TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: H0NDA - Aralık 19, 2012, 09:11:16 ÖS
-
Arkadaşlar araba alırken nelerine özellikle dikkat edilmeli arabanın temiz duzgun oldugunu hangi ince ipuçlarınla anlayabiliriz?
mesela fabrika cizgilerinin hatlarının ok gibi düzgün olmasına bakmak
bel altı boya varsa ağır kazası olabilme ihtimalinin olması gibi.. [bi yerde okumuştum]
-
-arabanın çizgilerini kontrol etmek,
-çamurluklarla lastik arasındaki mesafeye bakmak,
-biraz geriye çekilip önden ve arkadan lastiklerin hizasının aynı olmasına ya da kamber durumuna bakmak,
-kaputu açınca ön paneli, davlanbozu, macunlarını, motor hortumlarının şişip şişmediğini, radyotör kapağının içini ve kokusunu, yağ seviyesini,
-kapı içlerini, direkleri, bagaj tabanını,
-ön tamponun altına eğilip motor ve alt takımlarda sürtme darbe olup olmadığını,
-eksozdan gelen dumanın rengini ve kokusunu.......
-
-arabanın çizgilerini kontrol etmek,
-çamurluklarla lastik arasındaki mesafeye bakmak,
-biraz geriye çekilip önden ve arkadan lastiklerin hizasının aynı olmasına ya da kamber durumuna bakmak,
-kaputu açınca ön paneli, davlanbozu, macunlarını, motor hortumlarının şişip şişmediğini, radyotör kapağının içini ve kokusunu, yağ seviyesini,
-kapı içlerini, direkleri, bagaj tabanını,
-ön tamponun altına eğilip motor ve alt takımlarda sürtme darbe olup olmadığını,
-eksozdan gelen dumanın rengini ve kokusunu.......
Bu neyin göstergesidir ? -çamurluklarla lastik arasındaki mesafeye bakmak,
-
-arabanın çizgilerini kontrol etmek,
-çamurluklarla lastik arasındaki mesafeye bakmak,
-biraz geriye çekilip önden ve arkadan lastiklerin hizasının aynı olmasına ya da kamber durumuna bakmak,
-kaputu açınca ön paneli, davlanbozu, macunlarını, motor hortumlarının şişip şişmediğini, radyotör kapağının içini ve kokusunu, yağ seviyesini,
-kapı içlerini, direkleri, bagaj tabanını,
-ön tamponun altına eğilip motor ve alt takımlarda sürtme darbe olup olmadığını,
-eksozdan gelen dumanın rengini ve kokusunu.......
Bu neyin göstergesidir ? -çamurluklarla lastik arasındaki mesafeye bakmak,
Aracın şasinde bir yamulma ve amortisorlerde sorun olup olmadıgını anlamak amaclı olsa gerek.
-
-arabanın çizgilerini kontrol etmek,
-çamurluklarla lastik arasındaki mesafeye bakmak,
-biraz geriye çekilip önden ve arkadan lastiklerin hizasının aynı olmasına ya da kamber durumuna bakmak,
-kaputu açınca ön paneli, davlanbozu, macunlarını, motor hortumlarının şişip şişmediğini, radyotör kapağının içini ve kokusunu, yağ seviyesini,
-kapı içlerini, direkleri, bagaj tabanını,
-ön tamponun altına eğilip motor ve alt takımlarda sürtme darbe olup olmadığını,
-eksozdan gelen dumanın rengini ve kokusunu.......
Bu neyin göstergesidir ? -çamurluklarla lastik arasındaki mesafeye bakmak,
Aracın şasinde bir yamulma ve amortisorlerde sorun olup olmadıgını anlamak amaclı olsa gerek.
Yok yanlış anlaşılmasın ilk aracım sıfır polo idi. Bu sorun vardı araçta ve araçta darbe yoktu.
Yetkili Serviste amortisörleri bile yer değiştirildi gene aynı fark vardı. Sağ arka, sol arkaya göre 2-3 cm kadar daha açık idi.
Sonra imalatla ilgili olabilir falan dendi, öyle kaldı.
Neyse konu dağılmasın :)
Ben de ilave edeyim.
Mümkünse TUV muayene kağıdına bakıp TUV e kaç km de girdiğini görmek ve akabinde araç göstergedeki km si ile kıyaslamak.
-
Ben araba alıp satmaktan çok anladığım için yazmadım, kesin ifadeler kullandım diye bu işi biliyorum sanmayın. Kendi arabamı satarken alıcıların arabama yaptıkları muameleden yola çıkarak yazdım. Ama tahmin ettiğiniz gibi expertize götürmeden önce gözle yapılan kontroller böyle, arabanın şasisinde ön düzenindeki sorunları anlamak için bunlar.
-
arkadaşlar en önemlisi araçta boya varsa biraz çekinmek,kesinlikle. Size bir örnek vereyim geçen ay şirket aracımız sag tampon ucunda kaza yaptı,görüntüde sadece tamponda hasar var gibi duruyordu,servise gönderdik 12000 bin tl masrafı cıktı,yapılan işlemi görmek için usulca servise indim ve gözlerime inanamadım,arabanın ön camdan sonrası yok (şasi dahil),servisten cıkardık arabayı ve sanayide iyi bildiğim usatalara gösterdim ve arabanın 4 aylık yeni araba olmasınıda göz önünde bulundurarak iyice incelediler ve bir sorun yok araba orjinal denildi ve gerçegi söylediğimde şaşırdılar.Bence önden boyalı araçlardan uzak durun derim.İnanın öyle ustalar var ki arabayı orjinale cevirebiliyor ancak şuda var arabanın hiçbir problemi yok..