turbo meretini bi enine boyuna konuşalım.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: hondacolik - Şubat 04, 2013, 10:59:08 ÖS
bence bu konu turboyu açmış , dip gaz devam :)
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: By_emre - Şubat 04, 2013, 11:58:53 ÖS
0.5 barda da piston kol yatak değişmesine gerek varmı. yok deniyor bostancıda gördüm böyle bir bmw birde bu tubodan çok anlayan birisi bu soruma cevap vermişti bana 1.6 tubosu olur önemli olan o değil vastage mi ne ondan ayarlanıyor demişti ama sonrasını konuşamadık saman alevi gibibirden ortaya bir hızla çıkıp hop kaybolunuyor bu forumlarda olur şundan olmaz bundan yada şunu yaparsan olur gibi daha sakin yavaş yavaş sindirerek bir muhabbet ortamı yok herkez ainştain ya ben en cahiliniz olayımda sakince şu turbo meretini bi enine boyuna konuşalım.

0.5 barda sıkıntısız kullanılabilir diye okumuştum bende ****** de aslında daha iyi yardımcı olucaklar diye düşünüyorum orda turbo işleriyle vs uğraşan takan arkadaşlar mevcut
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 05, 2013, 06:44:11 ÖS
0.5 0.4 kol mil yataklarını nekadar zorlar acaba normal kedi basıncının kaç katı fark var 0.4 bar 80 100 hp fark edermi
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: ozN - Şubat 05, 2013, 09:16:49 ÖS
baskan ankarada görmüştüm ben bi kaç yer subaru motoru felan tamir edio kapının ödünde uçusan sti ler var öle bi y er bulman lazım forumdan pek basarılı olamazsın sonucta denon hariç cok fazla turbo montajı yapan birisi yok aramızda
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 10, 2013, 10:48:16 ÖS
sagol ama bu iş aslında okadar zor değil bu araba modifiye işlerini geri kalmış ülkemizde bazıları biraz öğrenmiş onlarda havalarından uklalaıktan yanlarına yaklaşılmıyor alt kültür genellikle ama starexte turbo var düşün mutlaka incelikleri var ama yabancı forumları görünce çok ayrı bir dünyada yaşıyoruz biz hurdalıktan sağlam parça arayan birisi gibiyiz onlar ise sıfır parçacıda gibiler. turboyu kendim yapacağım öğreniyorum ufak ufak
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: kamer55 - Şubat 10, 2013, 11:59:59 ÖS
işin çok zor. bu işten anlayan ustasını bulmak, parça bulmak, işçilik ücretleri filan çok para. birde işler bittikten sonra randıman alamamak var.
birde şu var. bende 1.6 civic var. Senin dediğin gibi 1.6 tepe kango turbosu 300 tl ye alınıyor demişsin. ee noldu bunu herkes alır aracına uygulardı.
demem o ki işin çok zor..
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 13, 2013, 09:30:25 ÖS
koca volvo s 80 2011 model çif turbolu motoru sordum 10 000 tl adam dandikten turboya 12000  tl diyor ya anlamıyoruz ya sonunakadar kazzık ben yapmaya başladım bile bizim insanımıza yapamassınnnnnnnnnnnn dedimi dut yutmuş bülbüle dönüyor ve onların yalakaları,yaltakçıları,hayranları sahneye çıkar hemen sen bunu çocuk oyuncağımı sandım falan falan. ben yapmaya başladım dukato 2.3 multi jet turbosu aldım soğutucusunu v.s 0.5 barda montajını yapacağım yavaş yavaş ve denemeleriçok zorlamadan ypacağım kopmresör basınç ölçme cihazları bende var. motoru da yesem bana daha ucuza gelecek
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: By_emre - Şubat 15, 2013, 10:21:13 ÖS
koca volvo s 80 2011 model çif turbolu motoru sordum 10 000 tl adam dandikten turboya 12000  tl diyor ya anlamıyoruz ya sonunakadar kazzık ben yapmaya başladım bile bizim insanımıza yapamassınnnnnnnnnnnn dedimi dut yutmuş bülbüle dönüyor ve onların yalakaları,yaltakçıları,hayranları sahneye çıkar hemen sen bunu çocuk oyuncağımı sandım falan falan. ben yapmaya başladım dukato 2.3 multi jet turbosu aldım soğutucusunu v.s 0.5 barda montajını yapacağım yavaş yavaş ve denemeleriçok zorlamadan ypacağım kopmresör basınç ölçme cihazları bende var. motoru da yesem bana daha ucuza gelecek

