TeamHondaTurkey.Com
HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: sonerekinci - Eylül 14, 2012, 10:59:25 ÖÖ
-
Konu baslgında goruldugu uzre D modundamı yoksa S modundamı lpg sarfiyatı daha düşük olur aracım 2008 otomatik vites elegance daha aracı alalı 3 gün oldu pek alskında deglım ozekllıklerıne tamam D modunu anldım otomatık gıdıyor ama S nedır bazıları yakıt tasarrufu ıcın en ıdealı demıs vs lutfen bana bıraz yardımcı olun kafam cok karısık S modundayken Lpg yakıt olarak kullanılırmı lutfen yardım beklıyorum burdakı tecrubelı abılerımden <783^2
-
Soner bey öncelikle hoş geldiniz ve forum kurallarımız gereği kendinizi tanıtmanız gerekiyor..
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim/yeni_uyelerin_dikkatine-t3183.0.html
Konunuza dönecek olursakta, S modu Spor mod olduğu için yakıt sarfiyatınız artacaktır..
Söyle deneyebilirsiniz D modunda iken aracınızın her vites attığındaki devir aralığına bakın, birde S modda iken bakın, Spor modda iken daha yüksek devirlerde vites attığını göreceksiniz buda size LPG de olsun Benzinde olsun farketmez daha fazla yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.
Keyifli forumlar dilerim.
-
Soner bey öncelikle hoş geldiniz ve forum kurallarımız gereği kendinizi tanıtmanız gerekiyor..
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim/yeni_uyelerin_dikkatine-t3183.0.html
Konunuza dönecek olursakta, S modu Spor mod olduğu için yakıt sarfiyatınız artacaktır..
Söyle deneyebilirsiniz D modunda iken aracınızın her vites attığındaki devir aralığına bakın, birde S modda iken bakın, Spor modda iken daha yüksek devirlerde vites attığını göreceksiniz buda size LPG de olsun Benzinde olsun farketmez daha fazla yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.
Keyifli forumlar dilerim.
Yalnız benım bılıdıgım o s spor modu degl short yanı kısa mod vıtes gecıslerı daha kısa vs dye bılıyorum
-
Abilerim demişsin ama Ablan olarak ben cvp veriyim
P- Park
R- geri vites
N- Boş
D- sürüş modu
S- Short (vites aralıkları küçüktür sıkışık trafikte tavsiye edilir.)
Soruna gelince S in vites aralıkları D ye daha kısa.S te mümkün olduğunca short oranlarla vites büyülttüğün için devrin D ye göre daha düşük kalıyor, yakıt tüketimin düşüyor tabi bu sıkışık trafik için...
-
bakmayın sız benım kusuruma (=
benımde bıldıgım kadarıyla S modu short sport degl ama S modu hem otomatik hmde F1 modu olarakmı kullanılıyo yada D modudamı F1 olrak kullanılıyo kafam baya karstı :S
-
Rica ederim sorun deil alışkınım :D
http://www.teamhondaturkey.com/forum/new_civic_07_fk/otomatik_viteste_spor_kullanimi_konusunda_yardim-t39479.0.html
http://www.teamhondaturkey.com/forum/motor_modifiye_do_it_yourself_teknik_bilgiler/otomatik_vitesin_kullanimi-t39447.10.html;wap2=
http://www.teamhondaturkey.com/forum/honda_hakkinda/2012_civic_otomatik_vistes_hakkinda-t63451.0.html
bu konulardan bilgi edinebilsin...
-
teskkuler Denız hanım bu paylasımlarınız cok yardımcı olucak gıbı (=
-
>=ok
-
f1 aktif olarak s modunda kullanabilrsn harici olarak vites kuçultme motor kmpresör fren gibi durumlarda işe çok iyi yarar tasaruuf lu sürüş için d modu kullanmanda fayda varar
-
Bendede 2008 otomatik elegance var.Brc taktıralı 1 yıl oldu.d normal sürüş modudur.d modunda araba 5 vitestir.s modu spor moddur.s de araba 4 vitese düşer yüksek devirlerde vites atacağı için yakıt sarfiyatı artar diye düşünüyorum.s modunda 5.vites yoktur.
-
Bendede 2008 otomatik elegance var.Brc taktıralı 1 yıl oldu.d normal sürüş modudur.d modunda araba 5 vitestir.s modu spor moddur.s de araba 4 vitese düşer yüksek devirlerde vites atacağı için yakıt sarfiyatı artar diye düşünüyorum.s modunda 5.vites yoktur.
yanlısnız var ıste s modu spor degl short yanı kısa mod 4 vitese kadarms bende onu ogrendım bgun trafkte uygun olanda s de surmekmıs ve s modundan F1 geceblıyosnzz . bu arada aracınz km de ortalama ne kadar yakıyo ?
