TeamHondaTurkey.Com
HONDA => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: ekuzdere - Eylül 12, 2012, 12:15:20 ÖS
-
Arkadaşlar 2 ay önce 93 model accord aldım. Araç orjinal 114.000 km de şuan, ilk sahibi olan bir bayandan aldım (aracın bütün bakımları, değişen parçaları yetkili servislerde yapılmış kilometre takibinide ordan yaptık tamamen orjinal :D) neyse ben bu araca geçen hafta tüp taktırcak oldum. Daha öncede 2005 civic aracımda kullandığım için ve problem yaşamadığım için kaliteli olsun baş ağrıtmasın diye BRC taktırdım yine. Ama şöyle bir problem var, Aracın motoru soğukken ( yani tam ideal ısıya gelmeden, tam olarak soğuk durumu kastetmiyorum ) araç bu konumda tüpde ise gaza ilk basıldığı zaman önce devir 500lere kadar düşüyor, araç stop etmeye gidiyor ( hatta bazen stop ediyor ) sonrasında devir yükseliyor.. Benzinde ise ne sıcakken ne soğukken böyle bir durum yok. Yetkili servisine götürdüm ateşleme kötü dediler bujiyi değiştirin dediler, Honda'da değiştirdim geçmedi.. Subap ayarı yapılcak dediler, yaptırdım geçmedi. Buji kabloları değişcek dediler ( bu konuda hak verdim aracın üzerindeki buji kabloları fabrika çıkışı üzerinde 1992 yazan ilk buji kabloları :D :D :D ) onuda değiştirdim yine geçmedi. Şimdide Bobinden diyorlar.. Bu konu ile ilgili bir bilgisi olan varsa lütfen yardım etsin, motor ısınana kadar geçen süreçte şehir için kullanırken hep silkeleniyor tekliyor hoşuma gitmiyor.. Motor ısınınca bu problem tamamen ortadan kalkıyor. Yaz aylarında bu süreç 3 dakika kadar sürüyor tabi ki şuan bir problem yok ama kışım başımı çok ağrıtabilir.
Not: bu tüpde devir düşme olayı vites boşda ikende oluyor
-
Sıcaklık ayarı sanırım en anlaşılır ayar yöntemi. Benim yaptırdığım yer sıcaklık 39°C olduğu zaman LPG kullanmaya başlayacak şekilde ayar yaptı. Sorduğum bir yer 30 rakamını telaffuz etmişti. Buradaki arkadaşların başka rakamlar verdikleri de oldu.
Şimdilerde yazdan kalma günlerde, öğleden sonraları otoparktan çıkıp da 200 metre gidince LPG geçişi tamamlanıyor. Sabahları 15° sıcaklıklarda ve yokuş aşağının etkisiyle 500 metreyi geçmem gerekebiliyor. Geçişlerde durarak yapmadığınız sürece sarsıntı hissetmiyorsunuz.
Konu hakkında çok teknik bilgim olmamakla olmamakla birlikte, bu geçiş sıcaklığını biraz geciktirmeyi denemek yararlı olabilir.
-
sadece tam olarak soğukken değil, ara sıcaklıklarda da yapıyor malesef :( ancak tam ısınma durumunda geçiyor. Benim bu tür bir çözüm için ancak motor tam ısınana kadar benzinde binmem gerekir.
-
kardesim bence ne lpg nede buji nede atesleme elemanları bu senin anlattıgın problemi 1990 1993 accordu olan hemen hemen her arkadas yasıyor şimdi bende sabahları motor soğukken calışrıtdıgımda calısıyor benzinde rolanti iyi ama lpg eye gectiğinde rolanti dusuyor gaz verdiğimde stop edecekmiş gibi oluyor ama zor gaz alıyor devam edip gitttiğimde boşa alınca hemen stop ediyor motor ideal ısısını buldugunda sıkıntı yok rolanti normale dönüyor benimde problemim aynı hatta bazen motoru ısıtmadan cıkmak zorunda kaldıgımda ileride 2. vitesten 1.vitese dustuğumde o arada ki boslukta patlama sesi bile geliyor rölanti valfi otomatık oldugu için lpgeye gectiğinde ayarlayamıyor yada devre dısı kalıyor ısıyı bulana kadar ben bu problemi cok arastırdım bu yukarıda saydıklarımdan hiçbiri cıkmadı dediğim gibi 94 accord olan bir arkadas ankarada ustanın birine manule cevirmiş gecenlerde konustugumda göstermeden bişeyler yapmış bu gaz ayarını acıp kapatan bir yay varya ona benzer bişey yapmış yazın dusuruyorum kısın acıyorum dedi yani kafama göre ayarlıyorum eski problemden hiçbir eser kalmadı dedi bence hiç paranı bosa harcama kardesim benim yolum dusmedi ankaraya ama gidecegim yozgattaki arkadas gidince sana numarasını veririm dedi öyle kaldı bilgin olsun hiç elletme arabanı resim yükleyebilirsem sana bi zamanlar söküp temizledığım rolanti sensorunu gösteririm
-
yerli malı türkün malı atiker , inşallah sorun çözülür en kısa zamanda
-
ekuzdere burdan bi tahminde bulunmak zor ama bildiğim kadarıyla brc de bu nozul olayı yok o nedenle değişik renklerde enjektör kullanılıyor ve öyle sanıyorum ki yanlış enjektör takmışlar.. aslında elinizde program falan olsa enjeksiyon sğresinden ve regğlatör basıncından bi anlam çıkarabilirdik. bu veriler olmadan pek bişey söylenmiyor ilk aklıma gelen enjektör!
-
inş. sorun çözülür kökten