TeamHondaTurkey.Com
HONDA TEAM => Sohbet / Off Topic => Konuyu başlatan: metinh - Eylül 25, 2012, 05:29:28 ÖS
-
Selamlar konu başlığından anlaşılacağı gibi devir ekonomi de gerektiriyor, acil durumlar dışında ekonomik kullanımı seçmek sürüş güvenliğinede yardımcı olacaktır düşüncesindeyim. Günlük gaza benzine zam yapılıyor tasarruflu kullanmaya başlamakta yarar var teşekkürler.
-
devirli kullanma
vitesi düşük devirlerde değiştirme
ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçın
kimseyle kapışma
kırmızı ışıkta en önden fırlama
klimayı kapat
camları kapalı tut
araçtan gereksiz yükleri at, gerekirse yanına yolcu bile alma
stepneyi balkona koy
yakıt deposunu dolu tutma
lastik basınçlarını kontrol et
bakımları zamanında yaptır, hava filtresi ve bujileri zamanında değiştir
lastik ve jant ölçüleri ile oynama
aklıma gelenler şimdilik bunlar :)
-
Kırmızı ışığı görünce ayağını gazdan çek
Yokuşları 100-120 ile çıkacağım diye inat etme, sağdan 60'la tıkır tıkır çık. (En çok uyguladığım metot)
Bir de park etmek için fazla manevra yapma
Hastalık derecesinde tasarruf için, farları hava tamamen kararmadan açma. Ama bunu tavsiye etmiyorum. Bu kadar ince düşündükten sonra otobüse binmek daha mantıklı.
Arkadaşın da belirttiği gibi kırmızı ışıkta sakin kalkış, düşük devirde kullanım, düzenli bakım ve araçtaki fazla yükten kurtulmak en önemli tasarruf metodu.
-
Bence çok kasmaya gerek yok. Aşırı sert kullanmıyorsan (Pati ile kalkış.Kapışma. El frenine asılma, yanlama,3500 devir üstü vs vs) oynayacagı 2 3 lira olur. Onun içinde kasmaya deymez.
Deymez diyorum çünkü bugun başıma geldi aksam aksam şinir ettiler. Temde en sagdan 70-85 arası geliyorum Habire sellektör çekiyorlar.(Silivri Esenyurt)(Yol yogun değil) Millete sövmekten bi hal oldum.
3 lira fazla yakar sinirlenmeden gelirim.
Yukarıya listeye ek olarak
Tekerinde taş olmadığına emin olduktan sonra ve stoplarının çalıştığından emin oldugun yüksek araçların arkasında git. (Rüzgar direnci azalır)
-
Tekerinde taş olmadığına emin olduktan sonra ve stoplarının çalıştığından emin oldugun yüksek araçların arkasında git. (Rüzgar direnci azalır)
kırk yıl düşünsem aklıma gelmez bak bu :)
-
bildiğin gibi kullan nasıl zevk alıyorsan , insanın her anı bir olmaz , mesela uyuzun biri gelir hava atar yan kaçar orasını burasını oynatır o zaman napıyoz 5500 d/d , yeri geldimide sakin ; kafa atınca ekonomide bi yere kadar , en iyiisi zevk aldığın gibi 3-5 lirayıda fazla umursamamak gerek...
-
Sıkışık trafıke gırmemek ıcın bellı saatlerde arac kullanmak
Buyuk araclar ruzgar dırencını onler ama yoldakı lastıgı, tası vb benzerı objelerı de gızler :) ıyı degıl yanı
O uzerınden rahatca gecer sen altına alırsın mazallah
-
Teşekkürler arkadaşlar sakın kimse işi cimrilik boyutunda düşünmesin, stepne falan çıkaramak bana mantıklı gelmiyor ekstra şeylerde taşımaktan yanayım aksine, arabanın hakkını vererekte kullanıyorum yakıt ekonomisi ile ikisi bir aradada gayet güzel olur olmaz diye bir şey yok hor kullanıyorum belkide herkesin kendince doğru bildiği yanlışları var mesela kimileri yokuş aşşağı virajsız inişlerde vites boşta inmeyi kimileride yüksek vitesde gaza basmadan inmeyi tavsiye ediyor ,elbette bunları paylaşarak öğreneceğiz,
-
motoru durdurduktan sonra camları kapat.
