TeamHondaTurkey.Com
HONDA MODELLERİ => Type R - Civic / Integra (DC,EP,FK) => Konuyu başlatan: maktua - Ekim 12, 2012, 11:33:24 ÖS
-
merhaba arkadaslar honda civic hb almaya karar verdim vtec olanından, ama tam otomatik olanından almak istiyorum i shiftle farkı nedir ve seçerken nerden anlayabilirim!!!! tam otomatik oldugunu? bu tam otomatik sistem kaç ileridir, geriye kaydırma , trafikte kararsızlık yapar mı , lütfen acil cevaplarınıza ihtiyacım var 4 aydır araba almaya calısıyorum honda civic hb görünüşünü çok begeniyorum lütfen yardım!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
yok mu bir cevabı olan?
-
benım bıldıgım hondada tek otomatık sanzıman secenegı var
-
Forumda çok konu var bununla ilgili ama İ-shift kullanıcısı olarak yarı otomatik şanzımanlar içinde en kararlı ve en düzgün çalışanı olduğunu söyleyebilirim ve tam otomatiğe göre daha az yakar i-shift...
-
i shift yarı otomatiktir sizin yerinize debriyaja robot basar.Tam otomatik bi arabaya alışkınsanız ı shıft almayın bence.Ben shiftten memnunum.
-
Bende 3 haftadır i-shıft kullanıyorum,gayet güzel bence,vıtes degısımınde ayagımı hafıf gaz pedalından
cekıyorum,bir sonrakı vıtese cok guzel gecıyor,Benım tek gordugum sıkıntı dur kalk trafıkte araç sılkelenme
yapıyor,ama herzaman degıl,yada ben alısamadım henuz.
-
merhaba arkadaslar honda civic hb almaya karar verdim vtec olanından, ama tam otomatik olanından almak istiyorum i shiftle farkı nedir ve seçerken nerden anlayabilirim!!!! tam otomatik oldugunu? bu tam otomatik sistem kaç ileridir, geriye kaydırma , trafikte kararsızlık yapar mı , lütfen acil cevaplarınıza ihtiyacım var 4 aydır araba almaya calısıyorum honda civic hb görünüşünü çok begeniyorum lütfen yardım!!!!!!!!!!!!!!!!!
Merhaba,
Sanırım 2006 üstü HB bakıyorsunuz.
i shift'lerin vites kolu ile tam otomatiklerin vites kolu farklı; otomatiklerin alt kısmı kalın yapılı ve sadece ileri-geri hareket edecek şekilde iken i-shift'lerin vites kolunun alt kısmı ince yapılı ve her yöne hareket eder görünümde (joystick gibi duruyor).
Bir de aralarında 4 bin TL civarı fark olabiliyor, 10 tane i-shifte karşılık 1 tane tam otomatik ancak bulunuyor piyasada.
Bütçeniz uygunsa ve temiz bulursanız tam otomatik tabiki daha iyi olur.
Adı üstünde biri Yarı Otomatik diğeri Tam Otomatik, konfor ve kullanım özellikleri de adı gibi oluyor...
-
anlamak kolay, tam otomatiklerde vites kolu düz aşağı iner ve PRND diye gider,
yarı otomatik (i-shift) lerde vites kolu sağa sola oynar, üstünde de +/- A/M, N ve R olur
Bildiğim kadarıyla 1.8ler tam otomatik 1.4ler ishift oluyor
-
y
anlamak kolay, tam otomatiklerde vites kolu düz aşağı iner ve PRND diye gider,
yarı otomatik (i-shift) lerde vites kolu sağa sola oynar, üstünde de +/- A/M, N ve R olur
Bildiğim kadarıyla 1.8ler tam otomatik 1.4ler ishift oluyor
yanlış biliyorsun,2005 ten 2009 son çeyreğine kadar 1.8 hbler i-shift ve manuel seçeneğiyle geldi, 2009 ikinci çeyreğinden 2010 yılına kadar bir seri tam i-shifti kaldırıp tam otomatik getirdiler ama oda çok yaktığı için 2011 modeli çıkmadan 1.4 i-shifte döndüler tekrar. açıkcası tam otomatik tutmadı ve i-shiftin 2011 model 1.4 lerinde eskisine göre geçişler daha kararlı ve daha düzgün. benim aracım 1.8 i-vtech i-shifti 3 yıl kullandım, aracın sanzımanın ve geçişlerin düzgün olmasını istiorsanız her bakımda sanzıman yagını değiştirip, güncelleme yaptırın.