Yapabilirsin dostum yapamıyacak birşey yok genelde hep olumsuz yaklaşılınır :) Konu ile ilgili bilgilendirirsen çok sevinirim ben takip ediyorum konuyu
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 16, 2013, 06:02:47 ÖS
emre deteginden dolayı çok sağol.
bakın ben yeni bir sistem za buldum bmw elektirikli turbo super şarz geliştirmiş ben buna benzer bişeyde duymuştum elektirik motoru ama güçlü bir motor turbo ya bağlansa hem ısı gören taraf olmayacagı için çok daha rahat çalışır arıza yapmaz gaza basınca devreye girecek.
güçlü ve devirli bir otomobil dinamosu alıp böyle bir deneme yapmaya çalışacağım olursa mükemmel olur zaten piyasaya çıkar yakında bmw bulmuş.
 yazıyı kopyalıyorum

Aylardır süren spekülasyonların ardından BMW elektrikli bir turbocharger sisteminin patentini aldığını duyurdu.

Sistem bildiğimiz turbo ile aynı mantıkta çalışıyor ancak sürücünün hızlanma isteğine anında cevap verebilmek için düşük devirlerde bir elektrik motoru kullanıyor. Elektrik motoru sürekli olarak devrede değil. Alman üreticinin bu yeni sistemi ilk olarak yeni jenerasyon M3 modelinde kullanması bekleniyor.
 