-
motoru durdurduktan sonra camları kapat.
>%6rol >%6rol >%6rol
-
herkes söylemiş zaten olması gerekenleri.. ben bütün bunlara ek olarak çok hayati olduğunu düşündüğüm iki şey ekleyeceğim :
1-cruise control fd6 larda çok zevkli ancak yükselttiğin zaman hızı araç tam gaz veriyor.şehir içinde ani hızlanmaları pedalla yap zira sistem buna izin veriyor.
2-araç devrinden düştüğü zaman özellikle yokuşta vitesindeyken gaz verme.hem aracı boğarsın hemde araç sanki otobanda hız yapıyomuş gibi benzin içer.öyle bir durumda hemen vites düş ve gaza bas.
3-spesifik durumlar dışında benzinli atmosferiklerle yokuşta gaza yüklenme.hızını al ve çık.torku bir dizel değil çünkü.araç tork eksiğini hp ile kapatmaya çalışıyor buda benzine bindiriyor ;)
-
ha birde şehir içi 3300 devirin üstüne pek çıkma amacın ekonomiyse.
-
devirli kullanma
vitesi düşük devirlerde değiştirme
ani hızlanma ve yavaşlamalardan kaçın
kimseyle kapışma
kırmızı ışıkta en önden fırlama
klimayı kapat
camları kapalı tut
araçtan gereksiz yükleri at, gerekirse yanına yolcu bile alma
stepneyi balkona koy
yakıt deposunu dolu tutma
lastik basınçlarını kontrol et
bakımları zamanında yaptır, hava filtresi ve bujileri zamanında değiştir
lastik ve jant ölçüleri ile oynama
aklıma gelenler şimdilik bunlar :)
yakıt deposunu dolu tutmama olayı istanbul gibi trafiğin her an tıkanabileceği bir yerde pek akıllıca değil bence.tamam ben ankaradayım şehir dinamiğini biliyorum ve depoma 50 liradan fazla almıyorum daha dorusu alamıyorum :D ama istanbul gibi biryerde benzin baya olmalı.
-
yahu arkadaşlar Honda bu , bence honda'ya binmek zevk işi tamamen ; kimse yanlış anlamasın elbette hepimiz ekonomiğiz yerine göre ama illaki tasarruf da diyorsanız bence 1.1 veya 1.2 lik motor alın >=ok
-
yahu arkadaşlar Honda bu , bence honda'ya binmek zevk işi tamamen ; kimse yanlış anlamasın elbette hepimiz ekonomiğiz yerine göre ama illaki tasarruf da diyorsanız bence 1.1 veya 1.2 lik motor alın >=ok
haklısın ama inan onlar bizden daha çok yakıyor.geçen 1.3 dizel oto. punto test ettim test aracı daha 4000 km de ama araçla dip gaz 130 üstüne çıkmıyır ve bas bas bağıtıyor.ben benimkiyle hiç kasmadan 160 gibi hızlara çıkıyorum düz yol ve handsfree geziyorum :D bu arabada dip gaz yaptığımı hatirlamıyorum .o 1.3 95 lik dizelin yeni kasa astrada olmasını hayal dahi edemiyorum.araba hantal zaten nasıl alıyorlar ?
-
yahu arkadaşlar Honda bu , bence honda'ya binmek zevk işi tamamen ; kimse yanlış anlamasın elbette hepimiz ekonomiğiz yerine göre ama illaki tasarruf da diyorsanız bence 1.1 veya 1.2 lik motor alın >=ok
aynen katılıyorum sana.bu arada senin aracın ne ne kadar yakıyo merak ettim ?