-
S (S konumu) — Vitesi S konumuna getirmek için vites kolunun ön tarafındaki ayırma düğmesine basınız ve kolu S konumuna getiriniz. Bu konum D konumuna benzer ancak sadece birinci ve dördüncü vitesler arasında geçiş yapılır. S konumu şanzımanın dur-kalk trafiğinde dördüncü ve beşinci vitesleri arasında geçiş yapmasına izin vermez. Vites kolu S veya D konumundayken şanzımanda direksiyondan vites değiştirme kolları ile de vites değişimi yapılabilir. S konumundayken bu kolları kullanmaya başladığınızda şanzıman artık otomatik olarak vites değiştirmez.
Kullanım Kılavuzu Alıntıdır.
S modu sıkışık trafikte kullanılması tavsiye edilen moddur.
-
Tam tersi s modu uzun yolda kullanılması gerektiğini düşünüyorum.Uzun yolda ancak inişli çıkışlı rampalı yollarda aracın devrini alması ve motor freni kullanarak balataların ömrünün uzaması için olduğunu biliyorum.
-
Anlasılan hondası olan herkez tam anlamyla arabsnn hakkını veremıyo s modunun ne oldugunu gercekten acıklayablcek bırı varmı ne ıcın ne zaman kullanılır ?
-
Tam tersi s modu uzun yolda kullanılması gerektiğini düşünüyorum.Uzun yolda ancak inişli çıkışlı rampalı yollarda aracın devrini alması ve motor freni kullanarak balataların ömrünün uzaması için olduğunu biliyorum.
Anlasılan hondası olan herkez tam anlamyla arabsnn hakkını veremıyo s modunun ne oldugunu gercekten acıklayablcek bırı varmı ne ıcın ne zaman kullanılır ?
Arkadaşlar Honda'nın hakkını vermek için aracı aldığınızda yanında süs diye verilmeyen kullanım kılavuzunu okumak gerekir. Yukarıda alıntıladığım bölüm kılavuzdandır. GERÇEKTEN,SAHİDEN açıklamış, yukarıdaki gibidir. Önce kılavuza bakmayı deneseniz HONDA'nızın HAKKINI verirsiniz.
Sayın sercanım'ın dediği S modunda kulakçıkları kullanarak manuel olarak müdahale edip istediğiniz gibi yönlendirebilir, devrini siz ayarlayabilirsiniz...
-
zaten o kullanım kıtapcıgı olsaydı bu soruları sıze sormuyo olurdum aracın ıkncı sahbııyım ve ılk sahıbı satarken bulamadıgnı soylemıstı yınede yardımlarnız ıcın tesekkuler
-
elektronik posta verin pdf olarak atayım.
-
İsteyen başkaları için bağlantı:
http://s2.dosya.tc/server19/guQUXd/HondaCivicKullanmaK_lavuzu_2007__.pdf.html
-
arkadaş s modunda vites 3500-4000 devirde bir üst vitese geçer bu da aracın yüksek devirde (düşük viteste) gitmesini sağlar. bu da aracın yakıt sarfiyatını azltmaz tam tersine arttırır. nasıl s modu sarfiyatı azaltır diyorlar anlamıyorum. bu dediğimi hondanın yetkili servis ustası söylemiştir. yüksek devirde aracı kullanmak hiçbir zaman sarfiyatı azaltmaz. peki neden s ve d modu var, şunun için özellikle rampa çıkışlarında aracın düşük devirden dolayı aracın bayılmaması için s den d ye geçilir, daha da yetersiz olursa kulakçıklar ile vites düşürülür...
-
İsteyen başkaları için bağlantı:
http://s2.dosya.tc/server19/guQUXd/HondaCivicKullanmaK_lavuzu_2007__.pdf.html
tesekkurler mehmet yararı olucak cok (=
-
>=ok
-
S ekonomi değil, performans seçimidir yahu!
S viteste arabanın soğutması da, fanları da, motoru da farklı çalışır. Zaten, mantıken bir araba gaza çok basınca çok yaktığı için, üst devirlerde vites büyüten viteste ekonomik kullanım beklemek doğru olmaz.
Hız sabitleyici ile giderken, D Econ ile yokuşta 5-10 hız düşümü ve ardından iki vites düşürme yaşanır.
Econ kapatılınca bunun katılımı kadar hız düşer ama bir vites düşürerek araç toplanır.
S viteste ise araç zaten düşük vites/yüksek devir ile gittiğinden hız kaybı sadece 1-2 km/sa civarıdır.