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 16, 2013, 06:30:15 ÖS
bizim insanımız ezik salaksın sen demişler yöneticiler kendisini salak sanıyor .bakın yıllarca anne sütü hiç bir faydası yokkkkkkk diye bas bas bağırdı doktor olacak cahil taklitci guruh,tereyağ yeme dediler ,kırmızı eti zehir gibi gösterdiler,ama şimdi hepsininde gün be gün yararları anlaşılınca işler değişiyor işte forumlarda elektirikli turbo süperşarz olmaz diyerek bahsedenlerde dalga geçtiler bakın bmw yapmış
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: honda2002 - Şubat 16, 2013, 07:04:32 ÖS
@tahahamza; bence sen bu merakini ve cesaretini otomotiv sektorunde degerlendir.
Otomotiv sektorunde arge de calisabilirsin
Olmazsa devletten kobi destegi alarak kendi isini de kurabilirsin
Sadece kendi motorunu yapmakla sinirlama bu isi...
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 16, 2013, 07:41:51 ÖS
devlet çamaşır leğeni,poşet makinası gibi projelere destek veriyor
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: looper2 - Şubat 19, 2013, 08:16:12 ÖÖ
slm arkadaşlar. taha kardeşim olmayacak diye bişey yok takipçinim. gayette mantıklı çok fazla bilgimiz olmasada araştırır yinede yardımcı olurum ihtiyaç duyarsan.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: DENON - Şubat 19, 2013, 09:57:48 ÖÖ
kımse olmaz demedı söylenen turbo o araç için uygun değil , kötülüğünü istesek hemen tak 500hp olur deriz , neden kötü niyet aranıyor söylenenlerde hemen anlayabılmiş değilim doğrusu
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: looper2 - Şubat 19, 2013, 11:12:01 ÖÖ
kimse öyle bişey söylemedi zaten denon kardeşim sen neden olmayacağı hakkında 10 numara bir açıkllama yapmışın yüreğine sağlık ama kati süretle olmaz demiyosun ki yaptığın zaman şu şu sıkıntılar olur şundan dolayı yetersiz kalır. bu durumda yapılabilecek başka yollar varmıdır. biz onun derdindeyiz. senin bildiğinin 10 da 1 kadar anca bilgim vardır benim ama araştırıp senin gibi bilgili arkadaşlarla itibata geçip bilgi toplayarak daha başks neler yapılabilir diye bakıyoruz.
hayırlı günler.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: hacettepeli - Şubat 19, 2013, 11:18:29 ÖÖ
kac kısı var kı arabasına turbo taktırmıstır sorunsuz kullanıyor.turbo typerlerı falan vıdeolarda ızlıyorsunuz zannedıyorsunuz kı adamlar ıse gıdıp gelırken turbolu typerle gıdıyor. haftasonu veya roll olmadı pıyasa yaparken cıkarıyolar o arabaları.turbo demek masraf demek turbo demek arabanın dogasını bozmak demek stok araclar ıcın.
taktırırsınız tabıkı ama sonuclarına da katlanırsınız akraba olursunuz sanayıdekılerle. ben sonrada takılan turboya karsıyım arkadas katılım yapmayacaksan sureklı rollarda olmayacaksan ne anlamı var turbonun.
herkes ıstedını yapar dener tutar yada tutmaz herkesın kendı bılecegı ıs
kımse bırısı dedı dıye turbo taktırmaz yada ben elestırsım dıye vazgecmez saygılar herkese...
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: taylanbalkan - Şubat 19, 2013, 04:42:47 ÖS
turbo 5 6 bin tl diyorlar doğrumu?
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 19, 2013, 09:34:56 ÖS
arkadaşlar merhaba şimdi sc süper şarz voltech aldım arabaya takmaya başladım ama bir çok kişiye sorarak ve bilgim alış verişinde bulunarak. ama voltek e benzer bir sistem daha var oda şu Rotrex superchargers yüksek verimli, kompakt, güvenilirlik ve sessiz çalışma sunan zorla indüksiyon sistemleri son vardır. C aralığı C8, C15, C30 ve C38 aile yanı sıra ek bir yükselme dişli ve bir elektromanyetik kavrama içerir C8T oluşur

C8 benzersiz küçük boyutu, piyasadaki en kompakt supercharger yapar. C15, C30 ve C38 pazar büyük deplasman Amerikan kas araba tüm yol kapak ve aynı zamanda diğer birçok uygulama için idealdir.
şimdi arkadaşlar yazdıklarımı harfiyen uygulayın sorunsuz kullanabilirsiniz. 1 voltek in bir setini alın 2000 tl gibi bulabilirsiniz ben 2. el aldım 0.4  0.5 bar basarsanız sorun olmaz intercoller soğutucu ben araçta sığmadığı için fiorino nun kini kullandım aracınıza uygun bir intercooler alın aslında intercooler a gerek yok deselerde siz uygulayın çünki sıcak havada gerekiyor 3.5 4 cm kasnak benim arabada 0.4 bar basmasını bekliyoruz bakacağız yüksek olursa biraz daha küçük takacağız tuboda wastage diye bir zımbırtı ile basınç ayarlanıyor bu sc lerde kasnak boyu ile aracınıza uygun basıncı verek kasnak boyuna bakın  şarz dinomasından ki kasnak a daha geniş bir kayış takılarak yapılıyor. inter cooler takılınca daha sonra kartele yağ için rekor kaynatılacak yağ basıncını düşürmemek için yağ pompasını değiştirin büyütün sonra daha büyük enjektörler ve bir yakıt regülatörü iyi olur sahibinden de bulabilirsiniz. daha sonra belki 0.4 0.3 te gerekmez ama birde box gerek işte bunları yapınca herşey tamam yagı yağ çubuğundn da alabilirsiniz. sc  elektirikli devreye giriyor daha bağlamadık ama nasıl olacak bakalım devire göre yapmaya çalışcağız siizi bilgilendirirm 260 beygir olacak gibi yada 280 0.4 lerde


Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 19, 2013, 09:41:05 ÖS
hava sıkıştığı için ısınıp yoğunluğu azalacağı ve aynı zamanda yüksek sıcaklıkta motora giren havanın hem verimi hemde vuruntu gibi olaylara neden olacağı için ara soğutma elemanları kullanılmalıdır önemli
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 19, 2013, 09:41:51 ÖS
önden çekiişli araçlarda mil ile uygulanıyor yüksek oktan kullanırsanız iyi olur vuruntu olmaz avansınız daha hırçınlaşır.
zevkli şehir içinde gazlayacak bir araba isteniyorsa SC bence daha mantıklı. Internal ve kırma sebebi yüzünden Turbo yada SC arasında kalınmasına bence gerek yok. Çünkü beni bakış açıma göre sadece aşınan parçaları (debriyaj, aks) turbo daha fazla zorlayacaktır. Yoksa enjektör benzini az yada çok verirse atmosferikte kırılır turbo yada sc de. Ama sc daha zevkli

motor ömrünü nerdeyse kısaltmaz.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 24, 2013, 05:05:14 ÖS
araba çok iyiy gidiyor yağ sogutucuda eklemel istiyoruz
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: ozN - Şubat 24, 2013, 05:54:38 ÖS
bi video koyda görelim aslanı :D
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: mkdf330 - Şubat 24, 2013, 11:14:04 ÖS
videoyu bekliyoruz :)
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: murat16 - Şubat 25, 2013, 03:40:02 ÖS
Hocam kolay gelsin ama bahsettiğin iş o kadar kolay değil mesele bu bileşenleri birleştirmek değil verimli bir şekilde yürütmek.yani toparlarsın aracı çıkar iki gazlarsın motoru kucağına alırsın (allah korusun) bütün emeklerin boşuna gider sen yinede projeni hazırla planını yap ama mutlaka bir ustaya danış ve yardımını al dediğim gibi mesele aracı toplamak değil verimli bir şekilde yürütebilmek.