-
alper_06 (topram) ben parasal olarak hesaplamadım çünkü lt fiyatları sürekli değişiyor bir depo LPG ile 35 litre alıyor depom ortalamada 350-420 km arası gidiyor , aynı yerden alırım sürekli gazı aynı km -aynı litre kaç kez denedim ; ama şu varki % 60 agresif kullanırım arabayı,,,
-
Her honda alan sıka sıka dolasmak zorunda degil bence. Isteyen istedigi gibi kullansin.
Sorunun cevabina gelince genel olarak sert hizlanma ve kalkislardan kacinarak daha ekonomik bir surus elde edebilirsiniz. Tabi istanbul gibi bir yerdeyseniz, gunlerce dikkat edersiniz sonra temde 10 dk lik yolu 1 saatte giderek tum cabalarinizi egzozdan atmosfere yollarsiniz :)
-
aşağıdada yazmıştım Honda zevk işi diye , az yaksın isteyen 1.1-1.2 lik motorlara takılsın >%6rol
-
Araç ekonomik olmaya ekonomik tasarruf yapacağız diye zevkimizden kısacak değiliz gidip 1,2 1,1 çekmeyen motorlu bir araca binmek değil maksadım, ama daha güvenli ve ekonomik olarak kullanım önerileri olanları öğrenmek istedim teşekkürler
-
Teşekkürler arkadaşlar sakın kimse işi cimrilik boyutunda düşünmesin, stepne falan çıkaramak bana mantıklı gelmiyor ekstra şeylerde taşımaktan yanayım aksine, arabanın hakkını vererekte kullanıyorum yakıt ekonomisi ile ikisi bir aradada gayet güzel olur olmaz diye bir şey yok hor kullanıyorum belkide herkesin kendince doğru bildiği yanlışları var mesela kimileri yokuş aşşağı virajsız inişlerde vites boşta inmeyi kimileride yüksek vitesde gaza basmadan inmeyi tavsiye ediyor ,elbette bunları paylaşarak öğreneceğiz,
dostum bıldıgım kadarıyla yokus asagı ınıslerde yuksek viteste ayak gazdan cekılerek ınmek dahaekonomık..
motor 0 tuketım yapıyor bu sekılde...
-
Eger biraz insaat alanlari cevresinde biraz tozlu yollarda arac kullaniliyorsa 10 bini beklemek yerine 5binde 1 hava filtresini degisrtirmek ise yarayabilir
Ani kalkislar, biraz sert kullanim, freni ve gazi fazla kullanmak her zaman tuketimi menfi etkiler
Ayrica ibb trafiki surekli kullanmak yogun trafiktn uzak kalmayi saglayabilir
Parasi olan surekli sportifte kullanabilir
Ama surekli sportif kullanmayan Honda almasin demek olmaz
Sonucta honda felsefesine de ayri bu.
2.4 accord bile sakin kullanimda 60km de hemen 5 e atiyor, durmaya yakin bile 3 ten vazgecmiyor, neden, tabiki tasarruf icin.
-
Teşekkürler arkadaşlar sakın kimse işi cimrilik boyutunda düşünmesin, stepne falan çıkaramak bana mantıklı gelmiyor ekstra şeylerde taşımaktan yanayım aksine, arabanın hakkını vererekte kullanıyorum yakıt ekonomisi ile ikisi bir aradada gayet güzel olur olmaz diye bir şey yok hor kullanıyorum belkide herkesin kendince doğru bildiği yanlışları var mesela kimileri yokuş aşşağı virajsız inişlerde vites boşta inmeyi kimileride yüksek vitesde gaza basmadan inmeyi tavsiye ediyor ,elbette bunları paylaşarak öğreneceğiz,
dostum bıldıgım kadarıyla yokus asagı ınıslerde yuksek viteste ayak gazdan cekılerek ınmek dahaekonomık..
motor 0 tuketım yapıyor bu sekılde...