S Econ sürüşte değişme olmaz, sadece motor dışı yan sarfiyatlar belki engelleniyor olabilir, net bilmiyorum.
Kullanılan yakıt ne olursa olsun.
-
s modunda 100 km sabit hızla 6.5 yakıt tüketimi d modunda aynı hızlarda ortalama 6.0 lt ykıt tüketimi gördüm zaten s modunda 2500 devirde giderken d modunda 2000 devire düştüm(aynı hızda) yani d modu daha ekonomik.
-
Bir de bu hız ölçümlerini GPS ile düz yolda yapmalı. Malum, aracın beyni hesabı ve ölçümü doğru yapsa da trafik cezası veya bilemediğim bir başka sebepten fazla gösteriyor. GPS hızına göre yapılan ölçümlerde devir hızı ile araba hızı arasındaki lişkiyi bulmak daha kolay ve tutarlı
-
doğrudur fakat d ve s modunu aynı şartlarda denediğimden d modunun daha ekonomik olduğunu söyleyebiliriz.
-
Arkadaşlar bu S modunda giderken benim bildiğim direksiyondan değişmek lazım.Ama dün yolda gelirken abim S moduna aldı ve direksiyondaki kollara hiç dokunmadan bastı.Araba sanki daha seriydi yada bana mı öyle geldi anlamadım.Blen varsa bi anlatsın ya:)
-
s moduna aldığınızda hala otomatik viteste devam eder.... + kulakçığına peş peşe iki kez tıklarsanız manuel moda geçer ve göstergede M1,M2,M3,M4,M5 artık o an hangi vites dişlisi hangisinde ise onu gösterir....
imza da güzelmiş... mustafa topaloğlu esintileri hissediyorum.... :)
-
eyw kardeşim sağolasın.Peki hangisinde araba daha seri kaçar ve hangisinde araç daha az yakar
İmza kendi bestem:):):)
-
s moduna aldığınızda hala otomatik viteste devam eder.... + kulakçığına peş peşe iki kez tıklarsanız manuel moda geçer ve göstergede M1,M2,M3,M4,M5 artık o an hangi vites dişlisi hangisinde ise onu gösterir....
imza da güzelmiş... mustafa topaloğlu esintileri hissediyorum.... :)
Ufak bir düzeltme, 1 kere basmanız da yeterli manuele geçmesi için
Vitesin çalışma mantığı şu şekilde
D: Ekonomik sürüş modu, gaza asılmadığınız sürece sakin çalışır makina
D + Tetik: Örneğin yokuş çıkıyorsunuz ve araba bayılmaya başladı, gaza basarak vites küçültmek yerine sol tetiğe 1 kere basarsanız, araç vitesi küçültür, güç ihtiyacı bitene kadar manuelde kalır (Göstergede sadece rakam yazar) düze çıkınca tekrar kendiliğinden otomatiğe geçer
S: Aracın gerçek potansiyeline ihtiyaç duyduğunuz anlar için uygundur, daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlar, gaz tepkisi artar, genelde yakıt tüketimini arttırmakla beraber forumda sıkışık trafikte kullanılmasının tüktimini azalttığını söyleyenler var, bu sabahtan beri deniyorum, tüketime etkisini şu an için bilemem ama çok daha az vites değiştirdiği bir gerçek, ayrıca şehirler arası yollarda sollama yapacağınız zaman anlık olarak gaza asılmadan hemen önce s'ye çekerek çoğu durumda 1 yerine 2 vites küçültmesini bu sayede de yaydan fırlayan ok etkisi göstermesini sağlayabilirsiniz
S + Tetik: Araç Manuel moda geçer, siz vites büyütmediğiniz sürece kendisi büyütmez, fazla zorlarsanız da kesiciye girer, ama motorun stop etmemesi için yavaşladıkça vitesi kendisi küçültür, ekranda M1 M2 şeklinde görünür, tekrar otomatiğe geçmesi için aracı D'ye almanız gerekir
Ayrıca başka bi konudan da bahsedeyim
Aracı P'den çıkarmak ve P'ye almak için vites kolundaki düğmeye basmalısınız (Ayrıca P'den çıkması için frenede basmanız gereklidir) aracı çalıştırdıktan sonra P'deyken frene yavaşça basıp bırakarak kilidi serbest bırakışını duyabilirsiniz, diğer viteslerde o ses çıkmaz
R'den N'ye, N'den D'ye düğmeye basmadan geçiş yapabilir, D'den S'ye düğmeye basmanız gerekir
S'den D'ye D'den N'ye düğmeye basmadan geçiş yapabilir, N'den R'ye düğmeye basmanız gerekir
Bir eklenti de (başıma gelmedi ama) ola ki vites kolunuz kilitlenirse, kolun önündeki küçük kapağı bir tornavida yardımıyla çıkarıp (bagajda kriko takımının içinde mevcut) gene içerideki düğmeye basarak kilidi açabilirsiniz
umarım açıklayıcı olmuşumdur :)
-
yeni açılan : " Biri şu 'S' modunu anlatsın ya:) " konusu ile " D modundamı Daha az Lpg tüketimi olur yada S modundamı yardımlarınızı beklıyorum " aynı içerik olduğu için konular birleştirilmiştir.