projenin sonunu merakla bekliyorum....
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 25, 2013, 11:50:03 ÖS
jdm woek var onlardan bilgi alıyorum ayrıca 50 kişiye sordum en ufak bir ilemde dahi iyice araştırıyorum denemeler yapıyorum bu denemeler sırasınıda çok süper bişey keşfettim bunu sizler ile paylaşma istiyorum. bu elektirikli sc aslında fan var biliyorsunuzdur hava filitresi içinde bir pervane fan çok devirli dönüyor biliyorsunuz bu aracın hava filitresine bağlanıyor elektirik motoru fan vasıtası ile içeri hava basıyor ama mesela 1.6 cc bir motorun emiş gücünden çok daha zayıf!! kalacaktır lakin hava fitresinin takılı oldugu bu boruyu çatal şeklinde yaparak 2 adet hava girişi sağlarsanız tabi diğer ucunada filitre takın bu sefer elektirikli emme yeterli havayı yüksek devirde sağlayamadığında motor vakuma düşme söz konusu olmayacak ve fazla hava girişini desltekleyecektir ve mutlaka basınç artacaktır motor içinde motor güçünde en az 15 hp artış sağlar birde bu motor gücünü eger artırırsanız mesela 15 000 devir gibi bir motor monte edersenizki çok yüksek amperli olmasın güç çok daha yükseklere çıkar araç fakir çalışmamsı içinde çiple dengelrseniz ciddi güç artışı sağlayacaktır bizim ukala guruh buna katılmaz ama bmw bu sistemin patentini elektirikli sc nin almış ben yeterli sc gücü sağlayanamayan sistemlerde çatal sistem ile sc nin vakuma düşmemesini engeleyerek çalışma şeklidir. hava filitresinin çektiği kısım sc nin takılı oldugunudan daha uzun olmalı 25-30 cm
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: hacettepeli - Şubat 26, 2013, 07:50:04 ÖÖ
dayı sen napmıssın ya bı motor ıcat edersın bu gıdısle :) calısmalarını merakla ızlıyoruz
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 26, 2013, 10:00:02 ÖS
sagol. 3 dünya ülkesinde olunca leğenden bişeyler yapmaya çalşıyoruz ya avrupa bizden 1000 adım önde ... video değil resim bile ekleymedim turbo takmaktan zor valla anlamıyorum fazlaca. başka bir forum da resmi kopya yapıştır yaptım oldu idi bu zor yöntemi neden yapmışla anlamış değilim ha kirlilik ise temizlik var:)
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 26, 2013, 10:02:27 ÖS
bir araca modifiyemi yapacaksınız ilk adım ekzatrik olmalı.zaman biriminde daha çok hava girişi ve çıkışı sonra ne yapacaksanız yapın yada bişey yapmayın hava filitresi ve headers şart.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: hacettepeli - Şubat 26, 2013, 10:14:38 ÖS
bı lınk at bakalım hangı forumdaymıs.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 27, 2013, 11:37:14 ÖS
anlamadım hangi forum derken videomu daha çekmedim çekrsem buraya nasıl ekleyeceğim bilmiyorum be yotubeye video eklemeyide bilmiyorum
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: ozN - Şubat 28, 2013, 08:03:31 ÖÖ
:D elektrikten turbo yapıon youtubeye video eklemeyi bilmion ehuheuıheh :D
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 28, 2013, 10:29:55 ÖS
evet sebebide hiç merak etmedim ihtiyaç olmadı
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: mkdf330 - Şubat 28, 2013, 11:02:56 ÖS
bı lınk at bakalım hangı forumdaymıs.
+1 cevap bekliyoruz. kopyala yapıştır yapıp resim yüklediğin siteyi söylemiş abim fakat sen anlamamışsın hocam.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 28, 2013, 11:16:50 ÖS
motorlar hakkında  bir düşüncem var. turbo motorların silindirine basınç yapıyor bir turbo 2 bar basınç ı çok rahat verebilir. örnek motora 1 bar basınç basıyor 1 barınıda motorun iç kısmına yani pistonların dışına kartele verse tabi motorda üretim o şekilde yapılsa ters basınç ikilem etkisi ile yataklara olan basınç çok düşecektir ve tork inanılmaz artabilir sadece bir teori

o formumu sormuşsunuz yeni fark ettim bmwforum gibi bişeydi önemli değil.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: bugra1945 - Şubat 28, 2013, 11:38:02 ÖS
tek turboyla bitmez abi o iş.
sen 600 HP falan istiyorsan bi 10.000 TL yi çıkar gözden. tabi sağlam bişey olması şartıyla.
3.000 TL ye turbolatırsın aracını krank kırar piston kırar vs.vs.
hiç bulaşma derim ben.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 28, 2013, 11:46:33 ÖS
anlıyorum ben şuan kendim yapıyorum
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Şubat 28, 2013, 11:49:35 ÖS
yukardaki yazdım yazıyı anladınmı
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: bugra1945 - Şubat 28, 2013, 11:50:56 ÖS
0.5 bar falan demişsiniz.. ancak 0.5 barda tam istediğinizi alamazsınız yazılanların hepsini okuma fırsatım olmadı.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: honda2002 - Mart 01, 2013, 08:37:45 ÖS
motorlar hakkında  bir düşüncem var. turbo motorların silindirine basınç yapıyor bir turbo 2 bar basınç ı çok rahat verebilir. örnek motora 1 bar basınç basıyor 1 barınıda motorun iç kısmına yani pistonların dışına kartele verse tabi motorda üretim o şekilde yapılsa ters basınç ikilem etkisi ile yataklara olan basınç çok düşecektir ve tork inanılmaz artabilir sadece bir teori