Teşekkürler iki gün evel bir ustaya sordum boşta gitmenin güvenli olmadığını söyledi orası kesin fren şişme durumu veya olur olur ya stop etme durumunda aracın hiçbir güvenliği kalmıyor, en ideali viteste gitmek, her ne kadar bizim usata rolantide az yakar dedi ama test ettim bayır aşşağı giderken gazdan ayağımı çektiğimde gayet güzel yakıt sanki hiç gitmiyor dediğiniz gibi yakıt kesme sistemi olsa gerekki gaza basana kadarda motor uyuyor resmen tekrar teşekkürler.
-
Eger biraz insaat alanlari cevresinde biraz tozlu yollarda arac kullaniliyorsa 10 bini beklemek yerine 5binde 1 hava filtresini degisrtirmek ise yarayabilir
Ani kalkislar, biraz sert kullanim, freni ve gazi fazla kullanmak her zaman tuketimi menfi etkiler
Ayrica ibb trafiki surekli kullanmak yogun trafiktn uzak kalmayi saglayabilir
Parasi olan surekli sportifte kullanabilir
Ama surekli sportif kullanmayan Honda almasin demek olmaz
Sonucta honda felsefesine de ayri bu.
2.4 accord bile sakin kullanimda 60km de hemen 5 e atiyor, durmaya yakin bile 3 ten vazgecmiyor, neden, tabiki tasarruf icin.
Yorum için teşekkürler, gayet güzel araçlar devirsiz kullanıp tembelleştirmekte olmaz tabi, vites geçişlerini 3500 devirden aşşağı devirde yapmamak, sabit hızlardada 2500 devirden aşşağı düşmemek gerekir, filtre temizliği yazdığınız gibi çok önemli aracın can damarı temiz olması gerekir tabiki,
-
Teşekkürler arkadaşlar sakın kimse işi cimrilik boyutunda düşünmesin, stepne falan çıkaramak bana mantıklı gelmiyor ekstra şeylerde taşımaktan yanayım aksine, arabanın hakkını vererekte kullanıyorum yakıt ekonomisi ile ikisi bir aradada gayet güzel olur olmaz diye bir şey yok hor kullanıyorum belkide herkesin kendince doğru bildiği yanlışları var mesela kimileri yokuş aşşağı virajsız inişlerde vites boşta inmeyi kimileride yüksek vitesde gaza basmadan inmeyi tavsiye ediyor ,elbette bunları paylaşarak öğreneceğiz,
dostum bıldıgım kadarıyla yokus asagı ınıslerde yuksek viteste ayak gazdan cekılerek ınmek dahaekonomık..
motor 0 tuketım yapıyor bu sekılde...
Teşekkürler iki gün evel bir ustaya sordum boşta gitmenin güvenli olmadığını söyledi orası kesin fren şişme durumu veya olur olur ya stop etme durumunda aracın hiçbir güvenliği kalmıyor, en ideali viteste gitmek, her ne kadar bizim usata rolantide az yakar dedi ama test ettim bayır aşşağı giderken gazdan ayağımı çektiğimde gayet güzel yakıt sanki hiç gitmiyor dediğiniz gibi yakıt kesme sistemi olsa gerekki gaza basana kadarda motor uyuyor resmen tekrar teşekkürler.
vıteste yokus asagı ınerken ., motor ters kompresyon yaptıgından yakıta ıhtıyac duymaz ve cut-off konumuna gecer..
yanı benzını keser...
en ıdealı yuksek vıteste yokus asagı akıtmak...
-
Teşekkürler .
-
birde birşey ekleyeyim.... yakıt için tek bakacağın yer devir saati olsun.ne kadar yüksekteyse o kadar çok yakıyorsun demektir.
-
Teşekkürler evet devirli kullanım çok önemli,