-
@faw13 fazlasıyla ve çok güzel anlatmış. Eklemek istediğim şu: S short değil, sport tur. Anlamak için fazla bişey yapmanıza gerek yok, sabit bir hızda ilerlerken ayağınızı gazdan çekin, vitesi S ye alın. Ayağınızı gazdan çekmiş olduğunuz halde devrin ne kadar arttığına bakın bakalım sport mudur, short mudur, ekonomik midir ?!
-
s moduna aldığınızda hala otomatik viteste devam eder.... + kulakçığına peş peşe iki kez tıklarsanız manuel moda geçer ve göstergede M1,M2,M3,M4,M5 artık o an hangi vites dişlisi hangisinde ise onu gösterir....
imza da güzelmiş... mustafa topaloğlu esintileri hissediyorum.... :)
Ufak bir düzeltme, 1 kere basmanız da yeterli manuele geçmesi için
Vitesin çalışma mantığı şu şekilde
D: Ekonomik sürüş modu, gaza asılmadığınız sürece sakin çalışır makina
D + Tetik: Örneğin yokuş çıkıyorsunuz ve araba bayılmaya başladı, gaza basarak vites küçültmek yerine sol tetiğe 1 kere basarsanız, araç vitesi küçültür, güç ihtiyacı bitene kadar manuelde kalır (Göstergede sadece rakam yazar) düze çıkınca tekrar kendiliğinden otomatiğe geçer
S: Aracın gerçek potansiyeline ihtiyaç duyduğunuz anlar için uygundur, daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlar, gaz tepkisi artar, genelde yakıt tüketimini arttırmakla beraber forumda sıkışık trafikte kullanılmasının tüktimini azalttığını söyleyenler var, bu sabahtan beri deniyorum, tüketime etkisini şu an için bilemem ama çok daha az vites değiştirdiği bir gerçek, ayrıca şehirler arası yollarda sollama yapacağınız zaman anlık olarak gaza asılmadan hemen önce s'ye çekerek çoğu durumda 1 yerine 2 vites küçültmesini bu sayede de yaydan fırlayan ok etkisi göstermesini sağlayabilirsiniz
S + Tetik: Araç Manuel moda geçer, siz vites büyütmediğiniz sürece kendisi büyütmez, fazla zorlarsanız da kesiciye girer, ama motorun stop etmemesi için yavaşladıkça vitesi kendisi küçültür, ekranda M1 M2 şeklinde görünür, tekrar otomatiğe geçmesi için aracı D'ye almanız gerekir
Ayrıca başka bi konudan da bahsedeyim
Aracı P'den çıkarmak ve P'ye almak için vites kolundaki düğmeye basmalısınız (Ayrıca P'den çıkması için frenede basmanız gereklidir) aracı çalıştırdıktan sonra P'deyken frene yavaşça basıp bırakarak kilidi serbest bırakışını duyabilirsiniz, diğer viteslerde o ses çıkmaz
R'den N'ye, N'den D'ye düğmeye basmadan geçiş yapabilir, D'den S'ye düğmeye basmanız gerekir
S'den D'ye D'den N'ye düğmeye basmadan geçiş yapabilir, N'den R'ye düğmeye basmanız gerekir
Bir eklenti de (başıma gelmedi ama) ola ki vites kolunuz kilitlenirse, kolun önündeki küçük kapağı bir tornavida yardımıyla çıkarıp (bagajda kriko takımının içinde mevcut) gene içerideki düğmeye basarak kilidi açabilirsiniz
umarım açıklayıcı olmuşumdur :)
faw13 kardeşim Vites S konumunda aracı zorlarsak kesiciye girmiyor bir sonraki vitese kendisi otomatik atıyor sanırım.
-
@faw13 fazlasıyla ve çok güzel anlatmış. Eklemek istediğim şu: S short değil, sport tur. Anlamak için fazla bişey yapmanıza gerek yok, sabit bir hızda ilerlerken ayağınızı gazdan çekin, vitesi S ye alın. Ayağınızı gazdan çekmiş olduğunuz halde devrin ne kadar arttığına bakın bakalım sport mudur, short mudur, ekonomik midir ?!
uzun yolda dediğini denedim, Araç hareket halindeyken S konumuna aldım.Sağ kulakçığa bastım devir yükseldi.Galiba bir önceki vitese geçti.