Cok ilginc fikirler var sizde.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: OzanTRKVTi - Mart 02, 2013, 01:52:54 ÖS
TAHAHAMZA;
Ben senin ne yapmaya çalıştığını anlamadım gerçekten. Yardımcı olmaya çalışan insanların söylediklerini ters anladın, sana kimse yapamazsın demedi ki sen kime neyi ispatlamaya çalışıyosun.. Sen 330 a gidiyosun dizel motorların ufacık turbolarını takmaya çalışıyosun verim alınmaz denildiğinde herkes eınsteın falan diyosun.. Bunu anlamak için eınsteın olmaya gerek yok ortalama her zeka bunu idrak edebilir.. Yine diyorum yapamazsın diye bişe yok yaparsın ama boşa kürek sallıyosun beni zerre ırgalamaz ama sen yardımcı olmaya çalışan insanlara geri kafalı muamelesi de yapamazsın..
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Mart 02, 2013, 07:06:35 ÖS
ozan geri zekalı muamelesi yapmadım öyle anlaşımış ise kusura bakmasınlar 1600 dizel turbosu olmaz haklısın ben 2.4 dizel turbosu olabilir diye düşünüyorum. olayı her forumda oldugu gibi polemik moduna getirmeyelim lütfen genede konular belli bir merhaleden sonra tatışmaya gidiyor. senin de teknik olarak beni eleştirmeni arzu ederdim teknik konular hakkında bilgi alışverişi yapalım ozan arkadaşım siz turbo konusunda neler düşünüyorsunuz ben ayrıca 2.4 dukato turbosundan vaz geçtim yardımcı olmak adına benden başka turbo takmak araçlarına daha iyi besleme yapmak isteyen insanlara yardımcı olmak bir nebzede olsa avrupa insanı bizim aylarca ugraştıgımız konuları evlerinin arka bahçesinde yapıyor şimdi duyar gibi oluyorum ^^ sen bunu çocuk oncagımı sandın^^ şuan ben sc  kayış tahrikli bir besleme sistemi voltek aldım bunu uygulama yapmak aşamasındayım ama montajdan önce dereceli egzantrik tedarik etmek üzereyim kardeşim almanyada yaşıyor fiyat olarak uçurum var türkiye ile. dereceliler gelmeden sc yi tam manası ile uygulamak istemiyorum acizane yapılması gerekn listesi yazayım eksikleri tartışalım.

sc 0.5 bar kasnak
4-8 litre sogutucu
yüksek cc enjektör
güçlü yağ pompası (olmasada olur olursa iyi olur)
yazılım desteği
yakıt pompası
yağ pompası (herhangibi bir araçtan takılabilir)
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: OzanTRKVTi - Mart 02, 2013, 08:48:54 ÖS
Tamam elimden geldiğince destek olmak isterim.. Başlangıç olarak ulaşmak istediğiniz değerler bilinmeli diye düşünüyorum. Eğer ciddi hpler düşünüyorsanız motor ve şanzımandada iyileştirmeler yapılmalı.. İncelemediyseniz bu tarz konular işinize yarayabilir.  Edit . link veremiyorum pm attım.
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Mart 03, 2013, 01:00:32 ÖS
sıfır 07 bara kadar dayana biliyormuş bir arkadaşda gördüm yapmış 300 hp 325 den almış ben 0.4 bar basıp ne elde edebilirsem ona razıyım voltek sc buldum kayıştan tahrikli 0.4 bar ala bilmek için kaç cm kasnak kullan mak lazım, kaç litre intercoller yeter enjektörler büyütmek gerekirmi artı beyine ihtiyaç varmı yardımcı ol
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Mart 07, 2013, 12:15:54 ÖÖ
cevap yokmu
Başlık: Ynt: turbo montajı
Gönderen: TAHAHAMZA - Mart 18, 2013, 09:26:26 ÖS
çıkma motor varmı:) videband lazım