-
S'de girmez zaten S'deyken manuele alırsanız sadece, kesiciye girer, başka hiç bir şekilde arabayı kesiciye sokamazsınız (giden aracı boşa atıp gaza basmadığınız sürece, ki sakın öyle birşey yapmayın, otomatik araçlar hareket halinde boşa atılmazlar)
otomatikteyken istediğiniz kadar zorlayın 6800 devirde vitesi büyütür
vites küçültmek için de S'ye almanıza gerek yok, D'deyken de küçültür, ihtiyacı bitince tekrar otomatiğe geçer, S ile D arasında tetik kullanım farkı D'de anlık manuele geçer bir süre sonra (2 sn de olabilir 30 sn de, kullanımla ve yolun durumuyla alakalı) otomatiğe geçer, S'de ise manuelde kalır tekrar D'ye alana kadar, ayrıca manuele geçtiğinde galiba demenize gerek yok zaten göstergede kaçıncı viteste olduğunu gösterir (tetiklere basarsanız da araç bir tepki vermez ve vites gösterge ışığı yanıp sönmeye başlarsa da geçmeye çalıştığınız vites uygun değil demektir.)
Kullanımı aslında alışınca son derece basit, ama arka planda çalışan yapı da bir o kadar kompleks, mesela dikkat edin yokuş aşağı giderken ayağınızı gazdan çekerseniz vites büyütmesini beklerken vitesi küçük tutarak aracı kompresyona alıp kaçmasını engeller, ya da dik bir yokuşa girdiğinde daha devir kaybetmeye başlamadan vitesi küçültür, bunların hepsini tek tek hesaplıyor araç :D
ayrıca sağ tetik vites büyütmek içindir, sağa basarsanız devir düşer araç üst vitese geçeceği için
S short mudur sport mudur bilmiyorum ama ikisi de mantıklı, hem spor kullanım için, hem de daha yüksek devirlerde çalıştığı için kullandığı devir aralıkları da azalıyor, zaten kitapçığında da S Modu diyor,
P: Park
R: Reverse
N: Neutral
D: Drive bunların hepsini belirtiyor ama
S: S Modu diyor :D
-
onlarda karar verememişler demek ki... ucu açık yazmışlar... nereye çekersen oraya....
-
S'de girmez zaten S'deyken manuele alırsanız sadece, kesiciye girer, başka hiç bir şekilde arabayı kesiciye sokamazsınız (giden aracı boşa atıp gaza basmadığınız sürece, ki sakın öyle birşey yapmayın, otomatik araçlar hareket halinde boşa atılmazlar)
otomatikteyken istediğiniz kadar zorlayın 6800 devirde vitesi büyütür
vites küçültmek için de S'ye almanıza gerek yok, D'deyken de küçültür, ihtiyacı bitince tekrar otomatiğe geçer, S ile D arasında tetik kullanım farkı D'de anlık manuele geçer bir süre sonra (2 sn de olabilir 30 sn de, kullanımla ve yolun durumuyla alakalı) otomatiğe geçer, S'de ise manuelde kalır tekrar D'ye alana kadar, ayrıca manuele geçtiğinde galiba demenize gerek yok zaten göstergede kaçıncı viteste olduğunu gösterir (tetiklere basarsanız da araç bir tepki vermez ve vites gösterge ışığı yanıp sönmeye başlarsa da geçmeye çalıştığınız vites uygun değil demektir.)
Kullanımı aslında alışınca son derece basit, ama arka planda çalışan yapı da bir o kadar kompleks, mesela dikkat edin yokuş aşağı giderken ayağınızı gazdan çekerseniz vites büyütmesini beklerken vitesi küçük tutarak aracı kompresyona alıp kaçmasını engeller, ya da dik bir yokuşa girdiğinde daha devir kaybetmeye başlamadan vitesi küçültür, bunların hepsini tek tek hesaplıyor araç :D
ayrıca sağ tetik vites büyütmek içindir, sağa basarsanız devir düşer araç üst vitese geçeceği için
S short mudur sport mudur bilmiyorum ama ikisi de mantıklı, hem spor kullanım için, hem de daha yüksek devirlerde çalıştığı için kullandığı devir aralıkları da azalıyor, zaten kitapçığında da S Modu diyor,
P: Park
R: Reverse
N: Neutral
D: Drive bunların hepsini belirtiyor ama
S: S Modu diyor :D
hacı öyle bir anlatmışsın ki m/t premiumu sattırıp a/t aldıracaksın valla....
-
valla uzuuuuuuun süre otomatik vites de neymiş demiştim de (8-9 yaşımdan beri) , bi süre kullanmak zorunda kalınca, şimdi imkanım varsa bir daha düz vites kullanmam :D anca istanbul dışında bir yerlere yerleşirsem, keyfine o da :D
-
Bendede 2008 otomatik elegance var.Brc taktıralı 1 yıl oldu.d normal sürüş modudur.d modunda araba 5 vitestir.s modu spor moddur.s de araba 4 vitese düşer yüksek devirlerde vites atacağı için yakıt sarfiyatı artar diye düşünüyorum.s modunda 5.vites yoktur.
yanlısnız var ıste s modu spor degl short yanı kısa mod 4 vitese kadarms bende onu ogrendım bgun trafkte uygun olanda s de surmekmıs ve s modundan F1 geceblıyosnzz . bu arada aracınz km de ortalama ne kadar yakıyo ?
s modunda araç daha yüksek devirde gidiyor.sizce düşük devirdemi yüksek devirdemi daha fazla yakıt tüketir.arac d de iken s ye alınca yaklaşık 1000 devir yükseliyor.yanlışım olduğunu düşünmüyorum.bu arada aracım şehir içi 30 kuruş civarında yakıyor.
-
s modunda araç daha yüksek devirde gidiyor.sizce düşük devirdemi yüksek devirdemi daha fazla yakıt tüketir.arac d de iken s ye alınca yaklaşık 1000 devir yükseliyor.yanlışım olduğunu düşünmüyorum.bu arada aracım şehir içi 30 kuruş civarında yakıyor.
Gaza ne kadar çok basarsanız,
Arabanız ne kadar yüksek devirle iş görürse o kadar çok yakar.
-
@faw13 fazlasıyla ve çok güzel anlatmış. Eklemek istediğim şu: S short değil, sport tur. Anlamak için fazla bişey yapmanıza gerek yok, sabit bir hızda ilerlerken ayağınızı gazdan çekin, vitesi S ye alın. Ayağınızı gazdan çekmiş olduğunuz halde devrin ne kadar arttığına bakın bakalım sport mudur, short mudur, ekonomik midir ?!
uzun yolda dediğini denedim, Araç hareket halindeyken S konumuna aldım.Sağ kulakçığa bastım devir yükseldi.Galiba bir önceki vitese geçti.
Yok yook kulakçığa hiç dokunma bile. 70-80 falan bir hızdayken ayağını gazdan çek, vitesi S ye al. 1500-2000 devir artış oluyor, yani vites küçültüyor. E bu da heleki gaza basmaya devam ederseniz sporttur, sarfiyattır.
-
S modu sarfiyat modu demek ki.....
-
s(i)pali modu
-
S modu sarfiyat modu demek ki.....
O da bir yaklaşım tabii ki :) ama arada lazım oluyor S'de (her ne kadar vites atik, diğer araçlar gibi zırt pırt S'ye çekmeye gerek olmuyor ama)
-
Soner bey öncelikle hoş geldiniz ve forum kurallarımız gereği kendinizi tanıtmanız gerekiyor..
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim/yeni_uyelerin_dikkatine-t3183.0.html
Konunuza dönecek olursakta, S modu Spor mod olduğu için yakıt sarfiyatınız artacaktır..
Söyle deneyebilirsiniz D modunda iken aracınızın her vites attığındaki devir aralığına bakın, birde S modda iken bakın, Spor modda iken daha yüksek devirlerde vites attığını göreceksiniz buda size LPG de olsun Benzinde olsun farketmez daha fazla yakıt sarfiyatı sağlayacaktır.
Keyifli forumlar dilerim.
Arkadaşlar bu yaz tatile gittiğimde giderken D de kullandım ama gelirken s de. Giderken heo 90 gittim gelirken 120 ve s de aracın en azından uzun yolda daha ekonomik olduğunu bizzat tespit ettim. Hem 120 ile s de geldim buna rağmen 1.5 litre farketti.Sanırım yine 90 90 s de gelseydim 2.5 litre daha az yakıcaktım 100 km de.
nedeni bence şöyle, d iken yokuş yukarı çıkarken 3 le çıktığımyokuşu S ile 5 .vitesle çıktım.daha düşük devirde kullandığım için daha hızlı seyretmeme rağman 1.5 litre tasarrufum oldu. bilginize,mutlaka deneyin dua ediceksiniz. ayrıca benim aracım 2012 elegance ve şehir içindede artık s de kullanıyorum ve daha ekonomik, yalnız s de iken kendiniz ayarlayınız vitesi F1 şanzumanın hakkını verelim diye düşüyüroum
alper
-
Bir de bu hız ölçümlerini GPS ile düz yolda yapmalı. Malum, aracın beyni hesabı ve ölçümü doğru yapsa da trafik cezası veya bilemediğim bir başka sebepten fazla gösteriyor. GPS hızına göre yapılan ölçümlerde devir hızı ile araba hızı arasındaki lişkiyi bulmak daha kolay ve tutarlı
S modunda araç daha seri ,d ile giderken yüksek devirleri göremeden bi üst vitese geçiyor araç, S ye alıp kendin kontrol edersen S nin çok daha ekonomik olduğunu göreceksin.
-
Bir de bu hız ölçümlerini GPS ile düz yolda yapmalı. Malum, aracın beyni hesabı ve ölçümü doğru yapsa da trafik cezası veya bilemediğim bir başka sebepten fazla gösteriyor. GPS hızına göre yapılan ölçümlerde devir hızı ile araba hızı arasındaki lişkiyi bulmak daha kolay ve tutarlı
hız ölçümünü gpsle yapmanın sıkıntılı tarafı yokuş varsa gps bunu bilmediği için hızı düz yola göre hesaplar (dik üçgende siz aslında hipotenüsü giderken gps alt kenarı hesaplar) o yüzden de yanlış ölçüm yapar
topografik harita varsa tabii yokuş olduğunu bilebilir ama hız hesaplarken onu hesaba katıyor mu bilmiyorum...
-
Gaza fazla basmadığınız sürece D'de de S'de de 2000 devir gibi vites atıyor. S de ise 5 vitese geçmediği için 4. viteste devir normal olarak yüksek oluyor. D de arkadaşlar gaza fazla basın bakalım kaç bin devirde vites atıyor. Bugün kaç kez denedim S de sakin kullanımda 200 devirde vites yükseltti, aynı şekilde gaza d modunda bastığımda 2200 devir civarı geçirdi bir üst vitese..
-
nedeni bence şöyle, d iken yokuş yukarı çıkarken 3 le çıktığımyokuşu S ile 5 .vitesle çıktım.daha düşük devirde kullandığım için daha hızlı seyretmeme rağman 1.5 litre tasarrufum oldu. bilginize,mutlaka deneyin dua ediceksiniz. ayrıca benim aracım 2012 elegance ve şehir içindede artık s de kullanıyorum ve daha ekonomik, yalnız s de iken kendiniz ayarlayınız vitesi F1 şanzumanın hakkını verelim diye düşüyüroum
S viteste 5'e atmak demek, arabanız 5. vitesten yukarı çıkmasın demektir. Yol durumuna göre hangi viteste gideceğini kendisi ayarlar.
Kontrol için, yokuşta D ile giderken göreceğiniz devir ile S vitesteki devir farkına bakmak gerekir. S vitesin D'ye göre daha düşük devir çevirmesine imkan yok. Siz 5'e de atsanız, mesela 2 veya 3. vites kadar devir çevirecektir. Yine çıkarken kulakçıktan vites düşürün, 170'i geçmedikçe değişen bir şey olmayacaktır.
-
nedeni bence şöyle, d iken yokuş yukarı çıkarken 3 le çıktığımyokuşu S ile 5 .vitesle çıktım.daha düşük devirde kullandığım için daha hızlı seyretmeme rağman 1.5 litre tasarrufum oldu. bilginize,mutlaka deneyin dua ediceksiniz. ayrıca benim aracım 2012 elegance ve şehir içindede artık s de kullanıyorum ve daha ekonomik, yalnız s de iken kendiniz ayarlayınız vitesi F1 şanzumanın hakkını verelim diye düşüyüroum
S viteste 5'e atmak demek, arabanız 5. vitesten yukarı çıkmasın demektir. Yol durumuna göre hangi viteste gideceğini kendisi ayarlar.
Kontrol için, yokuşta D ile giderken göreceğiniz devir ile S vitesteki devir farkına bakmak gerekir. S vitesin D'ye göre daha düşük devir çevirmesine imkan yok. Siz 5'e de atsanız, mesela 2 veya 3. vites kadar devir çevirecektir. Yine çıkarken kulakçıktan vites düşürün, 170'i geçmedikçe değişen bir şey olmayacaktır.
S modunda kulakçıkları kullanarak seyretmek isteiğimiz vitesi tayin edemiyormusunuz yani...Ben hiç öyle olduğunu düşünmüyorum.Lütfen arkadaşlar deneyin aynı yokuşu bir d ile çıkın bakın kaçla çıkıyor sonra aynı yokuşu S ile çıkın d ile 3. viteste çıkıyor ve bilmem şu devirde aklınızda tutup aynı yokuşu s ile deneyin daha yüksek vitesde ve düşük devirde seyrettiğinizi görüceksiniz.Mesela İstanbul Ankara tem otoyolunda curise control ile D seyretmek ne kadar zor çok yokuş çıkıp inmek dolayısı ile ama S İLE ÇOK DAHA KOMforlu ve ekonomik.Ben söyledikleriniz yanlış demiyorum ama aracımdaki tecrübem böyle.
-
S modunda kulakçıkları kullanarak seyretmek isteiğimiz vitesi tayin edemiyormusunuz yani...Ben hiç öyle olduğunu düşünmüyorum.Lütfen arkadaşlar deneyin aynı yokuşu bir d ile çıkın bakın kaçla çıkıyor sonra aynı yokuşu S ile çıkın d ile 3. viteste çıkıyor ve bilmem şu devirde aklınızda tutup aynı yokuşu s ile deneyin daha yüksek vitesde ve düşük devirde seyrettiğinizi görüceksiniz.Mesela İstanbul Ankara tem otoyolunda curise control ile D seyretmek ne kadar zor çok yokuş çıkıp inmek dolayısı ile ama S İLE ÇOK DAHA KOMforlu ve ekonomik.Ben söyledikleriniz yanlış demiyorum ama aracımdaki tecrübem böyle.
Cruise Control, 100 sabit
D Econ on: 92-102 arası hız geziyor. Çıkarken 5. viteste 92'ye kadar düşüp sonra 3'e atıyor. Araba bağırıyor. 102 olunca 5'e atıyor.
D Econ off: 96-101 arası geziyor. Çıkarken 5. viteste 96'ya kadar düşüp sonra 4'e atıyor. Araba bağırıyor. 101 olunca 5'e atıyor. Gerekmedikçe 3'e atmıyor.
S Econ on/off: 99-101 arası geziyor. Çıkarken, inerken hep 3. viteste. Araba hep bağırıyor. Elle vitesi kaça ayarlamış olursam olayım. Eğer 2. vitese ayarlamışsam böğürüyor. 3-4-5 ses ve devir aynı.
Anlık yakıt tüketimi, devirle birlikte S vitese atıldığı anda bir kaç tırnak artıyor.
Aracım imzamdaki gibi.
-
Benim aracim 2012 ve onceki kasa. Sanirim mororlarimiz ayni ama ben dedigim gibi D ile 3 de ciktigim yokusu S de 5 ile araci bagirtmadan cikiyorum.2000 km yol yaptim defalarca denedim,o zaman lpg yoktu aracimda yakinda yine bir yolculuk var bakalim lpg de durum nasil
-
D + Tetik: Örneğin yokuş çıkıyorsunuz ve araba bayılmaya başladı, gaza basarak vites küçültmek yerine sol tetiğe 1 kere basarsanız, araç vitesi küçültür, güç ihtiyacı bitene kadar manuelde kalır (Göstergede sadece rakam yazar) düze çıkınca tekrar kendiliğinden otomatiğe geçer.
bu olay makyajlı fd 6 da var. makyajsız olanlarda yok.
-
makyajsız kasada da var o dediğin
-
tartışmaya noktayı koyuyorum
eğer siz sıkışık trafikte hızınız 45kmyi geçmeyecek şekilde kullanmak zorundaysanız S modu daha az vites değiştireceğinden daha ekonomiktir. ancak normal seyirde S modunda hızınızı 85km üzerine yani 5. vitesin olması gereken yerde araç 4de kalacağından devir gereksiz yükselecek ve daha çok yakacaktır. eğer sportif kullanacam derseniz araç her iki moddada çok yakacaktır ancak s de düşük hızlarada daha atiktir. tamgaz hızınız 130 iken s veya d farketmez araç 4. viteste ivmelenir 5. vites performans değil ekonımi vitesidir.
eğer ekonomik kullanmak istiyorsanız gaza ani yüklenmek yerine olabildiğince az basarak hızlanın ben özellikle denedim agrasif kullanmakla pasif kullanmak arasında bir depoda 100km ye kadar fark oluşturabilirsiniz
-
makyajsız kasada da var o dediğin
bende niye yok o zaman ?
-
selam kardeşim hoşgeldin.. ben sana güzel bir tavsiyede bulunayım ben öyle yaptım.. aracın kullanım klavuzunu aç sayfa sayfa oku.. yanlış bilinen ya da bilinmeyen o kadar çok şey ile ilgili bilgin olacak ki şaşacaksın... selamlar...